IJS

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: IJS

Bericht door Durashift »

Lekker ijs eet je natuurlijk bij een winnaar van de gouden ijsspatel. :wink:

https://www.martinoijs.nl/ijs-smaken/11 ... patel-2014

Ook in Doorn te vinden, tegenwoordig.

Een (ambachtelijk) branche ijskaart van NL:
https://www.ijskaartvannederland.nl/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: IJS

Bericht door trolly »

Cas schreef:Luciano in Utrecht
Idem in Overveen. Net gehertest, en inderdaad: zwaaien naar je oor.

Alargule schreef:Magnum. Maar als ik erin bijt, hoor ik nooit het kroekkroekkrokk uit de reclame. Wel een soort 'tsjik' - en vervolgens dondert die chocoladesnipper op de grond. En smelt de kern.
Je hebt een beetje lastige relatie met het fenomeen "ijs", hè? Reïncarnatie van de kapitein van de Titanic of zoiets?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: IJS

Bericht door trolly »

umbusko schreef:Mijn favoriet is en blijft de ijszaak “Jadran” midden op het plein in Brezová pod Bradlom (SK).
En ik me maar inhouden, maar als we zo gaan beginnen: La Cantina del Gelato in Florence. Het aller-, aller-, aller-, aller-, allerlekkerste chocoladeijs dat er bestaat.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: IJS

Bericht door Durashift »

^^^en als jij dan eens trek hebt in, bijvoorbeeld, aardbeienijs.. naar welke salon/land ga je dan?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: IJS

Bericht door trolly »

Ik ben niet zo'n aardbeienijseter.

Als het echt ijsweer is graag citroen, soms aangevuld met sinaasappel, mango of braam, anders pistache, mokka, stracciatella. Ik mag het graag consumeren in het land waar ze zo'n jaar of tweeduizend jaar geleden het consumptie-ijs bedacht hebben, en waar er een hoop plekken zijn waar geweldig ijs verkocht wordt — maar zeker niet overal.

Mijn motto is "vermijdt ijssalons met grote bergen ijs op drukke plekken". Er zijn vast uitzonderingen, maar voor mij zijn die drollen een teken dat er dure troep verkocht wordt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: IJS

Bericht door Alargule »

trolly schreef:Je hebt een beetje lastige relatie met het fenomeen "ijs", hè? Reïncarnatie van de kapitein van de Titanic of zoiets?
Nee, het laat me gewoon koud.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: IJS

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:De IJssalon op de West-Kruiskade is mijn favoriet. Ze zitten in het pand met de delfsblauwe theepot, kan niet missen.
Daar heb ik ook weleens een ijsje gegeten :wink: .

@Suus: Vroeger kwam je zeker ook weleens bij?:

http://www.janssensijssalon.nl/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: IJS

Bericht door Mikos »

trolly schreef:Mijn motto is "vermijdt ijssalons met grote bergen ijs op drukke plekken". Er zijn vast uitzonderingen, maar voor mij zijn die drollen een teken dat er dure troep verkocht wordt.
Ik ben in de VS in het lieftallige dorpje Santa Barbara geweest, waar ik zomaar een winkeltje met ijs ben binnen gestapt. Ik ben wel weg van karamel, dus ik heb een ijsje met karamel besteld. Er werden twee bolletjes uit een diep koelvak getoverd, waar ze een magische truc mee uithaalden waardoor de volledige zaak in ijskoude rook kwam te staan, waarna er een toefje slagroom over gedeponeerd werd met de gewenste karamelsaus. Een hoop kabaal, een hoop show en uiteindelijk was het gewoon een ijsje met slagroom en karamelsaus. Zeven Dollar, alstublieft.. Fusion Ice noemden ze het... Dat kun je ook gewoon overslaan naar mijn mening.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: IJS

Bericht door Tom523 »

KM46 schreef:
Suus schreef:De IJssalon op de West-Kruiskade is mijn favoriet. Ze zitten in het pand met de delfsblauwe theepot, kan niet missen.
Daar heb ik ook weleens een ijsje gegeten :wink: .

@Suus: Vroeger kwam je zeker ook weleens bij?:

http://www.janssensijssalon.nl/
Ah Janssens, welke Alphenaar heeft er niet al minimaal een paar kilometer voor omgereden :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: IJS

Bericht door ODRAIL »

Ach vroeger heb ik 14 jaar in Waddinxveen gewoond. En toen ben ik ook regelmatig met mijn ouders naar Boskoop gefietst voor een ijsje :pos: :wink: .
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: IJS

Bericht door Rob357 »

marvinkok schreef:Van de poel _O_
Zowel in hengelo(o) als Enschede (2x)
Heel erg eens! Tis jammer dat ze niet ook op de campus zitten, al zou ik er dan misschien wel te vaak zijn :oops:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: IJS

Bericht door Vinny »

De min 12 in Sneek kan ik aanbevelen, en in IJlst heb je Noccio, waar je ook ambachtelijk en lekker ijs kunt krijgen. De etablissementen liggen op loopafstand van de treinstations van betreffende stadjes.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: IJS

Bericht door waldo79 »

In Tiel kan ik de Daisy's aanraden. In Den Bosch sowieso een in de Visstraat en die in het Paleiskwartier is me alleszins meegevallen. Laat ik nu op 5 minuten lopen van die laatste komen te wonen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: IJS

Bericht door trolly »

Dit topic groeit in rap tempo uit tot het onmisbare naslagwerk voor de zomerdag dat ik in gedachten had *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: IJS

Bericht door bys1 »

min12, bestaat dat nog? :shock:
In Dokkum heeft ook jaren zo'n zaak gezeten. Aan het begin van de zomer gingen we daar met de basisschool altijd een ijsje eten. Aantal jaren terug is die zaak helaas verdwenen en kwam er een Fresco. Dat was niks en die heeft het maar één jaar volgehouden.
Nu zit er al jaren Lily's ijs & chocolade. Heerlijk ijs!

PUUR is ook best te eten, maar niet het goedkoopste ijs.
Mikos schreef:[duur ijs]
Toen ik in april in Rome was kwam ik ook een paar van die zaakjes tegen. Een paar van mijn klasgenoten hebben zich bij de Spaanse trappen laten afzetten door twaalf euro te dokken voor twee bollen ijs. Een dag later kocht ik datzelfde voor een vijfde van dat bedrag.
Overigens wel opvallend in Rome (en op veel andere (al dan niet toeristische) plaatsen zal dat niet anders zijn). Je hebt normale winkels, restaurants en ijsmaker waar de mensen heel vriendelijk zijn, je hebt hokken waar je nog twee euro betaalt voor het feit dat je gebruik hebt gemaakt van hun stoelen, je hebt zaken die je enorm proberen op te lichten voor een simpele bol ijs. En dan had je nog die chagrijnige vent in het restaurantje waar wij lunchten die tien procent erbij gooide voor de "service".
En niet te vergeten, de negerts die óf met je willen dansen, óf je een armbandje proberen aan te smeren (where joe from? You my friend) om je vervolgens te rollen. Wat ik in het OV weer best mee vond vallen, daar zat redelijk normaal volk in.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: IJS

Bericht door Tom024 »

waldo79 schreef:In Tiel kan ik de Daisy's aanraden.
Eensch!

Wat mij betreft scoort de Talamini's in Winterswijk erg goed.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: IJS

Bericht door trolly »

bys1 schreef:Rome
bys1 schreef:bollen ijs
:N Foute boel. In een echte gelateria zetten ze het ijs met een spatel op je hoorntje.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: IJS

Bericht door bys1 »

Oei oei. Zullen ze misschien gedaan hebben, ik heb eventjes in die zaak bij de Spaanse trappen gekeken maar ik stond héél gauw weer buiten. Er stonden niet eens prijzen aangegeven, weet je meteen genoeg.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: IJS

Bericht door trolly »

Preciesexact.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: IJS

Bericht door regenmaker »

Van Swoll in Apeldoorn is erg goed, vooral het bokkepootjes ijs. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: IJS

Bericht door Karl »

In Breda aan de Vlaszak zit een toptent.
Het is een spectrum.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: IJS

Bericht door Etienne »

De directrice kwam vandaag persoonlijk waterijsjes langs brengen op de afdeling :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: IJS

Bericht door Wannes »

Bij mij op school werden ook waterijsjes uitgedeeld.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: IJS

Bericht door Aking »

Ik kreeg zowaar een Raketje bij de KvK *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: IJS

Bericht door trolly »

Wat deed jij bij de KvK, behalve een raketje eten?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten