Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Ja, maar als je ziet hoe vaak een chauffeur niet weet hoe het werkt, het ding niet opgeladen is, of helemaal niet aanwezig is in de bus... Dan schiet dat lekker op.

Lijn 668 heeft ook een tijdje een onderaannemer op gereden, daar duurde het 2 maanden voordat die handheld pas echt werkte. Want dat was zo'n ding wat niet keek naar de locatie waar je was maar waar je handmatig de volgende halte moest instellen, en dat werkte nou net niet.

En wat ik zou begreep heeft lijn 166 van 07:30 uit Raalte in dienstregeling 2018 buitenom de vakanties met een onderaannemer gereden, maar ook daar hoefde je vrijwel nooit in te checken. Laat staan een kaartje kopen want dat is in geen enkele rit van een onderaannemer mogelijk.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

De bussen van V. Mil/vd. Broek hebben ook pas recentelijk realtime, terwijl daar al wel altijd al EBS in zat. Zou raar zijn als dat pas echt sinds 2 maanden werkt. De lijnfilm werkte al wel langere tijd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Laat me raden... Die bussen rijden op 6×× lijnen? Want meende dat Keolis daar eerder altijd de Realtime uit had staan. Dat was in iedergeval in Midden-Overijssel zo. Al kan het ook zijn dat Realtime en of de dataverbinding met die bussen uit stond
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Zij rijden op de 67x lijnen op de Veluwe.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MdJ »

Volgens een bericht in de Stentor (...) is bijna de gehele stadsdienst van Apeldoorn een B-lijn geworden. Alleen lijnen 12 en 16 niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

cassie127 schreef:Dat was in iedergeval in Midden-Overijssel zo. Al kan het ook zijn dat Realtime en of de dataverbinding met die bussen uit stond
Dat waren waarschijnlijk de SWT bussen? Daar zag ik inderdaad dat daar afgelopen jaar inderdaad nog gewoon een boordcomputer in zat. De lijnfilm stond echter wel vast op Deltion Campus op de pinkpop-pendel :')
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door bartjemestrom »

Lijkt me onlogisch... de Syntus apparatuur is allang uit de SWT bussen. En van die lijnfilms, waarschijnlijk een onwetende chauffeur die gewoon rijdt zonder naar de film te kijken. :wink:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

SouthWestTours heb ik al een tijdje niet meer zien rijden voor Syntus Overijssel... Als er nu nog onderaannemers bij Syntus Overijssel rijden zijn deze voornamelijk uitgevoerd door GeboTours, welke het met handhelds doet. Toen SouthWestTours nog met die geledes op lijn 9 reed zat er GEEN OV-Chipkaart apparatuur in deze bussen. Boordcomputer was dacht ik ook geen EBS.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Boordcomputer zat boven de chauffeur en ov chipkaartlezers zaten er wel in. Laatste keer gezien vorige zomer. Ik zie trouwens op latere foto's die ik heb van die bussen dat de apparatuur er wel uit is gehaald.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door bartjemestrom »

Het schermpje zat er idd nog in. Maar rest van de bijbehorende apparatuur niet meer.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

MarkHul schreef:Boordcomputer zat boven de chauffeur en ov chipkaartlezers zaten er wel in. Laatste keer gezien vorige zomer. Ik zie trouwens op latere foto's die ik heb van die bussen dat de apparatuur er wel uit is gehaald.
Zijn die bussen toen ook niet in Utrecht ingezet? Want dat zou het kunnen verklaren. Want in de afgelopen 4 jaar, dat ik met lijn 9 mocht reizen, heb ik geen kaartlezers in die SWT bussen gezien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

SWT heeft de voorbije jaren niet in Utrecht gereden voor zover ik weet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Het ging ook om de bussen zelf, niet de eigenaar ervan. Maar ook dat was niet het geval.

De geledes van SWT zijn in ieder geval ex-GVU exemplaren, zat er niet nog een schermpje van de infoxx in?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Welke geledes zijn dan ex-GVU? De van Hools zijn voormalige BBA-exemplaren en de Citaro's hebben volgens de wiki alleen bij Connexxion gereden.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

De POUW Van Hools zijn ex-GVU en hebben in Utrecht gereden. Die van SWT zijn ex-BBA en zijn alleen in Overijssel actief op lijndienst geweest.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Had nog wel een plaatje erbij teruggezocht, maar toch in gestonken. Maargoed, een Prodata scherm dan dus :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Helaas, gewoon Init EBS boven de bestuurder. :wink:
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door jensvdkroft »

Wanneer is bekend wie zich hebben ingeschreven? Want ik las dat de inschrijving tot medio deze maand zou zijn..
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Nee is verplaatst naar 3 juli 11:00 uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ICE105 »

En loopt nu alles soepeltjes om deze deadline te halen? Of valt er in de Nota van inlichtingen nog altijd de nodige zure vragen te lezen?
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Statler Rail »

De inschrijving is inmiddels gesloten. Er zijn naar verluid biedingen gedaan door Arriva, Connexxion, EBS en Syntus. Qbuzz heeft dus niet ingeschreven.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door gkw1969 »

Statler Rail schreef:De inschrijving is inmiddels gesloten. Er zijn naar verluid biedingen gedaan door Arriva, Connexxion, EBS en Syntus. Qbuzz heeft dus niet ingeschreven.
Dat klopt, er zijn 4 inschrijvingen.
Het meest bijzondere is dat er onder Syntus is ingeschreven en niet onder Keolis.

Uitslag is 27 september 2019
Laatst gewijzigd door gkw1969 op wo 03 jul 2019, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
When you're tired of London, you're tired of life
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Cas »

EBS had ik niet helemaal verwacht, moet ik zeggen. Hun concessies tot nu toe waren relatief klein, semi-randstedelijk en met een betrokken concessieverlener, dus compleet anders dan IJssel-Vecht.
請勿靠近車門
NajGeetsrev
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 07 aug 2015, 12:36

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door NajGeetsrev »

Dat CXX, Keolis/Syntus en Arriva zich zouden inschrijven verbaasd niemand. Qbuzz had ik sowieso niet verwacht; die hebben met DAV/DMG niet de aller beste implementatie, BRU loopt nog steeds niet lekker en GD is niet de minste concessie om zo even te implementeren (en redelijk kosten gedreven).

Ijssel-Vecht kun je ook een redelijk kosten gedreven concessie noemen. Dus had al niet verwacht dat Qbuzz zich zou inschrijven.

Dat EBS meedoet; weet niet of ik daar zo verbaasd over ben. Ze hebben qua financiële backing Egged. Ze hebben recent twee kleinere concessies gewonnen. En kan me best voorstellen dat ze een grote vis willen vangen.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Cas »

Waar baseer je op dat BRU niet lekker loopt? Zowel uit beleidsdocumenten als uit eigen ervaringen zie ik dat beeld niet terug, eerlijk gezegd.

En wat bedoel je precies met kosten-gedreven? Ik zie bij IJssel-Vecht een heel andere aanpak dan GD: bij IJssel-Vecht gaat het om de laatste paar lijntjes rijden, a la Achterhoek-Rivierenland of Midden-Overijssel, terwijl de rest wegbezuinigd mag worden voor een spreekwoordelijke deelfiets 3 kilometer verderop, terwijl in GD een actief meedenkend OV-bureau moeite doet om de regio alsnog goed bereikbaar te houden en een beter product neer te zetten.
請勿靠近車門
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten