(BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Volgens mij heeft dat te maken met de stalling waar de wagens toe behoren. V zal wel Veldhoven zijn, E Eindhoven, H was Helmond? Sommige lijnen zullen wel door verschillende stallingen worden gereden en het lijkt me wel de bedoeling dat op 't eind van de dag in elke stalling de juiste en het goeie aantal wagens staan :wink:. Hier in Amsterdam past Connexxion dat ook toe, maar dan door middel van stickers: UHN is bijvoorbeeld Uithoorn, en zo heb je ook nog een afkorting voor Schiphol-Zuid, en WP is Haarlem Waarderpolder meen ik. In andere gebieden waar CXX rijdt wordt het vast ook toegepast, zo zijn er enkele Ambassadors in Zaandam (8677-8683) waar de stickers EML op prijken, aannemelijk komen die wagens dus oorspronkelijk uit de stalling Emmeloord. In Arnhem wordt het wéér anders gedaan, zo worden/werden de wagens die vanuit Bemmel rijden/reden voorzien van een rode streep onder het wagenparknummer. Die zie je nog weleens terug op Alliances, tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Zit de stalling niet op Schiphol-Noord, vlak naast de snelweg en Zuidtangent?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Kan ook :P
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

In Eindhoven was het inderdaad de bedoeling om daarmee de stallingen aan te duiden, maar volgens mij zijn wel de letters aangebracht, maar is de uitvoering in de dienst nooit gestart.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen reed er op Arriva-lijn 174 van Numansdorp naar Rotterdam, die daar om 8:08 uur aankomt en wat een TCR-rit is, een grijze Integro M zonder logo's o.i.d. Het kenteken was BT-XS-29.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

Ik vraag me af hoe vaak er storingen en defecte metro's zijn in Rotterdam.. Sinds afgelopen donderdag heb ik elke schooldag wel iets gehoord van defecte metro's en storingen.. Jammer is wel dat ze bij de RET altijd vergeten te vermelden wáár de storing zich bevindt. :neg:

Verder had ik een metro op de heenweg die nogal veel last had van de gladde sporen. Bij Wilhelminaplein gleden we naar binnen wat als gevolg had dat het eerste stelletje voor de helft buiten het station stond.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Die hele Calandlijn is prut. Als er iets is, kan je er bijna altijd vergif op innemen dat het op de Calandlijn is. :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

De Calandlijn zal in ieder lastiger te exploiteren zijn denk ik, al die vertakkingen vergeleken met het recht-toe-rechtaan traject van de Erasmuslijn. Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat worden als er nog een verre lijn bij komt (in de vorm van de Hoekse Lijn) over een paar jaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Plus overwegen, plus materieel dat regelmatig technische problemen geeft. En de seinstoringen zijn ook aan de orde van de dag rondom Graskruid :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

Ah, de storingen zitten dus bij Graskruid. Misschien een idee voor de RET om dat ook een keer te vermelden op de Drims. :idea:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Etienne »

In de Randstadrail Erasmuslijn is het tussen Leidschenveen en Pijnacker Centrum met harde wind echt niet te doen, de deuren klapperen zo dat je verwacht dat die er nog eens uit knalt. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

Servicegerichtheid van de Veolia chauffeuse in Breda vanmorgen: een man moest naar het ziekenhuis, maar stapte een halte te vroeg uit (straatnaam van het gelijknamige ziekenhuis) Al snel kwam de chauffeuse daar achter en stapte zo de bus uit om de man even te roepen dat ie en de verkeerde kant opliep en een halte te vroeg was uitgestapt :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

In Dordrecht is afgelopen nacht een stickerploeg aan 't werk gezet... in ieder geval alle stadsbussen (en zag 't ook in enkele streekbussen) zijn bij de instapdeur voorzien van pijlen naar de OV-chipkaartlezers op de vloer.
Bij de uitstapdeuren was het motto volgens mij "de stickers moeten op", want alle bussen hebben niet alleen een sticker boven de uitstapdeur zelf maar ook boven de noodruit :mrgreen: Geloof dat je als je die nodig hebt je wel wat anders aan je hoofd hebt als uitchecken :P
In de Citaro's zitten er boven de tweede uitstapdeur zelfs twee dezelfde stickers naast elkaar...

En owja: op de chipkaartlezers zitten nu stickers "niet te gebruiken voor abonnementen!". Zelfde als Veolia dus, kennelijk is Prodata en Albatros dus nog niet in staat daarmee om te gaan.

Verder heeft men de Arriva 728 van een nieuw Arriva-logo voorzien aan de deurzijde, maar geloof dat het een logo was wat aan de andere kant van de bus hoort. Foto volgt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Arriva in Waterland heeft die stickers ook, en al heel lang.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Logisch, daar werkt de chipkaart ook al voor reizen op saldo. Wij mogen er pas in januari aan geloven, met één storingsmonteur voor het gebied van Ouddorp tot Druten. Hopelijk blijft alles dus gewoon werken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Klaasje »

Volgens mij had de CXX-Tours 2779 op lijn 261 een probleempje.. opeens ging het niet zo hard meer.. (+-20 km/h) Bij de halte erna is de bus compleet uitgezet en weer aangezet.. en toen deed ie het weer goed!
Lekker onderhoud... zeker omdat ik vaker van die verhalen hoor over Tours-wagens :neg:

Wat oook wel grappig is... de omgebouwde 8246 rijdt al 2 dagen als lijn 7 naar sallandsekant zo'n beetje alle lijnen van de stadsdienst :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:Volgens mij had de CXX-Tours 2779 op lijn 261 een probleempje.. opeens ging het niet zo hard meer.. (+-20 km/h) Bij de halte erna is de bus compleet uitgezet en weer aangezet.. en toen deed ie het weer goed!
Windows 95 zeker :mrgreen:

Ik zat vandaag weer eens in Veolia lijn 85 tussen Veenendaal en Ede. Ik zag opeens een envelop hangen met de woorden

ENQUETES HIER
INLEVEREN

erop. Ah, dacht ik, over de dienstverlening van Veolia Transport heb ik wel wat te schel... melden :pos: Komt er zo'n kerel naar me toe met een formulier en een pen, of ik mee wil doen aan de enquete. Ja hoor dat wil ik wel :)

Denk je? Een enquete van de Provincie Gelderland over sociale veiligheid :| :neg:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

Ik kreeg gister ook een enquete in mijn handen gedrukt, ook voor een groot deel over sociale veiligheid, maar dan van de provincie Zuid-Holland in Arriva-lijn 136 van Achthuizen N59 naar Rotterdam Zuidplein. Je kon ook iets aanvinken over het geluid van het voertuig en ja toen kon ik mooi de Amba afkraken, aangezien hij toen over de A29 reed en dus irritant aan het gillen was. :twisted:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Die hele Tours vloot van Almere die in de spits wordt ingezet zijn rampenbakken volgens mij. Van buiten zie je al missende platen en kapotte lijnfilms, hoe ze van binnen zijn weet ik dan niet, behalve dat ze altijd lekker huppelen op de spoorwegovergang van Diemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Milco »

Bee schreef:Die hele Tours vloot van Almere die in de spits wordt ingezet zijn rampenbakken volgens mij. Van buiten zie je al missende platen en kapotte lijnfilms, hoe ze van binnen zijn weet ik dan niet, behalve dat ze altijd lekker huppelen op de spoorwegovergang van Diemen.
De spitsbuslijnen van Almere komen helemaal niet bij een spoorwegovergang bij Diemen... Welke overgang bedoel je dan?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Hier dan de Arriva 728 met prachtig geplakt logo: aan deze kant hoort eigenlijk een kleine versie, de grote versie van de andere kant van de bus past zoals duidelijk te zien is niet. En ze waren de waterpas ook kwijt :P

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Milco1995 schreef:
Bee schreef:Die hele Tours vloot van Almere die in de spits wordt ingezet zijn rampenbakken volgens mij. Van buiten zie je al missende platen en kapotte lijnfilms, hoe ze van binnen zijn weet ik dan niet, behalve dat ze altijd lekker huppelen op de spoorwegovergang van Diemen.
De spitsbuslijnen van Almere komen helemaal niet bij een spoorwegovergang bij Diemen... Welke overgang bedoel je dan?
De lijnen vanaf Amstel rijden regelmatig niet bij de Middenweg de A10 op, maar rijden Diemen in, en dan of rechtdoor via de Hartveldseweg en Muiderstraatweg naar de route van de bussen vanaf Bijlmer Arena, of via de Arent Krijtsstraat en Wilhelminaplantsoen naar de Ouddiemerlaan , en vanaf daar over de spoorwegovergang naar de Diemerpolderweg, om daar weer op de normale route uit te komen. Tijdens het Diemerfestijn ben ik meerdere keren een O405G tegengekomen op de Martin Luther Kingweg, snelbussen dwars door woonwijken dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door ODRAIL »

Stefan schreef:Verder had ik een metro op de heenweg die nogal veel last had van de gladde sporen. Bij Wilhelminaplein gleden we naar binnen wat als gevolg had dat het eerste stelletje voor de helft buiten het station stond.
Van gladde sporen haden de citadis-trams gisteren ook flink last. Het was rond 16:00 uur zelfs zo erg dat alle trams van dit type binnengeroepen werden om extra zand (voor de remmen) bij te laden, met als gevolg dat een groot gedeelte van de diensregeling op z'n gat lag. En dat midden in de spits :shock:. Zelf deed ik een half uur langer over de reis, die normaal een uurtje duurt.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op do 19 nov 2009, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:
Milco1995 schreef:
Bee schreef:Die hele Tours vloot van Almere die in de spits wordt ingezet zijn rampenbakken volgens mij. Van buiten zie je al missende platen en kapotte lijnfilms, hoe ze van binnen zijn weet ik dan niet, behalve dat ze altijd lekker huppelen op de spoorwegovergang van Diemen.
De spitsbuslijnen van Almere komen helemaal niet bij een spoorwegovergang bij Diemen... Welke overgang bedoel je dan?
De lijnen vanaf Amstel rijden regelmatig niet bij de Middenweg de A10 op, maar rijden Diemen in, en dan of rechtdoor via de Hartveldseweg en Muiderstraatweg naar de route van de bussen vanaf Bijlmer Arena, of via de Arent Krijtsstraat en Wilhelminaplantsoen naar de Ouddiemerlaan , en vanaf daar over de spoorwegovergang naar de Diemerpolderweg, om daar weer op de normale route uit te komen. Tijdens het Diemerfestijn ben ik meerdere keren een O405G tegengekomen op de Martin Luther Kingweg, snelbussen dwars door woonwijken dus.
Ja dat klopt.. Het gaat met name over de ritten van de 261 en 263 gereden door tours. Daarvoor zijn er drie routes (zie boven) Het probleem van deze bussen is dat ze niet op een snelle manier over de A10 heen kunnen omdat er eigenlijk altijd file staat, en ze daar niet bij langs kunnen zonder een andere route te kunnen nemen. Ik heb een aantal keren gekeken hoelang het duurt, en heb kunnen concluderen dat het qua tijd bijna niets uitmaakt of er via de A10, via station Diemen (als de spoorwegovergang open is dan) of via de muiderstraatweg wordt gereden. Voor de overlast in de buurt maakt het wel uit, en voor het comfort van de reiziger ook. Wat mij betreft rijdt alles gewoon via de A10.
Het hele probleem wordt trouwens opgelost met de toekomstige wegverbredingen van de A10 en A1. Er komt dan nl. een doorsteek van de vluchtstrook van de A10 oost naar de vluchtstrook van de A1.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

KM46 schreef:
Stefan schreef:Verder had ik een metro op de heenweg die nogal veel last had van de gladde sporen. Bij Wilhelminaplein gleden we naar binnen wat als gevolg had dat het eerste stelletje voor de helft buiten het station stond.
. Van gladde sporen haden de citadis-trams gisteren ook flink last. Het was rond 16:00 uur zelfs zo erg dat alle trams van dit type binnengeroepen werden om extra zand (voor de remmen) bij te laden, met als gevolg dat een groot gedeelte van de diensregeling op z'n gat lag. En dat midden in de spits :shock:. Zelf deed ik een half uur langer over de reis, die normaal, een uurtje duurt.
Ik hoorde dit verhaal ook van een conducteur vandaag. Het was onverantwoord om zonder zand bijvoorbeeld de Erasmusbrug over te gaan. Ook waren er veel automatische noodstops van de Citadissen doordat er te weinig of geen zand meer was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten