Treinverbinding Maastricht-Luik
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Geen idee, ik heb het ook maar van iemand anders overgenomen.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Nee, voor Franstalige provincies worden alleen Franstalige presentaties gemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Echt Belgisch :? .
Mogen de Nederlandstalige die de Franse taal niet machtig zijn dit dan niet weten?
Mogen de Nederlandstalige die de Franse taal niet machtig zijn dit dan niet weten?
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Nee, want de Franstaligen mogen ook niet weten wat de NMBS in Vlaanderen uitspookt.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Het deel t/m pagina 26 en vanaf pagina 37 is gelijk aan dat van de Vlaamse provincies.
Plan Antwerpen 2020/2023
Plan Antwerpen 2020/2023
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Bedankt :pos: .
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Wat wordt de rol van Arriva in die plannen van NMBS? Maastricht-Luik is toch hun verbinding.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
In die plannen speelt Arriva geen rol. Tenminste tot 2023.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Dus de komende 4 jaar geen drielandentrein. Ik vind het maar een vreemd verhaal. Wanneer gaat Arriva dat zelf communiceren?
-
- Donateur
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Er zullen toch toch net zoals in Roosendaal niet meer treinen naar Mt zonder ATB worden toegelaten. Dus of men heeft ineens plannen om Maastrich uit te rusten met TBL1+ of ETCS of het is een afleidingsmanoeuvre in spierballentaal van de NMBS richting Arriva dat zij het wel even zullen doen. Maar zonder goede beveiliging komt er echt geen extra trein. Ik weet ook niet of de NS daar zin in heeft, in de concessie HRN staat nu dat ze uitzonderlijk station Eijsden slechts uurlijks hoeven te bedienen, als dat niet aangepast wordt, zullen ze geen zin hebben om de NMBS meer te betalen dan nu voor die bediening.
De huidige tijdligging en punctualiteit van de trein uit Luik zijn ook wel een zorgenkindje, als alles op tijd rijdt, is er 8 minuten keertijd zou genoeg moeten zijn, maar dan is er weinig speling over (volgens mij is er in België volgen de regels meer tijd voor nodig). Of vanaf het aankomstspoor laten vluchten naar het emplacement.
De huidige tijdligging en punctualiteit van de trein uit Luik zijn ook wel een zorgenkindje, als alles op tijd rijdt, is er 8 minuten keertijd zou genoeg moeten zijn, maar dan is er weinig speling over (volgens mij is er in België volgen de regels meer tijd voor nodig). Of vanaf het aankomstspoor laten vluchten naar het emplacement.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Arriva heeft nooit gecommuniceerd wanneer de trein wel naar Luik gaat rijden, dus wat moeten ze nu communiceren dan?en-es schreef:Dus de komende 4 jaar geen drielandentrein. Ik vind het maar een vreemd verhaal. Wanneer gaat Arriva dat zelf communiceren?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Okee, dan hebben ze dus helemaal geen concessie voor Maastricht-Luik. Tenminste niet tot 2023. Ik begreep wat anders uit nieuwsberichten van vorig jaar maar dat zal ik vast verkeerd begrepen hebben. Is deze kwestie ook de wereld uit. _O_
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Er is toch nog helemaal geen definitieve overeenkomt? Leuk dat de NMBS wat opkalkt in een PDF-je, maar zij gaan niet over de concessie Limburg. Volgens mij moeten ze eerst met de Nederlandse provincie Limburg om de tafel gaan zitten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Andersom heeft de provincie Limburg niets te zeggen over België. De provincie Limburg is wel de eerste die dat vergeten was.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Het is wel een internationale treinverbinding, in België mogen ze volgens mij de treinen van Arriva daarom niet weigeren. Maar goed, lijkt me verstandig om maar eens bij elkaar te gaan zitten en een goede toekomstvisie uit te tekenen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
De NMBS heeft bij de voorbereiding van de concessie Limburg een brief gestuurd naar de provincie dat Maastricht - Luik en Weert - Hamont geen onderdeel kunnen zijn van de concessie omdat ze geen bevoegdheid hebben in België en er geen Belgische opdrachtgevers voor de concessie zijn. Dat Arriva vervolgens een trein naar Luik in hun pakket hebben gestopt is hun eigen zaak, maar ter vervanging van de diensten van de NMBS kan het niet zijn zolang de Belgische Federale Regering de bediening van lijn 40 verplicht in de beheersovereenkomst van de NMBS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Ik vind het fijn nieuws. Ik zie liever MS80 of ander Belgisch materieel op Maastricht-Liège rijden dan weer de zoveelste Flirt die we overal al zien.en-es schreef:Dus de komende 4 jaar geen drielandentrein. Ik vind het maar een vreemd verhaal. Wanneer gaat Arriva dat zelf communiceren?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Gelukkig is dat voor geen enkel bedrijf een argument. Belgische gare ouwe klotetreinen :X
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
A.) We weten niet wanneer de drielandentrein gaat rijden, het kan dus ook eerder zijn dan dat en-es zegt.Nitein-Repart schreef:Ik vind het fijn nieuws. Ik zie liever MS80 of ander Belgisch materieel op Maastricht-Liège rijden dan weer de zoveelste Flirt die we overal al zien.en-es schreef:Dus de komende 4 jaar geen drielandentrein. Ik vind het maar een vreemd verhaal. Wanneer gaat Arriva dat zelf communiceren?
B.) De vraag is of we MS80 nog wel terugzien in Maastricht. Het gereviseerde materieel mag Nederland niet in en het enige alternatief zijn de klassieke motorstellen, waarvan het voortbestaan ook bedreigd is (met de komst van M7 gaat dat als eerste afgevoerd worden). Waarmee de trein naar Nederland dan wel gereden moet worden weten de Belgen ook nog niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Als de klassiertjes eruit gaan kun je wellicht nog Varkensneuzen of Duikbrillen op Liège-Maastricht en Spa-Aachen inzetten. Varkensneuzen rijden nu al naar Roosendaal en Duikbrillen hebben ook naar Roosendaal gereden. MW41 op Essen-Roosendaal (mag waarschijnlijk de Antwerpse tunnel niet in), Liège-Maastricht en Spa-Aachen kan wellicht ook een mogelijkheid zijn, als elektrische treinen niet mogelijk zijn. Het zou wel tof zijn om echte dieseltreinen (geen LightRail-meuk) weer actief in Nederland en NRW te zien, maar de kans daarop is ontzettend klein.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
En MW41 is geen meuk, met een plastieken interieur? :')
Maar als het probleem is dat er geen materieel zonder ATB naar Maastricht mag, is dat plan sowieso kansloos.
Maar als het probleem is dat er geen materieel zonder ATB naar Maastricht mag, is dat plan sowieso kansloos.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
En waarmee willen ze naar Aachen rijden dan vanuit België? Want daar zijn op het moment alleen klassiekjes en I11 toegelaten, toch? (Of hoe zat dat precies?)Suus schreef: De vraag is of we MS80 nog wel terugzien in Maastricht. Het gereviseerde materieel mag Nederland niet in en het enige alternatief zijn de klassieke motorstellen, waarvan het voortbestaan ook bedreigd is (met de komst van M7 gaat dat als eerste afgevoerd worden). Waarmee de trein naar Nederland dan wel gereden moet worden weten de Belgen ook nog niet.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
De HLE18 is sinds enkele maanden toegelaten tot en met Aachen Hbf, dat verbetert de mogelijkheden daar aanzienlijk. I11 heeft RIC-toelating, dus dat is ook geen probleem :Y
Er loopt volgens mij ook nog een denkpiste om de bovenleiding van de aansluiting van de HSL3 tot en met Aachen Hbf van 3 kV om te bouwen naar 25 kV, maar over het hoe en wat daarvan weet ik verder niets.
Er loopt volgens mij ook nog een denkpiste om de bovenleiding van de aansluiting van de HSL3 tot en met Aachen Hbf van 3 kV om te bouwen naar 25 kV, maar over het hoe en wat daarvan weet ik verder niets.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
is die toelating er ook voor de HLE19?
Re: ‘Spooroorlog’ dreigt wegens verbinding Maastricht-Luik
Geloof het niet, maar dat is niet zo'n probleem omdat die alleen in combinatie met de M6 worden ingezet en dat kan door de Buschtunnel toch niet tot Aachen Hbf komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten