De Jacht!

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De Jacht!

Bericht door Cora »

Misschien wilde ik daar al heen ja.

Edit:Ohja onze crimineel leest mee :N
Laatst gewijzigd door Cora op do 27 jun 2019, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Probeer niet teveel te onthullen de crimineel leest mee. Beter in een pb
Western Soldier
Berichten: 1231
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: De Jacht!

Bericht door Western Soldier »

Episode 77, dag 4

Ik reis vandaag met 2 bussen.

Hint: Nederland-Wit+Groen
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
JothamvW
Berichten: 1225
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: De Jacht!

Bericht door JothamvW »

Met Stoptrein en Sprinter van Amersfoort naar Arnhem Centraal.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De Jacht!

Bericht door Cora »

Ik reis met de Sprinter van Eindhoven naar Weert waar ik overstap op de Qliner 370 naar Ospel Schepengraaf en hoop onderweg de boef te zien.

Vertrek Eindhoven:16.46

Aankomst Weert:17.12 en meteen de Qliner in.(Qliner vertrekt op het zelfde tijdstip. 9292ov heeft er geen moeite mee:Reis)

Aankomst Ospel Schepengraaf:17.30 (Reistijd 44 minuten)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

ReisLincoln schreef:Ik reis met de Sprinter van Eindhoven naar Weert waar ik overstap op de Qliner 370 naar Ospel Schepengraaf en hoop onderweg de boef te zien.

Vertrek Eindhoven:16.46

Aankomst Weert:17.12 en meteen de Qliner in.(Qliner vertrekt op het zelfde tijdstip. 9292ov heeft er geen moeite mee:Reis)

Aankomst Ospel Schepengraaf:17.30 (Reistijd 44 minuten)
Vertragingen tellen niet. Maar wat later op de dag kan het wel

Overigens reis ik naar s-hertogenbosch per ic
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De Jacht!

Bericht door Cora »

Ik zie inderdaad dat er nu wat vertraging is. De Qliner rijdt anders namelijk. Ten tijde dat ik het typte was deze reis gewoon mogelijk zoals beschreven.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Zou de hint slaan op holland greenhouse?
Of de vlag van Gambia.
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De Jacht!

Bericht door TLP »

Ik heb lang nagedacht over wat betrekking zou hebben op de hint, en ook getwijfeld tussen twee locaties, maar ik ga uiteindelijk mijn reis maken met lijn 377 naar Venlo en vanuit daar met lijn 70 naar Brightlands Greenport Venlo. Dat wordt dan wel de volgende dag: ik vertrek om 06:27 van bushalte Eeseltweg en kom om 07:17 aan bij mijn aankomsthalte.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Ik reis van Rotterdam Centraal naar Tilburg per IC.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door Etienne »

Ik ga van Deventer naar Nijmegen in 54 minuten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JothamvW
Berichten: 1225
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: De Jacht!

Bericht door JothamvW »

@TLP kon gisteren ook gewoon; vertrek om 16:27. Gaat om de reisdag van de crimineel.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Ik denk dat de jagers wel goed staan opgesteld. Arnhem, Nijmegen, s-hertogenbosch en Tilburg zijn bezet. Ik stel voor om die 4 posities bezet te houden. Eventueel Arnhem verlaten en we zien op dag 6 wel waar hij uit hangt
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Ik blijf op Arnhem Centraal staan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Western Soldier
Berichten: 1231
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: De Jacht!

Bericht door Western Soldier »

TLP schreef:Ik heb lang nagedacht over wat betrekking zou hebben op de hint, en ook getwijfeld tussen twee locaties, maar ik ga uiteindelijk mijn reis maken met lijn 377 naar Venlo en vanuit daar met lijn 70 naar Brightlands Greenport Venlo. Dat wordt dan wel de volgende dag: ik vertrek om 06:27 van bushalte Eeseltweg en kom om 07:17 aan bij mijn aankomsthalte.
Wat hiermee bedoeld wordt kan ik helaas niet precies duiden. Om die reden hanteer ik dus de volgende maatregel en dat is dat TLP zal blijven staan waar hij stond. Zijn locatie op Episode 77, Dag 5 die er nu aan gaat komen zal zijn Eeseltweg, Kessel. Wil hij zijn reis maken, dan zal hij opnieuw in moeten vullen.

Episode 77, Dag 5

Ik reis met 3 bussen.

Hint: Hint dag 4-rood-groen
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
JothamvW
Berichten: 1225
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: De Jacht!

Bericht door JothamvW »

Sprinter naar Nijmegen; stoptrein Mook-Molenhoek.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Western Soldier schreef:
TLP schreef:Ik heb lang nagedacht over wat betrekking zou hebben op de hint, en ook getwijfeld tussen twee locaties, maar ik ga uiteindelijk mijn reis maken met lijn 377 naar Venlo en vanuit daar met lijn 70 naar Brightlands Greenport Venlo. Dat wordt dan wel de volgende dag: ik vertrek om 06:27 van bushalte Eeseltweg en kom om 07:17 aan bij mijn aankomsthalte.
Wat hiermee bedoeld wordt kan ik helaas niet precies duiden. Om die reden hanteer ik dus de volgende maatregel en dat is dat TLP zal blijven staan waar hij stond. Zijn locatie op Episode 77, Dag 5 die er nu aan gaat komen zal zijn Eeseltweg, Kessel. Wil hij zijn reis maken, dan zal hij opnieuw in moeten vullen.
TLP heeft voor het plannen van de reis, in plaats van teruggekeken, vooruitgespoeld in 9292. Deze reis is aannemelijk ook de vorige dag mogelijk geweest, daar het om twee reguliere lijnen met een regelmatige dienst gaat. Voor mijn part is de reis van TLP gewoon geldig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Western Soldier
Berichten: 1231
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: De Jacht!

Bericht door Western Soldier »

Ik heb gevraagd aan Yanaike wat ik ermee moest en op basis van zijn reactie besloten.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De Jacht!

Bericht door TLP »

Bericht verwijderd nadat blijkt dat ik de crimineel gevangen heb.
Laatst gewijzigd door TLP op vr 28 jun 2019, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Western Soldier
Berichten: 1231
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: De Jacht!

Bericht door Western Soldier »

In dat geval besluit ik alsnog de reis toe te kennen, waarmee dag 5 ongedaan wordt gemaakt, er was onduidelijkheid, maar ik wilde niets prijsgeven van mijn locatie. Maar aangezien ik de reis dan nu toch toeken, betekent het het einde van de episode en ben jij aan de beurt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
TLP
Berichten: 1558
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De Jacht!

Bericht door TLP »

Bedankt! Ja, ik baalde eerlijk gezegd wel, maar omdat ik geen behoefte had aan een verhitte discussie over iets wat enkel een spelletje is en aangezien ik na het schrijven van mijn bericht zag dat ik technisch gezien in overtreding was ("De gehele reis moet mogelijk zijn op de dag waarop de crimineel gepost heeft."), had ik mijn bericht alweer bewerkt naar een reisdag. Maar fijn dat het op deze manier toch opgelost is.
Yanaike schreef:Lokquote
Wel zou ik langs deze weg voor willen stellen om bij de regel "De gehele reis moet mogelijk zijn op de dag waarop de crimineel gepost heeft." toe te voegen dat het tijdstip waarop iemand reist niet uitmaakt, en dat een reis op een eerder moment dan iemand post dus mogelijk is.

Verder vraag ik voor de zekerheid de volgende regel na:
"Je mag niet via of voorbij een halte of station komen waar een jager staat, dan wordt je gevangen en is het spel afgelopen. (Dit geldt niet voor jagers die nog geen actie hebben ondernomen en nog op een bepaalde positie staan van vorig spel.)" Betekent dit dat wanneer de crimineel een reis maakt via een halte waar een actieve jager staat die daar tijdens zijn vorige reis is geëindigd, de crimineel door de jager gevangen wordt?
Oftewel: wanneer Western Soldier op dag 4 via de halte Eeeseltweg was gereisd (waar ik de vorige dag was geëindigd), was hij dan door mij gevangen geweest?

Tenslotte geef ik iedereen de mogelijkheid om vandaag nog te reizen. Ik neem even rust en begin morgen met de nieuwe episode.
JothamvW schreef:Sprinter naar Nijmegen; stoptrein Mook-Molenhoek.
Dat betekent wat mij betreft ook dat deze reis ongedaan gemaakt mag worden en eventueel vervangen mag worden door een andere reis, hetgeen reeds gedaan is.
Laatst gewijzigd door TLP op vr 28 jun 2019, 18:02, 2 keer totaal gewijzigd.
JothamvW
Berichten: 1225
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: De Jacht!

Bericht door JothamvW »

Terug naar Arnhem Centraal.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Western Soldier
Berichten: 1231
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: De Jacht!

Bericht door Western Soldier »

Ja, ik kon niet door jou heen als crimineel. Tenzij het een halte/station betreft waar mijn bus/trein niet zou stoppen. Als je op station Houten staat kan de crimineel per intercity gewoon Den Bosch - Utrecht Centraal reizen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Balen van die verwarring. Maar noord-limburg is lastig om uit te ontsnappen. Ik reis nog naar Amersfoort. Uiteraard via utrecht
Western Soldier
Berichten: 1231
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: De Jacht!

Bericht door Western Soldier »

Jullie verwachten natuurlijk nog een verklaring. De eerste was Echt, Fahrenheitstraat. Werkelijk is een ander woord voor Echt en Fahrenheit is een temperatuur eenheid waar warm op slaat. Maar dat niet alleen, warm is ook gekozen omdat het een beetje lijkt op waar, dus ook dat was nog een extra hint voor Echt. Dan Gaardweg, waar wijn drinken op sloeg, maar dan vanwege het feit dat wijngaard een woord is, waar in dit geval wijn van is weggevallen, of zo je wilt is opgedronken. De laatste hint gebaseerd op Kazernestraat in Venlo was gebaseerd op de verschillende noodeenheden. De Nederlandse vlag heeft rood, wit, blauw en als je kijkt op de P2000 website dan zie je dat politie blauw is, brandweer is rood en ambulance is groen. Vandaar Nederland-blauw+groen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten