Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Bericht door trolly »

Yanaike schreef:Dat zeg ik ook niet...
Aha.

Je weet waarschijnlijk ook niet wat je wèl zegt, hè?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:Dat er beweegbare bruggen in het tracé komen lijkt me niet wereldschokkend: die liggen in de huidige spoorlijnen ook al en dat levert geen noemenswaardige problemen voor trein- en scheepvaart op.
Dat zou ik niet zo hardop willen zeggen. Menig dienstregelingsmodel is al stukgelopen op de brugopeningen in Friesland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Bericht door reisthijs »

Voor een compleet nieuwe spoorlijn bouwt men natuurlijk geen beweegbare bruggen, ik zou er van uitgaan dat het aquaducten worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:
Vinny schreef:Dat er beweegbare bruggen in het tracé komen lijkt me niet wereldschokkend: die liggen in de huidige spoorlijnen ook al en dat levert geen noemenswaardige problemen voor trein- en scheepvaart op.
Dat zou ik niet zo hardop willen zeggen. Menig dienstregelingsmodel is al stukgelopen op de brugopeningen in Friesland.
De staande mastroute wordt niet gekruist door de nieuwe spoorlijn, dus dat scheelt weer. De twee beweegbare bruggen die ik zo even zie zijn over het Ketelmeer en over de Scharsterrijn danwel de Kuinder of Tjonger (Tsjeukermeer). Die hoeven minder vaak bediend te worden dan over het Van Harinxmakanaal en Prinses Margrietkanaal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten