Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gooi dan gewoon de boel een week plat en doe het in een keer rigoureus denk ik dan... Het zijn ook 3 bruggen naast elkaar die allemaal moeten (1 is er gedaan) dus dat duurt echt lang...
Toen ik m'n Duitse collega's vertelde dat we heel Enschede (ja oké, de sporen en perrons dan..) hebben gesloopt en nieuw opgebouwd in 6 weken begrepen ze niet dat het zo snel kon...
Toen ik m'n Duitse collega's vertelde dat we heel Enschede (ja oké, de sporen en perrons dan..) hebben gesloopt en nieuw opgebouwd in 6 weken begrepen ze niet dat het zo snel kon...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Probleem is dat het beton voor de landhoofden goed uit moet harden, dat kan volgens mij weken duren. Maar het zou wel iets sneller kunnen dan het nu gebeurt ja, dat zeker
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Voor zover ik weet is het inschuiven van het brugdeel in de Zuidas niet vertraagd geraakt doordat het beton niet op wilde schieten. Ik heb me ook afgevraagd of een week uitharden afdoende zou zijn, maar het kan dus kennelijk wel.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Beton heeft inderdaad pas na ca. 28 dagen zijn eindsterkte bereikt, maar op zich is het al na een paar dagen voldoende uitgehard om erop te gaan werken (bv. de rest van de brug te bouwen)
Maar precies die 28 dagen zullen de reden zijn dat we in Nederland over het algemeen brugdelen prefabriceren naast het spoor en die vervolgens inchuiven in plaats van ze te storten op de plek waar ze moeten komen.
Maar precies die 28 dagen zullen de reden zijn dat we in Nederland over het algemeen brugdelen prefabriceren naast het spoor en die vervolgens inchuiven in plaats van ze te storten op de plek waar ze moeten komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En vandaag dag twee van de tweedaagse bordjestrip naar Frankfurt.
Vandaag geen enkele serieuze vertraging gehad met regionale treinen. De S2 van Frankfurt naar Niedernhausen reed op tijd, de RB22 naar Limburg had twee minuutjes die geen naam mochten hebben. Zowel heen als terug reed de RB29 Limburg - Siershahn strak op tijd. Deze reed met een oud GTW’tje van de HLB. In Limburg stond vanmiddag ook nog een Baureihe 629 (een 628 maar dan met twee motorwagens ipv één met een aanhanger).
De RB23 van Limburg via Koblenz naar Mayen Ost, gereden met een Talent, vertrok vanwege een vertraagde IC vijf minuten te laat in Koblenz, maar in Mayen Ost kwamen we op tijd aan. De trein naar Kaisersesch en weer terug naar Andernach reed met een baby-LINT. In Kaisersesch had de machinist door dat het warm was binnen, dus ging de airco keihard aan. Dat hielp zeker :pos:
Terug in Andernach had ik de vertraagde RE5 naar Keulen kunnen halen, maar ik wou met de RB26 mee vanwege de tussenstations. De airco in de Desiro ML was heerlijk. Pas na Bonn Hbf werd het druk in deze spitstrein. In Brühl maakte de machinist bekend dat er een defecte goederentrein voor ons stond, maar dat we hem zouden inhalen. Zo kwamen we in Hürth-Kalscheuren via een zeldzaam boogje op het spoor afkomstig uit Euskirchen terecht. Het hele gebeuren leverde geen noemenswaardige vertraging op :pos:
Van de ICE 104 had ik al gezien dat deze in Freiburg was begonnen met +20. Onderweg naar Keulen liep dat alleen maar op. Uiteindelijk vertrok de trein met vijftig minuten vertraging in Keulen. De restauratie was kapot. De inhoud van het treinstel was eerder tijdens de rit gewisseld met het andere stel, en in Keulen was een rondje gereden in plaats van kop te maken. Vlak na Düsseldorf kwamen we terecht in een wisselstoring, zodat we Oberhausen met een uur vertraging verlieten. Tot vlak voor Utrecht haalden we veel in, maar omdat de IC naar Enkhuizen in Utrecht in de weg stond liepen we daar toch weer meer vertraging op.
Vandaag geen enkele serieuze vertraging gehad met regionale treinen. De S2 van Frankfurt naar Niedernhausen reed op tijd, de RB22 naar Limburg had twee minuutjes die geen naam mochten hebben. Zowel heen als terug reed de RB29 Limburg - Siershahn strak op tijd. Deze reed met een oud GTW’tje van de HLB. In Limburg stond vanmiddag ook nog een Baureihe 629 (een 628 maar dan met twee motorwagens ipv één met een aanhanger).
De RB23 van Limburg via Koblenz naar Mayen Ost, gereden met een Talent, vertrok vanwege een vertraagde IC vijf minuten te laat in Koblenz, maar in Mayen Ost kwamen we op tijd aan. De trein naar Kaisersesch en weer terug naar Andernach reed met een baby-LINT. In Kaisersesch had de machinist door dat het warm was binnen, dus ging de airco keihard aan. Dat hielp zeker :pos:
Terug in Andernach had ik de vertraagde RE5 naar Keulen kunnen halen, maar ik wou met de RB26 mee vanwege de tussenstations. De airco in de Desiro ML was heerlijk. Pas na Bonn Hbf werd het druk in deze spitstrein. In Brühl maakte de machinist bekend dat er een defecte goederentrein voor ons stond, maar dat we hem zouden inhalen. Zo kwamen we in Hürth-Kalscheuren via een zeldzaam boogje op het spoor afkomstig uit Euskirchen terecht. Het hele gebeuren leverde geen noemenswaardige vertraging op :pos:
Van de ICE 104 had ik al gezien dat deze in Freiburg was begonnen met +20. Onderweg naar Keulen liep dat alleen maar op. Uiteindelijk vertrok de trein met vijftig minuten vertraging in Keulen. De restauratie was kapot. De inhoud van het treinstel was eerder tijdens de rit gewisseld met het andere stel, en in Keulen was een rondje gereden in plaats van kop te maken. Vlak na Düsseldorf kwamen we terecht in een wisselstoring, zodat we Oberhausen met een uur vertraging verlieten. Tot vlak voor Utrecht haalden we veel in, maar omdat de IC naar Enkhuizen in Utrecht in de weg stond liepen we daar toch weer meer vertraging op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wat bedoel je daarmee?Suus schreef: De inhoud van het treinstel was eerder tijdens de rit gewisseld met het andere stel
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De treinen 104 en 204 rijden samen tussen Freiburg en Keulen. Halverwege de rit is besloten van het stel dat de 104 reed de 204 te maken en andersom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Inclusief verplaatsing van alle reizigers met een al dan niet gereserveerde zitplaats? Dat klinkt wat omslachtig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Yup, alle reizigers met een reservering of een bestemming verder dan Keulen moesten van stel wisselen begreep ik van reizigers die eerder dan in Keulen waren ingestapt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De Duitse brandweer werd bij twee DB regiotreinen geroepen nadat die een tijdlang met uitgevallen airco in de brandende zon hebben gestaan vanwege een wisselstoring.
(..) Weil mitten in der größten Hitze die Klimaanlagen in zwei Regionalzügen ausfielen, hat die Deutsche Bahn am späten Dienstagnachmittag Rettungskräfte zum Düsseldorfer Flughafen-Bahnhof gerufen. Verletzte gab es nach ersten Erkenntnissen aber nicht.
"Wir hatten selbst die Rettungskräfte informiert. Wir machen das vorsorglich." Sprecher Deutsche Bahn
Die Reisenden konnten laut Bahn eigenständig am Bahnhof aussteigen und die nächsten Züge nutzen. Wegen einer Weichenstörung habe einer der beiden Züge eine Zeit lang auf der Bahnstrecke gestanden, ehe er habe weiterfahren können.
Bron: https://www.br.de/nachrichten/bayern/me ... ke,RUQpkGw
(ff naar beneden scrollen )
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zit je rustig in de S5 op spoor 12 naar Dortmund te wachten tot hij vertrekt. Staat er opeens een andere trein op spoor 14 met S5 Dortmund erop. Het enige manier dat je het kan zien dat het de juiste trein is dat er op het bord van perron 12 staat dat de trein opeens van spoor 14 vertrekt, enkele minuten voor vertrek. Ook geen omroep in de trein op spoor 12 helemaal niets verder, vreemd. Had nog net genoeg tijd om daarheen te gaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag vanuit Wenen terug gekomen naar Nederland,ICE 28 uit Hbf was goed gevuld,airco werkte prima,op tijd vertrokken.Door wat langzaamaanrijden een vertraging van 10 minuten onderweg.In Passau nog drukker in de trein,buiten was het inmiddels 35 graden.Door goed doorrijden en optimaal hangen in de bochten(ICE-T)in Hanau nog slechts 3 minuten te laat binnen.Helaas werd het toen verprutst:We bleven meer als 5 minuten staan,en vervolgens zijn we langzaamrijdend richting Frankfurt geslopen.Paar keer stil staan,dan weer wat rijden,weer een rood sein.
Frankfurt uiteindelijk aangekomen met +20 minuten.
Wel ruim op tijd voor mijn volgende rit:ICE 122 naar Arnhem.Even snel nog wat eten halen,want de ICE 28 had helemaal niets(apparatuur was kapot,dus alleen drankjes en repen)
De 122 rijdt tot Köln gecombineerd met de 12 naar Brussel.Laat dat stel nou meer dan een uur te laat zijn!!Uiteindelijk kwam het stel voor ICE 12 om 1627(onze vertrektijd)binnen in Frankfurt.Goed,koppelen en hopen dat de vertaging meevalt.
10 minuten bij vertrek,dus dat viel nog mee.In Köln waren het er weer 20 geworden.Gelukkig konden we overal vlot doorrijden,zodat er in Arnhem nog een minuut of 5 opstond.Kon ik in ieder geval nog makkelijk de trein naar Roosendaal halen.
Op de heenweg afgelopen donderdag had mijn ICE naar Wenen al 42 minuten vertraging in Frankfurt,in Wenen nog 23.
Ligt het aan mij,of worden de vertagingen bij DB Fernverkehr steeds groter de laatste tijd?Zie vaak dikke plussen als ik er ben
Frankfurt uiteindelijk aangekomen met +20 minuten.
Wel ruim op tijd voor mijn volgende rit:ICE 122 naar Arnhem.Even snel nog wat eten halen,want de ICE 28 had helemaal niets(apparatuur was kapot,dus alleen drankjes en repen)
De 122 rijdt tot Köln gecombineerd met de 12 naar Brussel.Laat dat stel nou meer dan een uur te laat zijn!!Uiteindelijk kwam het stel voor ICE 12 om 1627(onze vertrektijd)binnen in Frankfurt.Goed,koppelen en hopen dat de vertaging meevalt.
10 minuten bij vertrek,dus dat viel nog mee.In Köln waren het er weer 20 geworden.Gelukkig konden we overal vlot doorrijden,zodat er in Arnhem nog een minuut of 5 opstond.Kon ik in ieder geval nog makkelijk de trein naar Roosendaal halen.
Op de heenweg afgelopen donderdag had mijn ICE naar Wenen al 42 minuten vertraging in Frankfurt,in Wenen nog 23.
Ligt het aan mij,of worden de vertagingen bij DB Fernverkehr steeds groter de laatste tijd?Zie vaak dikke plussen als ik er ben
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vertragingen zijn inderdaad schering en inslag bij DB Fernverkehr. En het is inderdaad erger geworden de laatste jaren.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ook DB Regio heeft veel last van vertragingen, aangezien het Fernverkehr vaak in de weg zit. Maar goed, ik denk dat het grootste probleem de lange afstanden zijn die DB treinen overbruggen. Als er iets tussen München en Nürnberg gebeurt hebben reizigers op Hannover-Hamburg een paar uur later nog steeds last van. Ik denk wel dat andere grote landen (Frankrijk, VK, Spanje, Italië, Polen) vergelijkbare problemen hebben met massale vertragingen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat DB Regio, bestaat dat eigenlijk nog? Je kan van Hengelo naar de Harz, van Venlo naar Leipzig of van Arnhem naar Frankfurt reizen met regionale treinen zonder ook maar een keer in een trein van DB Regio te stappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ze schijnen nog van Enschede naar Münster en Dortmund te rijden, maar hoe lang nog....
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In ieder geval tot 2026 dacht ik.
Volgens mij kun je de Poolse en Tsjechische grens bereiken vanuit Hengelo, Arnhem of Venlo zonder ook maar één DB Regio-trein aangeraakt te hebben. Eerst naar Hamm (met de RB61, RE15 en RB67 vanuit Hengelo of met de RE19 en RE11 vanuut Arnhem), daarna naar Kassel met de RE11, vervolgens naar Bebra en Eisenach met Cantus, RB20 naar Leipzig, MRB naar Chemnitz, RE3 naar Dresden en Trilex naar Liberec (CZ)/Ost-Görlitz (PL).Suus schreef:Dat DB Regio, bestaat dat eigenlijk nog? Je kan van Hengelo naar de Harz, van Venlo naar Leipzig of van Arnhem naar Frankfurt reizen met regionale treinen zonder ook maar een keer in een trein van DB Regio te stappen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Toen ik anderhalve week geleden naar Keulen ging toen heb ik in een aantal DB Regio treinen gezeten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar heb je daar ook een bron van? Wat ik met Google kan vinden is dat de Spaanse hogesnelheidstreinen (op hun eigen netwerk, dat wel) juist heel hoog scoren (met een punctualiteit van 99,6% op 5 minuten in 2005). Zie dit artikel op Treinreiziger.nl. Deze vergelijking is ook wel aardig, al mist Duitsland hierin.Nitein-Repart schreef:Ik denk wel dat andere grote landen (Frankrijk, VK, Spanje, Italië, Polen) vergelijkbare problemen hebben met massale vertragingen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Bij Trenitalia vertrokken in 2018 89,4% van de binnenlandse langeafstandstreinen op tijd (norm is minder dan 10 minuten te laat) en waren 98,4% van de binnenlandse langeafstandstreinen op tijd gearriveerd (norm is 60 minuten). De gemiddelde vertraging van een binnenlandse langeafstandstrein was 7,7 minuten. Grootste probleem bij de Italiaanse punctualiteit zijn echter de nachttreinen, die niet de neiging hebben ook maar enigszins op tijd te rijden. De Frecciarossa en Frecciargento over de direttissima's rijden daarentegen zeer stipt. Slechts 0,76% van de langeafstandstreinen was in 2018 opgeheven om een andere reden dan staking.
Bij het regionale vervoer is Trenitalia zeer stipt: 94,4% van de treinen vertrok in 2018 minder dan tien minuten te laat en waren voor 99,9% minder dan 60 minuten te laat gearriveerd, met een gemiddelde vertraging van 1,8 minuut. 0,16% van de regionale treinen reden om een andere reden dan staking in 2018 niet.
Bij het regionale vervoer is Trenitalia zeer stipt: 94,4% van de treinen vertrok in 2018 minder dan tien minuten te laat en waren voor 99,9% minder dan 60 minuten te laat gearriveerd, met een gemiddelde vertraging van 1,8 minuut. 0,16% van de regionale treinen reden om een andere reden dan staking in 2018 niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Is het verschil tussen Duitsland en landen als Spanje en Italië misschien niet dat de langeafstandstreinen in Duitsland beduidend meer kilometers afleggen over sporen die ze delen met overige treinen (dus regionale treinen en goederentreinen)? Dat zou zomaar eens een groot deel van het verschil kunnen verklaren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja, met die norm haalt NS ook wel de 99%. :')Suus schreef:Bij Trenitalia vertrokken in 2018 89,4% van de binnenlandse langeafstandstreinen op tijd (norm is minder dan 10 minuten te laat) en waren 98,4% van de binnenlandse langeafstandstreinen op tijd gearriveerd (norm is 60 minuten).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Eeeeen we staan al een minuut of 20 stil in Emmerich met de 105, hoor ik daar mijn hotel in Wenen roepen? :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Met de 141 (die sowieso al pas in Bentheim startte door problemen bij Weesp, het materieel uit de richting Amsterdam opgeheven 242) staan we al een half uur in Velpe (Ibbenbüren-Osnabrück) aan de kant vanwege een bovenleidingsstoring. Loc zou gaan omlopen en dan terug naar Ibbenbüren, maar inmiddels zit de loc weer gewoon aan de voorzijde gekoppeld. De lijn zou weer enkelsporig te berijden zijn, nu wachten alleen nog ergens (?) op. Ook nog geen tegentreinen gezien.
Gelukkig had ik een overstap van 3,5 uur in Berlijn naar Praag, maar het Spy Museum aldaar bezoeken (wat eigenlijk de planning was) kan ik wel vergeten nu...
Gelukkig had ik een overstap van 3,5 uur in Berlijn naar Praag, maar het Spy Museum aldaar bezoeken (wat eigenlijk de planning was) kan ik wel vergeten nu...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wij zijn net met +37 uit Oberhausen vertrokken, dus zo het hostel in Budapest maar eens contacten dat ze me niet meer hoeven te verwachten *O*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten