Spoorindeling station Arnhem Centraal
-
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal
Als het om een goederenpad gaat, dan betekent dus dat de huidige vertrektijd wel degelijk te maken heeft met overbelasting van Arnhem Centraal - Arnhem Velperpoort
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal
In een balans heb je inderdaad een bezittingenkant en een schuldenkant maar eigen vermogen is dan ook een schuld, dus het mooiste zou zijn om de schuld aan andere landen af te lossen.Durashift schreef:]
Och, staatsschuld is er toch altijd al geweest? Een staat heeft schuld(papier) nodig om te functioneren. Immers, tegenover ieder bezit dient een schuld te staan.
IK heb het niet van mijzelf hoor.. ik hoorde het zaterdag van meneer Teulings. :)
Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal
Zeker ook omdat we over die schuld rente moeten betalen, een kostenpost van circa 6 mld per jaar.
Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal
Op de leningen die de Nederlandse overheid nu uitzet krijgt ze geld toe. Het is totale onzin om dan nu alleen maar de staatsschuld af te lossen in plaats van investeringen te doen die de burger en de economie weerbaarder maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal
^^ precies. Volgens Teulings blijft de rentestand de komende 15 jaar nog wel zo (te) laag. Komt ook door de demografie, zegt hij in datzelfde interview.
Vergrijzende bevolking, 'te veel' spaartegoeden etc..
'Japan' scenario.
Vergrijzende bevolking, 'te veel' spaartegoeden etc..
'Japan' scenario.
Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal
Na een goederenpad met doorkomst (of vertrek) om .20 kun je prima om .23 weg. Sowieso is dat goederenpad er zeker niet elk half uur want dat kan helemaal niet tussen Arnhem en Nijmegen, en het aantal treinen via die route is ook erg beperkt.
- AppleMoose
- Berichten: 6032
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal
Vertrektijd van .23 gaat om de sprinter naar Zutphen. En het goederenpad wat besproken wordt ligt niet tussen Arnhem en Nijmegen maar tussen Arnhem Centraal en Arnhem Velperpoort. Op dat stukje rijden behoorlijk wat goederentreinen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal
Vrijwel alle goederentreinen op Arnhem Centraal - Velperpoort komen uit de richting Elst en gaan richting Deventer.
Ook op Arnhem Centraal - Elst hebben die dus al te maken met de enkele paden die daar beschikbaar zijn.
Bovendien zou je bij vertrek CS :23/:53 vertrekken op Velperpoort om :26/:56 ; terwijl tegelijkertijd de ICE uit Duitsland doorkomt.
Ook op Arnhem Centraal - Elst hebben die dus al te maken met de enkele paden die daar beschikbaar zijn.
Bovendien zou je bij vertrek CS :23/:53 vertrekken op Velperpoort om :26/:56 ; terwijl tegelijkertijd de ICE uit Duitsland doorkomt.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal
Als je grote bedrijven wilt laten meebetalen aan infrastructuur dan is een mobiliteitbelasting wel een interessante piste. Ik meen dat Suus daar ooit nog een goed stuk over geschreven heeft: in Frankrijk worden er tramlijnen mee betaald.Western Soldier schreef:De oplossing voor de staatsschuld is heel simpel. Het belastingpercentage voor grote bedrijven is sinds de jaren 50 alleen maar gedaald. Toen was het BBP een stuk lager dan nu. Als je dus dezelfde percentages als toen zou hanteren zou heel snel de staatsschuld kunnen oplossen. Daarvoor is echter wel een wereldwijde afspraak voor nodig, maar het geld is in principe te halen tegen eerlijke tarieven.
.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten