Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Stadsbus »

Klopt! Zou de 5147 moeten zijn, de 5143 staat nu in Nijkerk als het goed is.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Stadsbus »

De eerste openbare foto's staan nu ook online, inclusief interieurfoto's: http://pvopdelftsewielen.nl/EBS/Demobus ... %20EBS.htm
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door katvis »

Ziet er mooi uit, interieur net als bij Syntus Utrecht! Hoop dat er nu wel displays komen in plaats van een armzalige onduidelijke lichtkrant met onverstaanbare omroep _O-
PSA: Links gaan, rechts staan
Lucsroof
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 07 apr 2019, 01:53

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Lucsroof »

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... vXdG2qXs6-

Dit geeft een nog beter informarie over de verschil met hoe het is en hoe het vanaf 25 augustus wordt + tekeningen van het materieel
Lucsroof
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 07 apr 2019, 01:53

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Lucsroof »

luka23 schreef:Ziet er mooi uit, interieur net als bij Syntus Utrecht! Hoop dat er nu wel displays komen in plaats van een armzalige onduidelijke lichtkrant met onverstaanbare omroep _O-

De de laminaatvloer is ook Nice.
Extra reis informatie vindt ik nooit erg zoals met overstapmogelijkheden en hoe laat ze vertrekken, een beetje zoals wat de Qlliners hebben.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

https://twitter.com/EBS_OV/status/1144550716834557953

Volgens EBS op Twitter worden een aantal oude wagens overgenomen vanuit de vorige concessie. Ik vermoed de Ex-HTM wagens.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Milco »

Opvallend in het document vind ik het open instapregime bij de R-Netlijnen 455 en 456. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door SDC »

Perfect! Een open instapregime is zoveel beter voor de halteringstijd en de doorstroming. Voor mijn part wordt er liever vandaag dan morgen nog een open instapregime ingevoerd op alle stadslijnen en op drukke streeklijnen. In de praktijk zie je al dat er vooral in Rotterdam op veel lijnen officieus al een open instapregime geldt; het scheelt soms wel een halve minuut per (drukke) halte. Eigenlijk zou het dus beter de standaard kunnen worden.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door WSM »

OVspotter070 schreef:https://twitter.com/EBS_OV/status/1144550716834557953

Volgens EBS op Twitter worden een aantal oude wagens overgenomen vanuit de vorige concessie. Ik vermoed de Ex-HTM wagens.
Waarom niet de diesels die nu naar Delfgauw rijden?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Daniel »

Aannemelijk zijn die nog eigendom van Connexxion zelf (en maar één concessie oud dus vast nog bruikbaar voor ze). Die ex-HTM wagens zijn overigens ook al nagenoeg in MRDH-kleuren dus da's ook wel handig natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

WSM schreef:
OVspotter070 schreef:https://twitter.com/EBS_OV/status/1144550716834557953

Volgens EBS op Twitter worden een aantal oude wagens overgenomen vanuit de vorige concessie. Ik vermoed de Ex-HTM wagens.
Waarom niet de diesels die nu naar Delfgauw rijden?
Nummerconflict met de nieuwe solo 12m Citaro nummers (5101-5183).
Laatst gewijzigd door Matt5154 op wo 03 jul 2019, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Milco »

Dat nummerconflict is geen issue, ander nummer erop en klaar...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

De ex-HTM gaan vgm terug naar de MRDH. Grijze n.n.b. De Ex-veolia denk uit dienst (hebben geen airco). @Daan76 zijn er nog nieuws over welk materieel gaat nou mee naar de nieuwe concessie?
Laatst gewijzigd door Matt5154 op wo 03 jul 2019, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Post »

Ik wou net zeggen een bus niet meenemen omdat er een verkeerd nummer op staat is natuurlijk wel erg raar.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Lijn 45 »

De ex-Veolia's zijn 4 jaar jonger dan hun Haarlemse broertjes, dus misschien gaan ze daarheen.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

4 ervan gaan naar Syntus Gelderland. En het zal me niet verbazen dat ook een aantal naar Arnhem of Nijmegen gaan.
Lucsroof
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 07 apr 2019, 01:53

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Lucsroof »

SDC schreef:Perfect! Een open instapregime is zoveel beter voor de halteringstijd en de doorstroming. Voor mijn part wordt er liever vandaag dan morgen nog een open instapregime ingevoerd op alle stadslijnen en op drukke streeklijnen. In de praktijk zie je al dat er vooral in Rotterdam op veel lijnen officieus al een open instapregime geldt; het scheelt soms wel een halve minuut per (drukke) halte. Eigenlijk zou het dus beter de standaard kunnen worden.
Het zorgt er misschien voor dat een bus mínder lang stil staat bij een halte, maar zullen mensen wel wachten voor dat een aantal zijn uitgestapt
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door SDC »

Ook dat gaat in de praktijk altijd wel goed, enkele asociale uitzonderingen daargelaten natuurlijk. En ook de tram en metro hebben al jaren een open instapregime, ook daar gaat het gewoon goed v.w.b. de voorrang van uitstappers op instappers.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Daan76 »

SDC schreef:Perfect! Een open instapregime is zoveel beter voor de halteringstijd en de doorstroming. Voor mijn part wordt er liever vandaag dan morgen nog een open instapregime ingevoerd op alle stadslijnen en op drukke streeklijnen. In de praktijk zie je al dat er vooral in Rotterdam op veel lijnen officieus al een open instapregime geldt; het scheelt soms wel een halve minuut per (drukke) halte. Eigenlijk zou het dus beter de standaard kunnen worden.
Ik denk er nog iets anders over: OF een open instapregime op ALLE lijnen, en dan natuurlijk wel met véél meer kaartcontroles door BOA's dan momenteel gebeurt. OF op geen enkele lijn open instapregime.
Maar niet op de ene lijn wel en op de andere niet want dat is natuurlijk niet werkbaar.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Daan76 »

WSM schreef:
OVspotter070 schreef:https://twitter.com/EBS_OV/status/1144550716834557953

Volgens EBS op Twitter worden een aantal oude wagens overgenomen vanuit de vorige concessie. Ik vermoed de Ex-HTM wagens.
Waarom niet de diesels die nu naar Delfgauw rijden?
Die diesels zijn van Connexxion en dat zou dus een ingewikkelde constructie worden (even los van het feit dat diesel echt niet meer de bedoeling is in de nieuwe concessie).
De ex-HTM wagens zijn van MRDH en dan is het dus makkelijker om er wat andere stickers op te plakken en het ICT-gebeuren van Cxx te vervangen door ICT van EBS. Logischerwijze zou ik er dus inderdaad eerder op gokken dat de ex-HTM wagens mee overgaan naar EBS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Wubbo »

Daan76 schreef:Ik denk er nog iets anders over: OF een open instapregime op ALLE lijnen, en dan natuurlijk wel met véél meer kaartcontroles door BOA's dan momenteel gebeurt. OF op geen enkele lijn open instapregime.
Maar niet op de ene lijn wel en op de andere niet want dat is natuurlijk niet werkbaar.
In Utrecht werkt het wel (met lijn 12), waarom zou dat dan in Haaglanden niet werken?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Z2N »

Lijn 12 is natuurlijk wel uniek, in dat vrijwel alle reizigers gratis reizen hebben (studenten-OV), en er dus geen beloning is voor niet-inchecken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Lijn 12 is natuurlijk wel uniek, in dat vrijwel alle reizigers gratis reizen hebben (studenten-OV), en er dus geen beloning is voor niet-inchecken.
Studenten krijgen van niemand les en het UMC heeft ook geen verplegers en dokters?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Hainje »

Die komen natuurlijk gewoon met de olieslurpert!1!!¡!
🍉
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door SDC »

Een geheel of gedeeltelijk open instapregime kan echt wel gecommuniceerd worden aan de reiziger, in het geval van Haaglanden Streek is het eenvoudig: alle 4xx lijnen hebben een open instapregime, de overige lijnen (normaal gesproken) niet. Toch vind ik dat chauffeurs hier wel flexibel mee om zouden kunnen springen; bij drukte alle deuren open.

Toch geef ik toe dat er voor een algeheel open instapregime (ongeacht de lijn) ook best veel te zeggen valt. Nu is het vaak zo dat de ene chauffeur star vasthoudt aan alleen de voorste deur openen, terwijl andere chauffeurs bij meer dan 3 reizigers op een halte alles open gooien. Vanuit dat perspectief zou er wel wat voor te zeggen zijn om de chauffeurs in ieder geval te instrueren om hiermee flexibel om te springen, of er simpelweg eenduidige richtlijnen voor op te stellen, die dan wat mij betreft ook een algeheel open instapregime zouden kunnen inhouden.

Breder gezien is het vreemd dat het bij de trein, metro en tram wel kan en ook gebeurt, en dat de bus het enige vervoermiddel is waar er vaak geen open instapregime geldt. In de meeste andere landen, ook buurlanden, kan men bij alle vervoermiddelen gewoon overal instappen. In Nederland is het v.w.b. de bus vaak een beetje een grijs gebied, en ligt het er zeer aan in welk gebied men zich bevindt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten