(BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:
KM46 schreef:
Stefan schreef:Verder had ik een metro op de heenweg die nogal veel last had van de gladde sporen. Bij Wilhelminaplein gleden we naar binnen wat als gevolg had dat het eerste stelletje voor de helft buiten het station stond.
. Van gladde sporen haden de citadis-trams gisteren ook flink last. Het was rond 16:00 uur zelfs zo erg dat alle trams van dit type binnengeroepen werden om extra zand (voor de remmen) bij te laden, met als gevolg dat een groot gedeelte van de diensregeling op z'n gat lag. En dat midden in de spits :shock:. Zelf deed ik een half uur langer over de reis, die normaal, een uurtje duurt.
Ik hoorde dit verhaal ook van een conducteur vandaag. Het was onverantwoord om zonder zand bijvoorbeeld de Erasmusbrug over te gaan. Ook waren er veel automatische noodstops van de Citadissen doordat er te weinig of geen zand meer was.
Klop. Lijn 25 lag er in z'n geheel uit. Men (lees de RET) heeft de mensen uit Schiebroek met bussen opgehaald en naar de Kleiweg gebracht, daar kon men (ook ik) de reis met lijn 8 voortzetten.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door JeePee »

De Qbuzz 3100 (eerste GD streekbus) is weer zijn rondjes aan het rijden in Zuidoost Fryslân. Net om 12:40 uit Heerenveen vertrokken op lijn 10 naar Leeuwarden. Doet daarna als het goed is nog (lees, mits op omloop blijft) 2 slagen lijn 14 (ong 14:30 en 16:30 uit Lw) en lijn 10 (18:38 Lw -> Dra)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag vanochtend bij Zuidplein een Qbuzz wagen rijden, ik meen de 1067 maar dat weet ik niet zeker, die eindelijk weer een bestemming "normaal" filmde. Dus alle tekst stond netjes in het midden en niet meer tegen het lijnnummer aan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Karl »

Aanrader voor de busofielen op dit forum, Argentinie, in Buenos Aires zijn er minimaal 150 stadslijnen met op elke lijn bussen met een andere livrei. Daarnaast zijn er nog ontzettend veel lange afstandsbussen, van tientallen maatschappijen met allemaal andere typen en kleurtjes.
Er is geen plattegrond van het OV, dus bereid je goed voor.
Het is een spectrum.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

9292ov is ook een beetje raar geworden :O
Ik heb voortaan naast de bus die ik altijd neem een tweede reisadvies: ik kan de stadsbus nemen die 3 kilometer lopen verderop ligt....
Ook op verschillende plaatsen in Nijmegen moet ik volgens de site tergenwoordig meer dan 15 minuten lopen :O
3 0 7 9
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

Bij 9292 is het vaak erg handig om even het vinkje voor de halteselectie aan te vinken. Dat filtert alle vreemde reisadviezen er daarmee uit en heb je een bruikbaarder advies zonder complete wandeltochten
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Ruben »

De reisplanner van 9292 heeft nog nooit gespoord. Net als dat je over moet stappen op een andere stadsbus die ook naar het CS gaat, alleen omdat die theoretisch wel 1 minuut eerder aankomt. Dat je in de praktijk alleen die overstap haalt als de bus te laat is, doet er dan toch ook niet meer toe. :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Raymond schreef:Bij 9292 is het vaak erg handig om even het vinkje voor de halteselectie aan te vinken. Dat filtert alle vreemde reisadviezen er daarmee uit en heb je een bruikbaarder advies zonder complete wandeltochten
Er is bij mij maar 1 halte in de buurt, en zelfs dan krijg ik een raar advies :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

Ja, maar hij geeft dan soms alsnog haltes die een flink stuk verder weg liggen, omdat de totale reistijd dan één minuut korter is... :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Als ik de bus bij mij in de buurt neem is de reistijd 28 minuten en als ik de bus neem (waarik volgens de reisplanner eerst 23 minuten over moet lopen, ben ik 43 minuten kwijt....
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

Oke, maar dan zijn er met dat 'domme' advies mogelijk iets minder overstappen, of je komt iets eerder aan dan wanneer je de volgende bus neemt vanaf jouw halte?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Er is geen overstap zelfs :P
En ik ben dan wel ietsjes eerder als met de volgende andere bus, maar wel 15 minuten langer onderweg
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Weet niet of het gemeld was, maar zag van de week 2 maal op lijn 62 een West-bus (2xx) met reclame op de zijkant, dacht veel pepernoten te herkennen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

Vanochtend had ik de Arriva 8346 waarbij de Albatros geupdate was. Zo werden de haltes later omgeroepen, zodat de haltes niet 4 kilometer van te voren omgeroepen werden.

Wat overigens wel opvallend was, tussen Numansdorp en Mijnsheerenland werd er netjes "174 R'dam Zuidplein Sneldienst" gefilmd. Echter na de halte Mijnsheerenland, Provinciale weg veranderde dit naar "174 Zuidplein". Beetje raar. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

Vanochtend zat ik in ZGT 711 op RET-lijn 2 en daar stonk het echt heel erg naar rotte eieren.
Net of iemand een stinkbom in de tram had gegooid... :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Tjongejonge, je hebt er reizigers bij... vanmiddag was 't vrij druk in lijn 66 ri. Utrecht Centraal wat op zich gebruikelijk is rond die tijd (wellicht nu wat extra drukte door 't weer). Maar waarom ze dan met z'n allen op een kluitje voor de deur moeten gaan staan.
En iemand erdoor laten ho maar, maar met enig gewring nog achterin de bus gekomen waar notabene zelfs nog meerdere zitplaatsen vrij waren...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Zag net op de terugweg in Njmegen een MAN Lion's City staan in de Breng kleuren. Was wel donker, dus kon het nummer niet lezen....
3 0 7 9
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Fles »

Het was vanochtend weer fraai bij de Heidelberglaan in Utrecht. Ineens was de hele instapzone over de volle lengte en breedte afgezet met een rood-wit lint zonder aanwijsbare reden. En dus stond er aan weerszijden van dat lint een groepje mensen. Komt om 7:08 eindelijk eens een keer de 12 van 7:02 aansukkelen, rijdt naar het voorste groepje, en de mensen die aan de andere kant stonden konden gewoon barsten. Wat een zakkenwasser aan het stuur zeg :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Twee dubbelkops trapwagens op tramlijn 4, waaronder de 907. Slecht idee om die juist vandaag op de kinderwagen expres in te zetten. Dit alles in Amsterdam dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Op de TFT-schermen bij Arriva DAV wordt inmiddels gemeld dat binnenkort de OV-chipkaart te gebruiken is. Daarmee lijkt men, zoals gebruikelijk met die presentaties, iets achter te lopen op de werkelijkheid: in de Arriva 728 op lijn 3 waar ik vanmiddag op weg naar huis zat waren de chipkaartlezers al in werking... bij m'n uitstaphalte stond 'ie keurig op "Ddr Balsa DIENST GEOPEND".

Enkele dingen die me wel opvielen: halte Groenezoom/Hastingsweg stond op de kaartlezers als Hastingsweg, maar da's een halte van lijn 5 aan het andere uiteinde van die straat. En op zich een kleinigheidje, maar wel iets wat je in de gaten moet hebben als je een keer online je transacties bekijkt: halte Centraal Station zit erin als Busstation :wink:

Verder had men op lijn 4 rond 18.00 uur wat moeite met het inzetbaar houden van de bussen... de 724 stond met de alarmlichten aan en toezichthouders erbij bij het station aan de kant. Kon echter niet ontdekken wat er nu mis mee was. Erachter twee reservebussen waarvan er eentje de rit vervolgde en de andere vertrok uiteindelijk ook buiten dienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

@Ddrs: Hier staat ook al een tijdje "Dienst geopend" op de lezers, maar tot nu toe zijn ze alleen te gebruiken voor de testkaarten. ;)

Overigens, ze hebben eindelijk "SORRY, BUITENDIENST" veranderd in "SORRY, BUITEN DIENST"'. Nu dat sorry er af, en het lijkt weer ergens op.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Bee schreef:Twee dubbelkops trapwagens op tramlijn 4, waaronder de 907. Slecht idee om die juist vandaag op de kinderwagen expres in te zetten. Dit alles in Amsterdam dus.
912 reed ook op lijn 4 :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gisterenmorgen had ik op lijn 50 (v. 8.33 uit H. Sneevlietw.) een combinatie van maarliefst 4xCAF, had dat nog nooit op de displays zien staan: 4 wagentjes :D, en toch stond ik nog steeds in de mensenmassa te staan :D. Toen op Zuid overgestapt op lijn 51 met 2xCAF, waar ik juist wél weer kon zitten :lol:

Verder viel mij op de terugweg inderdaad veeeeeeel kinderwagens (met kinderen erin ook) op in de metro, wat is dat voor gezeik? :(
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op di 24 nov 2009, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Ze waren er vast van uit gegaan dat door hun oproep iedereen de buggy massaal thuis liet staan :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

ziggy schreef:Verder viel mij op de terugweg inderdaad veeeeeeel kinderwagens (met kinderen erin ook) op in de metro, wat is dat voor gezeik? :(
Mexicaanse griepprik voor kinderen van 6 maanden tot 6 jaar plus de mensen die in hetzelfde huis wonen als een kind van 0 tot 6 maanden. Deze werden de afgelopen twee dagen aan zo'n beetje de halve stadsregio uitgedeeld in de RAI, en over twee weken nog een keer :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten