De Jacht!

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De Jacht!

Bericht door Cora »

Van Eindhoven naar Utrecht Centraal

Vertrek Eindhoven:09.37
Aankomst Utrecht Centraal:10.26
Reistijd:49 min
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
TLP
Berichten: 1574
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De Jacht!

Bericht door TLP »

Episode 78, Dag 4

Ik loop een stukje, reis met twee bussen en loop weer een stukje.

Hint: ₩€))£,%
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De Jacht!

Bericht door Cora »

Dit spijkerschrift is niet voor mij bestemd :N Ik blijf staan!
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
JothamvW
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: De Jacht!

Bericht door JothamvW »

Met lijn 107 van Putten naar Wittenberg Busstation. Alsjeblieft; iemand, ontcijfer dit...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6054
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Ik denk mogelijkheden afstrepen beter werkt dan ontcijferen. Putten, Harderwijk en Nunspeet zijn bezet dus dat wordt lastig. Eventueel wel richting Putten dan met de 101.
Apeldoorn gaat niet.
Blijft over richting Barneveld of Otterlo (-Ede of Arnhem)

Ik reis om 643 met lijn 102 tot Voorthuizen De Punt
Daar stap ik over op de 205 tot halte Barneveld Noord.
Ik loop naar het station zelf (dit kost 7 minuten).
Dan om 739 het kleine stukje met de trein naar Barneveld Centrum waar ik om 742 aan kom. Leuk reisje in 59 minuten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8871
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Ik blijf op Harderwijk staan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7957
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door Etienne »

Ik ga van Apeldoorn naar het St. Jansdal Ziekenhuis met lijn 104.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: De Jacht!

Bericht door DrechtBlub »

Ik blijf lekker staan.
Ik blub in het Drecht.
TLP
Berichten: 1574
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De Jacht!

Bericht door TLP »

Episode 78, Dag 5

Ik reis met een bus en een trein.

Hint: #£#!?
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Western Soldier
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: De Jacht!

Bericht door Western Soldier »

Ik reis per intercity naar Arnhem Centraal en per stoptrein naar Didam.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
JothamvW
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: De Jacht!

Bericht door JothamvW »

Met lijn 107 naar Ede-Wageningen.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
TLP
Berichten: 1574
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De Jacht!

Bericht door TLP »

PHS schreef:TLP staat op Didam. Meerdere jagers kunnen hem vangen.

Ik reis van Amersfoort naar Meppel met de intercity.
Western Soldier schreef:Ik reis per intercity naar Arnhem Centraal en per stoptrein naar Didam.
Uiteraard is de analyse en de daaropvolgende zet correct. Ik zal nog even mijn reisroute en hints verklaren:

Dag 4: van Bos en Heide, Uddel (Nieuw-Milligen) naar Centrum, Harskamp. De hint was "Pulling", en sloeg op de Stichting Tractor Pulling Harskamp die om de hoek bij de bushalte zit. Met zo veel jagers die op cruciale punten van mijn mogelijke ontsnappingsroutes stonden leek mij een moeilijkere hint gerechtvaardigd. Overigens had ik verwacht dat mijn reisroute voldoende zou zijn voor sommigen om mijn locatie te achterhalen, op ArrivaBas en DrechtBlub na stond iedereen actief op dag 3 op een uur reisafstand.

Dag 5: van Centrum, Harskamp naar Didam. Ditmaal had ik dus de naam van het station als hint gebruikt. Ik dacht gezien de locaties van iedereen met zekerheid veilig te staan en daarom probeerde ik jullie te motiveren met een makkelijke hint, maar ik had niet voorzien dat ik op een uur reisafstand van Utrecht Centraal stond :X.

En dan nu nog de achtergrond van al mijn hints: op bijna alle smartphones kun je het reguliere toetsenbord vervangen door een symbooltoetsenbord waarop alle letters in principe één op één te vervangen zijn door symbolen. Dat heb ik dus gedaan, al bleken er zodanig veel variaties te zijn dat het goed naar de hints kijken was om te zien wat de juiste codering zou zijn. Bovendien kwam ik er bij het plaatsen van mijn hint voor dag 4 achter dat op de middelste rij van het toetsenbord (asdfghjkl) één extra toets staat bij de symbolen (dus tien symbolen tegenover negen letters). Dat veroorzaakte dat ik voor de letter "g" een keuze moest maken tussen twee tekens.
Hoe dan ook, hier staat het toetsenbord dat de basis vormde voor mijn hints (bekijk symbol keyboard 1).

De beurt is aan Western Soldier.
Western Soldier
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: De Jacht!

Bericht door Western Soldier »

Diegene die nog niet gereisd hebben krijgen nog de mogelijkheid om te reizen, evenals de voorgaande crimineel. Ik start morgenochtend en ik heb nu ook een mooie variatie op de hints. Ik wens jullie veel succes met de ontcijfering ervan.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
TLP
Berichten: 1574
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De Jacht!

Bericht door TLP »

Ik maak van de gelegenheid gebruik om van Didam naar Utrecht Centraal te reizen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6054
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Via Amersfoort naar Utrecht centraal
Etienne
Donateur
Berichten: 7957
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door Etienne »

Ik reis door naar station Harderwijk en neem daar de Sprinter naar Zwolle
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Western Soldier
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: De Jacht!

Bericht door Western Soldier »

Ik snapte er helemaal niets van, dus ik ben dankbaar voor jullie werk.

Episode 79, dag 1

Ik reis vandaag met een bus

Hint: 0+2×1, 0+2×4, 2+2×5, 1+1×8, 0+1×9, 1+1×12, 1+0×13, 0+1×14, 0+1×15, 0+1×16, 1+0×19, 1+0×21
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
JothamvW
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: De Jacht!

Bericht door JothamvW »

Ik heb het nog niet gevonden; dus doe ik maar jouw standaardzet; met 2 IC's naar Schiphol Airport (vanaf Ede-Wageningen)
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8871
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De Jacht!

Bericht door ArrivaBas »

Als ik de sommetjes uitreken kom ik uit op 2, 8, 12, 9, 9, 13, 1, 14, 15, 16, 1 en 1. Als we deze omzetten naar letters krijgen we B, H, L, L, I, I, M, A, N, O, P, A, A. Dit zou kunnen slaan op de haltenaam, Hierbij is de beste naam die eruit komt, eentje die eindigt op -LAAN. Blijft over, B, H, L I, I, M, A, O, P. Hiermee kan ik niets.

Zodoende reis ik met de Sprinter van Harderwijk naar Amersfoort.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
TLP
Berichten: 1574
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De Jacht!

Bericht door TLP »

@ArrivaBas: je hebt één L te veel 'ontcijferd'. Dat kun je zien aan de cijferreeks die je hebt gemaakt, daar komt maar één keer 12 voor. Als je de sommetjes natelt kom je bovendien uit op 12 sommetjes, geen 13.

Voor de duidelijkheid: wanneer de sommetjes uitgerekend worden volgens de rekenregels kom je uit op 2, 8, 12, 9, 9, 13, 1, 14, 15, 16, 1, 1. Omgezet naar letters krijg je B, H, L, I, I, M, A, N, O, P, A, A. Bovendien kom je uit op een totaal van 101 als je alle getallen bij elkaar optelt.
Wanneer deze letters in een woordengenerator gestopt worden, komen er woorden uit van maximaal 9 letters: binomiaal. Met de resterende letters zou je daarmee de fictieve samenstelling binomiaalhap kunnen maken. :lol:

Ik heb ook de sommetjes uitgerekend met de rekenregels omgedraaid (optellen vóór vermenigvuldigen): dan kom je uit op 2, 8, 20, 16, 9, 24, 13, 14, 15, 16, 19, 21. Omgezet naar letters krijg je B, H, T, P, I, X, M, N, O, P, S, U. Bovendien kom je uit op een totaal van 177 als je alle getallen bij elkaar optelt.
Wanneer deze letters in een woordengenerator gestopt worden, komen er woorden uit van maximaal 8 letters: houtsnip, pompbuis, pomphuis.

Ten slotte kan ik meegeven dat de woordengenerator geen straatnamen zoals "Boslaan" herkent, tenzij de straatnaam een algemeen bekend woord zoals "Rijksstraatweg" betekent, dan wordt deze wel herkend. Ook wanneer ik uit de eerste letterreeks bijvoorbeeld het woord LAAN weglaat, kom ik niet tot resultaten.

Verder dan dit kom ik even niet en ik blijf daarom staan in Utrecht Centraal. Doe ondertussen je voordeel met bovenstaande inzichten! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: De Jacht!

Bericht door Cora »

Ik meld me actief maar blijf op Utrecht Centraal kamperen!
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
ZO6176
Donateur
Berichten: 6054
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: De Jacht!

Bericht door ZO6176 »

Zou het kunnen zijn dat wanneer je van de halte- of gemeentenaam de letters bij elkaar optelt je dan op 177 uitkomt.

Ik reis naar Zwolle per ic
PHS

Re: De Jacht!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: De Jacht!

Bericht door Yanaike »

Ik blijf staan op Rotterdam Centraal
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten