NS moet toch iets doen om het gat in de begroting te vullen dat al die claims en compensatie aan abonnementhouders erin gemaakt hebben. Ik heb zelf in twee jaar tijd € 1211,28 teruggekregen van NS en € 1224 aan toeslag betaald.Hainje schreef:De prijs van de ICD-toeslag is omhoog gegaan!!!1
MOORD!!! BRAND!!1 SCHANDE!!!1¡ DIERENLEED!!!
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
:YSuus schreef:NS moet toch iets doen om het gat in de begroting te vullen.
En die dingen op tijd laten rijden is uiteraard geen optie :')
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daar had een tweede drietje bij moeten zitten, maar die is nooit van de Binckhorst afgekomen. Ik ben maar een kwartiertje later uit Den Haag vertrokken.en-es schreef:In Utrecht Centraal stroomde de IC naar Enschede van 17.37 in no time vol. Vooral gezinnen met kinderen die in voetbalshirts gekleed waren. Ook in de 1e klasse veel staanders. Wat wil je ook als je slechts 3 bakken hebt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De V250 reed in zijn eerste week in Italie best goed, volgens treinreiziger.nl.trolly schreef::YSuus schreef:NS moet toch iets doen om het gat in de begroting te vullen.
En die dingen op tijd laten rijden is uiteraard geen optie :')
Vanochtend reed de 4626 met een losse SLT6. Na Schiphol is dat prima, maar het stuk tussen Amsterdam en Schiphol was het best druk. Als de reizigersaantallen blijven groeien in de zomermaanden, is een verlenging wel een goed idee.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat mag ik hopen. Ze zullen er ondertussen langer aan hebben zitten sleutelen dan de hele bouwtijd.VIRM schreef:[De V250 reed in zijn eerste week in Italie best goed, volgens treinreiziger.nl.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er zijn dit weekend aan alle kanten rondom station Zwolle werkzaamheden; Spoor wordt vervangen, wissels aangebracht en bovenleiding vernieuwd. In alle windrichtingen rijden er daarom bussen. Nu ben ik conducteur en dus interesseren die bussen me niks, maar hoe ziet het er op het station dan uit? Nou, zo:
Zaterdagavond, 18.30 uur.
Zondagavond, 20.00 uur.
Kabels worden getrokken, verder is er weinig spannends te beleven.
Je zou het een 'Lost Place' kunnen noemen.
Ham and eggs.
Uitgestorven.
Een enkeling komt de tunnel in om naar de centrumzijde te lopen. Of naar de bussen. En er zijn ook altijd weer mensen die van niks weten en komen vragen waar de trein naar [station] vertrekt.
En ook bij ons in het personeelsverblijf (exclusieve kiek!) is het uitgestorven. We maken het zelf maar gezellig met wat toastjes.
Tot zover mijn verslag van de werkzaamheden.
Zaterdagavond, 18.30 uur.
Zondagavond, 20.00 uur.
Kabels worden getrokken, verder is er weinig spannends te beleven.
Je zou het een 'Lost Place' kunnen noemen.
Ham and eggs.
Uitgestorven.
Een enkeling komt de tunnel in om naar de centrumzijde te lopen. Of naar de bussen. En er zijn ook altijd weer mensen die van niks weten en komen vragen waar de trein naar [station] vertrekt.
En ook bij ons in het personeelsverblijf (exclusieve kiek!) is het uitgestorven. We maken het zelf maar gezellig met wat toastjes.
Tot zover mijn verslag van de werkzaamheden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Rest natuurlijk wel de vraag wat je als conducteur op een plek zonder treinen doet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Prima verslag weer :') :pos:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In geval van aanrijdingen in de omgeving een dienst van een collega overnemen. Of in geval van ziekte.Chrysa schreef:Rest natuurlijk wel de vraag wat je als conducteur op een plek zonder treinen doet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend vertrok de 523 op Rotterdam Centraal van spoor 11 in plaats van 14. Kan gebeuren, maar op de TBP van spoor 14 werd het gewijzigde vertrekspoor niet getoond. :neg:
Normaal verschijnt er onderin zo’n regel, zoals nu wel op spoor 13 voor de 2825 gebeurt, die ook afwijkend van spoor 11 vertrekt.
Normaal verschijnt er onderin zo’n regel, zoals nu wel op spoor 13 voor de 2825 gebeurt, die ook afwijkend van spoor 11 vertrekt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mocht iemand nog SLT kwijt zijn, in Hengelo staat wat op het emplacement.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Staat er het hele weekend al
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ondanks het TVV tussen Sittard en Maastricht blijft de vertraging voor m'n reis Sittard-Randwyck beperkt tot 5 minuten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
's Ochtends zijn er geregeld gepland afwijkende vertreksporen. In dit geval dus keurig volgens planning, vandaar dat er ook geen regeltje verscheen :)Meltrain schreef:Vanochtend vertrok de 523 op Rotterdam Centraal van spoor 11 in plaats van 14. Kan gebeuren, maar op de TBP van spoor 14 werd het gewijzigde vertrekspoor niet getoond. :neg:
Normaal verschijnt er onderin zo’n regel, zoals nu wel op spoor 13 voor de 2825 gebeurt, die ook afwijkend van spoor 11 vertrekt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb het vanochtend nog gecheckt op de vertrekstaten, maar de 523 hoort van maandag t/m vrijdag van spoor 14 te vertrekken en op zaterdag van spoor 12.
Het was dus of wel een afwijkend vertrekspoor, of het is onlangs gewijzigd en de vertrekstaten zijn niet aangepast.
Het was dus of wel een afwijkend vertrekspoor, of het is onlangs gewijzigd en de vertrekstaten zijn niet aangepast.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 426
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die van volgende week maandag zou volgens de planner van spoor 14 moeten vertrekken, dus mijn vermoeden is dat Meltrain wel eens gelijk kon hebben...
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het was in dagplan gewijzigd, in de brondata op het NDOVLoket (versie van vorige week dinsdag) staat voor trein 523 spoor 11 als vertrekspoor, en dus is het volgens de redenatie van de NS geen afwijking. Volgens mij is dit ooit zo ingevoerd omdat de omroepinstallatie bij grootschalige klussen op hol sloeg door elke trein om te roepen, destijds bij de verbouwing van Rotterdam was er een tijd waarin bijna de helft van de treinen van een ander spoor vertrok (alles schoof op omdat er telkens 2 sporen minder waren) en had je een non-stop omroep van gewijzigde sporen waardoor de echte verstoringen niet meer opvielen. Dit is echter het andere uiterste, waarbij treinen die een algemeen bekend vast vertrekspoor hebben (alles naar Utrecht gaat normaal van de sporen 13 of 14 in Rotterdam) niet meer omgeroepen worden bij een eenmalige wijziging in het dagplan.Meltrain schreef:Het was dus of wel een afwijkend vertrekspoor, of het is onlangs gewijzigd en de vertrekstaten zijn niet aangepast.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1863 bleef in Den Haag Centraal wortels schieten op spoor 10, en is uiteindelijk met ongeveer +8 vertrokken. Vlak voordat die vertrok, werd de 2154 die ik wilde hebben binnengenomen op spoor 8 in plaats van spoor 10. Tuffy schrok pas wakker toen hij al langs het perron stond.
Vanochtend werd de 2129 ook al op 8 binnengenomen in plaats van 10. ;)
Vanochtend werd de 2129 ook al op 8 binnengenomen in plaats van 10. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De spoorwijziging werd in elk geval wel omgeroepen. Ik weet alleen even niet meer of het een automatische of een handmatige omroep was.Meltrain schreef:Ik heb het vanochtend nog gecheckt op de vertrekstaten, maar de 523 hoort van maandag t/m vrijdag van spoor 14 te vertrekken en op zaterdag van spoor 12.
Het was dus of wel een afwijkend vertrekspoor, of het is onlangs gewijzigd en de vertrekstaten zijn niet aangepast.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De omroep deed het afgelopen weekend in ieder geval geloof ik niet: zowel op mijn heenweg naar Maastricht in de sneltrein als op de terugweg in de stoptrein. De reisinfo had wel meer kuren: schermen die de hele rit op zwart bleven en onzinnige info over versienummers op de koersrol, in plaats van de bestemming.
Daarnaast is het omreizen ook logisch: volgens de reisplanner is het sneller, en daarnaast heb ik geen zin in een aftandse bus :')
Daarnaast is het omreizen ook logisch: volgens de reisplanner is het sneller, en daarnaast heb ik geen zin in een aftandse bus :')
請勿靠近車門
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zat in stel 557 zag ik net. De omroep bij aankomst op stations is dus Ping - Nederlands - Duits - Frans, maar de welkomstomroep was dus alleen Ping - Nederlands en daarna Ping - Duits. In Mes, Vk en Hrl werd ook de goede kant omgeroepen, maar ik weet niet meer of het daar al standaard goed ging.
Ondertussen is hier een Mikos bezig een kaartje te schrijven voor een Albanese toerist zonder geld - maar met uitgeprint reisadvies - die naar Den Haag wil. En ook nog een toeriste die een kaartje met korting heeft, maar met niemand meereist: die komt weg met een waarschuwing. Altijd gezellig in de stiltecoupé.
Ondertussen is hier een Mikos bezig een kaartje te schrijven voor een Albanese toerist zonder geld - maar met uitgeprint reisadvies - die naar Den Haag wil. En ook nog een toeriste die een kaartje met korting heeft, maar met niemand meereist: die komt weg met een waarschuwing. Altijd gezellig in de stiltecoupé.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dus ik trapte nog even ietsje harder op de pedalen om de Pimpel naar Amsterdam van 13:38 te halen. Het was erg rustig in de trein dus het had een comfortabele rit kunnen zijn, maar op de TBP stond Niet instappen. HC's verwezen mensen naar de reguliere IC van 10 minuten later, onder elkaar wel zeggend dat ze mensen moeilijk kunnen tegenhouden maar het niet de bedoeling is dat ze hier instappen. Je bent als binnenlands gepeupel niet goed genoeg meer om met de Pimpel mee te mogen
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 426
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sorry, maar wat is de "Pimpel"? En waarvandaan? #dtv
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb die vraag ook al eens gesteld.
Het betreft de IC Amsterdam - Berlin.
De naam pimpel komt van pimpelen. Er zit een bar aan boord.
Het betreft de IC Amsterdam - Berlin.
De naam pimpel komt van pimpelen. Er zit een bar aan boord.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten