Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Hainje schreef:De prijs van de ICD-toeslag is omhoog gegaan!!!1 :shock:
MOORD!!! BRAND!!1 SCHANDE!!!1¡ DIERENLEED!!!
NS moet toch iets doen om het gat in de begroting te vullen dat al die claims en compensatie aan abonnementhouders erin gemaakt hebben. Ik heb zelf in twee jaar tijd € 1211,28 teruggekregen van NS en € 1224 aan toeslag betaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Suus schreef:NS moet toch iets doen om het gat in de begroting te vullen.
:Y

En die dingen op tijd laten rijden is uiteraard geen optie :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

en-es schreef:In Utrecht Centraal stroomde de IC naar Enschede van 17.37 in no time vol. Vooral gezinnen met kinderen die in voetbalshirts gekleed waren. Ook in de 1e klasse veel staanders. Wat wil je ook als je slechts 3 bakken hebt.
Daar had een tweede drietje bij moeten zitten, maar die is nooit van de Binckhorst afgekomen. Ik ben maar een kwartiertje later uit Den Haag vertrokken.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

trolly schreef:
Suus schreef:NS moet toch iets doen om het gat in de begroting te vullen.
:Y

En die dingen op tijd laten rijden is uiteraard geen optie :')
De V250 reed in zijn eerste week in Italie best goed, volgens treinreiziger.nl.

Vanochtend reed de 4626 met een losse SLT6. Na Schiphol is dat prima, maar het stuk tussen Amsterdam en Schiphol was het best druk. Als de reizigersaantallen blijven groeien in de zomermaanden, is een verlenging wel een goed idee.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

VIRM schreef:[De V250 reed in zijn eerste week in Italie best goed, volgens treinreiziger.nl.
Dat mag ik hopen. Ze zullen er ondertussen langer aan hebben zitten sleutelen dan de hele bouwtijd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Er zijn dit weekend aan alle kanten rondom station Zwolle werkzaamheden; Spoor wordt vervangen, wissels aangebracht en bovenleiding vernieuwd. In alle windrichtingen rijden er daarom bussen. Nu ben ik conducteur en dus interesseren die bussen me niks, maar hoe ziet het er op het station dan uit? Nou, zo:
Afbeelding
Zaterdagavond, 18.30 uur.

Afbeelding
Zondagavond, 20.00 uur.

Afbeelding
Kabels worden getrokken, verder is er weinig spannends te beleven.

Afbeelding
Je zou het een 'Lost Place' kunnen noemen.

Afbeelding
Ham and eggs.

Afbeelding
Uitgestorven.

Afbeelding
Een enkeling komt de tunnel in om naar de centrumzijde te lopen. Of naar de bussen. En er zijn ook altijd weer mensen die van niks weten en komen vragen waar de trein naar [station] vertrekt.

Afbeelding
En ook bij ons in het personeelsverblijf (exclusieve kiek!) is het uitgestorven. We maken het zelf maar gezellig met wat toastjes.

Tot zover mijn verslag van de werkzaamheden. :mrgreen:
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Rest natuurlijk wel de vraag wat je als conducteur op een plek zonder treinen doet. :P
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Prima verslag weer :') :pos:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Chrysa schreef:Rest natuurlijk wel de vraag wat je als conducteur op een plek zonder treinen doet. :P
In geval van aanrijdingen in de omgeving een dienst van een collega overnemen. Of in geval van ziekte.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Vanochtend vertrok de 523 op Rotterdam Centraal van spoor 11 in plaats van 14. Kan gebeuren, maar op de TBP van spoor 14 werd het gewijzigde vertrekspoor niet getoond. :neg:
Normaal verschijnt er onderin zo’n regel, zoals nu wel op spoor 13 voor de 2825 gebeurt, die ook afwijkend van spoor 11 vertrekt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Mocht iemand nog SLT kwijt zijn, in Hengelo staat wat op het emplacement.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Staat er het hele weekend al :P
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Ondanks het TVV tussen Sittard en Maastricht blijft de vertraging voor m'n reis Sittard-Randwyck beperkt tot 5 minuten.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Meltrain schreef:Vanochtend vertrok de 523 op Rotterdam Centraal van spoor 11 in plaats van 14. Kan gebeuren, maar op de TBP van spoor 14 werd het gewijzigde vertrekspoor niet getoond. :neg:
Normaal verschijnt er onderin zo’n regel, zoals nu wel op spoor 13 voor de 2825 gebeurt, die ook afwijkend van spoor 11 vertrekt.
's Ochtends zijn er geregeld gepland afwijkende vertreksporen. In dit geval dus keurig volgens planning, vandaar dat er ook geen regeltje verscheen :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik heb het vanochtend nog gecheckt op de vertrekstaten, maar de 523 hoort van maandag t/m vrijdag van spoor 14 te vertrekken en op zaterdag van spoor 12.
Het was dus of wel een afwijkend vertrekspoor, of het is onlangs gewijzigd en de vertrekstaten zijn niet aangepast.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Die van volgende week maandag zou volgens de planner van spoor 14 moeten vertrekken, dus mijn vermoeden is dat Meltrain wel eens gelijk kon hebben...
F.k.a. Bollenstad
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef:Het was dus of wel een afwijkend vertrekspoor, of het is onlangs gewijzigd en de vertrekstaten zijn niet aangepast.
Het was in dagplan gewijzigd, in de brondata op het NDOVLoket (versie van vorige week dinsdag) staat voor trein 523 spoor 11 als vertrekspoor, en dus is het volgens de redenatie van de NS geen afwijking. Volgens mij is dit ooit zo ingevoerd omdat de omroepinstallatie bij grootschalige klussen op hol sloeg door elke trein om te roepen, destijds bij de verbouwing van Rotterdam was er een tijd waarin bijna de helft van de treinen van een ander spoor vertrok (alles schoof op omdat er telkens 2 sporen minder waren) en had je een non-stop omroep van gewijzigde sporen waardoor de echte verstoringen niet meer opvielen. Dit is echter het andere uiterste, waarbij treinen die een algemeen bekend vast vertrekspoor hebben (alles naar Utrecht gaat normaal van de sporen 13 of 14 in Rotterdam) niet meer omgeroepen worden bij een eenmalige wijziging in het dagplan.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 1863 bleef in Den Haag Centraal wortels schieten op spoor 10, en is uiteindelijk met ongeveer +8 vertrokken. Vlak voordat die vertrok, werd de 2154 die ik wilde hebben binnengenomen op spoor 8 in plaats van spoor 10. Tuffy schrok pas wakker toen hij al langs het perron stond.
Vanochtend werd de 2129 ook al op 8 binnengenomen in plaats van 10. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Meltrain schreef:Ik heb het vanochtend nog gecheckt op de vertrekstaten, maar de 523 hoort van maandag t/m vrijdag van spoor 14 te vertrekken en op zaterdag van spoor 12.
Het was dus of wel een afwijkend vertrekspoor, of het is onlangs gewijzigd en de vertrekstaten zijn niet aangepast.
De spoorwijziging werd in elk geval wel omgeroepen. Ik weet alleen even niet meer of het een automatische of een handmatige omroep was.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik ben duidelijk niet de enige die Mt-Std via Heerlen omreist, RE18 is lekker druk. De omroep doet het ook weer! *O* Na een Nederlandse welkomst (Aken Hoofdstation :X ) ongeveer 30 seconden later (met aparte ping) de Duitse; de Franse heb ik nog niet gehoord.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Cas »

De omroep deed het afgelopen weekend in ieder geval geloof ik niet: zowel op mijn heenweg naar Maastricht in de sneltrein als op de terugweg in de stoptrein. De reisinfo had wel meer kuren: schermen die de hele rit op zwart bleven en onzinnige info over versienummers op de koersrol, in plaats van de bestemming.
Daarnaast is het omreizen ook logisch: volgens de reisplanner is het sneller, en daarnaast heb ik geen zin in een aftandse bus :')
請勿靠近車門
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik zat in stel 557 zag ik net. De omroep bij aankomst op stations is dus Ping - Nederlands - Duits - Frans, maar de welkomstomroep was dus alleen Ping - Nederlands en daarna Ping - Duits. In Mes, Vk en Hrl werd ook de goede kant omgeroepen, maar ik weet niet meer of het daar al standaard goed ging.

Ondertussen is hier een Mikos bezig een kaartje te schrijven voor een Albanese toerist zonder geld - maar met uitgeprint reisadvies - die naar Den Haag wil. En ook nog een toeriste die een kaartje met korting heeft, maar met niemand meereist: die komt weg met een waarschuwing. Altijd gezellig in de stiltecoupé. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Dus ik trapte nog even ietsje harder op de pedalen om de Pimpel naar Amsterdam van 13:38 te halen. Het was erg rustig in de trein dus het had een comfortabele rit kunnen zijn, maar op de TBP stond Niet instappen. HC's verwezen mensen naar de reguliere IC van 10 minuten later, onder elkaar wel zeggend dat ze mensen moeilijk kunnen tegenhouden maar het niet de bedoeling is dat ze hier instappen. Je bent als binnenlands gepeupel niet goed genoeg meer om met de Pimpel mee te mogen :cry:
Ik doe ook maar wat
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Sorry, maar wat is de "Pimpel"? En waarvandaan? #dtv
F.k.a. Bollenstad
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Ik heb die vraag ook al eens gesteld.
Het betreft de IC Amsterdam - Berlin.
De naam pimpel komt van pimpelen. Er zit een bar aan boord.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten