Oude banken ICM

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Oude banken ICM

Bericht door Jurjen »

Weet iemand hier toevallig wat NS met de oude banken uit het gereviseerde ICM doet? Ik kan me zo voorstellen dat ze het (voorlopig) als reserve voor de nog rijdende ongereviseerde treinen houden, maar gooien ze het straks weg, of bestaat er kans dat ze het verkopen o.i.d.?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Oude banken ICM

Bericht door Daan »

Ik ben bang dat het in de afvalbak belandt... Maar wie weet valt er met NedTrain wel iets te regelen als je zo'n ding graag wilt hebben...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Oude banken ICM

Bericht door Ruben »

Ik heb wel eens verhalen gelezen van mensen die een e-mail hebben gestuurd en nu één of ander attribuut van een gesloopte trein in hun huis hebben staan. Ik meen zelfs dat er een verhaal bij was waarin een bank uit ICM-0 was weggegeven. Bewaren ze trouwens (of iemand althans) banken om over tig jaar een ICM als museumstel in oorspronkelijke staat te maken?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Oude banken ICM

Bericht door Justin »

Voor de Utrechters onder ons: kijkt eens goed naar de banken in de kantine van Sportcomplex Olympos op de Uithof ;).

En ik trof bij meerdere personen in Nederland wat interieur van oude stellen, dus moet te regelen zijn, lijkt me.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: Oude banken ICM

Bericht door Oud forumgebruiker »

Heb ik ook nog 2 vragen:
- Op een gegeven moment zijn wat Benelux-ICRm's (met geel interieur net als ICRm) verbouwd tot Prio-ICRm's (met blauw interieur), wat is er met de gele ICRm-banken gebeurd?
- In treinstel 2893 of 2894 (weet ik ff niet meer) zat geen interieur meer toen het stel naar Bombardier in Randers verkast werd t.b.v. revisie, in de andere stellen zat het interieur er doorgaans nog gewoon in. Wat is hiermee gebeurd?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Oude banken ICM

Bericht door Geert »

ziggy schreef:Heb ik ook nog 2 vragen:
- Op een gegeven moment zijn wat Benelux-ICRm's (met geel interieur net als ICRm) verbouwd tot Prio-ICRm's (met blauw interieur), wat is er met de gele ICRm-banken gebeurd?
Dat zal wel gewoon teruggegaan zijn naar het magazijn als voorraad voor het reguliere ICRm. Best kans overigens dat het Benelux-ICRm weer de binnenlandse dienst in gaat (als de Albatrossen rijden) en dan zijn die zachtgele banken weer nodig natuurlijk.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Oude banken ICM

Bericht door Ruben »

Zouden ze die dingen dan weer ombouwen? Ze zijn nu immers best in lijn met heel veel overig IC-mat (2e blauw, 1e rood), en de reiziger ziet ICRm toch niet als één serie. Althans niet zoals ICM ook voor de leek herkenbaar is als één type trein.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 153 gasten