OVer je treinreiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door MdJ »

Sein/wisselstoring op Gvc-Gd... NO naar Rtd, 2000 opgeheven, stopperts rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Die storing was er pas vanaf 7.30 uur volgens de melding op Somda, dit alles speelde in het halfuur dat daaraan vooraf ging. Toen reden er nog gewoon IC's van/naar Gvc trouwens, heb de t2016 in Gouda gewoon op tijd langs zien komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Overigens, heb het nog nooit eerder gezien, maar nu al een aantal keer achter elkaar: klokslag 22 30 uur rijdt er een lege Berlijntrein door Duivendrecht heen, op het spoor naar Weesp. Mag die niet meer in Hoofddorp overnachten en moet-ie naar de Watergraafsmeer of wat is er anders mee?
Die logeren al maanden op de Watergraafsmeer, 's avonds komen er twee treinen naar de Watergraafsmeer en 's ochtends gaan ze weer naar Hoofddorp. Die rijden langs mijn kamer, vandaar :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Caspar »

Ik heb het nu al gehad met het nieuwe perron in Leiden:

Afbeelding
Vandaag mijn aansluiting gemist in Leiden Centraal vanuit de t2200 op de t2600, doordat de t2600 helemaal was doorgereden naar het afgzette perrondeel, en ja dan gaat overstappen niet echt makkelijk als er een hek tussenzit, en allemaal rommel.

Ik zag wel dat de blauwe lamp aanstond, maar waarom de machinist daar niet op reageerde, geen idee. Even later stonden wel 11! NS'ers rondom de blauwe lamp zich ermee te bemoeien.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Als je die blauwe lamp op Leiden niet ziet ben je ook echt wel heel erg met wat anders bezig, dat ding zie je echt van verre staan...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ennes »

behoorlijk slordig dan, tenzij hij is binnen genomen via spoor 7a, dan had de Mcn weinig keus, maar is hij gewoon via 8a binnengenomen dan zou de oogarts toch wel een goeie optie zijn denk ik
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

De blauwe (LED-)lamp die er vanavond stond is overigens wel erg verblindend. In Utrecht zijn de blauwe lampen gedeeltelijk afgeplakt een tijdje terug, dat is kennelijk geen landelijke actie geweest?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Bee schreef:
Ardan schreef:(...)
(...) 's avonds komen er twee treinen naar de Watergraafsmeer en 's ochtends gaan ze weer naar Hoofddorp. Die rijden langs mijn kamer, vandaar :mrgreen:
Woon jij toevallig in die gekleurde flats? Een andere vrij bekende ov'er die een tijd een concurrerend forum heeft beheerd woonde daar ook al.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Nouja, toevallig, toevallig :lol: Al is dat niet helemaal on-topic geloof ik :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Justin »

MdJ schreef:Sein/wisselstoring op Gvc-Gd... NO naar Rtd, 2000 opgeheven, stopperts rijden.
Zat daarom in extra t529. Die kwam als t518 alleen met +15 binnen, en keerde ook met +11.

De 20529 was hem in Ut daarom al gepeerd bij aankomst :lol: .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Sinds zowel de trein als bus hier door Arriva gereden worden mag dat ja, bij verstoringen althans. Da's aannemelijk de enige reden om naar Ddrs door te rijden, want eigenlijk kan je daar helemaal niet keren. (Al heeft er in de NS-tijd ooit een pendeltrein Ddr-Ddrs gereden bij een stremming op Ddrs-Sdt)
Sterker nog, we hebben ooit eens toen er tijdens een versperring geen treinen reden tussen Ddr en Gr een rangeerbeweging van de 2400 serie doorgereden van Ddrsa naar Ddrs omdat we dachten dat daar inmiddels wel wat mensen stonden te wachten. Kom je daar aanrijden met 10 bakken VIRM, staat er maar 1 meisje te wachten die de schrik van haar leven kreeg. :shock: En ze moest nog de andere kant op, naar Sdt ook...

SLT VI 2606 vertrekt zaterdag weer uit Ddr, ervoor in de plaats komt het IV-tje 2401.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

10 bakken IRM op Ddrs, past dat wel?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Nee er pasten er 8-en-nog-net-een-balkon-bakken langs het perron, de 10e en het grootste gedeelte van de 9e bak puilden er buiten. :D Dat meisje wat er stond, schrok zich wild: "Zijn die allemaal voor mij alleen?" :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Caspar »

Vandaag bestond zoals meestal de t3300 die even na 17.30 binnenkomt in Hoorn uit 2 stellen Ddar. De machinist stopte echter keurig bij bordje 4, en pakte alles in zijn cabine in en haalde de stroomafnemers naar beneden. Pas toen ie op zijn gemakkie naar de andere kant van de trein liep hoorde ik hem zeggen: Shit. En rende ie weer snel terug: er stonden nog 1loc, 4 bakken+1lok buiten het perron, en de overweg bleef natuurlijk dicht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Tussen 's-Hertogenbosch en Deurne reed NS vandaag met halve Plan V's. Althans, op de CTA te 's-Hertogenbosch stond dat men vooraan moest instappen, maar er stond slechts één V'tje klaar voor vertrek :P

Verder hadden de reizigers in de t3636 die van Tilburg en alles daarvoor naar Dieren en verder wilden vandaag pech... in 's-Hertogenbosch werd nog geadviseerd om te reizen vanwege een sein- en wisselstoring, maar tegen de tijd dat we in Nijmegen waren was die storing op Arnhem-Zutphen alweer voorbij.
Weer een andere verstoring zorgde ervoor dat ik rond 13.05 uur een ICE door Nijmegen zag komen ri. Den Bosch.

Ook reed Veolia vandaag keurig volgens plan enkele van z'n spitstreinen tussen Nijmegen en Venray met de twee tot vandaag gehuurde Buffels gekoppeld. De Veolia logo's waren er al af, dus dat werd nog 'n leuk historisch maar toch actueel plaatje :)

En tot slot was in de Arriva 10.505 het reizigersinformatiesysteem defect. Zodoende waren de TFT-schermen in de trein ook allemaal op zwart, behalve als de machinist iets omriep... dan stond er "Durchsage beachten" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

Zit nu in trein t20569 (vertrek 18.33 uit Rotterdam), en het is weer eens goed vol: de gehele route tussen Rotterdam en Utrecht staanplaatsen. 7 bakken ICM is kennelijk toch wat krap voor deze trein...
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Etienne »

Vandaag weer afwijkende inzet dag:
- Trein t6330 had vandaag VIRM 9571 mee. Lijkt me toch een stuk relaxter dan een DD-AR. :wink:
- Trein t5052 had vandaag geen SGMm maar Plan V :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

Stoptrein t4046 reed met VIRM 9516 i.p.v. een DD-AR.

Verder gaven de 4 nieuwe zwarte schermen in de vernieuwde stationshal van Hilversum of een schermbeveiliging van Windows XP of een voor mij onbekende geopende map met erachter de bekende Ierland achtergrond aan. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Oud en nieuw valt vroeg dit jaar: vanmiddag in Dordrecht deze ontmoeting van Plan T en SLT vast kunnen leggen...
Afbeelding

En de twee koppen naast elkaar...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Zo, twee Plan T's tegelijk op een station, komt steeds minder voor :P

Wat niet echt een eigen topic waardig is, gisteren zijn er om 5:30 150 brandweermannen in 22 brandweerwagens van het brandweerkorps Hollands Midden uitgerukt naar Leiderdorp vanwege een melding in de Groene Hart-tunnel. In eerste instantie werd gedacht aan een aanrijding, maar het bleek een trein die iets te lang stilstond. Om 6:30 is het spoor vrijgegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen ook nog beperkt treinverkeer tussen Utrecht en Amersfoort, waarbij me toch vooral de afwezigheid van omroepberichten opviel op de stations. Zo was aan de extra drukte op de roltrappen te Utrecht Centraal duidelijk zichtbaar dat reizigers naar Amersfoort en verder daar ook massaal de t12723 die niet verder reed verlieten.
Reizigers uit Rotterdam was voor Gouda echter al geadviseerd daar over te stappen (cross-platform, terwijl het op Ut van 9 naar 11 moest) en je zou toch verwachten dat de reizigers uit Gouda geadviseerd waren gelijk de t1723 (die wel doorreed) te nemen. D'r stond nieteens "let op omroepbericht" op de CTA's...

Eerder op deze ochtend speelde NS in Dordrecht nog verstoppertje... de t2114 kwam binnen met een los viertje wat ook gewoon op de gebruikelijke plek voor een los viertje stopte. In Rotterdam bleek echter dat ervoor nog een ander stel (dat moet dan helemaal op 1a gestaan hebben, hij was mij en vele anderen niet opgevallen) was bijgeplaatst. Al waren er wel aanwijzigingen voor een afwijking: de vertrektijd op de CTA's was twee minuten later als normaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

Dat de conducteur in de trein omroept dat je voor Amersfoort beter in Gouda op de t1723 kan stappen wil niet zeggen dat het dan ook automatisch op het station omgeroepen zou moeten worden.

Gisteren ging het dan juist weer andersom mis: in mijn t20581 werd tot aan Utrecht toe telkens omgroepen dat het ding nog door zou rijden naar Leeuwarden, maar al ruim voordat we in Utrecht aankwamen was al bekend dat de t581 niet verder dan Utrecht zou rijden. Dat was ook in Utrecht al ruim op tijd omgeroepen (volgens Wubbo die er een half uur eerder aankwam), en het stond ook al zeker een kwartier op de AV. De CTA's stonden op "Niet instappen" toen we Utrecht binnenreden. Echter, in de trein geen omroepbericht meer gehoord... :? (en er bleven dus genoeg mensen zitten)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Vanochtend sein- en wisselstoring tussen Gouda en Alphen, ik vermoed een relatie met de werkzaamheden van afgelopen weekend.

Het is opgelost, en er gaat een trein kapot tussen Gouda en Zoetermeer Oost. Stoptrein uit Utrecht ging weer terug naar Goverwelle, intercities gingen via Rotterdam Alexander. Er kwam ook nog even een goederentrein doorheen knallen die alles richting Utrecht in de vertraging gooide. Gevolg hiervan was een constante stroom aan omroepberichten en alle treinen met vertraging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Hij ging lekker in Gouda, er kwam ook nog een defecte trein tussen Gouda en Rotterdam Alexander bij afgelopen uur :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Chauf21 »

Afgelopen zaterdag zag ik een werktrein over de HSL (nabij Zoetermeer) rijden. Wat wagonnetjes met halverwege een vrachtwagen. Volgens mij hetzelfde ding dat de afgelopen dagen/weken op dat extra HSL-spoortje bij Hoofddorp stond. Het geheel reed alleen wat langzaam; zelfs lopend was ik sneller :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten