Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
^^^ het is je vergeven..
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
ICE = Minder overstappen, dus mag het zonder in/uitchecken.Milco schreef:Omdat een reis Utrecht - Amsterdam normaliter niet via Amersfoort verloopt en je dus omreist. Een reisplanner zal je ook niet via Amersfoort sturen bij het maken van de eerdergenoemde reis, dus wijk je van je traject af en dus moet je daar dan ook voor betalen door in Amersfoort even de poortjes uit en weer in te lopen.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8648
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Maar de ICE reed niet via Amersfoort, enkel een rit gisteren die enkel om te driehoeken via Amersfoort heeft gereden. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dit weekeinde was/is de Beneluxbaan (noord) afgesloten en daardoor rijdt lijn 55 nu van Amstelveen naar Amstelveen en terug. Van het busstation naar Westwijk en v.v. wel te verstaan, maar dat kan blijkbaar niet op de richtingfilms. Ter compensatie werd tramlijn 6 ingezet, en Connexxion deed goede zaken zonder extra bussen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39147
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De laatste keer dat ik het sporenplan van Utrecht Centraal bekeek (en dat was toevallig 5 minuten geleden) lag er toch echt maar één verbinding tussen 5/7 en de buurtsporen, en wel in het enkele spoor waarin sporen 5 en 7 samenkomen. Vroeger waren er nog wel meer mogelijkheden, vooral om vanuit Hilversum op een handiger spoor richting Ede/Den Bosch te komen.Wubbo schreef:Je hoeft geen enkelspoor te rijden en het probleem is niet DSSU (dat heeft er namelijk zelfs wissels en een verlengd spoor 4 voor) maar de Gooilijn.
Alleen kom je met gebruik van spoor 8 en 9 weer uit in de situatie zoals die was voor DSSU er lag: dan gaf een omgeleide IC tussen Utrecht en Amsterdam en v.v. beperkingen in de vorm van minder treinen tussen Utrecht en Amersfoort. Vandaar dat ik in de corridorgedachte dacht aan een pendeldienst in beide richtingen over sporen 5 en 7.Het enkelspoor voorkom je door bij Overvecht naar het IC-spoor door te wisselen en in Utrecht spoor 8 of 9 te gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Maar je zegt dat het alleen via enkelspoor kan en dat is dus niet zo: het kan ook via spoor 8/9. En dat hoeft geen trein te kosten want de 8800 die 2000 wordt kan prima naar spoor 11.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Das wel heel toevallig...ik heb vandaag dat lijntje voor het eerst gedaan en ook (vanaf Amsterdam Centraal) precies dezelfde route heen en terugisadora schreef:Moest nog even denken aan:
viewtopic.php?f=76&t=13066&p=497161&hilit=hoorn#p497161
:X
Het stationnetje van Obdam is trouwens absoluut de reis waard, wist niet dat je zoiets nog had in NS-gebied.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
@Daniel: Het klopt dat je op Utrecht Centraal slechts één wissel hebt tussen de buurtsporen richting spoor 5/7. Maar net voorbij Utrecht Overvecht kan je in de richting van Utrecht Centraal ook al vanaf de buurtsporen op het IC spoor richting Utrecht Centraal komen. Deze sluit aan op spoor 8/9. Zodoende is het dus niet noodzakelijk om (een klein stukje) enkel spoor te rijden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39147
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ja, alleen ga je dan dus reizigers in een andere corridor lastig vallen met beperkingen. Want leuk en aardig dat de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] die op de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] keert ook naar spoor 11 kan, maar het conflict van het omleidingspad uit Amsterdam via Hilversum - Overvecht zat er in de tijd dat het nog vaker gebruikt werd juist in dat je een opvolgingsprobleem met een IC vanuit Amersfoort kreeg.
In 't Gooi is de dienstregeling sindsdien niet noemenswaardig aangepast, dus je zal aannemelijk ook nu nog wel in datzelfde pad richting Utrecht kunnen, maar de huidige opzet tussen Utrecht en Amersfoort heeft het daar wel knap onhandig gemaakt om er een serie tussenuit te halen (wat jaren terug, toen je ook nog vanaf Overvecht naar spoor 14/15 kon, juist wel gebeurde in geval van omleidingen naar Amsterdam. Maar toen had je de 2800 nog als versterkingsserie die er wat makkelijker tussenuit gehaald werd)
Maar dat wordt hier ondertussen wel heel erg off-topic.
In 't Gooi is de dienstregeling sindsdien niet noemenswaardig aangepast, dus je zal aannemelijk ook nu nog wel in datzelfde pad richting Utrecht kunnen, maar de huidige opzet tussen Utrecht en Amersfoort heeft het daar wel knap onhandig gemaakt om er een serie tussenuit te halen (wat jaren terug, toen je ook nog vanaf Overvecht naar spoor 14/15 kon, juist wel gebeurde in geval van omleidingen naar Amsterdam. Maar toen had je de 2800 nog als versterkingsserie die er wat makkelijker tussenuit gehaald werd)
Maar dat wordt hier ondertussen wel heel erg off-topic.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wederom vertraging van implementatie van het nieuwe metro beveiligingssysteem (CBTC) op rest van het metronet.
https://www.at5.nl/artikelen/195365/opn ... n-lopen-op
Moet voor 2021 opgeleverd zijn, want de nieuwe M7 metro’s van CAF kunnen alleen met CBTC rijden......
https://www.at5.nl/artikelen/195365/opn ... n-lopen-op
Moet voor 2021 opgeleverd zijn, want de nieuwe M7 metro’s van CAF kunnen alleen met CBTC rijden......
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
En als dat niet lukt, gaat lijn 52 volledig met M7 rijden, zodat er M5/M6 wordt vrijgespeeld. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Waren die M7’s niet iets te lang voor de NZL, of vergis ik me?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
M7's zijn min of meer halve M5's.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ja maar zijn twee M7's niet langer dan 1 M5?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
:Y
Iets meer, om precies te zijn.luka23 schreef:M7's zijn min of meer halve M5's.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Van deuropening tot deuropening aan beide kanten past ook niet?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vooruit dan: voor zover ik begrepen heb, is het probleem niet direct de fysieke lengte langs de perrons, maar dat twee gekoppelde M7's door de meerlengte van de middelste cabines niet tussen de rookschermen op bepaalde stations passen. Bij het ontwerp van de NZL zijn ze namelijk zo stom geweest om niet te voorzien dat ze ooit nog eens zo stom zouden zijn om treinen te bestellen die gekoppeld nog langer dan een M5. Vandaar.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
@trolly: dat was het inderdaad. Iets met 116 vs. 120 meter.....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het hele "probleem" met die rookschermen is schijnbaar een non-issue omdat de rookschermen niet helemaal naar beneden komen en boven de metro blijven hangen. Een gekoppelde M7 steekt dus hooguit 2 meter aan beide kanten uit t.o.v. een M5. De rest van de metro staat gewoon netjes eronder. De verwachting is dat dat meer dan zat is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat zou zomaar kunnen — ik papegaai ook maar na wat me gezegd wordt :Y
Bij Centraal was er op de Oostlijn wel nog een dingetje met een stootblok dat te ver naar voren stond. Of dat lastig was voor deuren langs het perron of door een geblokkeerd wissel vertelt het verhaal niet. In ieder geval heeft dat heeft weinig met de NZL te maken.
Bij Centraal was er op de Oostlijn wel nog een dingetje met een stootblok dat te ver naar voren stond. Of dat lastig was voor deuren langs het perron of door een geblokkeerd wissel vertelt het verhaal niet. In ieder geval heeft dat heeft weinig met de NZL te maken.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik weet wel dat de metro's vroeger veel verder doorreden het perron op. Geen idee waarom ze nu sinds ruim een jaar toch zeker twintig meter eerder al moeten stoppen, zodat de achterste bak van een Metropolis nog slechts nét langs het perron past?
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het km-tarief voor buslijn 55 wordt naar beneden bijgesteld. Passagiers die reizen op saldo gaan tot 80 ct minder betalen. Het teveel betaalde van de afgelopen periode wordt terugbetaald via de GVB-kaartautomaat aan de passagiers.
https://www.at5.nl/artikelen/195376/te- ... rugbetaald
Kosten: 1,2 miljoen euro
https://www.at5.nl/artikelen/195376/te- ... rugbetaald
Kosten: 1,2 miljoen euro
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Hm. Dat is wel het bedrag dat de passagiers samen betaald hebben om langer onderweg te zijn. Jammer dat ze daar nu pas mee komen, dus.fred1954 schreef:Kosten: 1,2 miljoen euro
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wie zijn die 8% waar de verlaging geen voordeel geeft? Waarom 8% en geen duidelijke omschrijving daarvan? Waarom moet het nog een maand duren voordat dit is opgelost? Waarom deze oplossing en niet gewoon het originele sneltramtarief in de bussen hanteren? Hoe weet het GVB welke saldoreizigers recht hebben op geld terug?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten