Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

De pimpel express *trein*
27 juli mag ik hem weer helemaal naar Berlijn afjoekelen _O_
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ardan schreef:Dus ik trapte nog even ietsje harder op de pedalen om de Pimpel naar Amsterdam van 13:38 te halen. Het was erg rustig in de trein dus het had een comfortabele rit kunnen zijn, maar op de TBP stond Niet instappen. HC's verwezen mensen naar de reguliere IC van 10 minuten later, onder elkaar wel zeggend dat ze mensen moeilijk kunnen tegenhouden maar het niet de bedoeling is dat ze hier instappen. Je bent als binnenlands gepeupel niet goed genoeg meer om met de Pimpel mee te mogen :cry:
en waarom ben je dan niet gewoon ingestapt? (A)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

De andere kant is het ook leuk, in Amersfoort bijvoorbeeld staat er "stopt niet in Apeldoorn en Deventer" op de borden. Alleen maar om onwetend gepeupel te weren. Gewoon negeren als je beter weet :pos:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Reiziger Delft »

Dit is juist een klantvriendelijke oplossing. In het verleden was de IC Berlijn overvol in de zomer. Om dat te voorkomen zijn er extra binnenlandse treinen ingelegd. Vanuit Deventer vertrekt een extra intercity om 13:48 die om 15:00 in Amsterdam aankomst. Dat zijn gewoon de reguliere tijden van de IC Berlijn. De IC Berlijn zelf rijdt iets eerder in de zomer. Zie ook de tabel (PDF).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De IC naar Amsterdam van 14:44 uit Bad Bentheim ging gisteren met ongeveer 50% vulling de grens over. Uiteraard was de curryworst met friet alweer uitverkocht bij de Bistro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanmiddag weer hetzelfde als gisteren op Den Haag Centraal: de vertraagde 1863 zorgde ervoor dat de 2154 werd gespoorwijzigd naar spoor 8, en een andere reiziger wees mij hierop terwijl Tuffy een beetje laat wakker schrok. Tussen Leiden en Heemstede riep de HC overigens om dat iedereen zich goed moest vasthouden of goed moest zitten, vanwege een ‘turbulent stukje rails’. Dadelijk gaan Mikos en collega’s demonstreren waar de noodglijbaan is. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Reiziger Delft schreef:Dit is juist een klantvriendelijke oplossing. In het verleden was de IC Berlijn overvol in de zomer. Om dat te voorkomen zijn er extra binnenlandse treinen ingelegd. Vanuit Deventer vertrekt een extra intercity om 13:48 die om 15:00 in Amsterdam aankomst. Dat zijn gewoon de reguliere tijden van de IC Berlijn. De IC Berlijn zelf rijdt iets eerder in de zomer. Zie ook de tabel (PDF).
Interessant geval in die tabel is het in augustus, dan wordt blijkbaar ook Amersfoort overgeslagen maar is de aankomst in Amsterdam juist op de normale tijd (en interessant genoeg gelijktijdig met de extra IC, geen idee hoe ze dat praktisch in gedachten hebben met een laatste stuk dat grotendeels tweesporig is)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

In augustus rijdt de Pimpel via Zwolle, want Naarden-Bussum wordt verbouwd. Een extra IC zal er dus ook niet rijden. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

Alsnog moet dan de IC Berlijn met 130 km/u combineren met de extra trein ergens tussen Weesp en Diemen. Zou kunnen, maar als dat mis gaat geeft dat een enorme troep.

Editos: kan niet want Ndb
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ah tuurlijk, dat was alleen niet opgevallen aangezien de tabel kennelijk alleen de aanpassingen aan de [serie=Internationale trein|2019|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] bevat. Bij de vervangende 1548 staat geen periode vermeld, men doet net alsof die het hele jaar rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Bij internationale treinen is men over het algemeen wat secuurder met aangeven van perioden waarin deze wel en niet rijdt vanwege reserveringen, binnenlands heb je in principe alleen dagplan (huidige week en komende drie weken) en jaarplan en daar moet je het mee doen. In de reisplanner gaat dat meestal goed mits je niet verder dan vier weken vooruit plant, maar op die geprinte dienstregelingen gaat dat dus standaard fout bij de [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] omdat IC Berlijn wel bijgewerkt is en de [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] de basisdienstregeling van het huidige wijzigingsblad toont.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

reisthijs schreef:De andere kant is het ook leuk, in Amersfoort bijvoorbeeld staat er "stopt niet in Apeldoorn en Deventer" op de borden. Alleen maar om onwetend gepeupel te weren. Gewoon negeren als je beter weet :pos:
Ik had thuis op treinposities.nl even naar de AV van Deventer gekeken. Ik wist dat er een Pimpel om 13:48 ging en keek vlak voor vertrek of die op tijd was of dat ik kalm aan kon doen. Toen zag ik dus dat die om 13:38 al ging, zonder stop in Apeldoorn en met 'Niet instappen'. Dus ik wilde die toch gaan halen om in ieder geval te kijken wat er aan de hand was, waren er misschien werkzaamheden met een omleiding over Zwolle? Op de fiets bedacht ik me pas dat dat heul niet kon omdat Zwolle er helemaal uit ligt :')
Dus op één of andere manier wordt de Pimpel nu halfbakken verzwegen waardoor het eigenlijk alleen maar onduidelijker wordt. Nou rijdt er dus een vervang-IC op de normale tijd vanaf Deventer, en is het fysiek wel degelijk rijden van de Pimpel natuurlijk een gegeven, maar fronsende wenkbrauwen levert het wel op bij de reizigers op het perron. Maar soit; een betere oplossing weet ik eigenlijk ook niet.
Ik doe ook maar wat
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Roeland »

Gisteren sloegen rond 16.30 uur twee treinen achter elkaar (de sprinter naar Rotterdam en de IC naar Nijmegen) station Amsterdam Amstel over.
Op het perron was geen enkele aankondiging of toelichting te horen.
(en de volgende IC van 16.42 zat/stond dus overvol vanwege de reizigers die massaal die trein namen).
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik dacht, wat is mijn trein naar Visé druk, maar iedereen moest er op Randwyck alweer uit. :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik heb niks gezegd, in Visé bestormden twee schoolklassen de trein. Daar de trein uit klimmen met massa’s kinderen onder je voeten is ook niet bepaald een sinecure.

Verder heb ik nog nooit zoiets humoristisch meegemaakt als de lokettiste in Visé die met haar webcam door het glas van het loket heen een foto probeerde te nemen en vervolgens maar een wazige foto van de foto op mijn ID maakte. Maar goed, ik heb een MOBIB-kaart en een Go Unlimited voor de komende maand. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik liep vanochtend in Dordrecht de sprinter in toen een nogal onwelriekende man als een gek aan het raam zat te sjorren in een poging dit te openen. Dat gaat natuurlijk niet, want een FLIRT. Na Lage Zwaluwe kwam de plaatselijke Mikosin langs en geheel mijn vooroordeel bevestigend had deze onwelriekende man geen vervoersbewijs :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

Raar. In een flirt krijg ik wel altijd de raampjes open (A)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend kwam de 4025 met +5 aan op spoor 6 in Sloterdijk. Daarna volgde even een kleine stoelendans (of treinendans?). De 4525, die normaal achter de 3023 zou moeten aanrijden, werd als eerst binnengenomen op spoor 5 in plaats van 6. Op 6 in plaats van 5 kwam vervolgens de 3023 vertraagd binnen, en mocht ook weer als eerste weg. Creatieve samenwerking tussen posten Amsterdam en Alkmaar?
Beul van de blindegeleidelijn
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rikkel »

umbusko schreef:Ik zat in stel 557 zag ik net. De omroep bij aankomst op stations is dus Ping - Nederlands - Duits - Frans, maar de welkomstomroep was dus alleen Ping - Nederlands en daarna Ping - Duits. In Mes, Vk en Hrl werd ook de goede kant omgeroepen, maar ik weet niet meer of het daar al standaard goed ging.

Ondertussen is hier een Mikos bezig een kaartje te schrijven voor een Albanese toerist zonder geld - maar met uitgeprint reisadvies - die naar Den Haag wil. En ook nog een toeriste die een kaartje met korting heeft, maar met niemand meereist: die komt weg met een waarschuwing. Altijd gezellig in de stiltecoupé. :mrgreen:
Vandaag deed die het op de heenweg bij mij niet, maat op de terugweg wel. Nederlands Frans en daarna Duits. Ik blijf lachen om dat Frans.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

In Amersfoort de intercity naar Enschede van 15:52 gepakt. Op spoor 2 in Amersfoort deed een van de schermen het niet (nummertje 81047).
Trein (2x ICM, aantal bakken niet geteld) zat behoorlijk vol, desondanks werd er in Deventer toch de achterste helft afgesplitst. Direct na vertrek uit Deventer verzuchtte de conductrice dat het resterende treinstel behoorlijk vol zat en dat men daardoor ook maar de 1e klasse mocht gebruiken.
Tja, wie bedenkt het dan ook om in de spits(richting) op Deventer-Enschede met een losse ICM te gaan rijden... :')
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Staan is normaal aldus NS :wink:
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Je hebt net een trein te vroeg... De trein van een half uur later is vaak veel rustiger en ook een stuk langer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Maar die van 15.52 vertrekt wel in de daluren. Bovendien valt de middagspits op vrijdag wat vroeger dan de rest van de week.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Karl »

Het zou ook te bizar voor woorden zijn als NS hrt product zou aanpassen aan de reizigersvraag, terwijl reizigers ook gewoon later kunnen reizen.
Het is een spectrum.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Karl schreef:Het zou ook te bizar voor woorden zijn als NS hrt product zou aanpassen aan de reizigersvraag, terwijl reizigers ook gewoon later kunnen reizen.
Het is al bizar dat NS die vervelende reizigers überhaupt moet meenemen :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten