OVer je treinreiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Dat de conducteur in de trein omroept dat je voor Amersfoort beter in Gouda op de t1723 kan stappen wil niet zeggen dat het dan ook automatisch op het station omgeroepen zou moeten worden.
Lijkt me anders toch wel zo reizigersvriendelijk voor de instappers in Gouda... scheelt een onnodige overstap (zeker richting Zwolle en verder, die moesten in Amersfoort immers weer overstappen).
Zowiezo is het toch wel handig om op 't station even om te roepen dat de trein slechts tot Utrecht rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

Chauf21 schreef:Afgelopen zaterdag zag ik een werktrein over de HSL (nabij Zoetermeer) rijden. Wat wagonnetjes met halverwege een vrachtwagen. Volgens mij hetzelfde ding dat de afgelopen dagen/weken op dat extra HSL-spoortje bij Hoofddorp stond. Het geheel reed alleen wat langzaam; zelfs lopend was ik sneller :mrgreen:
Ik zag zaterdag ook een Speno-trein op het HSL-spoor staan bij Wspl (bij Rotterdam Blijdorp, zeg maar). :)

@Ddrs: dat het handiger zou zijn om wél om te roepen zal ik niet ontkennen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

Vanochtend reed de t5020 met slechts 1x SGMm-III i.p.v. DD-AR.
Dit leverde dus een aardig volle trein op, wat nog verstrekt werd omdat veel mensen blijkbaar dachten dat je niet in de eerste klas mag staan ofzo. :roll:
Ik heb zelf in elk geval een aardig rustige reis gehad, door ter hoogte van de WC te staan.
(en na de stank die ik ervoor in lijn 2 ervoer, viel dit euze mee. :mrgreen: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Ik ging vandaag even op en neer van Utrecht naar Zwolle, en kreeg het voor elkaar om mijn totale reistijd te verdubbelen :lol:

Heen met de t529, dus geplande aankomst in Zwolle 10.14. Vanaf Bilthoven achter een stopper gehangen, dus met +10 in Amersfoort. Daar stonden we een tijdje stil, totdat de CTA's op Niet Instappen draaiden, de HC's daarom maar even gingen bellen en we een omroepbericht kregen: defecte bovenleiding bij Ermelo, wij rijden niet, ga maar via Deventer. Dat ging op zich redelijk soepel doordat de t143 met +27 reed (eerdere brandmelding in de Schipholtunnel) en we vanaf Deventer dus een prima overstap hadden op de s3600. Die ging echter ook nog even wachten op de wat verlate t1731 (de VIRM-VI was kennelijk nog niet vol genoeg) en zo kwamen we om 11.22 aan op Zwolle. Resultaat: 2:02 ipv 0:54. Die reis van Deventer naar Zwolle was trouwens een ware beproeving: om me heen zaten 10 dames op leeftijd uit de omgeving van Venlo, die het kennelijk nodig vonden dat ze in Venlo nog te horen waren. Wat was ik blij dat ik uit die trein mocht...

Terug waren we op tijd voor de t744, maar die reed natuurlijk niet. Dus met de s3600 via Deventer. Bij Olst een minuut of 10 het dorp bewonderd: door een stroomstoring was het sein gedoofd. Na een minuut of 10 weer verder, natuurlijk alle overwegen in de storing, dus met een langzaam gangetje naar Deventer, alwaar we met +15 aankwamen. Op het spoor naast ons stond een extra trein naar ergens (Beverwijk volgens de koersrol...), die natuurlijk wegreed toen wij aankwamen. Gelukkig bleek de t148 ook te laat, en konden we die (met +18) dus nog nemen. Natuurlijk kwamen we aan in Amersfoort op het moment dat de t2848 vertrok, dus die was ook geen optie meer. Dan maar met t5648 verder, en aankomst met +2 (voor die trein dan) in Utrecht om 15.08. Reistijd: 1:54 ipv 0:56. Totaal vandaag gereisd: 3:56 ipv 1:50...

En dat voor een bezoekje in Zwolle van minder dan 2 uur... ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

meltrain schreef:Vanochtend reed de t5020 met slechts 1x SGMm-III i.p.v. DD-AR.
Dit leverde dus een aardig volle trein op, wat nog verstrekt werd omdat veel mensen blijkbaar dachten dat je niet in de eerste klas mag staan ofzo. :roll:
Logisch dat ze dat dachten, want met een 2e-klas vervoerbewijs mag je ook niet in de 1e klas staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Was goed te merken dat 't spoor glad was vanmiddag zeg... de zeven bakken van de t2856 hadden het er maar moeilijk mee om na vertrek uit Utrecht Centraal de fly-over op te komen. Erg veel doorslippende wielen waren te horen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Gekko123 »

Wubbo schreef:Ik ging vandaag even op en neer van Utrecht naar Zwolle, en kreeg het voor elkaar om mijn totale reistijd te verdubbelen :lol:

Heen met de t529, dus geplande aankomst in Zwolle 10.14. Vanaf Bilthoven achter een stopper gehangen, dus met +10 in Amersfoort. Daar stonden we een tijdje stil, totdat de CTA's op Niet Instappen draaiden, de HC's daarom maar even gingen bellen en we een omroepbericht kregen: defecte bovenleiding bij Ermelo, wij rijden niet, ga maar via Deventer. Dat ging op zich redelijk soepel doordat de t143 met +27 reed (eerdere brandmelding in de Schipholtunnel) en we vanaf Deventer dus een prima overstap hadden op de s3600. Die ging echter ook nog even wachten op de wat verlate t1731 (de VIRM-VI was kennelijk nog niet vol genoeg) en zo kwamen we om 11.22 aan op Zwolle. Resultaat: 2:02 ipv 0:54. Die reis van Deventer naar Zwolle was trouwens een ware beproeving: om me heen zaten 10 dames op leeftijd uit de omgeving van Venlo, die het kennelijk nodig vonden dat ze in Venlo nog te horen waren. Wat was ik blij dat ik uit die trein mocht...

Terug waren we op tijd voor de t744, maar die reed natuurlijk niet. Dus met de s3600 via Deventer. Bij Olst een minuut of 10 het dorp bewonderd: door een stroomstoring was het sein gedoofd. Na een minuut of 10 weer verder, natuurlijk alle overwegen in de storing, dus met een langzaam gangetje naar Deventer, alwaar we met +15 aankwamen. Op het spoor naast ons stond een extra trein naar ergens (Beverwijk volgens de koersrol...), die natuurlijk wegreed toen wij aankwamen. Gelukkig bleek de t148 ook te laat, en konden we die (met +18) dus nog nemen. Natuurlijk kwamen we aan in Amersfoort op het moment dat de t2848 vertrok, dus die was ook geen optie meer. Dan maar met t5648 verder, en aankomst met +2 (voor die trein dan) in Utrecht om 15.08. Reistijd: 1:54 ipv 0:56. Totaal vandaag gereisd: 3:56 ipv 1:50...

En dat voor een bezoekje in Zwolle van minder dan 2 uur... ;-)
Gisteravond iets vergelijkbaars. Toen door de draadbreuk bij Amfs ook om moeten reizen via Deventer. Voor mij betekende dat vanaf Zwolle via Deventer naar Utrecht staan :x Er waren ook staande reizigers die een 1e-klas kaartje gekocht hadden :shock:
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door racingweirdo »

De ma-bru express reed vandaag in een rare opstelling.

Een stuurstandrijtuig-6 wagons-stuurstandrijtuig(met de cabine richting de stuurstand en niet richting lok)-rits rijtuigen-loc.


Daarnaast was er tussen elsloo en maastricht maar een spoor beschikbaar ivm een omgewaaide boom, waardoor de intercity op station beek-elsloo moest wachten op de stoptrein naar maastricht.

Eenmaal stil liep de nogal forse conductrice naar de machinist en ontstond er een discussie over de vraag of de deuren wel of niet open mochten(ivm in en uit stappende mensen).

De conductrice vond van niet, om dat vele mensen op de deurbeugels zaten(ivm volle trein), uiteindelijk werd het een compromis, mensen mochten via de cabine(schuifelend langs de stoel van de machinist en de conductrice in en uit stappen).

Ook viel op, Dat de conductrice steeds het hok van de machinist in moest om dingen om te roepen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Er rijden vanavond maar liefst twee VIRM's in de s5800 heen en weer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Toen we zo tegen 17 uur klaar waren met school was er net een stortbui van jewelste aan de gang. Ik keek even met mijn telefoon op de buienradar en ik zag al dat het niet de moeite was om te wachten tot het droog werd als mijn klasgenoten nog de trein wilden halen, dus we trotseerden de bui maar, 10 minuten lopen naar het station. Ik was ergens toch wel blij dat ik met de bus was ipv de fiets. Zeiknat op het station aangekomen werd het net droog toen we onder de kap stonden. Tuurlijk, zul je net zien. Aangezien ik geen haast had, bleef ik bij mijn klasgenoten, die naar Hengelo en Enschede moesten, om ze uit te zwaaien :roll:. De 3600 van 17 14 naar Roosendaal had +6 volgens de AV en de 1700 naar Den Haag van 17 15 had +5. En aldus geschiedde. De 3600 reed wel helemaal door tot het einde van het perron, zo werd omgeroepen, en dus liep iedereen naar spoor 3b. Wij stonden ook aan die kant te koekeloeren, en die trein was behoorlijk vol. Terwijl die trein er nog stond, kwam er vanuit Zwolle een extra trein binnenrijden, die in Deventer zou blijven. De hele dag heeft er namelijk een extra trein tussen Deventer en Zwolle gependeld, die niet in Olst en Wijhe stopte, gereden met een ICMm'metje. Roosendaal rijdt weg, Den Haag ook, 3600 naar Zwolle rijdt met +4 binnen. Enschede had innmiddels +7, waardoor mijn klasgenoten enigszins baalden. Ik kon ze in een flink volle trein uitzwaaien (vanaf een leeg perron :wink:).
Na vertrek van beide treinen kwam de extra trein van 17 29 naar Zwolle weer binnenrijden op spoor 4, nadat deze was omgelopen. Ik liep naar spoor 2 om de 17 38-trein naar Amersfoort te nemen. Die was lekker rustig omdat er nog geen nieuwe omreizigers vanuit Zwolle waren aangekomen. In Amersfoort aangekomen wilde ik naar Schiphol. Met de internationale. En ja, als die rijdt, dan vertik ik het om met een reguliere trein te gaan, ik vind het een heerlijke trein. De laatste tijd val ik er altijd lekker in slaap. Hij zou om 18 25 vertrekken. Maar nu zag ik iets heel raars: er waren volgens alle CTA's ineens twee intercity's van 18 25 naar Schiphol, en de ene had +15 en de andere +30! Ik snapte er niks van. Ik heb intussen maar een hapje eten gehaald en heb die op de traverse opgesmikkeld omdat ik op het perron wegwaaide. De rookzuil op spoor 6/7 is trouwens al een tijdje vervangen door een grote gele cirkel met een zg. 'asbaktegel' erin. Heel apart. Enfin, later had de intercity naar Schiphol van 18 25 een vertraging van 30 en 35 minuten en vertrok van spoor 6 en 7. Juist. Ik was heel benieuwd wat er ging gebeuren. Het volgende: om 18 50 kwam er een bomvol ICM-viertje aanrijden (olympisch nog wel). Waar die vandaan kwam, geen idee. Iets later kwam de internationale aanzetten, die vrij rustig was. Ik vermoed dan dat de eerste trein een extra trein uit Deventer was die flink vertraagd was.
Met +40 kwam ik aan op Schiphol. En nu ik er toch was, heb ik het hele vliegveld maar even verkend, inclusief de hallen op de 1e etage. Ik verveel me nooit op Schiphol, ik kom er graag. Toen naar spoor 1-2, waar ik onderaan de roltrap een tijdje verpoosd heb. Je ziet de meest gekke mensen (toeristen) voorbij komen. Toeristen die een papieren treinkaartje in een cico willen proppen bijvoorbeeld. En iedereen denkt dat alle treinen naar 'éééémsturdéém sentrlsteesjen' gaan, al staat er met koeienletters 'Utrecht CS' op het bord.
En ook onvermijdelijk: de stop op Lelylaan. 'Sentrlsteejsen? Sentrlsteejsen?' ..'NOOOOOO!!!!!'

Nee, ik heb me niet verveeld vanavond.
Ik doe ook maar wat
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door les7 »

Ik zat zondagnacht in de trein van 0.21 uur naar Rotterdam. Check netjes in bij Vlaardingen West en stap in. Conducteur, kaartje alsjeblieft. Ik geef m'n A-kaart.

> "Deze is niet geldig meneer, je kan alleen met de chipkaart bij de RET reizen."
< "Nou dat is niet waar, vanaf 1 oktober mag je ook met de kaart met de trein reizen.
> "Nee meneer, dat is niet waar. Dat kan pas vanaf 1 december."
< "Nou echt niet, 1 oktober mag je met een anonieme kaart reizen."
> "Dat kan alleen als je er 20 euro op hebt staan en 'm geactiveerd hebt bij de servicebalie."
< "Nou ik kan je vertellen: Er staat 20 euro op en hij is geactiveerd"

Uiteindelijk gaf de beste man het op, maar wat een eikel was dat zeg. Hij nam geeneens de moeite om z'n kaartlezer te pakken en het te proberen. :roll:

Overigens zat ik in de 2973, best wel leuk om die ledlichtjes bij nacht te zien :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Caspar »

Toeristen die een papieren treinkaartje in een cico willen proppen bijvoorbeeld.
Wat is een cico?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Een in/uitcheckpaaltje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wout87 »

Ardan: Er heeft inderdaad een extra IC naar Schiphol gereden. Ik zat in de stoptrein van Deventer naar Apeldoorn van 17:04
die met +10 binnenkwam. Hebben we elkaar net misgelopen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:
meltrain schreef:Vanochtend reed de t5020 met slechts 1x SGMm-III i.p.v. DD-AR.
Dit leverde dus een aardig volle trein op, wat nog verstrekt werd omdat veel mensen blijkbaar dachten dat je niet in de eerste klas mag staan ofzo. :roll:
Logisch dat ze dat dachten, want met een 2e-klas vervoerbewijs mag je ook niet in de 1e klas staan.
Wat is dat dan weer voor onzin? :roll:
Dat je niet mag zitten, snap ik wel, maar staan? :shock: Heeft NS dan liever dat iedereen op elkaar gepropt op het balkon staat, terwijl je in de eerste klas een kanon kunt afschieten? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door M57 »

Zo zwart-wit zal de achterliggende gedachte niet zijn. De achterliggende gedachte is wel dat je meer betaalt als je meer rust wilt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:
[..enorm drama ;) ..]
Ik lees anders gewoon dat je een dubbelslag met de Pimpel-Expres gemaakt hebt :pos: Wie wil dat nou niet!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door AppleMoose »

Vandaag rijdt er een ICM IIII als sprinter tussen Nijmegen en Zutphen.
Vanmorgen gespot in Dieren om 9.40 uur als sprinter naar Zutphen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door JWM »

Oftewel: Een koploper in Arnhem. Komt het dan toch nog goed met Vitesse :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

Flauw hoor. :mrgreen:
:lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Mark »

JWM schreef:Oftewel: Een koploper in Arnhem. Komt het dan toch nog goed met Vitesse :lol:
Nee, wij komen over een aantal maanden pas op bezoek ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door AppleMoose »

JWM schreef:Oftewel: Een koploper in Arnhem. Komt het dan toch nog goed met Vitesse :lol:
:mrgreen: :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

meltrain schreef:
Geert schreef:
meltrain schreef:Vanochtend reed de t5020 met slechts 1x SGMm-III i.p.v. DD-AR.
Dit leverde dus een aardig volle trein op, wat nog verstrekt werd omdat veel mensen blijkbaar dachten dat je niet in de eerste klas mag staan ofzo. :roll:
Logisch dat ze dat dachten, want met een 2e-klas vervoerbewijs mag je ook niet in de 1e klas staan.
Wat is dat dan weer voor onzin? :roll:
Dat je niet mag zitten, snap ik wel, maar staan? :shock: Heeft NS dan liever dat iedereen op elkaar gepropt op het balkon staat, terwijl je in de eerste klas een kanon kunt afschieten? :?
Tja, de hogere prijs moet natuurlijk wel de meerwaarde van de 1e klas rechtvaardigen zoals M57 al aangeeft. En die meerwaarde bestaat uit bijvoorbeeld het ontbreken van staande 2e-klasmensen in het gangpad. Als je in de eerste klas had willen staan (met minder mensen om je heen) had je maar een 1e-klaskaartje moeten kopen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Frank »

Deze week wordt begonnen zoals de vorige is geëindigd: gisterochtend begonnen met een vertraagde Sprinter van Elst (+6) naar Arnhem, daarna een vertraagde trein naar Utrecht (+4) genomen. Op de terugweg weer een vertraagde Sprinter naar Elst (+11) wegens een storing.

Vanochtend eerst een Elst voorbij rijdende s3600, dus na ongeveer twintig minuten wachten maar de vertraagde Sprinter (+5) naar Nijmegen genomen. En op de terugweg nog een vertraagde Sprinter naar Elst (+3). Het ging dit jaar nog best goed met reizen, maar de afgelopen weken zijn een totale ramp. De kans op meer dan vijf minuten vertraging van een trein ligt ergens rond of boven de 50% gok ik; zo hoog heb ik het lang niet gehad.

Na jah, ik zal maar gaan hopen op beter weer :P .
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Een vertraging tussen Nijmegen en Arnhem is al snel ontstaan ;).
De s3100 komt aan om 03 en 33. En hij moet nog richting spoor 1. Dus meestal moet de s7600 wachten totdat de andere trein binnen is. En als de 7600 een paar minuten komt daarna de s3000 er gelijk achteraan, die kan dan weer niet doorrijden omdat de andere trein er nog voorzit... tenminste... zo heb ik het 50% van de keren gehad :P
3 0 7 9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten