Opbouw tunnelboor Noord-Zuidlijn begint

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Opbouw tunnelboor Noord-Zuidlijn begint

Bericht door Suus »

Opbouw tunnelboor Noord-Zuidlijn begint
AMSTERDAM - De eerste onderdelen van de tunnelboor voor de aanleg van de Noord-Zuidlijn in Amsterdam worden maandagavond ingehesen.

Naar verwachting neemt de opbouw ongeveer 26 nachten in beslag, liet een woordvoerder van het projectbureau Noord-Zuidlijn weten.

De boor, die speciaal voor de Amsterdamse metrolijn is ontwikkeld, meet maar liefst 85 meter. De onderdelen worden vanuit Schiedam over de weg en over het water naar de hoofdstad vervoerd.

Het inhijsen in de startschacht op het Damrak gebeurt alleen 's nachts omdat er dan geen tramverkeer is. Het proces kan in principe alleen vertraging oplopen als het stormt, aldus de zegsman. Zoals gepland, kan het boren waarschijnlijk in maart beginnen.
Bron: Nu.nl

Dit zorgt voor leuke aanpassingen. Als ik mij niet vergis gaan vanavond de streekbussen van Arriva en Connexxion Waterland het busstation af via de Kamperbrug in plaats van via Oosterdokdam. Ik voorspel tientallen verkeersregelaars :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Opbouw tunnelboor Noord-Zuidlijn begint

Bericht door Ardan »

Waarom zouden de streekbussen via de Kamperbrug het busstation afgaan? Die hebben toch geen last van werkzaamheden op het Damrak?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Opbouw tunnelboor Noord-Zuidlijn begint

Bericht door Suus »

De onderdelen worden over water naar Amsterdam vervoerd, en komen aan op de Oosterdokdam, en dat is de afvoer van het busstation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opbouw tunnelboor Noord-Zuidlijn begint

Bericht door Daniel »

De bussen gingen toch zowiezo naar de achterkant van het CS? Overigens met uitzondering van de bussen na 0.41 uur las ik elders omdat NS de oosttunnel 's nachts niet open wilde houden waardoor het nieuwe busstation aan de IJ-zijde in de nachtelijke uren amper bereikbaar zou zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Opbouw tunnelboor Noord-Zuidlijn begint

Bericht door Suus »

Arriva gaat in december naar achteren heb ik begrepen, maar Connexxion niet :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Opbouw tunnelboor Noord-Zuidlijn begint

Bericht door tsov »

Connexxion gaat naar de Kamperbrug, waar nu nog alleen de nachtbussen halteren ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Opbouw tunnelboor Noord-Zuidlijn begint

Bericht door Suus »

Dan staan ze dus ontzettend in de weg voor de GVB-bussen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Opbouw tunnelboor Noord-Zuidlijn begint

Bericht door tsov »

Valt wel mee, er slaat toch niets meer rechtsaf daar ;) Nu staan de bussen altijd pontificaal op twee rijstroken om linksaf te slaan, maar het past makkelijk op één, dat ging ook goed toen de haltes op de Kamperbrug nog wel in gebruik waren.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten