Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Thom69 schreef: Volgend vraagje: op 14 juli wijzigen een aantal buslijnen in de concessie ZHN, hiervoor heb ik een aantal nieuwe pagina's aangemaakt (zoals http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... en_Station).
Ik zou bij de lijnen (5)86 en (5)87 de routeparameter iets uitgebreider maken dan alleen "Boskoop - Waddinxveen", aangezien op die manier het verschil tussen de lijnen (5)86 en (5)87 niet duidelijk is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Ferdinand »

Bij de pagina van het concept buurtbus krijg je een foutmelding te zien wanneer je op 'voormalige lijnen' drukt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Het sjabloon verwees daar naar een verkeerde categorie, bij deze gecorrigeerd. Al is de layout van de tabel zoals 'ie er nu uit komt te zien nog niet echt denderend. Zit wat teveel witruimte in lijkt het.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Voor de buitenlandse bus-, tram- en metrolijnen wil ik de concessieparameter vervangen voor de parameter Entiteit of Verkeersverbond. Dit is beter gepast dan een concessieparameter. Daarnaast wil ik ook bij de bijbehorende wijzigings- en concessiepagina's het woord concessie vervangen indien aanwezig. Wat vinden jullie daarvan?

Lijn 42 en SB58
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Lijn 45 »

Klinkt goed. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Klinkt logischer voor wat er altijd al achter stond, maar er is toch ook in Duitsland gewoon sprake van concessies? Al zullen ze vaak kleiner zijn dan hier en deels ook onderhands verleend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ja, dat over Duitsland klopt zeker maar op de wiki worden de lijnen nu al per verkeersverbond gerangschikt en niet per individuele concessie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Maar waarom? We rangschikken in Nederland toch ook niet per vervoersautoriteit? En die verkeersverbonden zijn nog wel wat groter dan diverse Nederlandse provincies (je kunt vanuit Nederland immers 2 uur in de trein zitten en nogsteeds in het VRR zijn bijvoorbeeld).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Omdat het anders een grote puinzooi wordt. Ga jij hier maar eens concessiepagina's en -namen aan koppelen: Klik (pdf). En dit zijn nog niet eens alle lijnen in de VRR. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Lekker compact toch, zo'n concessiepagina met één lijn. Zou 'm dan bijna helemaal weglaten gezien vrijwel alle info dan ook al op de lijnpagina zou staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Misschien is het wel een idee om in Duitsland (of in elk geval VRR) niet een "concessiepagina" per verkeersverbond te hebben, maar per regio (zoals Stadt Dortmund, Stadt Düsseldorf usw.)
Dan kunnen we al die losse regio's ook voorzien van automatische tabellen, wat ze onderhoudsvriendelijker maakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Ferdinand »

Ik zit even de pagina's van wat lijnen te bekijken die over de Utrechtse Heuvelrug gaan en zie dat er op ze allemaal Driebergen staat bij de haltes in Driebergen-Rijssenburg.

Op de snelweg staat inderdaad het dorp wel als los aangegeven, maar volgens mij zijn alle adressen in dit gebied gewoon Driebergen-Rijssenburg. Misschien een dingetje om over na te denken.
Laatst gewijzigd door Ferdinand op za 15 jun 2019, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

@Meltrain: Eigenlijk wel een goed idee ja, middels de regioparameter hoef je niet een concessiepagina voor al die lijnconcessies te maken. Maar tegelijk krijg je ook weer geen enorme gebieden zoals heel het VRR.
Ferdinand schreef:Op de snelweg staat inderdaad het dorp wel als los aangegeven, maar volgens mij zijn alle adressen in dit gebied gewoon Driebergen-Rijssenburg. Misschien een dingetje om over na te denken.
Nee hoor, de plaatsen zijn gewoon Driebergen en Rijsenburg (met één s, kan ik je toch eens terugpakken op spelling :wink: ). We zetten bij haltes in Soesterberg toch ook geen Soest neer (wat de naam van de gemeente is).

Tegenwoordig zijn er inderdaad wel alleen nog maar komborden met "Driebergen-Rijsenburg" erop, vroeger had je borden met "Driebergen, gemeente Driebergen-Rijsenburg" en "Rijsenburg, gemeente Driebergen-Rijsenburg". Die heb ik een jaar of 8 geleden nog gezien, waarbij laatstgenoemde bij de inrit van het wijkje waar nu de 575 door rijdt stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Zugführer »

Ferdinand heeft wel gelijk, posttechnisch gezien bestaat alleen de plaats Driebergen-Rijsenburg. Heeft niet met gemeentes te maken, want Soesterberg is wel gewoon een aparte plaats. Maar goed, posttechnisch gezien is Amsterdam-Zuidoost ook een aparte plaats, dus daar hoeven we niet per se aan vast te houden :p
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef:Misschien is het wel een idee om in Duitsland (of in elk geval VRR) niet een "concessiepagina" per verkeersverbond te hebben, maar per regio (zoals Stadt Dortmund, Stadt Düsseldorf usw.)
Dan kunnen we al die losse regio's ook voorzien van automatische tabellen, wat ze onderhoudsvriendelijker maakt.
Daarvoor hoeven we niet per se de verkeersverbondpagina op te knippen. Je zou dan naast de verkeersverbondparameter een extra regioparameter toe kunnen voegen en dan op de verkeersverbondpagina automatische lijsten genereren per Stadt of Kreis. Het splitsen van pagina's voor elke stad zou ook al 23 verschillende pagina's opleveren en de opsplitsing maakt niet echt 'sense'. Dan heb ik liever een totaaloverzicht op één pagina.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door ArrivaBas »

regenmaker schreef:Voor de buitenlandse bus-, tram- en metrolijnen wil ik de concessieparameter vervangen voor de parameter Entiteit of Verkeersverbond. Dit is beter gepast dan een concessieparameter. Daarnaast wil ik ook bij de bijbehorende wijzigings- en concessiepagina's het woord concessie vervangen indien aanwezig. Wat vinden jullie daarvan?

Lijn 42 en SB58
Ik ben bij de SB58 persoonlijk geen fan van het gebruik van het Nederlandse germanisme. Ik zou zelf gewoon de Duitse term toepassen, gezien deze vaker gebezigd worden binnen deze community en daarbuiten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door nvdw »

Wat Driebergen-Rijsenburg aangaat: ooit, nog voordat ik me met de wiki begon te bemoeien, is besloten om de haltenaam aan te houden zoals aangegeven door de vervoerder(s). En die geven in dit geval allebei consequent Driebergen aan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Op concessiepagina's staat vaak ook een stukje over de aanbestedingsprocedure. Daar staat dan ook vaak de volgende zin: "Het bleek dat vier vervoersbedrijven zich hadden ingeschreven: de huidige vervoerder QQQ en daarnaast XXX, YYY en ZZZ."
Door het woord "huidige" is die zin niet tijdloos en, als QQQ de concessie verliest, niet meer kloppend. Het vervangen van "huidige" door "voormalige" lijkt me echter ook niet handig.
Heeft iemand een goede oplossing hiervoor?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

Toenmalige?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Wubbo »

Op dat moment zittende?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daantje »

Winnende?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hainje »

Voorheen actieve?
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

op dat moment zittende. Waarbij de deze 4 woorden linkt naar de concessiepagina.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

Ik heb vandaag de drie KLM-bussen (naar Eindhoven/Maastricht, Arnhem/Nijmegen/Venlo en Apeldoorn/Hengelo/Enschede) toegevoegd. Aan de hand daarvan twee vragen:
1. Willen we op de (bus)stationspagina's ook de vliegveldafkortingen opnemen? Bijvoorbeeld Eindhoven Airport = EIN, Maastricht-Aachen Airport = MST, Maastricht = ZYT, ... Zo ja, waar dan? Met een aparte regel in de infobox? Zo niet, zal ik de afkortingen dan vermelden op de lijnpagina's van de KLM-bussen?
2. In Nijmegen heb ik bij het station voor de KLM-bus de halte Burgemeester Hustinxstraat aangemaakt. In de infobox daarvan verschijnt nu echter ook Breng Flex, maar dat is niet de bedoeling. Hoe krijg ik dat eruit?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

umbusko schreef:2. In Nijmegen heb ik bij het station voor de KLM-bus de halte Burgemeester Hustinxstraat aangemaakt. In de infobox daarvan verschijnt nu echter ook Breng Flex, maar dat is niet de bedoeling. Hoe krijg ik dat eruit?
Dat krijg je niet weg, BrengFlex is namelijk gekoppeld aan de halte centraal station in Nijmegen en komt daardoor automatisch in alle lijntabellen bij het centraal station te staan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten