(BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Geert schreef:Net reed een gelede Duvedec op lijn 58 Zeist Busstation - Hilversum NS :shock: Normaal rijden op die lijn Alliances en zijn ze al redelijk uitgestorven, dit was dus wel wat overkill :D
En de bus van 3 uur later reed ook met dat ding, nu dus midden in de avondspits. Ik ben zelf meegeweest vanaf Zeist tot Hilversum en er zaten niet meer dan 10 reizigers in de bus :P

Verder een aantal maffe bordjes gezien (maar helaas geen foto's): in Maartensdijk stond er op het haltebordje van de halte 'Rotonde' een bordje met "DENK AAN UW AANSLUITING" (voor vergeetachtige chauffeurs, kennelijk) en in Hilversum stonden op de haltebordjes van verschillende haltens niet de verschillende lijnen, maar vond met "Div. lijnen richting station" wel genoeg. :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

Dat staat volgens mij ook in Groningen, Maastricht en Apeldoorn (iets dergelijks) te lezen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Aking »

het viel me vandaag op utrecht streekbusstation op dat lijn 74 naar zeist een nachtbus is (volgens het bord bboven de halte althans... :roll: )
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Vandaag reed Alliance 2303 op Connexxion-Interliner 86 (Den Haag Leyenburg - Schiedam Centrum / Rotterdam Centraal). :shock: Eens een keer wat anders dan een grijze Integro.

Ook viel mij op dat er bij de halte Naaldwijkseweg in 's Gravenzande een bordje met 'Halteren langer dan 2 minuten' staat. Ik denk voor de aansluiting van Buslijn 31 (Naaldwijk Verdilaan --> Den Haag Leyenburg) op Buslijn 35 (Den Haag Leyenburg --> Hoek van Holland).

En tot slot hadden 2 trambestuurders een leuke verrassing voor een conductrice bij het eindpunt van Tramlijn 25 in Barendrecht Carnisselande. Haar fiets stond voor het rusthokje en was flink versierd met rollen WC-papier. :lol: Ze kon er om lachen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Justin »

ach, een andere lijn gaat toch ook naar Zeist NS :lol: . Hadden ze beter Driebergen NS van kunnen maken :p.

Maar goed, het staat nu nog steeds elke dag file hier op de uh... Kromme Rijnlaan? :p, als gevolg van die bushaltewerkzaamheden. Wat zijn ze toch aan het doen joh...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Aking »

Ze zijn verhoogde halte's aan t maken... ;-) en t is de dreef hier... de kromme rijnlaan is aan de andere kant van de utrechtseweg :wink:

de halte hier bij de l-flat is trouwens zo goed als af... zal zo nog is pogen een fototje te maken van de actuele stand :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Ik heb anders gisteren geen file gezien op de Dreef :)
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Woepje »

Lijn 3 (Centraal station -> Vinkhuizen) had vandaag een technisch mankement. Het gebeurde op een nogal ongelukkig moment want het was dikke spits. Ja, bussen kunnen zelfs in het hoge noorden ook vol zitten ja.

Als eerste stroomde de bus vol. Nadat het gangpad goed gevuld was, werd er gemeld dat iedereen mocht uitstappen omdat de bus kapot is. Volksverhuizing no 1! Ik stond daarom nog geen 2 seconden buiten, alvorens er een poppetje-met-oranje-vestje achter de bus vandaan kan. Iedereen mocht weer terug in de bus. Dus volksverhuizing no 2. De bus reed daarna zonder problemen door naar mijn woonwijk. Blijkbaar was het defect in korte tijd gerepareerd of heeft het probleem zichzelf opgelost. Hoe dan ook, er werd ondanks dat wel een extra bus ingezet om al die scholieren enigszins naar hun schooltje te krijgen. Het was zelfs een luxe touring busgeval. In Vinkhuizen had ik hem nog met de reguliere bus kunnen inhalen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Justin »

Ze mogen mijn halte Nepveulaan eens vernieuwen. In het donker zie je geen ene reet, en het oogt niet echt veilig vind ik.

Ja de Dreef dan :p.

Maar Wub, je hoeft ook niet zo ver naar achteren met de bus :p.

Vanmorgen stond het
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gisteren een dubbelkopper trapwagen op lijn 16, daarnaast ook een dubbelkopper combino weer op lijn 5!
Dan nog iets anders; veel vervoerder zweren bij LED-bestemmingsdisplays.. Zo zijn bij het GVB en HTM bij veel trams de koersrollen vervangen door LED-schermen. En bij nieuwe bussen die worden besteld zitten vrijwel altijd LED-displays, de matrix- en LCD-displays zie je haast niet meer verschijnen op nieuwe bussen. Als je op station Sloterdijk een willekeurig uurtje kijkt op het busstation zie je 2 maatschappijen: GVB en Connexxion. Bij beide partijen zie je LED-displays op de bussen, bij het GVB op de Citaro G's (doordeweeks lijn 19, weekend lijn 48) en bij Connexxion op de MAN's (82 en 179). De enige die roet in het eten gooien zijn de Jonckheeren van het GVB en de Connexxion Ambassadors / Citaro G's (lijn 86 en 87). Deze rijden met MATRIX- of LCD-schermen. Gistermiddag was precies het omgekeerde het geval:

Afbeelding
Sinds december 2007 rijden er ook bussen met LED-schermen vanuit de garage Zaandam, waardoor er een kans is dat je
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door waldo79 »

Justin schreef:Ze mogen mijn halte Nepveulaan eens vernieuwen. In het donker zie je geen ene reet, en het oogt niet echt veilig vind ik.
De Panweg, waaraan deze halte ligt, is nogal bosrijk. Maar je hebt gelijk...het bushokje aan de westzijde is nogal onguur 8-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

keleti palyaudvar schreef:de halte hier bij de l-flat is trouwens zo goed als af... zal zo nog is pogen een fototje te maken van de actuele stand :)
Die bij Winkelcentrum schiet ook al aardig op volgens mij, gistermiddag zag ik al de nieuwe betonnen stoepranden staan :)

Die borden bij Utrecht CS hangen er al een paar weken zo maf bij. Een tijdje terug waaide het een beetje en had de brandweer uit voorzorg de borden weggehaald (waardoor er anderhalve week helemaal geen borden hingen :?) en nu zijn ze dus vervangen door die kleine dingen. Die voor 74 klopt inderdaad niet echt, voor een nachtbus rijdt hij al vrij vroeg :lol:
Justin schreef:Vanmorgen stond het
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

In tegenstelling wat 9292ov beweert, kwam ik tot de ontdekking dat je ook in bus 199 (Bolsward-Heerenveen), lijn 100 (Heerenveen- Groningen) en lijn 14 (Drachten- Leeuwarden) mag reizen met en Qliner kaartje.
Bij een reisadvies van Groningen naar Alkmaar geeft 9292 ov dat ik namelijk een apart kaartje nodig heb voor bv lijn 199
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

keleti palyaudvar schreef:Ze zijn verhoogde halte's aan t maken... ;-) en t is de dreef hier... de kromme rijnlaan is aan de andere kant van de utrechtseweg :wink:
Ik geloof dat er zo'n beetje overal verhoogde haltes worden aangelegd :D Beetje jammer alleen dat de wegbeheerder/uitvoerder/vervoerder niet altijd even goed kijkt naar de mogelijkheden voor een verhoogde halte. In Leiderdorp is een halte die lastig te bereiken is doordat betonnen paaltjes het vrij lastig maken om 'recht' langs de halte te staan. De meeste chauffeurs doen het simpel en gaan met het rechtervoorwiel over de stoep om zo toch mooi uit te komen. Reizigers blij, hulde :pos: Nu is die halte ook voorzien van een verhoogd stukje, gevolg: de bussen kunnen nu geen stoepje meer meepakken en het gat tussen de bus en de stoep bedraagt met een beetje pech een meter. Oudjes niet meer blij :neg:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Zojuist een Amba zien rijden op lijn 7 in Apeldoorn (normaal zijn Volvo 7700's).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Sebastiaan »

Vanmiddag zag ik vanuit het trein vervangend vervoer, bij een bezinestation tussen Breukelen en Maarssen 2 volvo bussen uit de 1400 serie (1400 - 1425) van syntus.
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Over die verhoogde haltes... in Dordrecht zijn die dingen nog nergens te bekennen, behalve in het industriegebied. Logische plek om met zoiets te beginnen ook :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door STF »

Een proef houdt je altijd op de meest rustige plek, dan heb je meer kans dat de proef slaagt (omdat er nooit iemand gebruik van maakt, komen er ook geen klachten of negatieve dingen over binnen) :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Ach ja, vergeet ik er nog eentje... er ligt ook nog een verhoogde halte voor de Drechtstedenhal. Geen idee wat die daar doet, want zelfs toen het tijdelijke busstation Ziekenhuis Dordwijk voor die hal lag was er op die plek geen halte :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Het GVB vindt het vandaag leuk om met trams rond te rijden waarop "Sorry geen dienst" staat, maar die wel stoppen op elke halte. Iedereen denkt dat het om een filmfout gaat, maar het is wel degelijk een leeg mat rit. :?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

Ik zat vandaag in een Arriva bus tussen Stadskanaal en Emmen die vermoedelijk uit Waterland kwam, getuige de info op het scherm in de bus binnen: ''gaat u stappen zonder Bob in Amsterdam? De nachtbus brengt u thuis''' Aardige rit naar Stadskanaal dan 8-) Of: Rondje Waterland voor maar 6
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Dubbele P »

Veolia heeft afgelopen weekend driftig stickertjes zitten plakken door de hele bus en hun hele wagenpark. Zo staat er op de deur van de chauffeur een groot plakkaat met een aantal 'huisregels' en op de achterzijde van het bestuurdershokjes een grote sticker met 'Betaal de rit of betaal de boete', voorzien van enkele domme smilies. Het ziet er ongeveer zo uit:

Betaal de rit :D

of :|

Betaal de boete :evil:

Dan zit er op de afschermingsruit van de voor- en achterdeur een zwarte ronde sticker met ook de tekst 'Betaal de rit of betaal de boete' en op de achterdeuren een sticker met de wijze leuzen 'houd de achterdeur vrij voor uw eigen veiligheid' en 'geef uitstappers de ruimte'. Alsof dat nog niet genoeg was, zit er op de linker achterdeur nog een blauwe sticker met het symbool van een rolstoel en een kinderwagen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Dan zal ik volgende keer als ik de bus in stap eens vragen aan de chauffeur om die boete :D
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

De stalling Ridderkerk heeft er weer een nieuwe bus bij. Het is de 9055. Een gelede Duvedec dus. :D Zo wordt de variatie alleen maar groter hier. Voor foto's zie deze foto's van Gerben Bakker op OV in Boskoop:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... benbakker/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet al wat ik de komende dagen op de foto wil zetten. :)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door tsov »

Er viel me vandaag nogal wat op...
Allereerst was er vanmorgenvroeg een zandwagen aan het lossen in de Breestraat in Leiden, waardoor deze minstens 5 minuten geheel gestremd was... Leuk, middenin de ochtendspits op
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten