Korte vragen
Re: Korte vragen
Kan men toch ook 5 minuten op Sportpark wachten? Is iets meer in de bewoonde wereld.
Re: Korte vragen
Daar zit je weer met de overweg aan de Oude Amersfoortseweg, die kun je natuurlijk moeilijk vijf minuten dichtgooien en laten bedienen door het treinpersoneel zal ook wel de nodige complicaties(?) opleveren. Bij Hollandsche Rading heb je verder geen hinder van overwegen behalve die ene welke je net voor het station gekruisd hebt.
🍉
Re: Korte vragen
Is mij ook opgevallen als ik in de avonduren via Hilversum van Utrecht naar Baarn reist. Utrecht-Hilversum in 23 minuten, bizar gewoon.
Re: Korte vragen
Dan kom je tijdens de herfst en winter in de knel met de anti-gladheidsmaatregelen; de spoorwegovergangen direct achter een perron worden dan automatisch gesloten wanneer er een trein in aantocht is. En dan is 5 minuten wachten voor een spoorwegovergang héél lang (waarna de treinen met een lastgeving de overwegen met aangepaste snelheid moeten passeren, omdat ze in storing raken omdat ze zo lang dicht liggen).Durashift schreef:Kan men toch ook 5 minuten op Sportpark wachten? Is iets meer in de bewoonde wereld.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik zie als ik zo de dienstregelingen erbij pak in elk geval geen overkruisconflicten in Hilversum: de IC die Milco noemt wordt namelijk al voorlangs gekruist (aankomst .07/.37 in Hilversum, de IC gaat om .08/.38), wel een combinatie twee andere factoren:
1) De [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] kan niet 5 minuten later uit Utrecht vertrekken, want dan rijdt de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] al over hetzelfde spoor
2) Als de 14900 niet 5 minuten stil zou staan in Hollandsche Rading én Hilversum, zou hij voor de [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] uit gaan. Maar dan ontstaat een conflict bij Naarden-Bussum waar de 1500 er dan op blokafstand achter zou hangen. (Om dezelfde reden kan je ook niet 5 minuten eerder gaan rijden, dan heb je al op Bussum-Zuid een conflict)
Daarentegen zie ik ook geen andere treinen die zouden verhinderen dat je 10 minuten in Hilversum stil kunt staan, dat zou in elk geval de reistijd van Utrecht naar Hilversum wat verkorten.
1) De [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] kan niet 5 minuten later uit Utrecht vertrekken, want dan rijdt de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] al over hetzelfde spoor
2) Als de 14900 niet 5 minuten stil zou staan in Hollandsche Rading én Hilversum, zou hij voor de [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] uit gaan. Maar dan ontstaat een conflict bij Naarden-Bussum waar de 1500 er dan op blokafstand achter zou hangen. (Om dezelfde reden kan je ook niet 5 minuten eerder gaan rijden, dan heb je al op Bussum-Zuid een conflict)
Daarentegen zie ik ook geen andere treinen die zouden verhinderen dat je 10 minuten in Hilversum stil kunt staan, dat zou in elk geval de reistijd van Utrecht naar Hilversum wat verkorten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Okay, helder. :pos:
Ik had alleen die overgang in mijn gedachte welke de trein bij binnenkomst passeert (die bij dat tankstation). Maar, nu je het schrijft.. staat mij inderdaad een overgang ergens aan het einde van dat perron ook bij.
@Daniel: volgens mij verward jij 2 forummers.
Ik had alleen die overgang in mijn gedachte welke de trein bij binnenkomst passeert (die bij dat tankstation). Maar, nu je het schrijft.. staat mij inderdaad een overgang ergens aan het einde van dat perron ook bij.
@Daniel: volgens mij verward jij 2 forummers.
Laatst gewijzigd door Durashift op za 13 jul 2019, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen
ProRail wel:Daniel schreef:Ik zie als ik zo de dienstregelingen erbij pak in elk geval geen overkruisconflicten in Hilversum
3.2 Opvolgings-en overkruistijden
De plannormen voor opvolgingstijden en overkruistijden tussen twee treinen (zowel reizigers als goederen) zijn specifiek en bestaan uit de ter plaatse geldende ongehinderde technisch minimale tijdrekenkundig (≥ 0,5 minuut naar boven) op hele minuten afgerond plus 1 minuut buffertijd.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Waar zou ProRail dat conflict dan moeten zien? Die aankomst om .07/.37 van de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] en vertrek om .08/.38 van de IC naar Enschede komt gewoon uit de dienstregeling namelijk En de IC daarvoor gaat om .23/.53, die trein is notabene al bijna in Amersfoort op het moment dat een 5 minuten eerder rijdende [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] de sporen die hij gebruikt heeft zou kruisen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Goederenpad. :Y Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik heb gegoocheld met cijfers, want het klopte echt. Maar niet met die tijden. _O-
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8712
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Toevallig het goederenpad dat vlak voor de [serie=Intercity|2019|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] of [serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] rijdt in de richting Amersfoort / Apeldoorn? Heb wel vaker een goederentrein gezien vlak voor die intercity. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Dat zou heel goed kunnen, ik kan online zo snel nergens bewijs daar van vinden. Maar ik denk wel dat we het in die richting moeten zoeken.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
Die .37 van Daniël is de aankomsttijd in Hilversum inclusief de 5 minuten in Hollandsche Rading. Met een rijtijd die gelijk is aan overdag (18 minuten) zou je met vertrek om .14 aankomen in Hilversum om .32; daar zit inderdaad het goederenpad richting Amersfoort.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Achja, dat goederenpad kan ook nog wel bij de hele lijst met redenen waarom je 's avonds laat niet sneller van Utrecht naar Almere kunt. En sowieso heb je er praktisch gezien, behalve de reistijd van Utrecht naar Hilversum, niks aan om eerder in Hilversum aan te komen zoals eerder beschreven.
Voor de hand ligt dan nog te kijken of het in het [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie]-pad niet sneller gaat, maar dan kom je op de Flevolijn 3 minuten achter de Sprinter naar Zwolle uit. Da's ook niet echt een product waar reizigers iets aan hebben (en in Almere zit je ook nog maar 4 minuten voor de IC).
Voor de hand ligt dan nog te kijken of het in het [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie]-pad niet sneller gaat, maar dan kom je op de Flevolijn 3 minuten achter de Sprinter naar Zwolle uit. Da's ook niet echt een product waar reizigers iets aan hebben (en in Almere zit je ook nog maar 4 minuten voor de IC).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Zijn er naast Zandvoort nog andere kopstations met maar 2 sporen?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Korte vragen
Ergens op de noordelijke nevenlijnen? Kerkrade?
Re: Korte vragen
Zowel voor Enkhuizen als Delfzijl geldt dat het meer dan 2 sporen heeft, maar maar 2 perronsporen.
Emmen heeft ook echt alleen 2 sporen, en Kerkrade is officieel geen kopstation want ZLSM (maar heeft inderdaad 2 sporen).
Emmen heeft ook echt alleen 2 sporen, en Kerkrade is officieel geen kopstation want ZLSM (maar heeft inderdaad 2 sporen).
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Korte vragen
Sowieso heeft Nederland (gelukkig) maar relatief weinig kopstations en doodlopende lijntjes om andere reden dat je anders in de Noordzee of wat voorheen de Zuiderzee was belandt (Rhenen, Emmen, Veendam en Kerkrade Centrum zijn de uitzonderingen).
Voor de bouw van de Hanzelijn had Lelystad Centrum ook maar twee sporen trouwens, maar het was eigenlijk nooit een echt kopstation
Voor de bouw van de Hanzelijn had Lelystad Centrum ook maar twee sporen trouwens, maar het was eigenlijk nooit een echt kopstation
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
In Kerkrade is het ook maar een "kunstmatige" kopspoor (er staat een stootblok maar het spoor loopt eigenlijk door). Hoek van Holland Strand had vroeger maar twee sporen. En als dat ook telt, zijn er nog sommige hier in Duitsland, bij voorbeeld Altomünster, Düsseldorf Flughafen Terminal, Iserlohn, Flughafen München Terminal, Flughafen Hamburg, Flughafen Hannover, .....
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Hoezo eigenlijk "maar" twee sporen, veel Nederlandse kopstations hebben er maar één.
Emmen is ook geen echt kopstation.JothamvW schreef:Emmen heeft ook echt alleen 2 sporen, en Kerkrade is officieel geen kopstation want ZLSM (maar heeft inderdaad 2 sporen).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Kerkrade ligt dacht ik niet aan een noordelijke nevenlijn (A)Aking schreef:Ergens op de noordelijke nevenlijnen? Kerkrade?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Korte vragen
Waar zeg ik dat dan? (A)
Ik wou zeggen, de laatste keer dat ik er was lag er nog een rangeer/opstelspoortje achter het station :Yreisthijs schreef:Emmen is ook geen echt kopstation.
Re: Korte vragen
Wat zijn wat jou betreft de kenmerken van een echt kopstation? Stootblok, zakspoor, afgrond? Mij lijken twee kopsporen overigens ook een tamelijk riante uitgangspositie. Niet elk kopstation kan per slot van rekening Den Haag Centraal wezen.Suus schreef:Voor de bouw van de Hanzelijn had Lelystad Centrum ook maar twee sporen trouwens, maar het was eigenlijk nooit een echt kopstation
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Korte vragen
Tellen metrostations en sneltramstations ook? Dan hebben we er nog wel een paar volgens mij. :Y
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten