Mag ik even kwijt #31

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Mag ik even kwijt #31

Bericht door webguy »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G54pWSz9 ... r_embedded[/youtube]
Kuch, spotters, kuch...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

Oh, JWM :lol:

Op Bijlmer ArenA was men vanochtend bezig met het verwijderen van de stickers op de borden achter de ov-chipkaartzuilen, om er vervolgens nieuwe stickers op te plakken met een twee-stappen-plan voor trein -> metro en metro -> trein. Maar de borden zelf staan er nog wel. Wie krijgt er nu het kratje bier?

Ow, en bij de UvA is het ook elk halfjaar hetzelfde: Inschrijving -> Hele systeem down :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door JWM »

Oh het is weer maandag dus het OV-chip bordjes klusteam op Bijlmer is weer in actie gekomen? En wie er nu recht heeft op het kratje bier? Ik zou zeggen: We wachten gewoon ff tot de kerst om te zien hoe het er dan bij staat. Er zijn tenslotte nog 4 maandagen te gaan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

Vanmiddag was er nog niets ingeplanned, en nu heb ik opeens 3 verjaardagen staan deze week. Arme weegschaal :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door STF »

Ik lees net in de krant dat er binnen niet al te lange tijd ook een rookverbod komt in (Luxemburgse) cafe's en discotheken. Wij hebben al drie jaar te maken met zo'n maffe regeling in ons café - restaurant: van 17.30 tot 21.30 uur roken verboden omdat dan de keuken open is (roken is verboden in Luxemburgse hotels en restaurants) en de rest van de dag mag er wel gerookt worden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

Zo dan 8-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

Hoe je aan de bordjes komt is niet interessant, maar hoe is dat station opgebouwd dan? Het komt nogal ingewikkeld over, terwijl ik dacht dat het uit één perron met een bordje zou bestaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

Het zijn 6 grote rangeerbundels (de grootste heeft 64 sporen :o ), en er rijdt af en toe een personeelstreintje in de rondte om iedereen op zijn eigen plek af te zetten. Er liggen overal kleine perronnetjes met meestal ook wachthokjes en een vuilnisbak. EN een bordje :) Een volledig rondje om het hele emplacement is 10 km, vandaar.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Daan »

Zo, weer een dag thuis zitten door afwezige docenten en dergelijke. Klote MBO. Dat ze allemaal iets mogen krijgen daar. Ik kom daar verd*mme om les te hebben, niet om de eerstvolgende bus naar huis te nemen. :evil:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

Zo, mijn fiets is na maanden aanmodderen nu toch maar naar de fietsenmaker gebracht, want zo'n beetje alles was kapot. Nu heeft de fiets al sinds de aanschaf ergens lang voor de operatie decibel in 1995 nooit meer een fietsenmaker gezien volgens mij, dus het was wel eens tijd voor een beurtje:
- Versnelling kapot
- Achterrem kapot
- Koplamp kapot
- Achterlamp kapot
- Slot was eraf gevallen
- Spatborden kapot
- Ketting loopt aan
- Banden zijn versleten
- Diverse spaken zijn krom

Toch beweert de monteur dat het hoogstens 50 euro gaat kosten, dat zie ik graag :pos: Bovendien was een monteur bijzonder gretig, want hij noemde het een unieke fiets in zeer goede staat :lol: Nouja, geen probleem :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door tsov »

Da's toch gewoon een normale Amsterdamse fiets? :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

Hij heeft jaren in een schuur in Apeldoorn gestaan. Toen zowel mijn oma als opa overleden waren en het huis verkocht moest worden, hebben we de fiets meegenomen naar Boskoop (ik ga dat stuk echt niet fietsen, ben je mal), waar hij ook nog acht jaar in een schuur heeft gestaan, ditmaal wel eentje zonder verwarming, waar hij alleen uitkwam als een van de andere fietsen een probleem had (er stonden zes fietsen in die schuur daar, dus dat was niet zo vaak), maar voordat hij in Diemen terecht kwam was hij eigenlijk al helemaal kapot, waardoor is mij nooit duidelijk geworden. Maar ik kwam op een gegeven moment amper de ringdijk van de Watergraafsmeer nog op, dus er moest nu toch iets aan gedaan worden :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door tsov »

Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door --Stefan-- »

Pffff, moet er niet aan denken om 23 jaar niet te kunnen bewegen.
Hoe kan je nou zo'n domme fout maken? :P
3 0 7 9
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

--Stefan-- schreef: Hoe kan je nou zo'n domme fout maken? :P
Wat dacht je van "nog niet ver genoeg gevorderde technologie"? :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Vinny »

Sterker nog: hij kan alleen maar communiceren met behulp van een computer. Het lijkt mij verschrikkelijk om 23 jaar als kasplant te moeten leven. Als het mij zou overkomen teken ik voor vrijwillige euthanasie. Ik vrees voor die man dat de enige verlichting ook is dat nu mensen met hem direct kunnen communiceren, maar ik hoop dat zijn verlamming nog deels genezen kan worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Sterker nog: hij kan alleen maar communiceren met behulp van een computer. Het lijkt mij verschrikkelijk om 23 jaar als kasplant te moeten leven. Als het mij zou overkomen teken ik voor vrijwillige euthanasie.

*TOET* Dat is NIET het goede antwoord :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door deadlock »

tsov schreef:Vaaaaaaaag... :o
toen ik Vaaaaaaaaaaag.... zag staan had ik een donkerbruin vermoeden dat het over die vent zou gaan :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gefeliciteerd :D.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Mark »

Een foutje op de spoorkaart van Nederland voorin het spoorboekje ontdekt: tussen Nvd en Nvdw (kan iemand die in het lijstje met verkortingen zetten? ;) ) ligt volgens de kaart nog een spoorlijn. Die is dan toch echt opgebroken... :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door ODRAIL »

Mark schreef:Nvdw
Is het misschien een kleine moeite om het voluit te schrijven (bij voorbaat dank)?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Daniel »

Nvdw is toegevoegd, zoals gebruikelijk werkt dat alleen in berichten geplaatst na de toevoeging.

Dat daar een doorgaand lijntje staat is niet zo gek aangezien tabel 65a de trein Zl - Nvdw, de bus Nvdw - Nvd en de trein Nvd - Es vermeldt (en 65b dat geheel andersom).
Opvallender vindt ik de bus Nvd - Rat direct aansluitend op de t7924, wat overigens de enige direct aansluitende bus is. Voor de rest verlies je ri. Zl totaal 24 minuten aan overstaptijd + 12 minuten met de bus. De andere kant op duurt de busrit 3 minuten langer, wat gecompenseerd wordt door 2 minuten minder overstaptijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Nvdw is toegevoegd,
Amsterdam Science park en Maarheeze ook al? (just checking ;) )
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Mark »

Assp en Mz ? ;)

Trouwens Fles, volgens mij kunnen de bordjes op Nvdw binnen nu en enkele dagen komen ;) Of het moet weer gaan zoals bij Twl :roll: :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Raymond »

Mark schreef:Een foutje op de spoorkaart van Nederland voorin het spoorboekje ontdekt: tussen Nvd en Nvdw (kan iemand die in het lijstje met verkortingen zetten? ;) ) ligt volgens de kaart nog een spoorlijn. Die is dan toch echt opgebroken... :wink:
Prorail vermeldt op dit moment al op hun kaartje met de stroomvoorzieningen dat de spoorlijn tussen Nvd en Nvdw al echt weg is in januari 2009, die waren dus juist een jaar te vroeg.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 66 gasten