Toen we zo tegen 17 uur klaar waren met school was er net een stortbui van jewelste aan de gang. Ik keek even met mijn telefoon op de buienradar en ik zag al dat het niet de moeite was om te wachten tot het droog werd als mijn klasgenoten nog de trein wilden halen, dus we trotseerden de bui maar, 10 minuten lopen naar het station. Ik was ergens toch wel blij dat ik met de bus was ipv de fiets. Zeiknat op het station aangekomen werd het net droog toen we onder de kap stonden. Tuurlijk, zul je net zien. Aangezien ik geen haast had, bleef ik bij mijn klasgenoten, die naar Hengelo en Enschede moesten, om ze uit te zwaaien
. De 3600 van 17 14 naar Roosendaal had +6 volgens de AV en de 1700 naar Den Haag van 17 15 had +5. En aldus geschiedde. De 3600 reed wel helemaal door tot het einde van het perron, zo werd omgeroepen, en dus liep iedereen naar spoor 3b. Wij stonden ook aan die kant te koekeloeren, en die trein was behoorlijk vol. Terwijl die trein er nog stond, kwam er vanuit Zwolle een extra trein binnenrijden, die in Deventer zou blijven. De hele dag heeft er namelijk een extra trein tussen Deventer en Zwolle gependeld, die niet in Olst en Wijhe stopte, gereden met een ICMm'metje. Roosendaal rijdt weg, Den Haag ook, 3600 naar Zwolle rijdt met +4 binnen. Enschede had innmiddels +7, waardoor mijn klasgenoten enigszins baalden. Ik kon ze in een flink volle trein uitzwaaien (vanaf een leeg perron
).
Na vertrek van beide treinen kwam de extra trein van 17 29 naar Zwolle weer binnenrijden op spoor 4, nadat deze was omgelopen. Ik liep naar spoor 2 om de 17 38-trein naar Amersfoort te nemen. Die was lekker rustig omdat er nog geen nieuwe omreizigers vanuit Zwolle waren aangekomen. In Amersfoort aangekomen wilde ik naar Schiphol. Met de internationale. En ja, als die rijdt, dan vertik ik het om met een reguliere trein te gaan, ik vind het een heerlijke trein. De laatste tijd val ik er altijd lekker in slaap. Hij zou om 18 25 vertrekken. Maar nu zag ik iets heel raars: er waren volgens alle CTA's ineens
twee intercity's van 18 25 naar Schiphol, en de ene had +15 en de andere +30! Ik snapte er niks van. Ik heb intussen maar een hapje eten gehaald en heb die op de traverse opgesmikkeld omdat ik op het perron wegwaaide. De rookzuil op spoor 6/7 is trouwens al een tijdje vervangen door een grote gele cirkel met een zg. 'asbaktegel' erin. Heel apart. Enfin, later had de intercity naar Schiphol van 18 25 een vertraging van 30 en 35 minuten en vertrok van spoor 6 en 7. Juist. Ik was heel benieuwd wat er ging gebeuren. Het volgende: om 18 50 kwam er een bomvol ICM-viertje aanrijden (olympisch nog wel). Waar die vandaan kwam, geen idee. Iets later kwam de internationale aanzetten, die vrij rustig was. Ik vermoed dan dat de eerste trein een extra trein uit Deventer was die flink vertraagd was.
Met +40 kwam ik aan op Schiphol. En nu ik er toch was, heb ik het hele vliegveld maar even verkend, inclusief de hallen op de 1e etage. Ik verveel me nooit op Schiphol, ik kom er graag. Toen naar spoor 1-2, waar ik onderaan de roltrap een tijdje verpoosd heb. Je ziet de meest gekke mensen (toeristen) voorbij komen. Toeristen die een papieren treinkaartje in een cico willen proppen bijvoorbeeld. En iedereen denkt dat alle treinen naar 'éééémsturdéém sentrlsteesjen' gaan, al staat er met koeienletters 'Utrecht CS' op het bord.
En ook onvermijdelijk: de stop op Lelylaan. 'Sentrlsteejsen? Sentrlsteejsen?' ..'NOOOOOO!!!!!'
Nee, ik heb me niet verveeld vanavond.