Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Er staat niet dat ze ook op tijd gereed zijn.......
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De reactivatie gaat door: https://www.haller-kreisblatt.de/owl/22 ... viert.htmlSuus schreef:Op 3 juli wordt besloten of een deel van de Teutoburger-Wald Eisenbahn in 2023 heropend wordt voor reizigersvervoer. Het gaat om het deel van Harsewinkel via Gütersloh naar Verl (zie afbeelding).
Artikel: https://m.westfalen-blatt.de/OWL/Kreis- ... m-Minister
De afbeelding is een uitsnede van de European Rail Atlas Regional Series, editie Germany 2019.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
In Bubenheim heeft vandaag de officiele ceremonie (wij noemen dat "erster Spatenstich", is er een NL-woord voor?) voor de volledige reactivering van de "Bördebahn" Düren-Euskirchen plaatsgevonden. Volledig, omdat de treinen tot nu toe alleen in het weekend rijden, vanaf december dagelijks:
https://www.radioeuskirchen.de/artikel/ ... 57752.html
https://www.radioeuskirchen.de/artikel/ ... 57752.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het blijkt dat de letterlijke vertaling "eerste schep" ook bestaat, die kende ik zelf ook nog niet Gebruikelijker in het Nederlands bij de start van een bouwproject is een ceremonie voor de eerste paal, maarja, aan een spoorproject komen lang niet altijd heipalen te pas.ICE11 schreef:(wij noemen dat "erster Spatenstich", is er een NL-woord voor?)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De eerste spadesteek is alleszins in Vlaanderen zeer gebruikelijk.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
"de eerste schep de grond in" is volgens mij toch wel redelijk normaal, want voor die eerste paal heb je een gat nodig, en voor de eerste steen een fundering. Dus de schep komt eerst :Y
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Naar mijn weten zijn er voor hunebedden anders geen funderingen gelegd.
🍉
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Na een aanbesteding met slechts één inschrijver wordt de RE14 Essen-Steele - Dorsten - Borken/Coesfeld tot december 2028 door de NordWestBahn gereden. NordWestBahn is sinds december 2006 de exploitant van deze lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3546
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
NordWestBahn is nou niet een vervoerder die er positief uitspringt. Er is veel ellende rond uitval in Bremen en nog steeds planmatige uitval op Duisburg-Xanten en Oberhausen-Bottrop-Dorsten. Had liever DB Regio of Abellio gezien als concessiewinnaar.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Want zij bieden wel een oplossing voor het algemene personeelstekort bij het Duitse spoor?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Blijven de huidige Talenten dan ook tot en met 2028 rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Denk het wel. Dat is geen probleem, die van de NordWestBahn zijn comfortabel en goed onderhouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ding wordt doorgetrokken ja?Suus schreef:RE14 Essen-Steele
Ik doe ook maar wat
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ja, volgens mij aanstaande december al, maar niet op alle tijden volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3546
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De ene vervoerder gaat er wel beter mee om dan de andere vervoerder en NordWestBahn gaat toch wel redelijk slecht om met het probleem van personeelstekort. Daarom is NordWestBahn niet mijn favoriete Duitse vervoerder.Z2N schreef:Want zij bieden wel een oplossing voor het algemene personeelstekort bij het Duitse spoor?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3546
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De ene vervoerder heeft meer uitval door personeelsproblemen dan de ander en aangezien NordWestBahn zowel in het VRR-gebied veel uitval heeft als in de regio Bremen veel uitval kan het toch niet geheel berusten op toeval. Vervoerders als Abellio en DB Regio doen het toch echt een stuk beter dan NordWestBahn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Maar waarom is dat dan? Je brengt het alsof je precies weet hoe het zit, maar als dan uitleg gevraagd wordt komen er alleen een paar aannames naar boven.
Ben niet bekend met de genoemde gebieden, maar als bijvoorbeeld nordwestbahn een concessie heeft overgenomen van DB, dan hebben ze ook vrijwel 100% nieuw personeel moeten aantrekken. Er komt amper wat over van DB, want ambtenaren... Datzelfde probleem heeft bijvoorbeeld eurobahn ook bij de S-Bahn Rhein-Ruhr..
Ben niet bekend met de genoemde gebieden, maar als bijvoorbeeld nordwestbahn een concessie heeft overgenomen van DB, dan hebben ze ook vrijwel 100% nieuw personeel moeten aantrekken. Er komt amper wat over van DB, want ambtenaren... Datzelfde probleem heeft bijvoorbeeld eurobahn ook bij de S-Bahn Rhein-Ruhr..
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Off topic: het kan ook om 'piketpaaltjes' gaan, dat was bij infrastructuurprojecten wel gebruikelijk, maar tegenwoordig door betere GPS-positionering niet altijd meer nodig.Daniel schreef:Het blijkt dat de letterlijke vertaling "eerste schep" ook bestaat, die kende ik zelf ook nog niet Gebruikelijker in het Nederlands bij de start van een bouwproject is een ceremonie voor de eerste paal, maarja, aan een spoorproject komen lang niet altijd heipalen te pas.ICE11 schreef:(wij noemen dat "erster Spatenstich", is er een NL-woord voor?)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Je moet echt eens stoppen met dit soort bral op het forum te plaatsen, het is nog erger dan wat kamerlid Koerhuis aan onzin op de Twitters knalt.Nitein-Repart schreef:De ene vervoerder gaat er wel beter mee om dan de andere vervoerder en NordWestBahn gaat toch wel redelijk slecht om met het probleem van personeelstekort. Daarom is NordWestBahn niet mijn favoriete Duitse vervoerder.Z2N schreef:Want zij bieden wel een oplossing voor het algemene personeelstekort bij het Duitse spoor?
Bij NordWestBahn is er overleg geweest tussen vakbonden en vervoerder. Daarbij kwam de keuze tot een forse loonsverhoging of een lagere loonsverhoging en meer vrije tijd. Het personeel heeft toen gekozen voor een lagere loonsverhoging en meer vrije tijd. Het gevolg is dat er vrij abrupt een personeelsprobleem is ontstaan omdat de vervoerder zich houdt aan de gemaakte afspraken met de vakbond.
Andere vervoerders hebben dit gezien en proberen nu te voorkomen dat hun personeel ook kiest voor meer vrije tijd. Maar die forse loonsverhoging willen ze dan eigenlijk ook niet. Toen er bij Eurobahn werd gestaakt om 8% loonsverhoging was Nitein-Repart ook al boos, maar wat dan wel zijn oplossing is om nieuw personeel te werven en de structurele personeelsproblemen op het Duitse spoor op te lossen is mij niet duidelijk :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
In het oosten van Nordrhein-Westfalen gaat men een poging wagen de Almetalbahn tussen Paderborn en Brilon Stadt te reactiveren. De CDU-fracties van meerdere aanliggende gemeentes hebben zich positief uitgesproken over heropening van de volledige lijn van 50 kilometer.
Zie https://www.wp.de/staedte/altkreis-bril ... 62581.html
Zie https://www.wp.de/staedte/altkreis-bril ... 62581.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3546
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Die lijn is wel interessant voor wie een rondje Hagen-Brilon-Paderborn-Dortmund(-Hagen) wilt doen. Brilon Wald-Paderborn rechtstreeks over Brilon Stadt zou wellicht sneller zijn dan de huidige route via Warburg die ruim anderhalf uur bedraagt en je ook nog eens rekening moet houden met gaten in de dienstregeling tussen Warburg en Paderborn. Helaas is alleen de Sauerlandstrecke niet zo leuk meer als een paar jaar geleden met de 612 en 628 die elkaar ieder uur afwisselde.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Want dat is ook echt de reden om een spoorlijn te heractiveren. :')
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Er rijdt nu al een snelbus tussen Paderborn en Brilon Stadt die er (van station tot station) 69 minuten over doet. Dat is dus al veel sneller dan bestaande treinverbinding, maar de wens is dat het via de heropende spoorlijn nog sneller kan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten