Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Wubbo »

Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst
Geplaatst op: maandag 23 november 2009 om 16:57
Laatst bijgewerkt: maandag 23 november 2009 om 16:57

Vervoerder Veolia wijt nieuwste vertragingen in de treinenloop op de Maaslijn door het Land van Cuijk aan de tijd van het jaar. Bladeren op glad spoor zorgen er volgens een woordvoerster van Veolia voor dat de relatief nieuwe en hypermoderne treinen minder snel kunnen optrekken en ook eerder moeten remmen.
Lees verder | Dossier Veolia Limburg | Meer nieuws in dossier Veolia Limburg
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door WSM »

Is dat datzelfde Veolia dat twee DM90's defect had staan (en inmiddels heeft teruggestuurd) en dat ook een treinstel in Zwitserland had staan voor verlenging?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Wubbo »

Ik denk dat ze er nu pas achter zijn dat de herfst elk jaar terugkomt. In de herfst van 2007 waren ze net blij dat ze echte treinen hadden, vorig jaar zagen ze dat het herfst was, en nu blijkt dat alweer voor te komen! Wellicht zien ze het volgend jaar vantevoren aankomen. :?

(en ja, er zit wat sarcasme in deze opmerking)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Fles »

We hebbben toch ook al eens meer van dit soort geneuzel gehad? Dan weer blaadjes op de rails, dan weer stuifmeel, dan weer de verkeerde soort sneeuw, altijd wat. Niet alleen maar bij Veolia trouwens:

Arriva en stuifmeel

wat sneeuw in Engeland
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Suus »

He, vergeet de zon niet, die zorgt ervoor dat er wisselstoringen komen op Utrecht Centraal. Dat excuus hebben ze in 2005 nog een keer gebruikt: Door de felle zon kunnen de wissels niet in de goede stand geplaatst worden :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Vinny »

Voortaan gaan we gewoon alle storingen weer onder de noemer 'logistieke problemen' laten vallen :roll:

(Natuurlijk zouden infrastructuurelementen tegen alle soorten weersomstandigheden moeten kunnen; maar dat is een utopie...)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Fles »

Je zou kunnen beginnen met een poging tot *geloofwaardige* uitvluchten :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Wubbo »

Minder storingen zorgt er ook al voor dat de overblijvende storingen geloofwaardiger of in ieder geval meer geaccepteerd worden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Je zou kunnen beginnen met een poging tot *geloofwaardige* uitvluchten :lol:
Windowdressing. Ik steek mijn energie liever in het oplossen en voorkomen van dit soort storingen dan in het verzinnen van geloofwaardige uitvluchten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Fles »

Wat ik bedoelde is: Ga eerst eens zorgen dat je niet meer van dit soort flauwekul afhankelijk bent. Is dat echt ZO moeilijk? :?:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Raymond »

Wat is nu het verschil? Over Veolia verschijnt een persbericht, omdat het glad is op de spoorlijn en dit inderdaad zorgt voor vertragingen (naast de reizigersdrukte) Over NS verschijnt geen persbericht, maar ook op hun lijnen is het glad en zorgt dit voor vertragingen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Fles »

Ja, boeiend :lol: Ik begin er geen topic over ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Wubbo »

Raymond schreef:Wat is nu het verschil? Over Veolia verschijnt een persbericht, omdat het glad is op de spoorlijn en dit inderdaad zorgt voor vertragingen (naast de reizigersdrukte) Over NS verschijnt geen persbericht, maar ook op hun lijnen is het glad en zorgt dit voor vertragingen.
Ik ben er altijd van uit gegaan dat treinen met moderne techniek, zoals je van de net 2 jaar oude GTWs mag verwachten, overweg kunnen met de normale Nederlandse weersomstandigheden. En echt extreem is het weer niet geweest deze herfst volgens mij.
Om de parallel met NS te trekken: ja, ook daar zijn vertragingen, maar over het algemeen niet zo groot als ik nu meekrijg rondom de Maaslijn. En NS is ook bezig met preventieve maatregelen (Sandite), daar heb ik bij Veolia niks over gehoord.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:En NS is ook bezig met preventieve maatregelen (Sandite), daar heb ik bij Veolia niks over gehoord.
Waarschijnlijk is het iets wat geld kost. En dan wordt het al snel een lastig verhaal bij Veolia (om het maar eens netjes uit te drukken ;) )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Veolia wijt vertragingen treinen aan de herfst

Bericht door Vinny »

Oh je kunt in zo'n geval ook altijd de procesaannemer bellen, dan komen baanwerkers het sandite handmatig aanbrengen... :o
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten