Eurovisie songfestival 2020!!!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door trolly »

Rotterdam, get real. Maastricht lijkt me een prachtplek :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Hainje »

Met een gastoptreden van André Rieu! :D
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door trolly »

:Y

Of had je liever Madonna?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Hainje »

Neeeee, André heeft tenminste talent!
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door trolly »

Denk je?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door umbusko »

Dat weet ik wel zeker. En ik heb ooit met hem op het podium gestaan, dus ik kan het weten. *O*
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Durashift »

trolly schreef:Rotterdam, get real. Maastricht lijkt me een prachtplek :Y
Nou, da's (nu nog) een kille hal.. :X én is een meter te laag (16 meter vrije ruimte.. daar waar 17 de laatste jaren het minimum was).

Kijk je in Ahoy.. dan zie je (ik) het entertainment gewoon al voor je.

Nee, lijkt mij duidelijk dat de mensen die er op bezoek zijn geweest gewoon een betere, eerste, indruk van Ahoy hebben gekregen. Die mogen het doen.. tenzij Maastricht financieel zo gigantisch voorop loopt t.o.v. Rotterdam..
(..) Waar komt het podium? Hoeveel lampen kunnen er aan het dak? En is er wel genoeg ruimte voor alle journalisten? Het zijn vragen die Maastricht en Rotterdam deze dagen moeten beantwoorden.

De strijd om welke stad in Nederland het Songfestival mag organiseren, nadert namelijk de eindfase. Alleen de twee steden aan de Maas zijn nog over. Afgelopen dagen trokken ze nog één keer alles uit de kast tijdens de werkbezoeken van de projectorganisatie (..)

Kijk bij de bron: https://nos.nl/artikel/2294057-rotterda ... lzaal.html
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Daantje »

Als je nou zo'n groot evenement in Nederland organiseert, dan spreekt Rotterdam toch ook veel meer aan als stad dan Maastricht wat misschien niet eens iedereen kent.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Suus »

Als je die filmpjes op NOS.nl bekijkt is volgens mij vrij duidelijk welke zaal beter geschikt is. Het MECC lijkt net een uit de kluiten gewassen gymzaal :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door umbusko »

Daantje schreef:Als je nou zo'n groot evenement in Nederland organiseert, dan spreekt Rotterdam toch ook veel meer aan als stad dan Maastricht wat misschien niet eens iedereen kent.
Wie zegt dat iedereen Rotterdam kent. :6 En als je zegt dat Maastricht geen grote evenementen kan organiseren, deze zomer speelt André Rieu 12x (!) op het Vrijthof met zo'n 8000 bezoekers op het Vrijthof zelf en zo'n 3000 op de terrassen eromheen. Iedereen die Rieu kent, kent Maastricht ook, en Rieu is in sommige landen nog wel populairder dan in Nederland.
Suus schreef:Als je die filmpjes op NOS.nl bekijkt is volgens mij vrij duidelijk welke zaal beter geschikt is. Het MECC lijkt net een uit de kluiten gewassen gymzaal :@
Dat lijkt natuurlijk ook wel heel erg zo doordat er op dit moment niets instaat. Ahoy is een mooie zaal, daar niet van, maar ik denk dat van het MECC ook een prima zaal te maken is. Uiteindelijk is dat ook niet het allerbelangrijkste.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door trolly »

Daantje schreef:Als je nou zo'n groot evenement in Nederland organiseert, dan spreekt Rotterdam toch ook veel meer aan als stad dan Maastricht wat misschien niet eens iedereen kent.
In Europa geniet Maastricht anders toch wel enige bekendheid, hoor.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Suus »

umbusko schreef:
Suus schreef:Als je die filmpjes op NOS.nl bekijkt is volgens mij vrij duidelijk welke zaal beter geschikt is. Het MECC lijkt net een uit de kluiten gewassen gymzaal :@
Dat lijkt natuurlijk ook wel heel erg zo doordat er op dit moment niets instaat. Ahoy is een mooie zaal, daar niet van, maar ik denk dat van het MECC ook een prima zaal te maken is. Uiteindelijk is dat ook niet het allerbelangrijkste.
De zaal is juist het belangrijkste, daar wordt de show voor (dit jaar) 182 miljoen kijkers van uitgezonden :Y

B.t.w.: In absolute aantallen kijkers is Nederland al twee jaar het vijfde land. Alleen in Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Spanje zijn er meer kijkers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door ZO6176 »

Wanneer ik Maastricht en Rotterdam met elkaar vergelijk doen de steden niet zo voor elkaar onder.
Beide steden hebben een geschikte zaal.
Beide steden hebben een vliegveld.
MECC zal iets gemakkelijker per ov bereikbaar zijn omdat stat ion randwyck er naast ligt.
Ook per auto is MECC gemakkelijker bereikbaar omdat de A2 er ook praktisch naast ligt.
Wat Rotterdam wel als pré heeft is dat de stad meer hotelaccomodaties kent.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Suus »

Ahoy ligt aan een stroomweg (2 rijstroken en een busbaan per richting) op slechts 3 verkeerslichten van het knooppunt A15/A29 en heeft een metrostation en het eennagrootste busstation van Nederland voor de deur. De RET zal tijdens Eurovision bijna zeker ook een festival-nachtdienstregeling rijden op de metro, zoals nu al bij North Sea Jazz gebeurt
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door ODRAIL »

De zaal in Rotterdam is iets hoger dan in Maastricht. Maar de zaal in Rotterdam heeft een vaste indeling en die in Maastricht niet.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door waldo79 »

KM46 schreef: Maar de zaal in Rotterdam heeft een vaste indeling en die in Maastricht niet.
Met wat geld en creativiteit is dat probleem op te lossen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door umbusko »

Suus schreef: De zaal is juist het belangrijkste, daar wordt de show voor (dit jaar) 182 miljoen kijkers van uitgezonden :Y
Ja, je moet een goede zaal hebben, maar uiteindelijk is hoe de zaal er precies uitziet toch niet het allerbelangrijkste? Zeker voor alle tv-kijkers kun je altijd wel de camera’s precies op de goede plek ophangen. Wat mij veel belangrijker lijkt is hoe je je als gastland presenteert, hoe je de show presenteert, wat je voor sfeer creëert. De zaal speelt daar maar een beperkte rol in.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Durashift »

KM46 schreef:De zaal in Rotterdam is iets hoger dan in Maastricht. Maar de zaal in Rotterdam heeft een vaste indeling en die in Maastricht niet.
Ja, de organisatie wil achterlangs het podium kunnen rijden i.v.m snelle op- en afbouw.. begreep ik uit de video in Maastricht.

Wat betreft de zalen: het gaat om perceptie volgens mij. Ten tijde van het bezoek is dat MECC gewoon 'een hal' zoals je zoveel hallen hebt in, bijvoorbeeld de Rai of Jaarbeurs.. Nuttig, maar nog geen sfeer.

Die sfeer spat (voor mij dan) wel áf van het beeld dat in Ahoy gemaakt is. Je ziet mooie rijen stoelen.. sfeervolle donkere bekleding (doeken).. dat zal toch een heel (positief) gevoel geven aan de bezoekers, lijkt mij.
Tja, dan kán je stellen dat men daar maar ff doorheen moet kijken (zo'n kille hal) maar dat werkt heden ten dage volgens mij niet meer :wink:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Durashift »

Nou, het inschrijftraject is gesloten. De hal in het MECC blijkt toch hoger dan 16 meter .. en Ahoy heeft nog wat xtra geld toegezegd, hoorde ik.
NOS.nl schreef:(..) In Rotterdam hebben ze het voordeel dat er vaak muziekevenementen zijn en dat de zaal daar op is ingericht. De vaste tribunes lijken misschien een voordeel, maar die kunnen juist wat betreft bijvoorbeeld de plaatsing van het enorme podium in de weg zitten.

In Maastricht hebben ze minder ervaring met concerten, maar een lege zaal van 100 bij 100 meter kun je wel helemaal indelen zoals je zou willen. Een andere troef van Maastricht zijn de hotelkamers, daar hebben ze er inmiddels 3000 van gereserveerd. Dat heeft Rotterdam ook, maar in tegenstelling tot Maastricht hebben zij geen vaste kamerprijs afgesproken. Er is gevraagd of daar nog iets aan gedaan kan worden. (..)

Bron: https://nos.nl/artikel/2296939-locatie- ... thuld.html
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door cassie127 »

Ik weet niet hoor maar onderaan lees ik toch echt dat de vrije hoogte zo'n 13 meter is
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Suus »

Echt, wat een aanslepend gebeuren dit. Ik snap dat Maastricht wellicht een iets aantrekkelijkere stad is voor pleinfeestjes, maar je gaat een show voor 180 miljoen kijkers toch niet in een veredelde gymzaal organiseren? :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Z2N »

Dan klonk die tent van Utrecht ineens niet zo slecht meer. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Frank93 »

World Island is toch ook gewoon geschikt om het Songfestival te houden?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Durashift »

cassie127 schreef:Ik weet niet hoor maar onderaan lees ik toch echt dat de vrije hoogte zo'n 13 meter is
Ja, lees ik nu ook.. maar de MECC zegt op hun site dat de Westhal een vrije ruimte van 17,5 meter heeft.
https://www.mecc.nl/nl/westhal

(druk op de rechter knop 'inhoud' )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Echt, wat een aanslepend gebeuren dit. Ik snap dat Maastricht wellicht een iets aantrekkelijkere stad is voor pleinfeestjes, maar je gaat een show voor 180 miljoen kijkers toch niet in een veredelde gymzaal organiseren? :')
Ik neem aan dat ze wel wat aan de aankleding doen. Over het algemeen zie je vanuit het televisiescherm niet zo wat de allure van het gebouw is waar het optreden plaatsvindt. En (ter vergelijking) de ArenA-boulevard is natuurlijk ook een ongezellig tochtgat, behoudens wat voetbal- en popsterevenementen :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten