Toekomstige treinseries

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Toekomstige treinseries

Bericht door reisthijs »

Ik wil, nu ik het nieuwe spoorboekje heb, dan ook maar gelijk de nieuwe (of gewijzigde) series voor 2010 erin zetten, maar de vraag is even hoe dat het beste kan. Mij leek logisch om dezelfde opzet als voor de voormalige series te gebruiken, maar dan natuurlijk 'toekomstig' in plaats van 'voormalig'. Ik heb dat hier vast een keer uitgetest, met een nieuw sjabloon {{TSerieInfo}}.

Het mooiste zou eigenlijk zijn als je overal {{SerieInfo}} kan gebruiken met een extra mogelijkheid om aan te geven of het een voormailge/huidige/toekomstige serie is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Toekomstige treinseries

Bericht door Daniel »

Gezien de korte tijd tot dienstregeling 2010 is "toekomstig" allicht wat overdreven. Zeker als we in naamgeving toch al overgaan op "Treinserie xxxx (2010)" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Toekomstige treinseries

Bericht door Wubbo »

Mijn voorstel zou zijn om de huidige pagina's allemaal te hernoemen naar de standaard voor historische treinseries incl wijziging van de infobox, en de huidige SerieInfo zo te maken dat ie met het wijzigen van 1 letter aanpasbaar is aan een historische treinserie als we gaan beginnen met dienstregeling 2011.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Toekomstige treinseries

Bericht door Daniel »

En zou zoiets niet te automatiseren zijn door onze WikiBot. We kunnen het toch wel tot de zekerheden rekenen dat de dienstregeling elk jaar op de tweede zondag van december verandert, dus waarom niet zou ik zeggen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Toekomstige treinseries

Bericht door reisthijs »

De overstap naar de nieuwe dienstregeling verloopt war rommelig in de wiki, in de Categorie:Dienstregeling 2010 worden nu verschillende naamgevingen door elkaar gebruikt. Als we toch willen overstappen naar de vorm "Treinserie xxxx (2010)" lijkt het me handiger dat nu meteen te doen.

Dat betekent dus dat we beter niet meer de oude paginas "Serie xxxx" moeten aanpassen volgens dienstregeling 2010 - die pagina's kunnen we beter hernoemen naar "Treinserie xxxx (2009)" (is die voormalige dienstregeling meteen compleet) en voor 2010 een nieuwe aanmaken, voor zover die er nog niet is?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Toekomstige treinseries

Bericht door Geert »

Ja, dat lijkt me inderdaad het beste idee. Alle opmerkingen die relevant waren voor 2009 blijven dan bewaard. :)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Toekomstige treinseries

Bericht door Chauf21 »

De pagina's 'serie xxxx' kan je natuurlijk laten verwijzen naar de meest actuele serie of gebruiken als doorverwijspagina :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Toekomstige treinseries

Bericht door Etienne »

Ik had geen zin om een nieuw topic te maken, maar ik denk dat het hier ook wel past:

Alle treinseries van 2010 staan nu zo dat ze in december makkelijker naar 'VSerieinfo' te zetten zijn, maar wat doen we met de oude pagina's van de treinseries (dus met het sjabloon TSBox als infobox) :?:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Toekomstige treinseries

Bericht door Geert »

TSbox is hetzelfde als SerieInfo. De laatste heeft wel de voorkeur (TSbox is een redirect naar SerieInfo).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten