Nieuwe dienstregelingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Ehm Justin, weest nog niet al te bevreesd... als ik zo even snel wat andere verbindingen in DAV probeer te plannen is er maar één conclusie mogelijk: de dienstregeling van DAV-streek zit nog niet in 9292 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Justin »

Nja ach, aan de andere kant zou het me nog niet verbazen als het voor Zwd wel zou uit zou komen...

Hopen dat lijn 11/12 anders toegevoegd zouden worden, dan heb ik weer een halfuursdienst met normale bussen. Maar nogmaals, het zou me niet verwonderen. Met uitzondering van de bus van 7:45 zijn alle bussen vrijwel leeg, 's avonds ben ik vaak de enige die er in zit...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door JeePee »

Justin wees gerust, het valt mee. De 141 gaat de 12 vervangen, de 11 blijft gewoon. Tenminste zo was de status een maand geleden ongeveer ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ruben »

Zwd is al platgebrand, niks meer aan te doen. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Justin »

Ohja? It wasn't even me :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21258
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Meltrain »

De wijzigingen bij Qbuzz in SRR zijn inmiddels ook bekend op de Qbuzz site. :D
De busboekjes staan hier.

Op zich zijn de dienstrgelingen vooral tijdenwijzigingen, maar toch een paar opvallende puntjes:
- In Lansingerland komt er een nieuwe buslijn 174 Bleiswijk - Bergschenhoek - Berkel - RR Berkel Westpolder - TU Delft - Delft Station. :D De huidige lijnen 172 en 174 worden mede daarom opgeheven.
- Ook lijn 176 wordt opgeheven, ter compensatie rijdt lijn 171 weer naar Pijnacker.
- In Barendrecht-Oost vervalt buslijn 188 op zaterdag wegens een gebrek aan reizigers (joh :lol: ).
- Tegelijkertijd wordt lijn 189 omgezet in Buurtbuslijn 589, uitgevoerd door Buurtbusvereniging Rijsoord. De route wijzigt enigszins (zo begint de lijn nu in Rijsoord bij de Hervormde Kerk) en wordt er ook beperkt op zaterdag gereden.
- Lijn 141 wordt ingekort tot Rotterdam K. Zoom - Zwijndrecht NS en rijdt in Zwijndrecht volgens de route van lijn 12.

Edit: lijn 189 wordt dus Buurbuslijn 589... :oops:
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 23 nov 2009, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Justin »

Dat zou die overstap verklaren. En gelukkig maar dat lijn 11 erbij komt.

Jeej, toch wel een redelijke dgrl tot 20:00 in elk geval :). Min of meer 30:30-regeling ipv 10:50 :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Niet te vroeg juichen he justin, Arriva kan nog raar schuiven met lijn 11 :mrgreen: Vraag me trouwens ook af hoe lijn 88 gaat rijden: 141 zal de route daarvan vast niet zonder reden overnemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Ik zit naar de nieuwe dienstregeling van Veolia Brabant te kijken, en volgens mij laten ze geen enkele lijn ongemoeid daar :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

En Arriva zwijgt nogsteeds in alle talen, alsof de reizigers niet mogen weten dat de dienstregeling verandert. Nog nieteens een overzichtje met wijzigingen op de site...

Bij Connexxion doen de dienstregelingen het nu gewoon weer, ook BRU-streek staat er nu in zie ik. Echter is daar nergens een overzicht met wijzigingen van te vinden (de banner op de homepage, wanneer je de site op Provincie Utrecht hebt staan, geeft alleen de wijzigingen op de Provincie-concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door --Stefan-- »

Reiziger Ddrs schreef:En Arriva zwijgt nogsteeds in alle talen, alsof de reizigers niet mogen weten dat de dienstregeling verandert. Nog nieteens een overzichtje met wijzigingen op de site...
Volgens mij weten 1 op de 2 mensen niet eens dat Breng in Arnhem en Nijmegen gaat rijden, dat is pas erg :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

GVU en GVB zwijgen ook nog in alle talen, bij het GVB verwacht ik het ook pas volgende week eerlijk gezegd, want daar werden van de week nog wijzigingen bedacht zover ik weet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door --Stefan-- »

Bij Veolia Limburg staat tenminste op bij elke bus op de zijkant een aankondiging dat de dienstregeling ging veranderen...
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Tja, Arriva DAV kondigt ondertussen al een maand aan dat de dienstregeling verandert op de schermen in de bussen. Maar informatie, ho maar. Die geven ze overigens wel over de Kerstmarkt in Dordrecht die een week na de wijziging van de dienstregeling plaatsvindt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door --Stefan-- »

Handig...
Hangen er ook geen foldertjes in de bus zelf?
3 0 7 9
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, Arriva DAV kondigt ondertussen al een maand aan dat de dienstregeling verandert op de schermen in de bussen. Maar informatie, ho maar. Die geven ze overigens wel over de Kerstmarkt in Dordrecht die een week na de wijziging van de dienstregeling plaatsvindt...
Arriva HWGO is nog beter bezig. Nog helemaal niets. :) Maar goed, dat veranderd ook pas op 4 januari..

Overigens, ik stond vanmiddag bij een chauffeur op het wijzigingsblad te kijken, daarop stond vermeld dat lijn 164 op de zaterdagmorgen een extra rit bij zou komen. Het lijkt me sterk, aangezien dit jaar er ook al een extra rit is bij gekomen die om 6.40u vanaf Numansdorp, Wethouder v/d Veldenweg vertrekt. Als er met de komende dienstregeling nóg een rit bij komt, zou het betekenen dat de eerste bus om 6.10u zou vertrekken en dat lijkt me eerlijk gezegd best sterk. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Raymond »

Hermes geeft in het SRE gebied sowieso nog niet aan dat er een en ander wijzigt. Niet in de bus en niet op de site, al zijn de tijden er wel te vinden. Er wijzigt toch genoeg dat het handig zou zijn te beginnen met de communicatie.
En Veolia Brabant verbaast me dat ze deze keer wel op 13/12 meeveranderen. Vorige keer was het nog in januari. Overigens wordt ook in Breda nog niks gecommuniceerd over de wijzigingen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Stefan »

Inmiddels zijn de wijzigingen HWGO ook bekend gemaakt. Tot nu toe is het alleen hierte vinden op de RET site, beetje krom.. :P

Wat wel opvalt, is dat óok op dit blad vermeld staat dat de 164 met een extra rit uitgebreid wordt op de zaterdagmorgen. :mrgreen: Verder wordt lijn 160 veranderd. De 160 gaat voortaan (van maandag t/m zaterdag en dan alleen overdag) via Heinenoord, Tienvoet rijden. Zodoende houdt (aangezien de korte ritten van lijn 161 vervallen) Heinenoord, Dorp zijn halfuursdienst.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag zat er bij de post een folder van BRENG. Daar werd uitgelegd dat in de regio Arnhem/Nijmegen vanaf 13 december BRENG ging rijden en dat de dienstregeling gewijzigd zou gaan worden.
Zo bereik je tenminste iedereen. Vind het beter dan dat het alleen op internet staat :pos:
3 0 7 9
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door OV Hoekschewaard »

Stefan schreef:Inmiddels zijn de wijzigingen HWGO ook bekend gemaakt. Tot nu toe is het alleen hierte vinden op de RET site, beetje krom.. :P

Wat wel opvalt, is dat óok op dit blad vermeld staat dat de 164 met een extra rit uitgebreid wordt op de zaterdagmorgen. :mrgreen: Verder wordt lijn 160 veranderd. De 160 gaat voortaan (van maandag t/m zaterdag en dan alleen overdag) via Heinenoord, Tienvoet rijden. Zodoende houdt (aangezien de korte ritten van lijn 161 vervallen) Heinenoord, Dorp zijn halfuursdienst.
Op dit blad staan niet alle wijzigingen zie ik.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Stefan »

Nee, klopt. Dat viel me ook al op. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Ook het GVB heeft nu de wijzigingen voor de nieuwe dienstregeling bekend gemaakt. De vertrektijden zijn echter nog niet te vinden.

Opvallend is dat lijn 60 toch deze dienstregeling al wordt ingevoerd, zoals eerder dit jaar al in het nieuws kwam. Deze bus gaat elke 10 minuten rijden op maandag tot zaterdag, 's avonds en op zondag om het kwartier.

En natuurlijk lijn 65, die wordt samengesteld uit delen van lijn 15 en 41. 15 gaat Sloterdijk - Zuid rijden, 41 gaat Muiderpoort - Gaasperplas rijden en 65 gaat Zuid - KNSM-laan rijden. Daarnaast wordt lijn 315 opgeheven.

http://www.gvb.nl/reizigers/actueleinfo ... 02010.aspx voor alle info.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Fles »

Veolia heeft alleen nog wijzigingen gepubliceerd voor Brabant. Andere regio's veranderen ook wel, maar dat mag je niet weten, want dan ga je iets verwachten van ze en dat hebben ze liever niet.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door --Stefan-- »

Fles schreef:Veolia heeft alleen nog wijzigingen gepubliceerd voor Brabant. Andere regio's veranderen ook wel, maar dat mag je niet weten, want dan ga je iets verwachten van ze en dat hebben ze liever niet.
Veolia Limburg heeft begin november al een nieuwe dienstregelijk gekregen ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Vinny »

Opvallend is dat lijn 60 toch deze dienstregeling al wordt ingevoerd, zoals eerder dit jaar al in het nieuws kwam
Maar het is mij niet duidelijk wat de eindhalte van deze lijn wordt. De website suggereert halte Van Hallstraat (overstap tram 10). Dat lijkt mij niet buitengewoon zinvol. Ik zou de buslijn de route van de 21 laten rijden door Westerpark naar het Centraal en de 21 over de Haarlemmerweg 'rechtdoor' trekken. Voor mensen uit Geuzenveld levert dit een snellere en betrouwbaardere bus op naar het Centraal station, voor mensen uit de Staatsliedenbuurt (die volgens mij niet zoveel met Geuzeveld hebben) levert dit een directe busverbinding met station Sloterdijk op, hetgeen nu niet geboden wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten