Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Hainje schreef:ROV ken ik eigenlijk alleen van Connexxion. :P
Ome Mikos weet wel waarover ik het heb :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Mikos »

:Y Nu kan ik al die stickers die ik over hield van vorig jaar ook wel weggooien. Maar misschien is dat wel juist de truc en doen ze volgend jaar weer gewoon stckervellen... :| Dit jaar was het wel meteen duidelijk dat je niks won. Dat dan weer wel...
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Ja is inderdaad zo wel een stuk duidelijker dan dat je die kaart eerst ergens moet inleveren en dan ook nog op de dag zelf aanwezig moet zijn als ze de prijzen gaan uitdelen :roll:

Als ik jou was zou ik ze gewoon nog even een jaartje laten liggen, want ja als deze nieuwe opzet niet zo is aangeslagen zie ik ze zo weer overstappen van kraskaarten op die zegels.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Het is wel weer duidelijk dat een "disruptor" alweer inhoudt dat vooral erg soepel met fatsoensnormen m.b.t. arbeid wordt omgesprongen: Bezorgers websuper Picnic luiden noodklok over arbeidsomstandigheden in Rotterdam.

Een greep uit de klachten: de verwarming in de wagentjes stoot veel koolmonoxide uit, elke vrijdagochtend 11:00 is er een oorlog om de beste diensten te krijgen, er wordt minder betaald dan in de algemeen verbindend verklaarde supermarkten CAO, al het personeel werkt zo lang mogelijk met flexibele arbeidscontracten en zodra je ook maar een gesprek hebt met de vakbond wordt je eruit gewerkt :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Zo jammer want het is een super fijn concept en tot nu toe heb ik alleen maar vriendelijke en behulpzame bezorgers gehad.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Cas »

Een van m'n huisgenoten werkt ook bij Picnic, en die had wat wilde verhalen over de bijbaantjes van andere chauffeurs...
請勿靠近車門
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Sex, drugs en Rock & Roll?
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

~Zo, ik heb daarstraks ff 4 tubes Nivea haarstijling geld no.7 gekocht voor 10 euro.. :shock: :D
Bij toeval liep ik ff snel de Etos binnen voor tissues en toen zag ik dat de Nivea gel bij hun uit het assortiment gaat. :evil: 50% korting..
Ik heb de vier tubes die er stonden maar gekocht.. kan ik ff een paar maanden vooruit.. Ik vrees dat ik op zoek moet naar een vervangende gel.. want het zal er bij Nivea ook wel uit het assortiment gaan.. Kruidvat heeft dit ook niet (meer).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Daantje schreef:Zo jammer want het is een super fijn concept en tot nu toe heb ik alleen maar vriendelijke en behulpzame bezorgers gehad.
Da's mooi.. dat men nog vriendelijk blijft enzo. :wink:
Uiteindelijk kan het concept ook alleen maar op de manier zoals ze het doen.. voor de klanten is het fijn.. maar de (extra) prijs die die klanten niet betalen aan Picnic wordt o.a. door het personeel 'betaald'.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Hoezo? Ze hebben toch ook veel minder kosten als bijvoorbeeld Albert Heijn of Jumbo die winkels hebben in dure panden, in het geval van de AH elke week een foldertje wat bij je op de mat valt, reclames op de tv, allerlei spaaracties die vast ook niet gratis zijn.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Zou kunnen. Alhoewel die elektrische wagentjes ook niet gratis zijn. Kostenniveau zal lager zijn.. assortiment is ook beperkter.. dus de omzet zal wellicht ook op een ander niveau liggen dan een fysieke winkel van de gekende grootgrutter.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

De vraag is wat de omzet per medewerker is. Iets geeft me sterk de indruk dat dat bepalend is voor de winstgevendheid. Kosten van spulletjes (winkelpand versus autootjes) zal elkaar mogelijk niet veel ontlopen. Overigens staat Picnic direct al met 1-0 achter, omdat hun bezorgers tenminste 18 jaar moeten zijn, en voorzien van een rijbewijs.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De supermarkten betalen echter meer omdat ze daar een CAO hebben met salarisafspraken terwijl Picnic uitgaat van het minimumloon (en daarover ontvangt het uitzendbureau waarschijnlijk ook nog Jeugd-LIV zodat de kosten per uur nog lager zijn).

Overigens liegt de directeur van Picnic ook nog eens met de bewering bezig te zijn met een e-retail-cao. Geen van de vakbonden en branche-organisatie INretail geeft aan met het bedrijf in onderhandeling te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

:@
Laatst gewijzigd door Durashift op za 20 jul 2019, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:
trolly schreef: (..). Overigens staat Picnic direct al met 1-0 achter, omdat hun bezorgers tenminste 18 jaar moeten zijn, en voorzien van een rijbewijs.
Wellicht dat Picnic zelf die eis stelt. Volgens mij zijn die voertuigen (max. 45 km/h) voor de wet gelijk aan de 'brommobiel'.
Dan volstaat het AM2 rijbewijs.
De wagentjes die ik bij mij door de wijk zie rijden zijn voorzien van een reguliere kentekenplaat.
🍉
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Dan zul je er gewoon een B rijbewijs voor nodig hebben gok ik zo
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ja, nu je het schrijft.. je hebt gelijk. Zit gewoon een bestelwagen kenteken op, bedenk ik mij nu.

Trolly heeft gelijk..

Ik was in de war met de 45 km/h sticker op die wagens.. :roll:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Trolly heeft altijd gelijk — het is veruit mijn slechtste eigenschap.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Hear hear.
🍉
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Gisteren in een Coop in St Moritz (CH) geweest. Alles is er dubbel zo duur als bij ons, behalve de halve liters huismerk bier, die zijn maar 0.50CHF, wat nog goedkoper is dan Schultenbrau. :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Ik mis de tijd van voor de Frankenshock. :cry:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Cas »

Toen een Zwitserse vriend mij kwam opzoeken in Nederland, was hij verbaasd door de lage prijzen in de supermarkt; we stonden in een Albert Heijn :')
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Nederland heeft in verhouding met andere West-Europese landen echt hele goedkope supermarkten. Ik verklaar het maar met de Nederlandse handelsgeest (grote havens met veel import van voedingsmiddelen) en de extreem efficiënte Nederlandse landbouw.

En dan vind ik supermarkten persoonlijk nog duur sinds ik naar de markt ga :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

En uiteraard omdat het personeel flink uitgeknepen wordt. Het gros van mijn collega's is jonger dan 22 jaar, dus allemaal jeugdloon. En voor mij krijgen ze ook subsidie, anders had ik daar nooit gewerkt. Dus wat dat betreft wijkt Picnic ook weer niet zoveel af van haar concurrenten. -o-
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

In België was alles ook duurder toen ik daar woonde.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Toch is ons voedsel wel degelijk duurder geworden..
CBS schreef:(..) Voeding 14,5 procent duurder in 10 jaar tijd

In tien jaar tijd stegen de prijzen van voedingsmiddelen met 14,5 procent. Dat is iets lager dan de gemiddelde prijsstijging van alle goederen en diensten van 16 procent. Groente en fruit stegen in deze periode het meest in prijs, namelijk met bijna 20 procent.

De prijsstijging van vlees en vis was in diezelfde periode met 18 procent ook bovengemiddeld. Zuivelprijzen stegen met 16 procent en de prijs van brood en granen steeg met 11 procent. Overige voedingsmiddelen, zoals snoepgoed, sauzen en kruiden, waren 4,9 procent duurder dan tien jaar terug. (..)

Bron:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/25 ... in-10-jaar

Ik las in de VK dit weekend (bij een artikel over de noodlijdende supermarktketen Marqt) dat Nederlandse huishoudens tegenwoordig zo'n 10% procent van hun inkomen aan voeding besteden. Da's weinig in vergelijking met andere EU landen.. en de helft ten opzichte van wat er in de jaren 70 aan voedsel werd uitgegeven door NL huishoudens.. Maar ja, toen waren de inkomens ook van een ander niveau, lijkt mij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 51 gasten