Korte vragen
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Voor zover ik weet geldt het op alle trajecten waar je met de OV-chipkaart naartoe kunt reizen, zoals dus Eijsden en Aachen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Ik ben met zo'n upgrade naar Aachen Hbf gereisd en ik heb er geen problemen mee gekregen. Sterker nog, de duitse conducteur zei dat het eerste klas was en ik zei dat ik een eerste klas kaartje had. Daarna werd iedereen in de eerste klas coupé gecontroleerd behalve ikCX1000 schreef:Weet iemand of de eerste klas upgrades van de treinpakkers ook geldig zijn op de Arriva trein naar Aachen Hbf en de NMBS trein van Maastricht naar Eijsden?
Re: Korte vragen
Wat was ook alweer het ding met losse SGM-II stellen laten rijden, iets met de remmen?
PSA: Links gaan, rechts staan
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ja, SGM-II heeft geen magneetremmen. Die passen alleen op loopdraaistellen, maar die zitten bij SGM alleen onder de tussenbak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Ik weet niet veel over remmen, dus wat is daar het nadeel van? Af en toe zie ik namelijk wel en los tweetje rijden.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Korte vragen
Losse tweetjes SGM mogen tijdens de herfst- en wintermaanden niet alleen rijden vanwege de gladheid. Magneetremmen zijn een aanzienlijke verbetering tijdens een (nood-)remming ten opzichte van de 'normale' remmen. Het is dus vanuit veiligheid dat die stellen dan niet solo mogen rijden. De rest van het jaar wel.
En geloof me dat het een verbetering is (sowieso op al het materieel), want SGM remt van zichzelf heel erg beroerd.
En geloof me dat het een verbetering is (sowieso op al het materieel), want SGM remt van zichzelf heel erg beroerd.
Re: Korte vragen
Het is trouwens pas sinds enkele jaren zo dat SGM-II niet meer zonder drietjes mag rijden in de gladde maanden, er zijn een paar keer treinen door de buffers gegleden in Leiden.
Re: Korte vragen
Was de Leonidas in Den Haag niet ook met een SGM?
Re: Korte vragen
SGM heeft een spoor aan vernieling achtergelaten in de gehele randstad. Minstens een paar keer in het spoorwegmuseum, inderdaad de bonbonzaak van Den Haag Centraal, de botsingen in Leiden, op Amsterdam Zuid volgens mij ook minstens twee keer op het keerspoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
En die rotzooi is nog steeds toegelaten? :o
Re: Korte vragen
Inderdaad! :o
Maar daar hoor je de Hooge Heeren van de Veiligheidsjihad dan weer niet over!!!1¡!one!
Maar daar hoor je de Hooge Heeren van de Veiligheidsjihad dan weer niet over!!!1¡!one!
🍉
Re: Korte vragen
SGM-III heeft pas sinds 2013 magneetremmen en gezien de leeftijd van SGM-II heeft men besloten die geen magneetremmen meer te geven. Sindsdien mag SGM-II niet meer solo in de herfst- en wintermaanden; de drietjes hebben immers magneetremmen. Daar hebben de glijpartijen in Leiden uiteraard aan meegeholpen.Z2N schreef:Het is trouwens pas sinds enkele jaren zo dat SGM-II niet meer zonder drietjes mag rijden in de gladde maanden, er zijn een paar keer treinen door de buffers gegleden in Leiden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Overigens is alleen de proto-serie SGM-0 (de eerste 15 stellen) werkelijk ouder dan de SGM-IIItjes. Zowel de rest van de tweetjes als het eerste deel van de drietjes komen uit de bestelling SGM-1 uit 1978 waarvan echter de drietjes een middenbak uit 1983 hebben. Alleen de laatste serie drietjes (15 stuks) heeft geheel bouwjaar 1983.
En voor magneetremmen op de tweetjes was het probleem dus juist niet persé de leeftijd, maar vooral dat er een speciale oplossing voor gevonden moest worden om ze op motordraaistellen te kunnen plaatsen (bij de drietjes zitten ze op de loopdraaistellen van de tussenbak).
En voor magneetremmen op de tweetjes was het probleem dus juist niet persé de leeftijd, maar vooral dat er een speciale oplossing voor gevonden moest worden om ze op motordraaistellen te kunnen plaatsen (bij de drietjes zitten ze op de loopdraaistellen van de tussenbak).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De tweetjes zijn wel weer later gemoderniseerd dan de drietjes.wasrsoor ze nu juist 'nieuwer' zijn geworden. En in theorie langer mee kunnen dan de drietjes.
Die hoor je zeker wel over dit soort zaken, maar toegelaten = toegelaten. Daar kunnen ze niet ineens wat aan veranderen.Hainje schreef:Inderdaad! :o
Maar daar hoor je de Hooge Heeren van de Veiligheidsjihad dan weer niet over!!!1¡!one!
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Maar de ramen kunnen open!Aking schreef:En die rotzooi is nog steeds toegelaten? :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
#fensterauf *O*
Re: Korte vragen
Hee, toevallig op de RB61 onderweg vandaag? Ik vraag me af waarom de omroep altijd zo zachtjes staat in die trein. Als de trein wat harder rijdt of er is een beetje geroezemoes is er al niks meer van te verstaan.marvinkok schreef:lokquote
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Heel toevallig vandaag niet, rest van de week weer :')
De ene keer staat de omroep zacht, de andere keer weer hard, dat heb ik ook al gemerkt en gemeld. Geen idee precies hoe dat zit, maar zou me niks verbazen als het ook een Stadler dingetje is. De zwenzwoka Flirts hebben juist de onhebbelijkheid dat ze in sommige compartimenten wel en andere niet omroepen...
Ben bang dat het gezien de materieel krapte bij eurobahn momenteel ook niet de allerhoogste prioriteit heeft... :X
De ene keer staat de omroep zacht, de andere keer weer hard, dat heb ik ook al gemerkt en gemeld. Geen idee precies hoe dat zit, maar zou me niks verbazen als het ook een Stadler dingetje is. De zwenzwoka Flirts hebben juist de onhebbelijkheid dat ze in sommige compartimenten wel en andere niet omroepen...
Ben bang dat het gezien de materieel krapte bij eurobahn momenteel ook niet de allerhoogste prioriteit heeft... :X
Re: Korte vragen
Duidelijk verhaal :pos:
Volgende vraag, nu ik je toch aan de digitale lijn heb: tijdens de stop van 21:48 in Rheine zag ik op de TBP bij de Folgezüge '22:48 Hengelo'. Die trein zie ik echter nergens in dienstregelingen vermeld, ook volgens het foldertje in de trein zou deze rit maar tot Bentheim gaan. Wat is dit voor mysterieuze wel-of-niet laatste rit? Voor zover ik weet en uit planners haal is die van 21:48, dus 22:26 in Hengelo de laatste..
Volgende vraag, nu ik je toch aan de digitale lijn heb: tijdens de stop van 21:48 in Rheine zag ik op de TBP bij de Folgezüge '22:48 Hengelo'. Die trein zie ik echter nergens in dienstregelingen vermeld, ook volgens het foldertje in de trein zou deze rit maar tot Bentheim gaan. Wat is dit voor mysterieuze wel-of-niet laatste rit? Voor zover ik weet en uit planners haal is die van 21:48, dus 22:26 in Hengelo de laatste..
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Dat zal een foutje dan zijn, de laatste in Hengelo is idd rond 2230 en die erna tot Bad Bentheim.
Er gaat wel meer fout op de Duitse tbp 's, de 20350 wordt in Rheine als RB51 aangekondigd :')
Er gaat wel meer fout op de Duitse tbp 's, de 20350 wordt in Rheine als RB51 aangekondigd :')
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Komend weekend zijn er werkzaamheden bij Amersfoort waardoor de IC naar Berlijn omrijdt via Zwolle. De dienstregeling van diverse treinen is aangepast om zo de IC voorrang te geven. Een ding snap ik alleen niet: de IC náár Berlijn heeft iedere twee uur :52 als aankomsttijd in Zwolle, maar de Sprinter vanuit Lelystad die daar :54 arriveert heeft zijn eigen dienstregeling, dus zonder aanpassingen of ruimere stops elders om de IC voorbij te laten. Nu kan het wel zo zijn dat de IC voorbijraast in Lelystad als de Sprinter daar vier minuten blijft staan, maar hoe kan het verschil in Zwolle dan slechts twee minuten zijn, afgezien van het feit dat de IC uiteraard moet wachten tot Zwolle vrij is na de knoop. Staat deze dan letterlijk precies voor Zwolle een tijd voor rood waardoor daar de Sprinter er strak achteraan rijdt bij binnenkomst in Zwolle?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Met een inhaling van de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] in Dronten en een wat uitgebogen pad van de IC Berlijn (om na de knoop door Zwolle te komen) lijkt me die 2 minuten opvolging nog niet eens zo raar.
Maar in het verleden hoefden er toch geen andere treinen aangepast te worden om de IC Berlijn om te leiden?
Maar in het verleden hoefden er toch geen andere treinen aangepast te worden om de IC Berlijn om te leiden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
In noordelijke richting vertrekt de [serie=Sprinter|2019|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie] eens in de twee uur enkele minuten later uit Weesp, net als de daaropvolgende [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] die wat later in Almere Centrum aankomt. Richting Amsterdam vertrekt de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] vier minuten later uit Lelystad, de [serie=Sprinter|2019|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie] daardoor een minuut later uit Almere Oostvaarders en vertrekt de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] die voor die [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] rijdt vier minuten later uit Almere Centrum.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ja ik geloofde wel dat er aanpassingen waren hoor. Kon me alleen niet herinneren dat die in het verleden nodig waren voor deze omleidingsroute.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten