OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Vandaag rijden de s3600 en s6600 slechts tot Nijmegen i.v.m. met de Vierdaagse. Verrassend dat dit nergens in Brabant is gecommuniceerd, want in de regio Nijmegen wordt volgens mij wel aandacht besteed aan de gewijzigde dienstregeling.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Rob357 »

De [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] rijdt van beide kanten tot Nijmegen, dus doorgaande reizigers moeten overstappen. Zwolle-Nijmegen onder nummer 7036xx, Nijmegen-Roosendaal gewoon onder 36xx. Het is niet zo dat hij aan één kant uitvalt.
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JothamvW »

703600 stopt ook te Ahz, Est en Nml om daar genoeg capaciteit te bieden.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

En dus waarschijnlijk geen aansluiting in Nijmegen tussen beide takken, waardoor een doorgaande reiziger Deventer-Tilburg een half uur vertraging oploopt.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Wat ik zelf nogal vreemd vind.... kort de stop in Ht in van 5 naar 1 minuut en je kunt beide takken weer aan elkaar knopen.... zal wel weer een zoveelste regeltje van PrutsRail zijn, die geen gewijzigde paden accepteert :roll: .
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Past dat wel met de enkelsporige brug bij Ravenstein?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

MetroRET schreef:Wat ik zelf nogal vreemd vind.... kort de stop in Ht in van 5 naar 1 minuut en je kunt beide takken weer aan elkaar knopen.... zal wel weer een zoveelste regeltje van PrutsRail zijn, die geen gewijzigde paden accepteert :roll: .
Nou er zijn wat regels bij gekomen met betrekking tot geplande roodsein benaderingen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

dennistd schreef:En dus waarschijnlijk geen aansluiting in Nijmegen tussen beide takken, waardoor een doorgaande reiziger Deventer-Tilburg een half uur vertraging oploopt.
Dat valt op te lossen door om te reizen via Ut. Waarschijnlijk nog sneller ook dan via Nijmegen te gaan.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

cassie127 schreef:
MetroRET schreef:Wat ik zelf nogal vreemd vind.... kort de stop in Ht in van 5 naar 1 minuut en je kunt beide takken weer aan elkaar knopen.... zal wel weer een zoveelste regeltje van PrutsRail zijn, die geen gewijzigde paden accepteert :roll: .
Nou er zijn wat regels bij gekomen met betrekking tot geplande roodsein benaderingen
Waar krijg je met het gewijzigde pad dan last van een roodsein nadering ?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

waldo79 schreef:
dennistd schreef:En dus waarschijnlijk geen aansluiting in Nijmegen tussen beide takken, waardoor een doorgaande reiziger Deventer-Tilburg een half uur vertraging oploopt.
Dat valt op te lossen door om te reizen via Ut. Waarschijnlijk nog sneller ook dan via Nijmegen te gaan.
Voor Deventer-Tilburg wel. Maar voor Arnhem C-'s Hertogenbosch?
Ik doe ook maar wat
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Ah - Ht kan met de 703100 en [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie], overstap van 7 minuten in Nm.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

MetroRET schreef:Wat ik zelf nogal vreemd vind.... kort de stop in Ht in van 5 naar 1 minuut en je kunt beide takken weer aan elkaar knopen.... zal wel weer een zoveelste regeltje van PrutsRail zijn, die geen gewijzigde paden accepteert :roll: .
Fascinerend bericht. Er is dus kennelijk een bedrijf dat geen gewijzigde paden accepteert in Den Bosch maar wel in Nijmegen, en dat bedrijf heeft dan kennelijk "pruts" in de naam?

Gelukkig is er ook een echte reden: inkorten naar 1 minuut betekent in Nijmegen een halteertijd van 1 minuut wat ruim te weinig is voor de reizigersaantallen die Nijmegen op de laatste dag van de Vierdaagse heeft, en het zorgt ervoor dat storingen onder Nijmegen makkelijk doorwerken naar boven Nijmegen (en andersom) wat niet gewenst is op deze dag. Hier is dus gekozen voor een robuuste uitvoering rond Nijmegen, ten koste van doorgaande reizigers inderdaad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Dynamische reisinformatie: het blijft een moeilijk ding. Tijdens de Vierdaagse waren er veel wegen afgesloten en buslijnen omgeleid of (deels) opgeheven om ruimte te maken voor de wandelaars, maar de DRIPs op het grootste deel van de haltes telden vrolijk af tot de volgende bus zou komen, inclusief de informatie dat de bus vertrekt precies op het moment dat ik daar midden over de straat langs zou komen. Op sommige plekken ging het wel goed (daar werd op de DRIPs keurig aangekondigd dat de rit verviel) maar dat was zeker niet overal het geval.

Nu zal het bij de bushaltes waar de lopers direct langskomen allemaal niet zo'n vaart lopen, maar dit speelt natuurlijk ook bij haltes die net van de route liggen en daar is het kwalijker. Ik zag ook niet bij alle haltes een zak of een A4tje met informatie hangen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Tja, Breng had overduidelijk niks in de realtime reisinformatie verwerkt. Zelfs op de maandag, met nog behoorlijk statische omleidingen, was er niks van de vervallen haltes in de reisinformatie-apps te zien. De actuele positie van de bussen vloog er ook steeds uit als ze op hun omleiding reden, terwijl het doorgaans dan nog wel te volgen is hoe ze omrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Dat gaat bij Breng bijna altijd fout...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door trolly »

Is ook lastig plannen natuurlijk, elk jaar zo'n vierdaagse.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Voor de duidelijkheid: ik had het dus niet alleen over de Vierdaagse, maar over omleidingen bij Breng in het algemeen. Heel onduidelijk altijd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door regenmaker »

Misschien dat het onder RRReis beter wordt. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Dan krijgen we zeker een omleidingsRRRoute? :')
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door regenmaker »

ZekeRRR. :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ondertussen op Amsterdam Centraal:

Afbeelding

:')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Heden middag stond ik op het perron in Alphen, alwaar vandaag de volgende melding is opgehangen:
Afbeelding

Nota Bene? Vanwaar Nota Bene dacht ik, tot ik aan de andere kant van het bordje keek, en daar hing een net wat andere melding:
Afbeelding

Kan aan mij liggen, maar ik denk dat dit handiger moet kunnen. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

NB wordt ook gebruikt voor nagekomen bericht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door quakkerillo »

De dagen komen daarbij ook niet eens overeen...?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Klopt, evenals het gebruik van spaties, en de omschrijving van het feit dat er busvervoer gaat plaatsvinden. Gegeven het feit dat de beide bordjes pas vandaag zijn opgehangen zal het ook geen nakomend bericht zijn, dus al met al klopt er weinig van.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten