Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Cas »

Het CBS zegt dan ook zelf dat het algemene prijspeil van voedsel achtergebleven is op de inflatie, wat dus betekent dat voedsel relatief goedkoper is geworden ten opzichte van de rest. Dat het dus een kleiner deel van het inkomen verbruikt is logisch, zeker er van uitgaande dat de lonen grofweg met inflatie mee zijn gestegen.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Hainje schreef:En uiteraard omdat het personeel flink uitgeknepen wordt. Het gros van mijn collega's is jonger dan 22 jaar, dus allemaal jeugdloon. En voor mij krijgen ze ook subsidie, anders had ik daar nooit gewerkt. Dus wat dat betreft wijkt Picnic ook weer niet zoveel af van haar concurrenten. -o-
Het is wel waar dat zodra in Nederland de scholen uit zijn, de supermarkten alleen nog maar jong volk als personeel hebben. Dat zie je in België, Duitsland, Frankrijk etc niet.

Maar dan nog worden de mensen in een supermarkt beter betaald dan het minimumloon van Picnic ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Qua jong personeel verschilt het ook per supermarkt...
De jumbo is erger dan de lidl bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door marvinkok »

Jumbo Enschede zuid: koelstoring in alle vriezers en koelingen, alles wordt weggegooid :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Kunnen ze dat spul niet opsturen naar Afrika?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Dus ik gisteren boodschappen doen bij de REWE tegenover Bremen Hbf en afrekenen bij de zelfscan. Daar moet je eerst je tas op een plateau naast de kassa zetten en aantikken dat je een eigen tas bij je hebt. Toen lazerde hij al meteen in een storing en het assisterende meisje moest een heleboel doen met pasjes en knopjes om het recht te krijgen. 'Ja dit is nieuw, hij ligt er heel vaak uit met eigen tassen.' Ze zag dat ik bier bij de boodschappen had, dus zei ze, 'ik sta hier nu toch, als je die meteen even scant kan ik meteen je leeftijd verifiëren', want daar moet de medewerker voor naar je kassa komen, niet zoals bij de Ap op afstand.
Toen ik een pakje worst scande wilde hij ook al niet meer. Dus meisje weer naar me toe, bekijkt de houdbaarheidsdatum die pas ergens volgende week is, loopt ermee naar een bemande kassa, komt terug en zegt 'hij is nog gewoon goed maar ik mag je dit product helaas niet verkopen want hij pakt hem desondanks niet'. Dus weer een hoop pasjes en knopjes later kon ik verder scannen.
Toen ik wilde afrekenen drukte ik op 'zur Kasse', maar er gebeurde niks. Dus dat arme meisje weer naar me toe, probeert met engelengeduld de boel te repareren zonder resultaat, terwijl ze verzucht dat het door nieuwigheid zo vaak misgaat. 'Wilde je pinnen?' 'Ja, maar ik heb ook wel cash bij me.' 'Gooi er maar wat in, kijken wat er gebeurt. Dan pakt-ie hem wel.'
En dat lukte. Ik had beter naar een gewone kassa kunnen gaan. Meisje bedankt toen ik wegliep, had nog nét de tijd om een broodje op het station te halen in plaats van iets warms.

Normaal vind ik zelfscannen wel fijn maar in Duitsland zijn ze nogal moeilijk in het gebruik met allemaal keuzemenu's en knoppen over bonnetjes, eigen tassen, klantenkaarten en spaarpunten etcetera, en het niet op afstand bedienbaar zijn.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ik had laatst op Köln Hbf geen enkel probleem met de zelfscan in de Etwas to go aldaar *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Ah, die REWE to go. Die advertenties heeft met 'Drst?' 'Hngr?' :') :') :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Die Rewe in Bremen zit er ook nog maar pas, ik was dit jaar al een keer eerder in Bremen en toen zou de opening binnenkort plaatsvinden. En op zondag is hij überhaupt niet open, dan kan je weer bij de Rossmann in het station in de rij staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Cas »

Ik probeerde in HK ook een keer de zelfscan, en daar had ik precies hetzelfde probleem: alles sloeg op tilt door m'n meegenomen tassen, sommige dingen wilden niet scannen en de medewerkster moest er elke drie seconden bij komen. Uiteindelijk was een normale kassa inderdaad voor zowel de winkel als voor mij een stuk minder werk geweest. In Nederland gebruik ik graag de zelfscanners bij de Ap, maar daar heb ik het opgeven.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

marvinkok schreef:Jumbo Enschede zuid: koelstoring in alle vriezers en koelingen, alles wordt weggegooid :X
Aking schreef:Kunnen ze dat spul niet opsturen naar Afrika?

Wat denk je zelf? IJsland is een betere optie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door microshit »

Helaas, omdat de voedselveiligheid niet meer gegarandeerd kan worden, mag het ook niet naar de voedselbank of andere goede doelen. Alleen al t leegruimen van de koelingen kan langer duren dan hoe lang de koelketen onderbroken mag worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Ap op de Lijnbaan is vorige maand verbouwd, dat is nu een extreem chique winkel geworden. De sigarettenbalie verkoopt ook belegde broodjes, tosti's en hotdogs en er is een terras in de winkel waar je dat meteen kan nuttigen. Ook worden vanuit een keuken verse pizza's en maaltijden verkocht, er is een sushibalie en een grill. De uitgestalde groente en fruit worden continue beneveld etc. Alleen de plastic flappen voor de ingang om de kou buiten te houden zijn nog een beetje raar :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Jef400 »

Da's wel jammer aangezien het toch in die omgeving een van de weinige nuttige kleine supermarkten was.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De Ap aan de Lijnbaan is juist de grootste supermarkt in het centrum van Rotterdam. En die oude winkel ging al best lang mee, had zelfs nog de roze wandbekleding uit de jaren '90 :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Jef400 »

Wacht, ik haal weer eens wat door elkaar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ferdinand »

Het zou me niets verbazen als de Albert Heijn in De Clomp (Zeist) de oudste ongerenoveerde zaak is van Nederland. Terwijl alle AH's in de omgeving vernieuwd werden, is dat bij deze nooit gebeurd omdat er altijd plannen waren om het winkelcentrum plat te gooien. Heeft al heel lang geduurd, maar nu komt er eindelijk wat.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door microshit »

Niet ver er vandaan, Culemborg, is ook nog geheel 90's... Heb de veniuwingen in Tiel, Geldermalsen, Leerdam en Doorn mogen meemaken maar daarbij loopt deze dus vrij achter :p
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

De Ap bij mij om de hoek loopt eveneens zo'n 25 jaar achter. De hoek van het lokale door schietpartijen bekend geraakte winkelcentrum gaat binnenkort plat, dat filiaal zou dan ook eind december gaan sluiten. Die sluiting is echter recentelijk uitgesteld, waardoor dat interieur de jaren '20 gaat halen. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Er is/was hier altijd één appie waar ze nog ijzeren winkelkarretjes hadden maar ik kom er even niet op welke dat is.

Eudokiaplein is pas ook verbouwd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

De Albert Heijn in Made is nu 2 weken gesloten ivm de ombouw naar het nieuwste concept
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Die in Zevenbergen gaat woensdagochtend weer open na een verbouwing van anderhalve week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Daantje schreef:Er is/was hier altijd één appie waar ze nog ijzeren winkelkarretjes hadden maar ik kom er even niet op welke dat is.

Eudokiaplein is pas ook verbouwd.
Hier zijn ze vernieuwd en hebben ze nieuwe winkelkarren, maar die zijn niet van plastic
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 25 aug 2019, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Nee, nieuwe winkelwagens bij de Ap zijn weer van metaal. De plastic wagentjes worden sneller vies en het idee waarvoor plastic karretjes bedacht waren (namelijk met rfid winkelwagentjes in een keer afrekenen) blijkt zich toch niet zo te ontwikkelen zoals gedacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door dylanwild94 »

Vandaag kan Micheal zijn voorraad sinterklaas snoepgoed weer aanvullen. :Y
Michael schreef:lok quote
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten