CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
....en stopt ook niet in Eygelshoven Markt. Wel vreemd dat die er niet op staat, en Heerlen de Kissel wel.
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dat is geen fout, want die Eygelshoven Markt moet alleen worden voorgedraaid als de s8900 rijdt. Eygelshoven Markt wordt immers niet bediend door de stoptrein naar Kerkrade. Overigens mis je in het geval dat het wel de 8900 zou zijn, ook Herzogenrath
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4
Moet je wel reiziger hebben die weten wat voor en achter isGekko123 schreef:Vrijdagavond gezien op de digitale CTA's in Amersfoort:
20.08 Intercity
A-Zijde Groningen
via Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen en Haren
B-Zijde Leeuwarden
via Zwolle, Meppel, Steewijk, Wolvega...
...Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum
Waar de puntjes staan versprong die telkens, dus alleen bij het Leeuwardendeel.
Dit klopt geheel, ware het niet dat vooraan het deel naar Groningen stond en achteraan het deel naar Leeuwarden.
Volgens de perronaanduidingen was vooraan de B-Zijde.
Dit was voor de langdurige storing aan de digitale CTA's beter weergegeven, namelijk Voor: Groningen en Achter: Leeuwarden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Nostalgie.
:D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De CTA's van spoor 10b op Amsterdam Centraal hadden vandaag hun dag niet. De sprinter van 16:36 naar Amersfoort Vathorst werd niet getoond, maar al de volgende sprinter van 16:51 (of zoiets) naar Almere Oostvaarders. De conducteur/machinst gebruikte de buitenomroep van de SGM's als informatievoorziening, later werden de CTA's alsnog aangepast.
Maar waarom ze hun dag niet hadden: Eerder op de dag stond dit op een CTA:
VERTREK 13 51 Sprinter
Links:
Amsterdam Muiderpoort, Diemen
Weesp
Almere Muziekwijk, -Centrum
Almere Parkwijk
Almere Buiten
Rechts:
achter: Hilversum, Amersfoort
Nijkerk, Harderwijk, Zwolle, Meppel
Almere Oostvaarders
Maar waarom ze hun dag niet hadden: Eerder op de dag stond dit op een CTA:
VERTREK 13 51 Sprinter
Links:
Amsterdam Muiderpoort, Diemen
Weesp
Almere Muziekwijk, -Centrum
Almere Parkwijk
Almere Buiten
Rechts:
achter: Hilversum, Amersfoort
Nijkerk, Harderwijk, Zwolle, Meppel
Almere Oostvaarders
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Mijn s2200 van gisteren (met DDM-1 ;-)) richting Rotterdam kreeg in Den Haag HS ook een creatieve route voorgeschoteld: na Rotterdam Blaak werd alleen maar op Amsterdam Lelylaan gestopt, voordat hij in Breda aankwam. Gelukkig moest ik er in Schiedam Centrum uit ;-).
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Vanmiddag bij de VIRM's van de s800, op het voorste stel 'Maastricht', op de achterste 'Heerlen' maar op de middelste vreemd genoeg 'Roermond'. Dat er onderweg een stel wordt afgekoppeld kan ik me nog voorstellen, maar om nu halverwege de middelste eruit te halen lijkt me wat onhandig
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De t2825 gaat vandaag na Amersfoort via Weert, Roermond, Sittard en Geleen Oost naar Amersfoort Schothorst... volgens de CTA van spoor 13 te Rtd tenminste.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Reiziger Ddrs schreef:De t2825 gaat vandaag na Amersfoort via Weert, Roermond, Sittard en Geleen Oost naar Amersfoort Schothorst... volgens de CTA van spoor 13 te Rtd tenminste.
Niet klagen dan dat je te laat bent hè... je krijgt immers heel veel waard voor je geld op deze manier :)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De CTA van Diemen spoor 2 toont soms nog een trein die al vijf minuten geleden vertrokken is, alsof er iemand wakker moet worden ofzo :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
In Elst en Den Bosch stond er op de CTA: Bergen op Zoom ipv Roosendaal. Maar daar hebben ze wel vaker last van
3 0 7 9
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De wens is de vader van de gedachte?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Liever niet, want dat is me een rimram aan stations
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Speciaal voor jou rijdt de trein via Amsterdam Centraal en stopt ook te DiemenBee schreef:Liever niet, want dat is me een rimram aan stations
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Hij mag ook wel via Diemen Zuid hoor
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De CTA op spoor 1 in Diemen is kapot. Hij is de helft van de tijd leeg terwijl de trein er nog langs rijdt (en dus nog moet stoppen), of hij geeft bij vertraging al de volgende trein aan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Uh, de nieuwe vertrekstaat richting Rhenen, Arnhem, Nijmegen op Utrecht Centraal geven Db en Klp aan als Sneltreinstations... of was dat eerder niet zo ?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Die zijn niet de enige: http://www.ns.nl/vertrekstaten/bsk0.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ook de Maaslijn heeft de Sneltrein weer terug: http://www.ns.nl/vertrekstaten/rm2.pdf ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Was het maar zo :( .
Dan stopte hij tenminste wel op cuijck :D .
Dan stopte hij tenminste wel op cuijck :D .
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De vertrekstaten op station Venlo en Nijmegen denken daar ook zo over.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten