Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2839
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Er komen enkele regendruppels, welke direct weer verdampen.....
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door OV-Hobbyist »

Inmiddels is het record van 40,4 alweer verleden tijd, enkele minuten geleden is 40,6 graden gemeten, eveneens in Gilze-Rijen.

Ook bij onze oosterburen gaat het er heet aan toe; in Marl, ong. 20 km van Bottrop, is een half uur geleden een temperatuur van 41,4 graden gemeten. :shock:
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Wubbo »

40,7 is inmiddels het nieuwe record. Ik blijf maar even bij de ventilator zitten.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door SLToilet »

ICE11 schreef:Er komen enkele regendruppels, welke direct weer verdampen.....
Geeft trouwens wel een heel mooi effect. De rook van verdampend water kwam afgelopen zaterdag opstijgen van het asfalt toen de zon weer kwam schijnen na een korte, pittige regenbui.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

De thermometer aan de gevel van de plaatselijke notaris gaf zojuist 43 graden aan, gelukkig is dat geen officiële meting (en ook vol in de zon). Desondanks stond er in de supermarkt iemand voor me bij de kassa met een jas aan :roll:

Overigens: wat een verschil tussen verschillend treinmaterieel met airco... in SNG en SLT was het gewoon koud, ICM deed hooguit een klein beetje moeite met koele wind blazen maar trok het verder echt niet. De BYD K9's in Hoorn hebben ook een uitstekende airco trouwens, al was het in die hoek van het land sowieso al een stuk aangenamer qua temperatuur met ook wat meer wind (dat was ook de reden dat ik maar even die kant uit ging).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2839
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

En weer een record voor Duitsland: 42,6 graden in Lingen. Hier naast mijn ventilator is het toch lekker.... *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Grappig dat de hitterecords in Duitsland steeds verder naar het noorden verschuiven, terwijl men het afgelopen weekend nog riep dat de meest waarschijnlijke plek voor een hitterecord ergens in Rheinland-Pfalz zou zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Op wat weerkaarten die ik vanmorgen langs zag komen op Twitter waren de verwachtingen in NRW ook al een stuk hoger dan in Hessen, helemaal onverwacht zal het dus ook niet zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

Het is hier inmiddels al weer aardig om te rillen, 34 graden, tijd voor een goeie jas.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Ik heb hier nog wel een "jakka met bontkraag" voor je liggen isadora.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10575
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

SLToilet schreef:
ICE11 schreef:Er komen enkele regendruppels, welke direct weer verdampen.....
Geeft trouwens wel een heel mooi effect. De rook van verdampend water kwam afgelopen zaterdag opstijgen van het asfalt toen de zon weer kwam schijnen na een korte, pittige regenbui.
...en petrichor.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hendrik »

Daniel schreef:Overigens: wat een verschil tussen verschillend treinmaterieel met airco... in SNG en SLT was het gewoon koud, ICM deed hooguit een klein beetje moeite met koele wind blazen maar trok het verder echt niet. De BYD K9's in Hoorn hebben ook een uitstekende airco trouwens, al was het in die hoek van het land sowieso al een stuk aangenamer qua temperatuur met ook wat meer wind (dat was ook de reden dat ik maar even die kant uit ging).
In de VIRM-treinen die ik deze week had, was de temperatuur ook prima. Niet koud, maar dat hoeft ook niet. Gewoon heel aangenaam, vergeleken met buiten. Beter dan in de HTM-trams (de GTL's waren bloedheet en op 'mijn' lijn ook nog eens propvol met strandgangers), de RET-metro's (de 'airco' van (R)SG3 maakt aan de buitenkant veel geluid, maar binnen merk je er weinig van) en de Connexxion R-Net-Citea's (het was misschien nog nét iets minder warm dan buiten, maar het zweet liep letterlijk met straaltjes over mijn gezicht). :cry:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Ardan »

Normaal is het met warm weer best lekker als je even de koelcel in moet om drankvoorraad te pakken, maar nu loop je gewoon echt een muur van kou in, alsof je een diepvries in stapt. Beetje de klap als je vandaag van de koele supermarkt naar buiten loopt maar dan andersom.

Ik geef mezelf op het werk deze en waarschijnlijk ook volgende week toestemming om de etiquette overboord te gooien en een korte broek en een polo aan te doen. Mét een hemd onder de polo. Dat voelt heel tegennatuurlijk maar het helpt toch echt, het isoleert en je zweet veel minder. En wat je zweet, gaat in je hemd en niet in je polo dus nog soort van hygiënischer ook.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Ik draag ook altijd een hemdje onder mijn shirt.

De koelcel op werk is nog wel te doen maar de vriescel is echt niet te doen in zomerkleren :mrgreen:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door marvinkok »

Ik heb gisteren voor het eerst sinds hele lange tijd weer zonder stropdas gelopen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Hendrik schreef:de RET-metro's (de 'airco' van (R)SG3 maakt aan de buitenkant veel geluid, maar binnen merk je er weinig van)
Ik heb het idee dat die airco’s maar zoveel graden kunnen koelen ten opzichte van buiten, ik denk dat het ergens tussen de 5 en 7 graden zit. Wat prima is als het buiten 26 graden is, maar als het buiten 38 graden is, is het binnen natuurlijk ook nog steeds heet...

Overigens vond ik afgelopen nacht echt niet te doen. Om middernacht was het nog steeds boven de 30 buiten :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Ik ben vrijwel altijd een tijdje wakker tussen twee en vier en toen heb ik alle ramen open gezet en dat is heerlijk. Toen ik ging slapen was het nog 32 graden buiten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Wubbo »

Hier is het in huis ook niet echt afgekoeld, nog steeds 29 graden.
In alleen een onderbroek in de schaduw en met een windje in de tuin is het prima te doen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Hier in huis weet ik het de laatste dagen vrij consequent op een temperatuur van 25-26 graden te houden, dat is nog redelijk uit te houden. Al was het in bed vannacht niet echt prettig gezien ik door de hoge buitentemperatuur de nachtelijke temperatuur niet wat verder omlaag wist te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hendrik »

Suus schreef:
Hendrik schreef:de RET-metro's (de 'airco' van (R)SG3 maakt aan de buitenkant veel geluid, maar binnen merk je er weinig van)
Ik heb het idee dat die airco’s maar zoveel graden kunnen koelen ten opzichte van buiten, ik denk dat het ergens tussen de 5 en 7 graden zit. Wat prima is als het buiten 26 graden is, maar als het buiten 38 graden is, is het binnen natuurlijk ook nog steeds heet...

Overigens vond ik afgelopen nacht echt niet te doen. Om middernacht was het nog steeds boven de 30 buiten :cry:
Ik moet eens een thermometer meenemen onderweg... :wink: Ik heb sterk de indruk dat het echt niet lukt om de binnentemperatuur in de metro 5 of 7 graden onder de buitentemperatuur te krijgen. Zelfs als het buiten nog (ruim) onder de 30 graden is, is het in de metro's vaak al erg warm. Het gekke vind ik ook dat je in de metro zo weinig lucht voelt binnenkomen. Het is alsof de verse lucht door een rietje wordt aangevoerd... Zelfde in de Citea's waar ik doorgaans gebruik van maak trouwens.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

In Zeeland trekt koel weer binnen.

Afbeelding[
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

De temperatuur hier is al stevig aan het dalen *O*

Toen ik thuis kwam was het 33 graden buiten in de schaduw, ondertussen zit ik op 27 graden en het lijkt nog verder te gaan dalen *O*

Komt mooi uit, vanavond lekker dansen bij de Battle of Drums :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Durashift »

Ardan schreef: (..) Mét een hemd onder de polo. Dat voelt heel tegennatuurlijk maar het helpt toch echt, het isoleert en je zweet veel minder. En wat je zweet, gaat in je hemd en niet in je polo dus nog soort van hygiënischer ook.
Ik heb dat jarenlang gedaan, t-shirt onder mijn overhemd in de zomer tegen de transpiratie. Om de genoemde reden.. (zweet in shirt ipv overhemd).
Ik ben er toch vanaf gestapt.. want zonder t-shirt is de transpiratie bij mij, in het algemeen, nog iets minder.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2839
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Ik denk ik moet mijn winterkleding uit de kast halen. Nu onweert het al een uur of twee en de temperatuur is gedaald van 35 naar frisse 21 graden. *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

De Tour is stilgelegd vanwege sneeuwval, het is te gevaarlijk verder te fietsen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten