Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Voor de liefhebbers: alle verschuivingen van de vrijkomende busjes uit Groningen/Drenthe die eind dit jaar gaan plaatsvinden. Al met al een complexe puzzel, zo maken de geledes die naar stalling Meerkerk (DAV) komen daar Wrights vrij die in Alblasserdam (DAV) weer Ambassadors voor Waterland vrijmaken.
234, 241, 553-557, 7151 (uit GGD, naar Terschelling)
251, 252, 253, 254, 551, 552 (uit GGD, naar Ameland)
Waterland Uit:
5907, 5918 (afvoer)
In:
7801-7809 (uit GGD)
8045, 8046 (uit Brabant-Oost)
8047-8052 (uit DAV)
8053, 8054 (uit GGD)
Verder staan op de lijst met blijvers zonder concessie: de 152!, de 1258 tot 8-1-2012, de 5882 en 5896 (schade-reserve Waterland), 5939 (Wadden), 5957 (chipkaart-demobus), 6105-6109 (Wadden), 8071-8080 (Waterland)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
152 is inderdaad van touring, da's een van de pendelbussen voor Harlingen - Harlingen Haven. Waarbij de opvalt dat de andere pendelbus, de 6387, op afvoer staat. Nouja, op "becomes redundant"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Zijn er nog bussen in de GGD concessie die geen nieuwe stallingsplaats elders vinden en met pensoen gaan?
Trouwens ik heb de lijst met neergelegd materieel gezien en ik dacht altijd dat DAV nog twee mercedes 408 bussen had, zijn deze in de tussentijd al stiekum afgevoerd of gaan ze met deze bussen nog verder?
Mja, alles wat niet in de lijst staat uit GGD gaat naar richting Oostblok is mij verteld... dat wordt daar dus ook ineens een (relatief gezien) hypermodern wagenpark
De O408'en die in DAV zaten waren tijdelijk als vervanging van schadegevallen. Zijn allen weer terug gegaan naar het noorden (waar ze vandaan komen). Sterker nog, een aantal staan ook op bovenstaande lijst in de af te voeren wagens van Touring.
Nog een tijdelijke verschuiving: streekwagen 6245 rijdt momenteel op de Dordtse stadsdienst omdat men hier door de hoge defectenstand 5 bussen tekort komt voor de ochtendspits...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In de lijst van de verschuivingen mist ik oa diverse Groningse stadsbussen uit de 100-serie (Citaro G) en uit de 5xx serie mis ik ook diverse bussen (Citaro 12 mtr). En volgens mij mis ik ook een aantal Citybussen. En de Amba's uit de 6100-serie en de 6030 en 6031. Ook mis ik de proefbussen (562, 1001, 1002, 3154, 3158, 3159). En de Citybussen die naar de Wadden gaan, blijven die in Citybus-stijl rijden? Lijkt me stug. En volgens mij mis ik ook div. Qliners uit de 5800-serie. Wat gaat er met al deze bussen gebeuren? Naar Qbuzz?? Weet iemand dat toevallig?
Even mezelf quoten uit het bericht boven het jouwe...
Mja, alles wat niet in de lijst staat uit GGD gaat naar richting Oostblok is mij verteld...
Dat spul wat je mist is dus allemaal bestemd voor de verkoop/afvoer. En daarmee hebben we gelijk de meest bizarre geldverkwisting ooit: de 6030 en 6031 hebben de respectabele leeftijd van maarliefst 2,5 jaar bij hun afvoer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat leek me juist zo vreemd dat div. bussen op jonge leeftijd al worden afgevoerd... Daarom plaatste ik die reactie.
ik las wel dat er bussen worden afgevoerd, maar het lijkt me zo jong om ze af te voeren...
Het valt mij op dat steeds meer citaro's worden voorzien van camera bewaking en reisschermpjes. Al, als voorbereiding voor andere gebieden?
Edit: ik zag een 100-serie met een nieuw schermpje er in. Die gaan ze toch niet afvoeren? :?
Edit2: Qbuzz neemt denk ik echt geen bussen over van Arriva. Arriva levert Qbuzz nog geen plastic koffie bekertje denk ik...
Kennelijk wel dus ja... schermpjes zijn in GD ingebouwd op verzoek van het OV-bureau. De bussen die naar DAV en Waterland verhuizen en nog geen schermpjes hadden krijgen ze nu alsnog omdat dat nu eenmaal concessie-eisen zijn in die gebieden. Ze hadden beter kunnen eisen dat er actuele informatie op staat...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik bedoel dus: ze bouwen nu schermpjes in! Waarschijnlijk inderdaad voor het westen. Het systeem van Arriva vind ik ook helemaal niet handig. Het duurt een hele poos voor dat je de aankomsttijden per halte ziet. Meestal eerst plaatjes van oude trolleybussen etc. Wel leuk, maar niet functioneel.
Die oude trolleybussen worden nog wel vervangen door reclamefilms van alle bedrijven in Purmerend. Het is meer een soort Homeshoppingkanaal dan een reizigersinformatiesysteem
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nouja, ze laten in DAV nu de haltes al dusdanig langdurig zien dat je op een stadsdienst met dus korte halteafstanden al nauwelijks meer iets anders als halteaankondiging ziet. De tijden dat je op een ritje van 10 minuten de hele presentatie 10 keer gezien had zijn, gelukkig, voorbij.
En ja, zowaar staat er hier nu met name zinnige informatie op. Zelfs de promotie van de dalkaartjes is er nu uit als ik me niet vergis!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
meltrain schreef:Blijven er toevallig nog wel wat O408' en over bij Arriva Touring?
(Sorry, ik weet niet veel van nummertjes, dus ik heb geen idee welke er nu zijn. )
In principe niet. Alle ex lijnbussen gaan eruit bij Arriva Touring, ze worden vervangen door Integro's (deels nieuw, deels afkomstig van Arriva OV)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
En de nieuwe Integro's zijn zijn bestemd voor de Qliners die ze gaan rijden. De Integro's die van OV naar Touring gaan en voor tourvervoer ingezet worden krijgen trouwens nog een wit verfje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Zoekt de Arriva zelf naar een klant in het oostblok voor deze bussen of gaat gaan deze bussen naar een van de handelelaren (womy VDL) die tweedehands bussen verkoopt?
Ik heb al dusdanig veel groene Arriva-amba's gezien in Eindhoven vandaag dat het er op lijkt dat de genoemde bussen de dienst al zijn ingegaan zonder overgespoten te worden in de provincie kleuren.
Er zijn een aantal groen/witte Amba's uit DAV naar Brabant gegaan die uiteindelijk bestemming Waterland hebben. Die zijn tijdelijk in Brabant tot de ex-GGD Amba's die voor Brabant bestemd zijn de Brabantse kleuren gekregen hebben en indien nodig voorzien zijn van TFT-schermen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...