Zoveel sneller is lijn 4 niet dan als hij via de route van lijn 5 zou volgen vanaf Schothorst. Het scheelt slechts 2-3 minuten naar het CS, maar je bediend dan wel het centrum beter én door de overstap op Schothorst zou je bij gelijke overstappen op de huidige IC al zo'n 7 minuten sneller kunnen zijn naar Utrecht of Amsterdam Zuid/Schiphol.Daniel schreef:Alsjeblieft niet zeg: de stadsdienst Amersfoort heeft al genoeg trage slingerlijnen, terwijl lijn 4 nu juist een snellere verbinding biedt.SuperGhost schreef:Maar ik zou er ook voor zijn als lijn 4 weer via station Schothorst naar het CS gaat. Reizigers uit Kattenbroek kunnen dan daar al overstappen op de intercity als je de bussen goed inlegt, waardoor die sneller af zouden zijn.
Welke dan? Er zijn voorlopig alleen plannen voor meer Sprinters in de spits.En als je ziet dat in de (mogelijke) plannen er op Schothorst nog meer intercity's gaan stoppen in de toekomst, lijkt me dat voor Kattenbroek veel beter.
Voor wat betreft die plannen: dan bedoel ik niet de plannen voor komend jaar, maar voor over een wat langere termijn (2030). Hoewel dat nog meer een ideeschets is, geeft het wel een inkijkje.