Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Lijkt me stug, door de vakantie zou er toch genoeg ander materieel voorhanden moeten zijn.

Edit: Oh ik zie nu de post van Daniel in een ander draadje.
Apart. -o-
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Vermoedelijk is DDM-1 toch weer in de spitstreinen ingezet omdat het met VIRM niet meer zo lekker gaat, de [serie=Intercity|2019|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] tussen Amsterdam Centraal en Sittard zal er niet voor niets uitgegooid zijn (verhalen gaan dat er minstens 20 stellen VIRM met hitte-gerelateerde problemen aan de kant staan)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

DDM-1 doet niet mee met de hittemaatregelen om een of andere reden. Als ik terugkijk op treinposities.nl heeft er deze week elke dag DDM-1 in de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] rondgereden.
Dat heeft daarmee dus ook niet zoveel te maken met de defectenstand van VIRM lijkt me, want dat probleem speelt pas sinds vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Vraagje:
wanneer je met een tageskart nrw reist dan mogen je eigen kinderen kosteloos mee. Moet je daar nog een speciaal kaartje uit de automaat halen of mogen ze gewoon mee instappen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Er wordt in de voorwaarden niet gesproken over een (kosteloos) kindermeeneemkaartje, je mag je al kinderen onder de zes jaar dus zonder kaartje meenemen. ;-)

https://infoportal.mobil.nrw/nrw-tarif/ ... .html#c816
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Dagkaart nrw 5 personen eigen kind tot 14 jaar. Dat kan gunstiger zijn dan ver kaart omdat je dan wel voor kinderen boven de 6 moet betalen
Laatst gewijzigd door Ardan op za 27 jul 2019, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Haal even een paar keer diep adem, leg een nat washandje over je voorhoofd en zet dan eens rustig uiteen wat je nou eigenlijk bedoelt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Waar die ver zei bedoelde die vrr?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Aking schreef:Waar die ver zei bedoelde die vrr?
Jij snapt me.
Dus als je met een gezin met 2 eigen kinderen van 11 en 8 jaar reist en wat verder in het ruhrgebiet in gaat. Preisstufe D dan is een tageskarte nrw 5 personen gunstiger de tageskarte vrr 4 personen.
Het was gisteravond flink hurryhurry. Zie het blundertopic.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Wat zijn er nu voor werkzaamheden rond Amf? Toen ik gisteren en vandaag op het station was zag ik alleen een kort werktreintje van Bam en leken er geen sporen afgesloten te zijn.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Kennelijk wordt er ten oosten van het station gewerkt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Er wordt inderdaad gewerkt aan de sporen tussen het station van Amersfoort en de aansluiting (Ama), en om precies te zijn sporen 101 en 102. Daarom vertrekken er ook geen treinen richting het noorden en oosten vanaf spoor 1 en 2 in Amersfoort. De IC's naar Zwolle vertrekken dan ook van spoor 5b en rijden over spoor 103 naar 302 in Schothorst, om daar door te wisselen naar het gebruikelijke rechterspoor.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

De werkzaamheden zou je dan ook beter kunnen zien ter hoogte van het oude NCS station, daar lagen afgelopen week al behoorlijk wat spoorbouwmaterialen klaar.

Zijn als ik me niet vergis al de eerste werkzaamheden van de grote aanpassingen aan emplacement Amersfoort om minder te hoeven slingeren zodat er sneller aangekomen en vertrokken kan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Gaan ze de westzijde dan ook ondersteboven gooien? Dáár is het pas slingeren, zeker richting Amsterdam.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Ja de westzijde ook. Aan de oostkant gaan er alleen een paar wissels uit (daar liggen heeft veel dubbele overloopmogelijkheden).
De verbouwing van de westzijde is ingrijpender: vanaf spoor 7 kan je in de toekomst gewoon rechtdoor (met 80 km/u meen ik) vertrekken naar Amsterdam en ook van spoor 6 naar Utrecht kan je straks gewoon direct linksaf (nu ga je richting Utrecht eerst naar rechts, daarna naar links een vast kruis over en vervolgens schuif je nog een spoortje op om rechterspoor uit te komen).

Qua functionaliteit schijnt het meeste wel gelijk te blijven, we krijgen dus geen doorstroomstation Amersfoort of iets dergelijks. Door het rechttrekken zou alleen de mogelijkheid sneuvelen om gelijktijdig binnen te komen uit het westen op spoor 6 en te vertrekken van spoor 7 naar het westen. Maargoed, dat komt in de praktijk ook eigenlijk niet voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Naar aanleiding van dat artikeltje, welke goederen emplacementen zijn er nog in gebruik in Nederland? Naast se kijfhoek kan ik me zo Amersfoort en Almelo bedenken, en in Sittard staat nog wel eens een treintje of een loc of wat, maar verder schiet me zo niet heel veel te binnen.

Zie ik dingen over het hoofd? Of is dat het inderdaad wel zo'n beetje? (de haventerminals en complexen uitgesloten)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Acht. Zowel containers als militair transport
Laatst gewijzigd door ZO6176 op zo 28 jul 2019, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

...waar zijn die acht dan?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Voordat ik weer in het mierenneuk topic sta. Acht bij Eindhoven
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen

Bericht door MdJ »

Aking schreef:Naar aanleiding van dat artikeltje, welke goederen emplacementen zijn er nog in gebruik in Nederland? Naast se kijfhoek kan ik me zo Amersfoort en Almelo bedenken, en in Sittard staat nog wel eens een treintje of een loc of wat, maar verder schiet me zo niet heel veel te binnen.

Zie ik dingen over het hoofd? Of is dat het inderdaad wel zo'n beetje? (de haventerminals en complexen uitgesloten)
Waar houdt je definitie complex op?
Maasvlakte (-, -West, West West, Oost) , Waalhaven, Botlek, IJsselmonde, Pernis (en nog wel meer op de havenspoorlijn), Sloe, Valburg CUP, Alphen a/Rijn, Roosendaal, Tilburg Industrie, Tilburg Goederen, Oss Elzenburg, Geleen Lutterade, Emmen, Beverwijk, Hengelo, Deventer Goederen, Zwolle Rangeer, Amsterdam Westhaven/Houtrakpolder, Onnen, Veendam, Delfzijl, Roodeschool, Maastricht Beatrixhaven, Sas van Gent, Terneuzen, Axel (en nog wel wat in Zeeuws Vlaanderen), ...
Laatst gewijzigd door MdJ op zo 28 jul 2019, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Is dat tussen Best en Strijp-S? Met die aftakking dat bedrijventerrein op? Daar staat inderdaad ook nog wel eens iets geloof ik ja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Wat versta je met complexen?

In ieder geval rijden de reizigerstreinen in Lage Zwaluwe zowel links en rechts langs diverse goederentreinen. Dat heb je ook in Venlo, Blerick en in het noorden van Tilburg aan de lijn naar 's-Hertogenbosch. Vlak voor station Coevorden is er een aftakking naar de containerterminal van de Bentheimer Eisenbahn. In Veendam zit een containerterminal van HUSA langs de spoorlijn, daar staat ook wel eens een trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Korte vragen

Bericht door JothamvW »

Ook eentje bij Utrecht (richting Amsterdam; volgens mij is dat van RailPro).

En uiteraard de militaire emplacementen te o.a. 't Harde en Haanrade (tussen Eygelshoven Markt en Herzogenrath), en alle emplacementen van Zeeland, inclusief geheel Zeeuws-Vlaanderen.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Korte vragen

Bericht door AppleMoose »

Arnhem goederen, alleen niet structureel volgens mij.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten