Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik heb met de IC Berlijn de afgelopen jaren veel minder ellende gehad dan met de ICE International. Daar reden mijn laatste zeven ritten elk met minstens 30 minuten vertraging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IC Berlin is ook wel heel vaak te laat in Hengelo binnengekomen en met de IC Berlin ook last gehad van defecte airco's. Met de ICE International nog geen ervaring gehad aangezien ik dicht bij Emmerich woon en met de RE19 naar Duitsland ga, maar de ICE vaak met behoorlijke vertraging gezien in Arnhem.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
umbusko schreef:Groeten uit een 45 minuten vertraagde Eurostar die in Londen 1u10 vertraagd gaat zijn, want snelheidsbeperkingen in België vanwege de hitte. :')
In Mt waren beide NMBS-automaten defect (druk op ctrl-alt-delete stond erop) :') En vandaag reden weer twee losse klassiekjes naar Luik. :')
Is die trein heel erg druk? Ik zat te twijfel om binnenkort een keer naar België met de trein te gaan.
Wat Aking zegt. Je vindt altijd wel een plekje, geen zorgen. Een los klassiekje zit in de spits goed vol, als er een Break rijdt is het sowieso geen probleem. Als beide NMBS-automaten het niet doen, koop je gewoon zonder toeslag boordtarief een kaartje (eenmalige chipkaart) bij de conducteur. Soms wel in het Frans.
Na een week in Oost-Europa gaat het vandaag weer terug naar huis. Binnen Tsjechië geen grote problemen, maar zodra de DB in de buurt kwam ontspoorde het: EC 176 kreeg in Usti nad Labem een defect aan de lok (schade +13), maar precies vijf seconden voordat de lok defect schoot kwam bericht binnen vanuit Duitsland: ICE 1558 valt vandaag tussen Dresden en Leipzig uit. Treinbinding op laten heffen, en dan nu met de IC2 naar Leipzig om daar verder te kijken.
12:13: ook dit gaat heerlijk, deze IC2 (2440) heeft een technische storing en staat nu al zo'n 10 mn stil in een weiland. Gelukkig is het binnen ten minste droog.
Nou ja, oorspronkelijk had ik een route via Frankfurt gepland, maar mijn 1558 viel van Dresden tot Leipzig uit. In Leipzig ben ik er wel ingestapt, aankomst in Frankfurt met +4.
We gaan door met de 624, en daar ben ik blij met de reservering want het ding is overvol. Vanuit Frankfurt (Main) zijn de gangpaden al halfvol, en dan moet Frankfurt Flugh er nog bij. :')
Ondertussen de 104 bereikt, en die is zo op tijd in Utrecht. Qua tijden alles goed, maar de reizigers in de tweede klas moeten het doen met de twee toiletten in het rijtuig 35, de rest is defect. Dat is toch knap, zelfs NS flikt dat niet... :X
Paspoortcontrole door de Borderforce op station London St.Pancras na aankomst met de Eurostar. De gehele reis vanaf Baarn ging trouwens perfect. Geen vertragingen of andere gekke dingen.