Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Mikos schreef:Volgens mij zijn de beelden van de ontsporing juist van een webcam. De beelden van na de ontsporing van een drone.
Scherp. Dit filmpje is zonder reclame:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

en-es schreef:Paspoortcontrole door de Borderforce op station London St.Pancras na aankomst met de Eurostar.
Hebben ze daar niet juist die gigantische terminals voor neergeplempt op alle andere Eurostarstations? :X :')
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door quakkerillo »

De controles daar zijn vooral gericht op identiteitscontroles, en zaken die verboden zijn om mee te nemen op de trein.
In Londen zelf - als ze daar controles doen - is net als op vliegvelden dat je door de douane moet lopen. Dit zal dus een douanecontrole geweest zijn, waarbij ze ook de paspoorten controleerden om te zien met wie ze te doen hadden en of ze eventueel een douane-controle waard zouden zijn. Dit heb ik ook één keer gehad met de Eurostar. De paspoorten werden toen ook alleen bekeken, en niet gescand zoals bij de controle in Brussel-Zuid.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Het lijkt hier verdulleme bijna NEEderland kindertjes! -o-

Afbeelding
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Nee, Groot-Brittannië dan. Het hele land hangt vol met onzinnige waarschuwingen. Mind the gap. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Goed dat ze ook even zeggen dat je niet door het raam naar buiten mag, in Tilburg begreep iemand dat niet helemaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

:shock:

Het buitenland is groter dan ik dacht.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Aking schreef:Het lijkt hier verdulleme bijna NEEderland kindertjes! -o-
Moet die koffer onderin ergens nu een bom in een koffer voorstellen? :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Het lijkt mij een vuurwapen. Het zal dus wel verboden zijn een vuurwapen in je bagage te vervoeren, wat ik ook geen heel gekke regel vind. Maar zou het openlijk dragen van een vuurwapen dan wel mogen? Ik ben verder niet bekend met de regels daaromtrent in Oekraïne.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Het lijkt mij eerder een granaat of ander explosief. Lijkt op zich tamelijk voor de hand liggend dat je zoiets niet in je koffertje meeneemt, maar zelfs in ons landje zijn er regelmatig types die met gevonden oorlogstuig onder hun snelbinder naar huis fietsen. En hier is het geen oorlog...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door SLToilet »

Aking schreef:Het lijkt hier verdulleme bijna NEEderland kindertjes! -o-

Afbeelding
En ik maar denken dat Singapura een "fine country" is :')

Veel logische zaken en ook zaken die best landspecifiek zijn (zoals geen alcohol drinken) maar niks in een latijns schrift, en geen verwijzing naar een webpagina, dat zou natuurlijk ideaal zijn. Terwijl ik dit schrijf heb ik trouwens te maken gehad met een hebberige Waal. Hebben ze daar ook een regel dat je geen lege, ongereserveerde stoelen naast jou mag opeisen?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door julsteren »

In heel België wil het inderdaad nog wel eens voorkomen dat mensen moeilijk doen om een tasje naast je op de stoel. Cultureel dingetje daar.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Afbeelding

Gewoon onderdeel van de meest recente hoffelijkheidscampagne van de NMBS ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ik heb m'n bril niet op, want die heb ik niet, maar volgens mij hebben ze het in die campagne over gangpad. Nu kan zijn dat je daar met enige regelmaat zit, maar ik denk bij stoel toch aan iets anders (A)
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

umbusko schreef:Nee, Groot-Brittannië dan. Het hele land hangt vol met onzinnige waarschuwingen. Mind the gap. :wink:
Carry water with you in hot weather.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Als ik het goed begrijp mist ICE 11 vanaf Köln het tweede treinstel en is het overvol. Gelukkig zit ik comfortabel eerste klas in het stel uit Brussel nadat ik iemand van mijn plaats heb gejaagd. (A) Er is inderdaad geen lege plek meer over hier.

Ondertussen is in ICE 529 de airco defect en het rijtuig half afgezet met linten. Iedereen heeft schijt en verwijdert eigenhandig de linten. _O- Lekker warm hier!
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Na ruim twee weken voornamelijk heerlijk epibreren in Cavallino (Italië) en uitstapjes maken in de regio morgen een lange reis naar huis voor de boeg. Ik lijd nu ook nog net niet aan tanorexia :)

In tegenstelling tot de vakantie op Gran Canaria nauwelijks van het OV gebruik gemaakt eigenlijk. Voornamelijk omdat we met de auto hier gekomen zijn en omdat dat OV in Italië nogal onbetrouwbaar is. Ook nog eens best wel vaag met lijnen die onder twee nummers rijden... Het is me trouwens wel opgevallen dat hier een echt ontzettend divers wagenpark is bij de ATVO.

Alleen eigenlijk met de vaporetto geweest vanaf Punta Sabbioni naar het San Marcoplein in Venetië. In Venetië zelf nog een rondje gemaakt en over het grote kanaal dwars door de stad. Venetië is erg mooi en de kleine rustige straatjes die wij veel namen zijn ook echt de moeite waard.

Nu over twee weekjes nog naar Hamburg en nu wel met de trein. IC Berlijn rijdt dan om, dus opstappen in Deventer en overstappen in Osnabrück. In Hamburg wil ik ook nog Miniatur Wunderland bezoeken en eigenlijk voornamelijk lekker rondkijken. We gaan op een zaterdag terug, dus die IC Berlijn kregen we niet voor de vanafprijs. Daarom in Osnabruck overstappen op de stoptrein naar Hengelo. Daarna wel lekker 1e klas verder naar Den Dolder (leve de 1e-klasupgrades!)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Durashift »

Suus schreef:
Spoiler: show
Afbeelding
Gewoon onderdeel van de meest recente hoffelijkheidscampagne van de NMBS ;-)
Duss, het draagvermogen van de NMBS bagagerekken is vrij fors kennelijk. :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Doe een praktijktest en laat ons vooral de uitslag weten? *O*
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Ferdinand schreef:Na ruim twee weken voornamelijk heerlijk epibreren in Cavallino (Italië) en uitstapjes maken in de regio morgen een lange reis naar huis voor de boeg. Ik lijd nu ook nog net niet aan tanorexia :)

In tegenstelling tot de vakantie op Gran Canaria nauwelijks van het OV gebruik gemaakt eigenlijk. Voornamelijk omdat we met de auto hier gekomen zijn en omdat dat OV in Italië nogal onbetrouwbaar is. Ook nog eens best wel vaag met lijnen die onder twee nummers rijden... Het is me trouwens wel opgevallen dat hier een echt ontzettend divers wagenpark is bij de ATVO.

Alleen eigenlijk met de vaporetto geweest vanaf Punta Sabbioni naar het San Marcoplein in Venetië. In Venetië zelf nog een rondje gemaakt en over het grote kanaal dwars door de stad. Venetië is erg mooi en de kleine rustige straatjes die wij veel namen zijn ook echt de moeite waard.

Nu over twee weekjes nog naar Hamburg en nu wel met de trein. IC Berlijn rijdt dan om, dus opstappen in Deventer en overstappen in Osnabrück. In Hamburg wil ik ook nog Miniatur Wunderland bezoeken en eigenlijk voornamelijk lekker rondkijken. We gaan op een zaterdag terug, dus die IC Berlijn kregen we niet voor de vanafprijs. Daarom in Osnabruck overstappen op de stoptrein naar Hengelo. Daarna wel lekker 1e klas verder naar Den Dolder (leve de 1e-klasupgrades!)
Wat is er eigenlijk te doen in Hamburg? (Serieuze vraag). Ik ben er in 2015 geweest, maar ik vond Hamburg enorm tegenvallen. Zeker voor een stad van die grootte. Sylt lijkt me wel een keer gaaf. De rit er naar toe, over de Hindenburgerdamm.

Vanmiddag vanuit Thüringen weer naar huis. Morgen weer aan het werk en over drie-en-halve week naar München. Gelukkig hebben ze daar geen Regio-Shuttles, want in Thüringen rijden ze overal. Zelfs op drukke lijnen als Leipzig-Gera. Ze zijn te klein en die schuine balken zorgen ervoor dat je moeilijker naar buiten kan kijken. Thüringen is landschappelijk erg mooi, maar de Regio-Shuttles zijn een duidelijk minpunt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Hamburg staat bij mij hoog het lijstje met nog te bezoeken steden. Vaak zijn steden die een lange maritieme geschiedenis hebben extra spannend, omdat er door de totaal veranderde maritieme industrie (containerisation) en de bijbehorende schaalvergroting heel veel stedelijk verval is opgetreden, die in recente jaren met grote stedelijke vernieuwingsprojecten wordt bestreden. Je ziet dat in zulke gebieden creatieve pioniers allerlei interessante projecten ontwikkelen. Ook zijn veel havensteden in het verleden erg rijk geweest (en soms zijn ze dat nog steeds), wat je kan zien in de architectuur in de oudere stad. Ze hebben vaak ook een heel eigen horeca- en uitgaanscultuur en zijn vaak veel multicultureler dan de rest van het land.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Ik ben er ook nooit geweest, maar bij die oude binnenstad moet je je in Hamburg dacht ik niet al te veel voorstellen. Een beetje zoals bij jou thuis, zeg maar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Dat valt in Hamburg nog best mee, veel is herbouwd. Er zijn brede grachten, je kunt flaneren langs de Alster en vanuit de metro alles bekijken tussen Rathaus en Landungsbrücken, waar op een kronkelend viaduct wordt gereden, een ritje helemaal rond met de U3 is sowieso wel leuk. In het oude pakhuizenkwartier Speicherstadt vind je ook dat modelbouwding en de nagelnieuwe Elbphilharmonie.
Een relikt van het bombardement is de Nikolaikirche, met 146 meter hoogte ooit de hoogste kerktoren ter wereld, waarvan alleen de toren en wat muurrestanten nog overeind staan. Het is nu een monument en voor 5 euro kun je het museum in de crypte in en met een lift de toren in, waar je vanaf 76 meter een uitzicht over de stad hebt.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door AppleMoose »

Van Hamburg moet je je niet al teveel voorstellen. Als je alleen de gebouwen wilt bekijken ben je in een middagje wel klaar. Typisch een stad waarbij je dingen moet doen. Toen ik er was, was het weer ook niet heel denderend, dus dat zal ongetwijfeld meespelen bij de beoordeling van deze stad. We kwamen vooral voor Miniatur Wunderland en dat was zeker de moeite (en de reis) waard :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Vergeet de Reeperbahn niet kindertjes *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten