Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Milco »

Op Facebook kwam de 9209 voorbij, geen idee waar die regulier wordt ingezet eigenlijk.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

TCR/Connexxion Tours toevallig? Ik zou even foto's terug moeten zoeken om uit te vinden welke het was, maar er reden op de Keukenhofpendels eerder dit jaar ook gelede Citaro's in nieuwe Connexxion-kleuren. Dat moet dus haast wel TCR zijn geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

We wisten al dat Breng Flex zou stoppen, dat gebeurt per december 2019. Het geld gaat naar het versterken van de HOV lijnen. En lijn 3 in Nijmegen komt weer terug. *bus* Dus weg met dat flexsysteem. :pos:

Bron
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

@Daniel : Dat zullen dan de 411 en 412 geweest zijn. TCR zal wel rond Nijmegen te zien zijn mits zij de pendeldiensten naar de P&R's weer uitvoeren.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Marc »

De nummers heb ik helaas niet kunnen zien omdat de bussen op de bufferplaats stonden aan de andere kant van de tunnel. Ik probeer de komende dagen eens te letten op de gelede bussen die langskomen.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Dat de 9227 in Nijmegen is kan ik bevestigen; zit er nu in als lijn 5 naar Groesbeek! *bus*
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

Ook de 4633, 4635, 9167, 9215, 9225 en 9262 zijn volgens digitale bronnen in Nijmegen.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

Milco schreef:Op Facebook kwam de 9209 voorbij, geen idee waar die regulier wordt ingezet eigenlijk.
Deze bus staat al maanden op het terrein van Nijmegen samen met een voormalig sternet bus. Deze stonden daar om eventueel te gebruiken als pendelbussen voor de waalbrug. Maar zijn daar nooit voor gebruikt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Ook de 4633, 4635, 9167, 9215, 9225 en 9262 zijn volgens digitale bronnen in Nijmegen.
Volgens analoge bronnen (m'n ogen :p ) is ook de 9179 aanwezig, dus toch nog wat ex-Voorne Puttens grijs in Nijmegen. Zojuist vastgelegd als, op dit moment, enige gelede op lijn 5.

Dat de 9262 die je noemt in Nijmegen is lijkt me niet zo bijzonder: die is in Breng huisstijl met roze dak. Nu in afwachting van de 9242 die meer in het lijstje hoort als Arnhems blauwe gelede.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

regenmaker schreef:We wisten al dat Breng Flex zou stoppen, dat gebeurt per december 2019. Het geld gaat naar het versterken van de HOV lijnen. En lijn 3 in Nijmegen komt weer terug. *bus* Dus weg met dat flexsysteem. :pos:

Bron
Goed nieuws, hoewel het natuurlijk al veel te lang heeft geduurd. Ook mooi dat er wat dienstregelinguren terug in de plaats komen, dat is ook niet eens vanzelfsprekend. Hoewel een deel van de reizigers wel niet meer terug zal keren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Volgens de wiki is er maar een witte (9227). Welke is de andere dan?
Ik heb het nummer niet gezien (want moest door op weg naar een andere gelede), maar kan in elk geval bevestigen dat er twee witte Citaro G's in Nijmegen zijn.
Had namelijk net de 9227 in Weurt ri. Beuningen op de foto en trof toen ik ca. 10-15 minuten later langs Nijmegen CS kwam daar nog een witte op de bufferplek aan. Kwam in elk geval dichtbij genoeg om te zien dat hij een viercijferig nummer (92xx leek het op) had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busentrein »

9209 is de andere witte Citaro G die in Nijmegen rijdt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Overigens is de 9215 ook wel een leuke, die rijdt namelijk nog in zijn tijdelijke Schiphol Sternet jasje rond. Verder nog een derde IJsselmondse wagen langs zien komen: de 4630 was ook actief.
En naast de gelede MANs in Breng kleuren die vrij veel rondreden was de 9246 in Bravo jasje ook aanwezig, maar die stond zo'n beetje de hele middag reserve te staan op het station.

Inzet is dit jaar kennelijk wat meer verspreid: waar in voorgaande jaren lijn 6 nagenoeg geheel geleed reed zaten daar vandaag nog de nodige 12-meter tussen (die veelal overvol langs kwamen rijden). Op lijn 5/11 de gebruikelijke mix, lijn 2 met de meerderheid van de omlopen geleed en op lijn 8 reden er twee rond.
Wat ik in eedere jaren niet gezien had was het nagenoeg geheel geleed rijden van lijn 9 (gebeurde vandaag wel) en naast de Limburgliners die Arriva op de 83 inzette kwam ik ook nog een Breng-slag met een gelede tegen. Zodoende was er vandaag dus R-net in Limburg te zien :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Lijn 45 schreef:Ook de 4633, 4635, 9167, 9215, 9225 en 9262 zijn volgens digitale bronnen in Nijmegen.
Ik zag vandaag de 4631 op lijn 2 en de 4635 op lijn 6. Verder ben ik niet blijven kijken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:
regenmaker schreef:Voor diegene die het nog niet wisten: Vanaf 21 juli gaan alle lijnen via de vernieuwde Waalkade rijden in plaats van via de Burchtstraat. De bus verdwijnt hiermee definitief uit het Centrum.

Gelderlander
Nog minder reden om de bus in Nijmegen te pakken. Gelukkig maken ze de keuze makkelijk voor mij. *bus*
En als ik je vertel dat lijn 321 weer naar Uden gaat rijden vanaf december. Als lijn 322 dat dan weer wel.
Ik heb zoiets al gehoord. Hooguit als die de oude route van lijn 121 voor 2004 gaat rijden, via de halte Velmolenweg. Dan zou ik namelijk vrijwel dagelijks de bus naar het werk pakken. :wink:
Maar naar Nijmegen of in Nijmegen zal ik nog steed weinig de bus pakken
"Een touringcar is geen bus"
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wageningen1998 »

Weet iemand waarom er de laatste tijd alleen nog gasbussen op lijn 1 en 3 in Arnhem rijden?
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Diverse werkzaamheden (mogelijk inmiddels alleen de Apeldoornseweg) op de route van lijn 3 en de koppeling tussen die lijnen 's avonds
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

De Paul Krugerstraat is niet meer in beide richtingen begaanbaar voor lijn 3 door werkzaamheden aan de Apeldoornseweg. Lijn 91 reed laatst ook om via de Wagnerlaan en de Parkweg.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Timon91 »

Dat is al vanaf 6 juli zo en duurt nog t/m het einde van deze maand. Op lijn 3 vervallen volgens mij alle haltes tussen het station en het ziekenhuis, vanaf daar wordt de gewone route weer opgepakt. Resultaat: de busrit wordt er een stuk korter van ;)
Mijn Flickr account.
Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Ambassadorfan »

Wie nog graag bussen wil spotten die in het verleden elders in de dienstregeling reden kunnen daarvoor t/m zondag 11 augustus in Arnhem en Doetinchem vv terecht, diverse bussen(met name amba's) worden voor dat traject namelijk ingezet als treinvervangend vervoer.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

O.a. Connexxion Overal en DoorZeeland, diverse Duitse SEV bussen, Bravo etc.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door marvinkok »

Tis gewoon allemaal tcr :wink:
Behalve de Duitsers dan..
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Dennenboom »

Arnhem/Nijmegen: Door toenemend verkeer, werkzaamheden en de aanleg van drempels wordt de reistijd per bus steeds langer. Daarmee worden reizigers de auto ingejaagd.
https://www.gelderlander.nl/home/reizig ... ~a196ab0a/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Ehm.. met de auto heb je die drempels ook.. en de file.. toch?
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Dennenboom »

Het is de bedoeling dat de automobilist kiest voor de snelweg, daar wordt wel gewerkt aan capaciteit om zo de snelheid er in te houden. Voor de bus is de snelweg lang niet altijd een alternatief, simpelweg omdat daar geen reizigersaanbod is. Alleen als je in de bebouwde kom genoeg reizigers kunt verzamelen en vervolgens een stevig stuk op de snelweg rijdt en daarna weer in de stad beland is dat een alternatief. Of als er plaatsen vlak bij op- en afritten van de snelweg liggen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten