Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Daniel schreef:Had ik gister nog gedaan, maar OVinfo kende geen ritten eindigend op Veenendaal Centrum/Plein terwijl dat op zondag wel te zien is :wink: De dienstregeling op de Syntus-site is lastig te bekijken vanaf mobiel.
TimoD schreef:Ik sprak een chauffeur van zo'n busje, ze zijn overgekomen omdat pauw de 381 niet kan rijden vim personeelstekort. Dat doet syntus dus zelf met die busjes. Wat ervan klopt weet ik niet maar ik heb inderdaad de laatste tijd geen Rosero gezien.
Pouw rijdt de 381 toch überhaupt niet, dat doet Syntus immers zelfs (en in voorgaande jaren 's zomers met 12-meter, dus dan zie je inderdaad geen Rosero's).
Sowieso heeft Syntus zelf gewoon zat Rosero's (Pouw niet meer daarentegen) en heb ik in de vakantiedienst zowel 19 als 74 met zo'n ding gereden zien worden.
Je hebt gelijk hoor, Pouw doet dat inderdaad niet. Dat verhaal slaat blijkbaar nergens op. De betreffende chauffeur (in de rode buurtbus) heeft z'n dienst laten zien, en naast de 3 uur pauze zag ik wel écht lijn 381 staan. Waarom dat met die busjes moet is me echter onduidelijk.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wanneer wordt eigenlijk het concept vervoersplan van Syntuz bekend gemaakt?
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Na besluit van GS in september :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Dan is het geen concept meer toch?
Al waren de denkrichtingen voor de grootste wijzigingen al wel uit de vragen in de provinciale enquête op te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Het Rocov heeft wel al een advies over het vervoersplan uitgegeven.
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

^Bedankt voor die link! Ik lees heel wat aparte dingen. Zoals: 280 naar een uursdienst en sommige ritten (als ik het goed lees) door naar Kesteren (als Arriva meewerkt)!? :shock: Je krijgt zo bijna de Kersenlijn terug in busvorm.. In dat geval lijkt mij een uursdienst een hele vooruitgang. En terecht dat de Henschotermeerlijnen worden geschrapt, kost alleen maar DRUs. Veel grote veranderingen (behalve de Amersfoortse stadslijn 1 dan) lees ik verder voor de Syntuslijnen niet echt. Qbuzz daarentegen... Ik ben nu echt extreem benieuwd naar het definitieve vervoer(s)plan...

Edit: trouwens, nu ik het zeg, in de omgeving Veenendaal komen wel veel veranderingen natuurlijk met een 'nieuwe' lijn 87 en het inkorten van de (x)80.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Zie daarvoor ook het advies over het vervoersplan van Qbuzz. Verre van positief (veelal terecht).
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Cas »

Wel handig om dat vooral in het concessietopic te bespreken, zodat alles bij elkaar staat, naast dat het natuurlijk geen alledaagse gebeurtenis is.
請勿靠近車門
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

Lijn 28 in Utrecht rijdt met de dubbelgeledes, op 1 omloopje na. Deze staan normaal op zaterdag binnen...
Bij twijfel: gebruik beton.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door matje82 »

Zat zelf net (weer) in een bomvolle lijn 53, en de dubbelgelede op lijn 28 met een paar mensen kwam me tegemoet, was een leuk contrast ;-)
Putdeksel
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 10:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Putdeksel »

MdJ schreef:Lijn 28 in Utrecht rijdt met de dubbelgeledes, op 1 omloopje na. Deze staan normaal op zaterdag binnen...
Op zondag ook dubbel geledes. Best nuttig met een handjevol passagiers. Vanaf in nieuwe dienstregeling standaard dubbel gelede op lijn 28 behoudens het feit dat er daarvoor te weinig dubbel gelede zijn..
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

De tweede fase van herinrichting Utrechtseweg nabij Jordanlaan/Kroostweg is bijna voltooid. Situatie lijkt beter voor fietsers, voor bussen het bijna gelijk alleen vervelend met rood licht en aansluitende auto's die voorrang dienen te verlenen, maar vaak niet doen.

Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Waarom is de straat geasfalteerd maar het fietspad niet? Beide vervoersmiddelen verdienen het gelijke comfort wat mij betreft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Fietsers moet je toch van de fiets jagen? Of was het nu de automobilist de auto uit jagen? :lol:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Suus schreef:Waarom is de straat geasfalteerd maar het fietspad niet? Beide vervoersmiddelen verdienen het gelijke comfort wat mij betreft.
Het wordt een 'fietsstraat' waar auto's te gast zijn.. De huizen die je links ziet, moesten in de vorige situatie over het fietspad heen om op de eigen oprit te komen. Ik gok, maar met de Gemeente Zeist weet je het maar nooit, dat ze dus klinkers erin gelegd hebben om hard rijden te ontmoedigen o.i.d.
En ohja, je kan nu ook via de fietsstraat het verkeerslicht omzeilen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Suus »

Een fietsstraat geef je niet aan met bord “Fiets/Bromfietspad” G12a...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Gemeente Zeist is niet zo goed met verkeersborden... dat hebben we ook gemerkt in het centrum waar een paar stukjes alleen voor de bus zijn. i.p.v. een niet zo lang geleden uitgegeven bord voor een bus weten ze het altijd weer op een eigenhandige onduidelijke manier weer te geven.

Ook de 2e Hogeweg is weer een voorbeeld hoe slecht de gemeente is in het aanleggen van wegen. Daar hadden ze een compleet verkeerd type wegdek gekozen wat totaal niet past bij zo'n drukke straat. Na 3 maanden was de toplaag er al zo'n beetje af en ik zie nu dat ze het opnieuw geasfalteerd hebben. Ik zal het ook maar niet hebben over het drama van de Bergweg.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

Suus schreef:Een fietsstraat geef je niet aan met bord “Fiets/Bromfietspad” G12a...
Die staat daar dan ook al sinds vóór de verbouwing. Gezien de werkzaamheden nog niet klaar zijn, zou e.e.a. nog vervangen kunnen worden door zo'n Houtens fietsstraatbordje (dat ook al gebruikt wordt op de Slotlaan, maar dan met de tekst 'winkelstraat, auto te gast').
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Suus schreef:Een fietsstraat geef je niet aan met bord “Fiets/Bromfietspad” G12a...
Het is ook nog niet klaar, aangezien alles vandaag ook nog omgeleid wordt. Wat Ferdinand ook al zegt.. Gemeente Zeist is niet goed met verkeersborden
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Op de stalling Europalaan is eer Heuliez GX127 met TEC opschriften en groen kenteken gespot. De geruchten gaan dat dit busje mogelijk als testbus gaat dienen op U-OV stadslijn 2. Weet iemand meer?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Je hoeft niet veel moeite te doen om vast te stellen dat de Optares het niet echt geweldig doen (er rijdt nogal eens een SprinterCity op lijn 2).
Niet heel verwonderlijk dat ze dan een alternatief gaan testen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door T-hijs »

Waar ligt dat aan? Gaan ze zo snel stuk? Speelt dat ook in andere concessies?
F.k.a. Bollenstad
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Gekko123 »

In andere concessies rijden geen elektrische Optares rond, dus wat dat betreft is dit sowieso al een redelijk uniek voertuig. Verder is de laadtechniek ook anders dan bij veel andere elektrische bussen die nu rondrijden her en der in het land. De Optares in Utrecht worden opgeladen via een laadplaat in het wegdek waar de bus dan een tijdje op moet blijven staan, terwijl op andere plekken de bussen worden opgeladen via een laadpaal (stekker of stroomafnemer).
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door T-hijs »

Oké, helder. Dank!
F.k.a. Bollenstad
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Kon/kan men niet die twee elektrische Citea's van Gorinchem overplaatsen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten