Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Zolang je geen kondoekoes of medereizigers in elkaar timmert is het zeker aan te raden hoor :Y
Re: Kort buitenlands nieuws
"We are pleased to be able to tell passengers that we have reached agreement and will be remaining part of both the Interrail and Eurail passes."
https://twitter.com/RailDeliveryGrp/sta ... 49504?s=09
https://twitter.com/RailDeliveryGrp/sta ... 49504?s=09
Re: Kort buitenlands nieuws
Aking schreef:Zolang je geen kondoekoes of medereizigers in elkaar timmert is het zeker aan te raden hoor :Y
Ervaring? :Y
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Kort buitenlands nieuws
Met Interrailen? Gok dat ik er een stuk of 15 op m'n naam heb staan ja. :Y
En ook genoeg treinreisjes zonder Interrail gemaakt, waardoor mijn totaal qua met de trein bereisde landen nu op 29 (of 30) staat *O*
En ook genoeg treinreisjes zonder Interrail gemaakt, waardoor mijn totaal qua met de trein bereisde landen nu op 29 (of 30) staat *O*
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat is een snelle vergadering geweest. Waren de vervoerders unaniem tegen het stoppen van de geldigheid van Interrail?Chrysa schreef:"We are pleased to be able to tell passengers that we have reached agreement and will be remaining part of both the Interrail and Eurail passes."
https://twitter.com/RailDeliveryGrp/sta ... 49504?s=09
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik snap nog steeds niet waarom ze er uit wouwen.
1. Abstractie; mensen die 3-daagse Interrail kopen en de 1e/laatste reisdag gebruiken om de enorm dure tickets van bijv. Glasgow-Londen goedkoper te reizen dan met een gewoon 'off-peak' ticket, want geen peak restrictie. RDG zei dat er nog overlegd werd om dit door te laten gaan, ook bij verlaten van Interrail. Dus dat zou niet het probleem zijn geweest.
2. Integratie Interrail/EUrail - competitie Britrail; De distinctie tussen Europese en niet-Europese reizigers wordt over een tijd geschrapt blijkbaar, met één uniform ticket. Dit zouden de Britten niet gewild hebben, omdat ze dan dachten dat mensen dat gebruiken ipv Britrail passes. Maar ze zeggen zelf dat deze iets goedkoper zijn, en meer extra voordelen bieden. Door Eurail geldig te hebben in UK trek je extra reizigers naar daar. Mensen gaan vaak niet én Eurail voor het vasteland én Britrail combineren; dan doe je één van de twee. En dan lijkt met dat de UK vaak aan het korte eind zal trekken.
Dus voor alleen UK is Britrail al handiger eigenlijk, en door combinatie niet te accepteren verminder je eigenlijk bezoekers. Dat zal ook geen goede reden zijn.
Kan iemand een andere reden bedenken wat zou kunnen hebben meegespeeld?
1. Abstractie; mensen die 3-daagse Interrail kopen en de 1e/laatste reisdag gebruiken om de enorm dure tickets van bijv. Glasgow-Londen goedkoper te reizen dan met een gewoon 'off-peak' ticket, want geen peak restrictie. RDG zei dat er nog overlegd werd om dit door te laten gaan, ook bij verlaten van Interrail. Dus dat zou niet het probleem zijn geweest.
2. Integratie Interrail/EUrail - competitie Britrail; De distinctie tussen Europese en niet-Europese reizigers wordt over een tijd geschrapt blijkbaar, met één uniform ticket. Dit zouden de Britten niet gewild hebben, omdat ze dan dachten dat mensen dat gebruiken ipv Britrail passes. Maar ze zeggen zelf dat deze iets goedkoper zijn, en meer extra voordelen bieden. Door Eurail geldig te hebben in UK trek je extra reizigers naar daar. Mensen gaan vaak niet én Eurail voor het vasteland én Britrail combineren; dan doe je één van de twee. En dan lijkt met dat de UK vaak aan het korte eind zal trekken.
Dus voor alleen UK is Britrail al handiger eigenlijk, en door combinatie niet te accepteren verminder je eigenlijk bezoekers. Dat zal ook geen goede reden zijn.
Kan iemand een andere reden bedenken wat zou kunnen hebben meegespeeld?
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik snap niet dat ze zo snel van gedachten zijn veranderd.
Re: Kort buitenlands nieuws
Nou, op sociale media brak gisteren een volksopstand uit met diverse hashtags en petities. Niet alleen in Groot-Brittannië, maar ook op het continent.
Ik weet alleen nog niet wie de verliezer is. De Britten hebben het geprobeerd te spinnen als stugge Europeanen, terwijl EUrail het als stugge Britten bracht. De nu gemaakte afspraken zijn niet bekend gemaakt, dus wie het armpje drukken heeft gewonnen valt niet vast te stellen. De reiziger heeft er in ieder geval profijt van.
Ik weet alleen nog niet wie de verliezer is. De Britten hebben het geprobeerd te spinnen als stugge Europeanen, terwijl EUrail het als stugge Britten bracht. De nu gemaakte afspraken zijn niet bekend gemaakt, dus wie het armpje drukken heeft gewonnen valt niet vast te stellen. De reiziger heeft er in ieder geval profijt van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Train feels the strain: passengers slate £150m Caledonian Sleeper
With luxury double rooms, en suite showers and a breakfast service which includes smoothie bowls and eggs royale, the relaunch of the renowned Caledonian Sleeper just over 100 days ago seemed to have elevated the train service to the highest standards of luxury and convenience.
But since the £150m fleet of trains was introduced in April, it has been beset with difficulties – from severe delays and botched reservations to food shortages and a broken air conditioning unit. One passenger complained of a power cut, while another one was forced to sleep with the lights on.
Bron en meer: The Guardian
De problemen op de Caledonian Sleeper blijven maar aanhouden. De dienstverlening aan boord verslechtert, het nieuwe materieel blijft haperen en het oude materieel valt van ellende uit elkaar. De punctualiteit is gezakt richting de 70% (en dat ondanks de zeer ruime rijtijden, die al snel 1-2 uur ruimer zijn dan nodig), en reizigers die klagen over de belofte van een 'hotel op wielen' raken het steeds verder zat. De vraag is wat de uiteindelijke druppel gaat worden: gisterenochtend werd een trein in Preston opgeheven, en kregen reizigers het verzoek zelf kaartjes te regelen voor de treinen van Virgin (The Scotsman). Als je dan al 335 pond betaald hebt is dat natuurlijk van de zotte.
With luxury double rooms, en suite showers and a breakfast service which includes smoothie bowls and eggs royale, the relaunch of the renowned Caledonian Sleeper just over 100 days ago seemed to have elevated the train service to the highest standards of luxury and convenience.
But since the £150m fleet of trains was introduced in April, it has been beset with difficulties – from severe delays and botched reservations to food shortages and a broken air conditioning unit. One passenger complained of a power cut, while another one was forced to sleep with the lights on.
Bron en meer: The Guardian
De problemen op de Caledonian Sleeper blijven maar aanhouden. De dienstverlening aan boord verslechtert, het nieuwe materieel blijft haperen en het oude materieel valt van ellende uit elkaar. De punctualiteit is gezakt richting de 70% (en dat ondanks de zeer ruime rijtijden, die al snel 1-2 uur ruimer zijn dan nodig), en reizigers die klagen over de belofte van een 'hotel op wielen' raken het steeds verder zat. De vraag is wat de uiteindelijke druppel gaat worden: gisterenochtend werd een trein in Preston opgeheven, en kregen reizigers het verzoek zelf kaartjes te regelen voor de treinen van Virgin (The Scotsman). Als je dan al 335 pond betaald hebt is dat natuurlijk van de zotte.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
RegioJet: Vanaf juni 2020 van Wenen naar Boedapest
De private spoorwegmaatschappij Regiojet introduceert volgende zomer een treindienst naar Boedapest. De reeds bestaande trein Praag – Wenen wordt twee keer per dag verlengd naar Boedapest. Dat heeft de spoorwegmaatschappij donderdag bekend gemaakt.
Bron: https://www.treinreiziger.nl/regiojet-v ... boedapest/
Mooi nieuws, krijgt de ÖBB ook wat concurrentie. Denk wel dat er op termijn voldoende vervoersvraag is voor een uursdienst Wien-Györ-Budapest en Wien-Brno-Praha al dan niet uitgevoerd door verschillende vervoerders met eventueel verschillende concurrerende tarieven.
De private spoorwegmaatschappij Regiojet introduceert volgende zomer een treindienst naar Boedapest. De reeds bestaande trein Praag – Wenen wordt twee keer per dag verlengd naar Boedapest. Dat heeft de spoorwegmaatschappij donderdag bekend gemaakt.
Bron: https://www.treinreiziger.nl/regiojet-v ... boedapest/
Mooi nieuws, krijgt de ÖBB ook wat concurrentie. Denk wel dat er op termijn voldoende vervoersvraag is voor een uursdienst Wien-Györ-Budapest en Wien-Brno-Praha al dan niet uitgevoerd door verschillende vervoerders met eventueel verschillende concurrerende tarieven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Vooral in de zomer zit Wenen - Boedapest stamp en stampvol, dus kan inderdaad geen kwaad denk ik.
Al ben ik wel benieuwd wat ze met de prijs gaan doen, de MAV heeft op dit moment retourtjes Boedapest - Wenen voor 25 euro, wat in mijn ogen al vrij goedkoop is. Heel veel ruimte voor concurrentie op prijs is er dus niet lijkt me.
Al ben ik wel benieuwd wat ze met de prijs gaan doen, de MAV heeft op dit moment retourtjes Boedapest - Wenen voor 25 euro, wat in mijn ogen al vrij goedkoop is. Heel veel ruimte voor concurrentie op prijs is er dus niet lijkt me.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Wien-Budapest is dan ook 2 uur en 37 minuten per trein. Daar kun je makkelijk mee concurreren met het vliegtuig. Wien-Praha is 3 uur en 57 minuten. Je zit wel boven de 3 uurs-grens, maar het vliegveld van Praha heeft enkel busverbindingen met het stadscentrum wat in het voordeel werkt van de trein. Bovendien bedient deze trein Brno, de tweede stad van Tsjechië.
Ik ben eerder benieuwd wat de ÖBB qua prijzen biedt voor een enkeltje Wien-Budapest. De MAV kan natuurlijk niet torenhoge prijzen rekenen aangezien Hongarije een stuk armer land is en volgens mij kun je als buitenlander ook niet bij de MAV boeken, tenzij je in Hongarije bent. Dan zijn de ÖBB-prijzen wel wat interessanter.
Ik ben eerder benieuwd wat de ÖBB qua prijzen biedt voor een enkeltje Wien-Budapest. De MAV kan natuurlijk niet torenhoge prijzen rekenen aangezien Hongarije een stuk armer land is en volgens mij kun je als buitenlander ook niet bij de MAV boeken, tenzij je in Hongarije bent. Dan zijn de ÖBB-prijzen wel wat interessanter.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Als buitenlander kun je bij Wasteels boeken voor MAVprijzen *O*
En volgens mij heeft de ÖBB een sparpreis Wenen - Budapest vanaf 19,- enkele reis.
En volgens mij heeft de ÖBB een sparpreis Wenen - Budapest vanaf 19,- enkele reis.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dan is de MAV-start toch goedkoper, die verkopen dat stuk vanaf 4225 Florinten (12,95). Het verschil met de concurrentie is dan al snel niet zo groot. Die prijzen zijn online prima te boeken, je moet ze alleen wel in Hongarije in de kaartautomaat ophalen.
Wat beter de dienstregeling nalezen kan geen kwaad, die uursdienst is er praktisch al. De Railjet rijdt een tweeuursdienst, de D-treinen Avala, Transsylvania, Léhar, Hortobágy en Dacia vullen dat vrijwel volledig op tot een uursdienst. Vanuit Wenen mist alleen de 12:42, vanuit Budapest de 10:40 en 12:40.Nitein-Repart schreef:Denk wel dat er op termijn voldoende vervoersvraag is voor een uursdienst Wien-Györ-Budapest
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Vandaag is bekend gemaakt dat de West Coast Mainline vanaf december geëxploiteerd gaat worden door een consortium van First en Trenitalia. Dat betekent dat er na 22 jaar een einde komt aan Virgin Trains op Britse sporen.
De Pendolino's zullen worden gemoderniseerd, de Voyagers worden vervangen door nieuwe bi-mode treinen.
https://www.railmagazine.com/news/netwo ... ember-2019
De Pendolino's zullen worden gemoderniseerd, de Voyagers worden vervangen door nieuwe bi-mode treinen.
https://www.railmagazine.com/news/netwo ... ember-2019
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort buitenlands nieuws
Wat wordt er bedoeld met schaduw-vervoerder voor hs2 in dat artikel?
Het is een spectrum.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat de vervoerder op een of andere manier een rol gaat spelen in de nieuwe hogesnelheidslijn die na 2026 open gaat, alleen zijn ze nu nog aan het uitzoeken hoe precies.
Re: Kort buitenlands nieuws
Zaterdag as weer eens een staking bij de NMBS
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/15 ... -zaterdag/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/15 ... -zaterdag/
Re: Kort buitenlands nieuws
SBB und ÖBB wollen zusammen das Nachtzug-Angebot ausbauen
Zwischen Zürich, Bregenz und München soll es ab Dezember 2020 täglich sechs Verbindungen pro Richtung geben, wie die SBB am Montag mitteilte. Bei bereits bestehenden Verbindungen – insbesondere zwischen Zürich-Basel und Berlin sowie Hamburg – wird eine Kapazitätserweiterung geprüft. Diese Nightjet-Verbindungen hätten wegen der hohen Nachfragesteigerungen ihre Kapazitätsgrenzen erreicht.
Bron en meer: Neue Zürcher Zeitung
De SBB en de ÖBB willen samen het internationale treinverkeer naar Zwitserland uitbreiden. Het aantal EC-treinen tussen Zürich, Bregenz en München zou al gaan stijgen naar zes vanaf december volgend jaar (en door de dan afgeronde elektrificatie gaan deze treinen dan met SBB Pendolino-stellen rijden). Maar nu willen de beide maatschappijen ook het nachtaanbod verbeteren, als een direct gevolg van het Greta-effect. Zowel de verbinding naar Hamburg en Berlijn, alsmede die naar Praag zijn aan de capaciteitsgrenzen beland. Voor de NJ Zürich - Praag wordt nu de toevoeging van ligrijtuigen overwogen, voor de verbindingen naar Hamburg en Berlijn zijn grotere maatregelen nodig.
Zwischen Zürich, Bregenz und München soll es ab Dezember 2020 täglich sechs Verbindungen pro Richtung geben, wie die SBB am Montag mitteilte. Bei bereits bestehenden Verbindungen – insbesondere zwischen Zürich-Basel und Berlin sowie Hamburg – wird eine Kapazitätserweiterung geprüft. Diese Nightjet-Verbindungen hätten wegen der hohen Nachfragesteigerungen ihre Kapazitätsgrenzen erreicht.
Bron en meer: Neue Zürcher Zeitung
De SBB en de ÖBB willen samen het internationale treinverkeer naar Zwitserland uitbreiden. Het aantal EC-treinen tussen Zürich, Bregenz en München zou al gaan stijgen naar zes vanaf december volgend jaar (en door de dan afgeronde elektrificatie gaan deze treinen dan met SBB Pendolino-stellen rijden). Maar nu willen de beide maatschappijen ook het nachtaanbod verbeteren, als een direct gevolg van het Greta-effect. Zowel de verbinding naar Hamburg en Berlijn, alsmede die naar Praag zijn aan de capaciteitsgrenzen beland. Voor de NJ Zürich - Praag wordt nu de toevoeging van ligrijtuigen overwogen, voor de verbindingen naar Hamburg en Berlijn zijn grotere maatregelen nodig.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Kort buitenlands nieuws
HS2: Review to examine costs and benefits of rail project
https://www.bbc.com/news/uk-politics-49420332
Onder de nieuwe regering van Boris Johnson wordt het hele HS2 plan opnieuw onder de loep genomen om te zien wat het kost en wat het oplevert. Volledig schrappen, of grote veranderingen aan de planning zijn dus niet uitgesloten.
https://www.bbc.com/news/uk-politics-49420332
Onder de nieuwe regering van Boris Johnson wordt het hele HS2 plan opnieuw onder de loep genomen om te zien wat het kost en wat het oplevert. Volledig schrappen, of grote veranderingen aan de planning zijn dus niet uitgesloten.
Re: Kort buitenlands nieuws
Zolang de Britse media elke dag bericht over de plannen van de oppositie om de regering-Johnson omver te werpen zou ik niet teveel waarde hechten aan de ideeën van wat voor minister dan ook van de regering-Johnson.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Schotten willen veerdienst naar Eemshaven vanwege brexit
Het Schotse bedrijf TEC-Farragon heeft vergevorderde plannen voor een veerdienst tussen Eemshaven en het Schotse Rosyth, bij Edinburgh. Daarmee bereiden de Schotten zich voor op de naderende Brexit.
De ferry's zullen voornamelijk vracht vervoeren, maar kunnen ook een groot aantal passagiers en auto's meenemen. Dat bevestigt de Schotse reder na berichtgeving van RTV Noord.
Bron: https://nos.nl/artikel/2298362-schotten ... rexit.html
Lijkt mij wel mooi, een extra bootverbinding voor Nederland. Alleen wel lange rit.
Het Schotse bedrijf TEC-Farragon heeft vergevorderde plannen voor een veerdienst tussen Eemshaven en het Schotse Rosyth, bij Edinburgh. Daarmee bereiden de Schotten zich voor op de naderende Brexit.
De ferry's zullen voornamelijk vracht vervoeren, maar kunnen ook een groot aantal passagiers en auto's meenemen. Dat bevestigt de Schotse reder na berichtgeving van RTV Noord.
Bron: https://nos.nl/artikel/2298362-schotten ... rexit.html
Lijkt mij wel mooi, een extra bootverbinding voor Nederland. Alleen wel lange rit.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Als dat gaat gebeuren gaat de Eemshaven zeker vol staan met borden waar in het Engels op staat "Rechts rijden"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
In Hoek van Holland zijn het er twee, dat zal dus ook wel meevallen. (A)
Re: Kort buitenlands nieuws
De VVS heeft de cijfers over het eerste halfjaar van 2019 bekend gemaakt. Er waren in het eerste halfjaar 2% meer reizigers dan in het eerste halfjaar van 2018. Na de prijsverlaging is er zelfs een groei van 4,8% waarneembaar. Het aantal scholieren dat met het OV reist daalt, maar het aantal mensen dat met het OV naar het werk forenst stijgt flink, in het tweede kwartaal van 2019 zijn er zelfs 10% meer zakelijke abonnementen verkocht. De omzet is met 10 miljoen euro gedaald ten opzichte van het eerste halfjaar van 2018. Dit is grotendeels te danken aan de terugbetaling van duurdere tickets, zo hebben reizigers die hun jaarabonnement voor de prijsverhoging in een keer hadden betaald een deel van de aanschafprijs vergoed gekregen.Suus schreef:Om meer mensen in het OV te krijgen wordt per 1 april het zonestelsel van het regionale verkeersverbond gereorganiseerd van 46 naar 5 zones. Omdat de prijzen niet veranderen (en per 1 januari ook niet zijn verhoogd) worden daardoor heel veel reizen een stuk goedkoper, gemiddeld tussen de twintig en dertig procent. De centrumzone van Stuttgart wordt bijvoorbeeld verdubbeld, zodat alle losse kaartjes in Stuttgart € 2,50 worden in plaats van soms € 2,50 en soms € 2,90. Daardoor komen sommige voorsteden zoals Ludwigsburg en Esslingen nu slechts op één zone van Stuttgart te liggen, waardoor enkele reizen daar van € 4,20 naar € 2,90 gaan. Ook bij abonnementen wordt het zonesysteem gebruikt, bij het voorbeeld Ludwigsburg - Stuttgart kost een abonnement dan niet meer € 96,00 maar € 72,08. Men heeft € 84 miljoen vrijgemaakt om de eerste zes jaar het inkomstenverlies te kunnen compenseren, daarna verwacht men zoveel nieuwe reizigers te hebben dat de inkomsten weer gelijk zijn: http://www.vvs.de/einfachmachen/
https://www.vvs.de/no_cache/presse/deta ... orm-wirkt/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten