Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Zelf heb ik de Alter Elbtunnel nog op de lijst staan daar: een van de weinige plekken op de wereld waar auto's met de lift moeten om van een tunnel gebruik te maken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Dat is ook leuk om te zien inderdaad. De stad doet eigenlijk wel behoorlijk vertrouwd, haast Nederlands aan, door de huizenblokken en het vele baksteen en het water enzo.
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4494
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Nu zit ik wel in een Azuma tussen Leeds en Stevenage. Vooral de reserverings-displays zijn innovatief.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Nou, vertel dan eens? :P
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Pics or it didn't happen enzo :Y
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Mooi dat je vanuit de lange reis uit Thüringen nog een RRX-Desiro kan meepakken tussen Hamm en Dortmund. Eerste keer in een RRX-Desiro en de eerste kennismaking bevalt goed. Fijn dat er wifi aan boord is. 4G werkt in DE ook niet altijd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ferdinand »

Ik heb zelfs gehoord dat Duitsland na Ierland en Wit-Rusland het mobiele netwerk met de slechtste dekking van Europa heeft.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Het kan ook aan mijn brakke provider (Lycamobile) liggen, maar zodra ik de grens over ga in welke richting dan ook is het wel zo'n beetje klaar met mobiele data :X -o-
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cora »

Aking, Heb je wel Roaming aangezet? Daar ging ik vorig jaar mee de mist in :P
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

In Duitsland is het bereik van Telekom.de beter dan Vodafone en het bereik daarvan is weer beter dan O2. Ik merkte het meteen nadat ik van KPN naar Vodafone was overgestapt: het voorkeursnetwerk van KPN was altijd O2 omdat het voorheen als E-plus eigendom was van KPN.

Maar het stuk spoor tussen Haldern en Wesel heeft nog altijd een funkloch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4494
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ardan schreef:Nou, vertel dan eens? :P
Gereserveerde en ongereserveerde trajecten worden niet alleen met tekst aangegeven maar ook met lichtjes. Rood=niet beschikbaar, oranje=gedeeltelijk beschikbaar en groen=beschikbaar. Op mijn plek stond Leeds-Stevenage en Available from Stevenage. Met rood lichtje ernaast.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Lincoln schreef:Aking, Heb je wel Roaming aangezet? Daar ging ik vorig jaar mee de mist in :P
Jazeker, het netwerk os gewoon compleet bagger, en ik betwijfel zelfs of ze me niet op een of andere manier afknijpen want zelfs als ik wel netwerk heb is m'n internet tergend langzaam. Ik probeerde op Berlin Hbf een app van ~30mb te downloaden, dat heb ik na een minuut of 20 maar opgegeven omdat ik ongeveer 10mb binnen had -o-
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cora »

-o-

Alledaags:Ik was afgelopen zondag bij de Bocq(Touristenlijntje) en de trein Ciney - Spontin reed nog optijd toen ik er kwam. Alleen toen ik terug ging had dat ding +45 en erna zelfs meer dan een uur. (Hoe wist ik dat? Mijn vakantiegezelschap had de volgende trein vanuit Spontin naar Ciney met meer dan een uur vertraging).

En ja er is een dienstregeling! (A) Treinen naar Spontin vanaf Ciney moesten om :35 vertrekken maar wij kwamen doodleuk met +45 aanzeilen.

Dankzij de vertraging was het wel mogelijk een kerende MS08 Desiro op de foto te zetten *O*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:In Duitsland is het bereik van Telekom.de beter dan Vodafone en het bereik daarvan is weer beter dan O2. Ik merkte het meteen nadat ik van KPN naar Vodafone was overgestapt: het voorkeursnetwerk van KPN was altijd O2 omdat het voorheen als E-plus eigendom was van KPN.

Maar het stuk spoor tussen Haldern en Wesel heeft nog altijd een funkloch.
Licht ook wel aan in wat voor trein je zit. In de Regio-Shuttles ging het nog prima, in de BR612 soms wat wegvalletjes, maar in de IC-rijtuigen is het echt dramatisch te noemen. Dat terwijl je in de IC juist goed bereik wil hebben.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

en-es schreef:
Ardan schreef:Nou, vertel dan eens? :P
Gereserveerde en ongereserveerde trajecten worden niet alleen met tekst aangegeven maar ook met lichtjes. Rood=niet beschikbaar, oranje=gedeeltelijk beschikbaar en groen=beschikbaar. Op mijn plek stond Leeds-Stevenage en Available from Stevenage. Met rood lichtje ernaast.
Dat heb ik ook in andere treinen gezien. Ik dacht ook in de Mark-3-rijtuigen van de LNER en volgens mij sowieso in de IC’s van de GWR.
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

In ICE 10 (Frankfurt-Brussel) net voor Köln, komt er opeens een bericht in alleen het Nederlands dat reizigers naar Amsterdam via Aachen, Maastricht, Sittard en Hoorn kunnen reizen met “excuses voor het ongemaak”. :mrgreen:

Oh, en in de tweede keer omroep is het opeens via Aachen, Maastricht, Heerlen en Sittard. Ik weet niet, maar dat retourtje Heerlen-Maastricht zou ik zelf niet doen. :mrgreen: :mrgreen:
en-es
Berichten: 4494
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Vandaag voor het eerst een treinreis met mijn kaartje plus reservering op telefoon. Met Crosscountry van Exeter naar Bristol. Daar stap ik over op GWR naar Cardiff waar de weersvoorspelling niet best is. Gisteren nog een wandeling gemaakt op de zeedijk van Dawlish langs het spoor.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Mijn 153 is met een slakkengangetje onderweg. We stonden al stil in Geldermalsen en Den Bosch, en vervolgens hebben we ergens bij Kaldenkirchen nog stilgestaan en as we speak staan we in Breyell.

We hebben blijkbaar haast vandaag :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Met een rijtijd van 2,5 uur van Utrecht naar Mönchengladbach is dat ook geen verrassing, de andere kant op doet hij het in 2u02.

Oh, en heb je al gebeld voor een extra kussentje (of je treinbinding laten opheffen)?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Mjah Geldermalsen en Den Bosch zijn gepland geloof ik, maar de stops tussen Venlo en Mönchengladbach herinner ik me niet.

Maar ik heb Inderdaad alweer het nodige aan paperassen verzameld, al heb ik nog niet gebeld voor mijn extra kussen, maar die hebben ze standaard liggen normaalgezien *O*
en-es
Berichten: 4494
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Mijn Crosscountry met eindbestemming Aberdeen zit goed vol. Op balkons staan mensen en ik ben blij dat ik een plaatsreservering heb.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Ik zit al vanaf Utrecht in de bistro, want de 153 zit ook compleet vol en hier en daar staan mensen.

ICE 27 waar ik een reservering voor had is ook compleet volgeboekt, en ICE 29 heeft "very high demand" maar reserveren kan niet meer online. Zo in Frankfurt dus maar eens kijken hoe ik mijn hotel zittend ga bereiken :mrgreen:

On en uiteraard heeft de 105 op dit moment ook ongeveer +40 in Frankfurt Flughafen, dus de 27 had ik sowieso niet gehaald :')
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5827
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

en-es schreef:Mijn Crosscountry met eindbestemming Aberdeen zit goed vol. Op balkons staan mensen en ik ben blij dat ik een plaatsreservering heb.

Vergeet "Old Aberdeen" niet te bezoeken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Stefan
Berichten: 4307
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Stefan »

en-es schreef:Mijn Crosscountry met eindbestemming Aberdeen zit goed vol. Op balkons staan mensen en ik ben blij dat ik een plaatsreservering heb.
En het helpt waarschijnlijk niet als ze 't weer eens rijden met een Class 220 viertje. :') Bizar oncomfortabele treinen ook. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Aking schreef:Mjah Geldermalsen en Den Bosch zijn gepland geloof ik, maar de stops tussen Venlo en Mönchengladbach herinner ik me niet.
Stops zijn tussen Dülken en Kaldenkirchen onvermijdelijk wegens enkelspoor.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten