Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
en-es schreef:...Op balkons staan mensen en ik ben blij dat ik een plaatsreservering heb.
Staan op balkons* en zitten in de bagagereks is normaal voor Crosscountry, vooral in de zentralen gebieden tussen Exeter-Birmingham-Leeds-York. Een beetje beter in de extremiteiten.
*Of 'in the vestibule ends' in het Engels - een raar woord.
Het is inderdaad bizar hoe weinig bakken de Crosscountry treinen hebben voor de lange reis tussen Zuid Engeland en Noord Schotland. En in de standard class is het behoorlijk krap.
Aking schreef:Mjah Geldermalsen en Den Bosch zijn gepland geloof ik, maar de stops tussen Venlo en Mönchengladbach herinner ik me niet.
Stops zijn tussen Dülken en Kaldenkirchen onvermijdelijk wegens enkelspoor.
Die herinner ik me niet van eerdere tripjes over deze route, maar ik geef onmiddellijk toe dat ik niet altijd aan het raam gekluisterd zit om elke centimeter elke minuut in de gaten te houden
Maargoed, ondertussen ben ik met een kosteloze ersatzreservierung onderweg naar mijn favoriete hotel in ICE 29 *O*
Nadat RailJet 61 met ongeveer 10 minuten vertraging uit Wenen vertrok, was het feest op het grensstation van Hegyeshalom afgelopen. +20 werd +40 en toen rond +60 zou er op de volgende RailJet gewacht worden (+120) en zou het geheel gekoppeld door gaan.
Uiteraard sprak het personeel nauwelijk Engels en Duits, dus heb ik maar even aangeboden om een omroepje te doen. Waarna ik vervolgens met een vestje aan de hele trein door liep om te vertalen voor de Mikos van dienst.
Zonder stroom is er geen airco, en het combineren ging in 1,5u tijd wel-niet-wel-niet-wel door, dus de chaos lie flink op. maar uiteindelijk werd er toch gecombineerd, en kwamen we met ongeveer +180 in Boedapest aan.
Dus nu maar eens bier opzoeken, en morgen naar het meisje *O*
Nitein-Repart schreef:Lijkt wel de op de dagelijkse praktijken van DB Fernverkehr, maar de ÖBB is ook niet de punctueelste, of kwam het vooral door de MAV?
Grappenmaker. _O-
MAV-start is de schuldige hier. Vanaf Hegyeshalom hebben zij verantwoordelijkheid. Of ze die nemen is een tweede.
De MAV inderdaad, en we zijn de hele trein door gelopen om te vertellen dat demense geld terug konden krijgen. Volgens mij namen ze dus hun verantwoordelijkheid :Y
De langeafstandstreinen van GWR zijn toch van een lager serviceniveau dan die van LNER of Virgin. De Pullman is leuk, maar wel prijzig (niet inbegrepen in de eerste klas) en beperkt verkrijgbaar. Dan heb ik toch liever LNER, die zelfs in het weekend meer bieden dan GWR doordeweeks.
18 euro te weinig aan wisselgeld terug gekregen van de DB-automaat in de RB51. Gooide er dus een 50 in voor een NRW-ticket, komt er 1 zielige kuteuro uit gerold. Ja f*ckzooi -o-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Bij de DB-automaten kan je pinnen, dus ga ik niet met contact geld rotzooien. Al koop ik tegenwoordig ook steeds vaker tickets voor regionaal treinvervoer in Duitsland via de app. Even creditcard fotograferen (mijn iPhone vult dan de code in - creditcard nooit opslaan bij bedrijven), CCV invoeren en binnen een paar seconden staat de barcode op mijn telefoon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PayPal kan ook en op die rekening kun je gewoon geldstorten met iDeal. En als ik met de RB 51 of RB 64 reis Koop ik over het algemeen een kaartje bij de Duitse automaat op het perron. Dat gaat prima in de 7 minuten overstap vanuit de Blauwnet trein.
Overigens ervaar ik in Duitsland met een Nederlandse bankpas bijna nergens meer echt problemen met betalingen. Of ze moeten Maestro niet accepteren, maar dat is tegenwoordig ook steeds meer een uitzondering aan het worden.
Alle DB automaten slikken in ieder geval mijn Rabobank pas
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Even je bank bellen. Nu je een werkend mens bent kan je er vaak één goedkoop in een pakket krijgen met maandelijkse (directe) afbetaling. Handig voor bijvoorbeeld hotels etc.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De Eurobahn Venlo a 9:55, v 10:05 is tussen Venlo en Kaldenkirchen uitgevallen. Ik heb maar de stadsbus genomen, zodat ik kon toeschouwen hoe in Kaldenkirchen de inhoud van een vijfdelige FLIRT in een 10m E-Citea werd gepropt (past niet).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127 schreef:PayPal kan ook en op die rekening kun je gewoon geldstorten met iDeal. En als ik met de RB 51 of RB 64 reis Koop ik over het algemeen een kaartje bij de Duitse automaat op het perron. Dat gaat prima in de 7 minuten overstap vanuit de Blauwnet trein.
Overigens ervaar ik in Duitsland met een Nederlandse bankpas bijna nergens meer echt problemen met betalingen. Of ze moeten Maestro niet accepteren, maar dat is tegenwoordig ook steeds meer een uitzondering aan het worden.
Alle DB automaten slikken in ieder geval mijn Rabobank pas
Afgelopen April is het mij niet gelukt om in Offenburg bij een DB te pinnen (een dagkaart voor Straatsburg + Kehl), dus toen maar contant betaald. Enkele weken geleden kon ik toch al in een aantal zaken in Thüringen + Leipzig pinnen, bijv. bij Nordsee, Kamps en nog wat andere dingen. Maar contanten zijn in DE toch echt heel hard nodig helaas.
julsteren schreef:
3mm koptelefoon-aansluiting om radio te luisteren *O* en dat in een simpel keolis-talentje
Wat voor trein is dat, herken het niet.
Zo maar even een paar Bayern-Tickets bestellen op Bahn.de, want eind augustus ga ik een paar dagen naar München.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Ach ik heb afgelopen weken in Duitsland (waar ik dan met de pin kon betalen) geen problemen gehad met mijn Rabobank pas/betalen via mobiel. Enige vervoerder waar het bij mij niet werkt is bij de balie van het MVG in München
Die trein die je ziet is een Keolis Talentje... Enkele NordWestBahn Talentjes hebben die dingen ook
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km