Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Ik vraag me wel af of die vijf perronsporen in Paderborn dan nog een extra kerende treinserie kunnen verwerken. Paderborn HBF heeft in Westelijke richting te maken met de kerende RE11 (1x/2 uur met gaten), RB89 (3x/2 uur) en in Oostelijke richting te maken met de kerende RB74, RB84/RB85, RB72 en S5 uit Hannover en daarnaast ook nog een aantal doorgaande diensten van de RE11 en RB89, plus een klein beetje Fernverkehr.

Ik zie nu pas dat die snelbus S10 tussen Brilon en Paderborn maar enkele ritten per dag heeft. Misschien eerst maar eens de frequentie van deze bus opschroeven naar een uursdienst???
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Ik vind het wel wat vroeg om je daar druk over te maken, maar ik zie niet direct een probleem. Je zou een trein die lang langs het perron staat in Paderborn kunnen wegrangeren, de dienstregeling kan zo zijn dat de trein in Paderborn is terwijl er een vrij perronspoor is op 3/3West/4/5. Of je kan het kopspoortje tussen spoor 4 en 5 weghalen, het perron verlengen en spoor 5 in twee delen splitsen zoals nu dus al met spoor 3 is gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Vinny »

Andere vervoerders hebben dit gezien en proberen nu te voorkomen dat hun personeel ook kiest voor meer vrije tijd. Maar die forse loonsverhoging willen ze dan eigenlijk ook niet. Toen er bij Eurobahn werd gestaakt om 8% loonsverhoging was Nitein-Repart ook al boos, maar wat dan wel zijn oplossing is om nieuw personeel te werven en de structurele personeelsproblemen op het Duitse spoor op te lossen is mij niet duidelijk :')
Personeelskosten zijn een belangrijke kostenpost voor OV-bedrijven. Als er niet efficienter (goedkoper) gewerkt kan worden omdat bijvoorbeeld andere afspraken met de vakbond worden gemaakt dan moet het geld ergens anders vandaan komen - dan moeten de ticketprijzen omhoog.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

Ik weet niet of het al bekend was maar de WLE gaat het traject tussen Münster en Sendenhorst reactiveren. :)

De nieuwe lijn is maar liefst 5 minuten sneller dan de huidige snelbus. :P

WLE
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

In de tekst staat 7 minuten sneller in de daluren en 17 minuten in de spits ten opzichte van buslijn 8.

Ik vraag mij wel af waarom de lijn slechts tot Sendenhorst wordt gereactiveerd, in plaats van tot Beckum-Neubeckum. En volgens mij zit Münster Hbf niet heel ruim in de perronsporen, dus wordt wel lekker vol daar zo :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

Deze trein gaat op het gereactiveerde spoor 21 (aan de achterkant van de noordtunnel) stoppen. Overigens willen ze wel graag door gaan rijden: http://www.asm-muenster.de/front_conten ... =835&lang=
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Helemaal naar Warstein zie ik niet gebeuren. De lijn tussen Lippstadt en Warburg heeft na Erwitte zoveel scherpe bogen dat dat nooit sneller kan zijn dan een bus, bovendien is daar met de Warsteiner-transporttreinen al veel goederenvervoer. De doorkomst dwars door Erwitte lijkt mij ook geen succes, daar heeft elk pand zijn eigen overweg :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Zou je in Münster het spoorgebruik kunnen beperken door de RB63 (Münster-Coesfeld) en RB64 (Münster-Enschede) aan elkaar te koppelen? De enige twee treinen waarvan één in zuidelijke richting en één in noordelijke richting die tot dezelfde concessie behoren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

In Münster gaan de RB 64 en RB 63 als ze op Münster Hbf eindigen direct naar het rangeerterrein en de RB 63 gaat op werkdagen door naar Zentrum Nord en keert daar,aangezien spoor 2 ook door de RE 15 wordt gebruikt

Maar dat levert verder ook niet veel op voor die nieuwe lijn... Gezien het aantal sporen wat deze trein dan moet overkruisen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

De reizigers zijn zeer tevreden met Abellio op de RE11. De reizigers in de VRR geven de lijn nu het cijfer 1,62 (waarbij 1 het beste is en 6 het slechtste). De punctualiteit is gestegen van 69% in het laatste kwartaal bij DB naar 83% in het tweede kwartaal van Abellio.

Ook bij de RE5 is verbetering waarneembaar. In juli 2018 was de punctualiteit van deze lijn 45%, in juli 2019 bij National Express 67%. Een forse verbetering, maar zeker nog niet optimaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb zo'n gevoel dat NationalExpress best een prima vervoerder is, maar dat ze gewoon drie lastig te exploiteren lijnen in hun pakket hebben. DB Regio heeft naast lastig te exploiteren (RE1, RE6) ook nog een aantal boemeltjes (al worden het er helaas steeds mindee) die de punctualiteit nog flink kunnen opkrikkenn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door dennistd »

Eurobahn zou vanaf komende december de S1 en S4 van de S-Bahn Rhein-Ruhr gaan rijden. Zou, want vanmiddag maakte de VRR bekend dat ze de gunning aan Eurobahn ingetrokken heeft: de vervoerder zou slechts de helft van het benodigde personeel paraat hebben...

https://www.vrr.de/de/presse/vrr-kuendi ... it-keolis/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Wow, die zag ik even niet aankomen, maar het verhaal lijkt mij duidelijk. Nog zo’n drama-gunning als Teutoburger Wald en Hellweg kon Eurobahn ook niet echt gebruiken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

Kunnen ze het reeds geworven personeel inzetten op hun andere lijnen :')
Maar dit zal wel hard aankomen. Ook typisch dat het bedrijf het via de media te weten moet komen...
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

dennistd schreef:Eurobahn zou vanaf komende december de S1 en S4 van de S-Bahn Rhein-Ruhr gaan rijden. Zou, want vanmiddag maakte de VRR bekend dat ze de gunning aan Eurobahn ingetrokken heeft: de vervoerder zou slechts de helft van het benodigde personeel paraat hebben...

https://www.vrr.de/de/presse/vrr-kuendi ... it-keolis/
Ik vind dit eigenlijk wel een mooi nieuws. Eurobahn is gewoon een prutser en DB Regio is op haast ieder terrein beter dan Eurobahn. Door bedrijven als Eurobahn geen nieuwe concessies te gunnen kun je dit soort bedrijven het best treffen. Het intrekken van een nieuwe concessie is best een harde maatregel, maar als Eurobahn op hun andere netten nog steeds prutswerk levert dan is dit de enige terechte maatregel die genomen is. Mijn complimenten aan het VRR.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

Op maandag nog constructief overleg voeren, een plan klaar hebben liggen om toch te kunnen rijden vanaf december, samen met alle vervoerders in NRW programma's opzetten om machinisten te vinden, en dan op woensdag online moeten lezen dat je concessie ingetrokken wordt noem ik nou niet "petje af voor VRR" :N
Dit gaat nog wel een beste staart krijgen vermoed ik
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Ik geloof best dat er een tekort aan machinisten is in Duitsland, het probleem speelt steeds weer op andere plekken om. Wat ik mij dan wel afvraag is hoe Abellio, dat parallel aan Eurobahn een concessie voor de S-Bahn heeft gewonnen, wel de behoefte aan personeel lijkt te kunnen opvullen?

En helemaal ontkennen dat er personeelsproblemen zijn bij Eurobahn is ook lastig, want zelfs op dit moment staan er berichten over personeelsgebrek op de website terwijl ze dus al wel 50% van het personeel van een toekomstige concessie geworven zouden hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Gespot op het rangeerterrein van Hagen Hbf: Abellio-FLIRTS in bijna S-Bahn Rhein-Ruhr-kleurstelling: namelijk groen met grijs ipv groen met wit :')
Ik doe ook maar wat
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Nordwestbahn lijkt het in NRW redelijk opgelost te hebben met de personeelscrisis, ik zie voor de NRW-lijnen geen Akutmeldungen of Verkehrsmeldungen staan. In Niedersachsen blijft het behelpen.

Morgen en vrijdag valt wel een groot deel van de RB 43 tussen Dorsten en Dortmund uit vanwege de personeelscrisis, terwijl dat een DB Regio-lijn is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Ik weet dat NS machinisten een gunstig aanbod heeft gegeven om een jaar bij Abellio in Baden-Würtemberg te gaan rijden (of tot dat daar de problemen met personeelstekorten zijn opgelost)... Dus zo lossen ze dat bij Abellio ook op
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Gespot op het rangeerterrein van Hagen Hbf: Abellio-FLIRTS in bijna S-Bahn Rhein-Ruhr-kleurstelling: namelijk groen met grijs ipv groen met wit :')
De stellen 3427 001 t/m 017 (driedelig) en 3429 001 t/m 024 (vijfdelig) zijn bedoeld voor Abellio en Regiobahn. Ze komen op naam van D-STAP, dat lijkt mij de code van Stadler Pankow.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

Ik heb geen nummer of foto, daar ging het te snel voor, maar wel dat er een Abellio-logo voorop prijkt.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Wubbo »

dennistd schreef:Eurobahn zou vanaf komende december de S1 en S4 van de S-Bahn Rhein-Ruhr gaan rijden. Zou, want vanmiddag maakte de VRR bekend dat ze de gunning aan Eurobahn ingetrokken heeft: de vervoerder zou slechts de helft van het benodigde personeel paraat hebben...

https://www.vrr.de/de/presse/vrr-kuendi ... it-keolis/
Heeft DB Regio dan nog een blik personeel staan dat hier zomaar kan gaan rijden? Dat zou me erg verbazen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

Het personeel dat er nu nog rijdt lijkt me?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Wubbo »

Maar die mensen zullen zo onderhand toch ook bedacht hebben dat ze wat anders willen gaan doen, of op een andere standplaats zijn ingedeeld? Als ik zou weten dat ik in december wat anders moet gaan doen heb ik daar in september echt al wel een plan voor.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten