Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
umbusko
Berichten: 614
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor umbusko » Di 13 Aug 2019, 18:21

Als opwarmertje voor de zomervakantie maakte ik drie reizen door België en Luxemburg. De eerste reis was, op een zomerse woensdag 10 juli, een dagje op en neer naar Luxemburg. Om nog iets van mijn Go Unlimited te maken, en omdat ik nog steeds niet van mijn schrijfwerk (scriptie :X ) af was, spiegelde ik mezelf voor dat ik dat best wel in de trein kon doen en reisde ik de week daarna op donderdag 18 juli van Maastricht naar Nijmegen via Leuven, Antwerpen en Amsterdam en deed ik een rondje België op een bloedhete dinsdag 23 juli. Op donderdag 25 juli vertrok ik (wederom door België) richting Groot-Brittannië, maar dat is weer een ander verhaal.

Reis 1: Op naar Luxemburg

1. Luxemburg is toch niet naast de deur, en ik moet onderweg nog een MOBIB-kaart en een Go Unlimited regelen, en dus beginnen we de dag vroeg in de mooiste plaats van Nederland. (A) (De tent rechts staat er niet omdat iemand is overleden, maar omdat er vervangend busvervoer is naar Sittard.)
Afbeelding

2. Op spoor 5b komt net de tweede sneltrein al :!: uit Aachen binnenrijden. Arriva zou daarna graag doorrijden naar België, maar zoals we allemaal weten mag dat voorlopig nog niet.
Afbeelding

3. En zodoende moeten overstappers het stukje van spoor 5b naar spoor 5a zelf lopen en is de spoorlijn Maastricht-Luik nog het domein van de klassiekjes. *O* Toch weerhoudt dat avonturiers er niet van om enorme stukken bagage mee te slepen.
Afbeelding

4. Nog een foto van de voorkant. In de verte zien we nog de jaloerse Flirt van Arriva, die straks terug zal moeten naar Heerlen in plaats van dat hij door mag naar Luik.
Afbeelding

5. Vooruit dan, ook nog eentje écht van de voorkant. :wink:
Afbeelding

6. De trein is bijzonder druk voor een woensdagochtend, maar loopt op station Maastricht Randwyck alweer voor de helft leeg. O ja, door de werkzaamheden tussen Maastricht en Sittard rijdt Arriva maar een beperkte dienst tussen Maastricht en Randwyck (lees: de treinen van/naar Roermond zijn "ersatzlos gestrichen" zoals men dat in Duitsland zo mooi zegt :') ) en dus reist iedereen maar met de Belg mee. In alle rust reis ik met mijn Belgische enkeltje van €4,30 door naar station Visé ...
Afbeelding

7. ... waar ik mijn best moet doen bij de enorm hoge uitstap dat ik niemand vertrap, want er wurmt zich een groep van minstens 50 kinderen de trein in. :') Ja, het perron is hier echt laag. :')
Afbeelding

8. In Visé heb je alles bij elkaar: Maas, snelweg, perron, klassiekje.
Afbeelding

9. Het fotograferen van de zijkant wordt wel enigszins bemoeilijkt door de vele kabels, palen, balken, enzovoorts. De trein naar Maastricht is 5 minuutjes te laat en dus vindt de kruising plaats in Visé, terwijl mijn trein naar Liège links uit beeld rijdt.
Afbeelding

10. Zodoende bevind ik mij om 8 uur 's ochtends op station Visé. Tijd om een MOBIB-kaart en een Go Unlimited te regelen bij het loket, dat zich recht achter de bakstenen muur bevindt. (We bevinden ons hier boven het spoor, links ligt Luik, rechts Maastricht). Ik vraag netjes in het Frans om een MOBIB-kaart en overhandig mijn Nederlandse ID, waarop de mevrouw achter het loket mij vraagt of ik Duits spreek :X of Nederlands. We converseren verder in het Nederlands en wat hierna gebeurt zal ik niet snel vergeten. Vanuit het niets begint mevrouw met een webcam te zwaaien ("Ja, ik maak even een foto hè."), wat niet lukt door de glasplaat van het loket heen, mede in verband met de zon (die door het linkerraam binnenkomt). Dan volgt snel het besluit om met dat rare ding een foto van de foto op mijn ID te maken, dus het resultaat is nu dat ik eruitzie als een crimineel op mijn MOBIB-kaart. :mrgreen: Maar in België maakt dat allemaal niet uit. :') Het loket is overigens alleen doordeweeks open, en slechts tot 14 uur.
Afbeelding

11. Nog een foto van links om de hoek. We kijken weer richting Maastricht.
Afbeelding

12. En hier het bewijs dat het stationsgebouw boven het spoor ligt.
Afbeelding

13 + 14. Ik heb nog bijna een uur over om in Visé door te brengen voor de volgende trein vertrekt. Ook zal mijn reisgenoot uit Eijsden zich dan bij mij voegen, die op de fiets naar Visé komt. Een enkeltje Eijsden-Visé kost €4,30 bij de NMBS of €5,00 bij NS (€2,60 met 100% korting in NL) en dus fietsen mensen uit Eijsden liever een kwartiertje om pas in Visé op te stappen. In Eijsden staat bovendien alleen een NS-automaat; of de Belgen je dan boordtarief rekenen voor een kaartje weet ik niet. Gelukkig is het woensdag en dus is het markt in Visé. Ik drink een kopje koffie bij zo'n kraampje, heb medelijden met een hond die verlekkerd voor een kraampje vol worsten staat, bezoek de kerk aan het einde van de markt even, en zie af van het kopen van een pain au chocolat omdat de vrouw voor mij een stuk of vijftien broden aan het kopen is ( :') ) en ik een trein moet halen. De markt is echt enorm lang, maar ik ben helaas vergeten er een foto van te maken.
Afbeelding
Afbeelding

15. We spoelen een flink stuk vooruit in de tijd. Met een klassiekje reizen we verder naar Luik en daar hebben we 40 minuten overstap. In verband met de werkzaamheden in de Luikse tunnels kan de IC uit Luxemburg niet doorrijden naar Liers, en schijnbaar is er ook te weinig ruimte om de loc te laten omlopen. Daarom rijdt alleen de eerste trein Luik-Luxemburg en de laatste Luxemburg-Luik doorgaand en is de rest van de dag de dienst geknipt in Gouvy. Tussen Luik en Gouvy wordt dan gereden met een Desiro. -o- De overstap van 3 minuten in Gouvy komt niet uit alle planners: soms geeft men 2 uur en 3 minuten aan. Vanaf Gouvy rijdt er weer een CFL 3000 met I10-rijtuigen. We hebben via de NMBS online een kaartje Gouvy-Troisvierges gekocht (en een kaartje Troisvierges-Gouvy) en kopen bij de conducteur een Dagesbilljee voor €5,00 (inclusief €1 toeslag omdat we het in de trein kopen) om in heel Luxemburg te kunnen reizen. Met open ramen rijden we door Clervaux ...
Afbeelding

16. ... en Drauffelt ...
Afbeelding

17. ... en Wilwerwiltz ...
Afbeelding

18. ... kruisen we in Kautenbach de tegentrein ...
Afbeelding

19. ... en zien we het pendeltreintje naar Wiltz vertrekken ...
Afbeelding

20. ... rijden we door Michelau ...
Afbeelding

21. ... en zo gaan we voort over het Luxemburgse spoor, op naar Luxemburg stad.
Afbeelding

22. + 23. Vanuit het spoorviaduct tussen voorstadstation Pfaffenthal-Kirchberg en het centraal station van Luxemburg zijn er mooie uitzichten.
Afbeelding
Afbeelding

24. Eindpunt: Luxembourg, Gare Centrale.
Afbeelding

25. Het scherm op het perron geeft goede informatie: trein naar Liège, met overstap in Gouvy. Dat de trein normaal naar Liers rijdt staat er dan weer niet bij, dat zal ik later op de dag wel zien staan. Betere info dan bij de Belgen, die geven gewoon IC Gouvy aan.
Afbeelding

26. Ook staat er op het station een Franse trein. Hoewel Frankrijk niet zo ver weg is, voel ik me nu toch ver van huis.
Afbeelding

27. Alle tijd om de stad te gaan verkennen, of beter gezegd de bovenstad. Het is nog een hele uitdaging om het station op de foto te krijgen zonder bus ervoor.
Afbeelding

28. Langs deze weg passeren wel 15 bussen per minuut. Maar hier had ik net een moment te pakken waarop het lijkt dat er nauwelijks verkeer is.
Afbeelding

29. t/m 32. Enkele plaatjes van de stad, met op het laatste plaatje het groothertogelijk paleis. Ondertussen is het ook tijd voor lunch, we bezoeken twee kerken, en daarna wandelen we weer door.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

33. Vanuit de stad is het spoorviaduct ook nauwelijks te missen en vanuit alle hoeken wel fotogeniek.
Afbeelding

34. + 35. En dan komt vanzelf weleens een Stadler KISS langs.
Afbeelding
Afbeelding

36. t/m 38. Ook is er mooi uitzicht over de benedenstad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

39. Vooruit dan, nog een typische Luxemburgse trein: de CFL 2000, hier twee stuks.
Afbeelding

40. Nog wat uitzicht.
Afbeelding

41. En een CFL 2000 in zijn eentje mag natuurlijk niet ontbreken.
Afbeelding

42. Een ritje met een van de gratis liften van de bovenstad naar de benedenstad mag natuurlijk ook niet ontbreken. Daarna beklimmen we de Kirchberg, twee keer zelfs want we nemen ergens een verkeerd pad en belanden weer helemaal onderaan -o- , en daarna lopen we een stukje door de Europese wijk. Enorme gebouwen en overal in Luxemburg wordt gewerkt, zo lijkt het. In de bijna uitgestorven Europese wijk is het niet echt prettig. Daarna lopen we naar station Pfaffenthal-Kirchberg, waar een iedere minuut :!: rijdende funiculaire ons omlaag brengt naar het station zelf.
Afbeelding

43. We hebben nog een uur over voordat de Belgische trein naar Gouvy komt en reizen alvast met een Luxemburgse trein met eindbestemming Gouvy mee. In Ettelbrück maken we een tussenstop. We bekijken even het centrum en eindigen uiteindelijk bij de pizzeria voor het station, die ik overigens van harte aan kan bevelen. Overigens is dat ook de enige plek waar ze op dit tijdstip daadwerkelijk eten serveren in Ettelbrück. :') Op de foto de kerk in het centrum.
Afbeelding

44. We moeten enigszins vaart maken met onze pizza, maar halen uiteindelijk de voorlaatste Belgische trein (maar de laatste als je naar Maastricht wilt) om 19.45 uur. In Clervaux komen we de trein tegen die ons een uur eerder naar Ettelbrück gebracht heeft, nu weer op de terugweg.
Afbeelding

45. Ook in Troisvierges komen we nog een Luxemburgse trein tegen.
Afbeelding

46. En we razen weer voort, op naar Gouvy ...
Afbeelding

47. ... waar dezelfde Desiro als 's ochtends weer op ons staat te wachten. Hoe we dat weten? Nou, we komen de krant die we 's ochtends in het bagagerek gelegd hebben weer tegen. _O-
Afbeelding

48. Fotograferen door een dicht raam is toch wat lastiger, en bovendien begint het donker te worden. Daarom rond ik deze dag af in Vielsalm.
Afbeelding

In Luik hebben we weer een overstap van 40 minuten, en daarna brengt een klassiekje ons naar Visé respectievelijk Maastricht. Het is dan 23.13 uur. De stappenteller is geëindigd op 23.897 stappen.

Reis 2: Van Maastricht naar Nijmegen via België

De twee komende reizen door België waren zoals gezegd vooral ook bedoeld om door te kunnen werken. Het aantal foto's is dus een stuk beperkter en eigenlijk maak ik ook te weinig tussenstops; een reis is natuurlijk leuker als je ook nog iets anders doet dan reizen. Nou ja, werken dus. :(

49. Waar vorige week nog geen zicht was op het einde van de dominantie van de klassiekjes, kwam opeens het bericht dat de gemoderniseerde Breaks waren toegelaten in Nederland, en daarna ook dat ze gesignaleerd waren in Nederland. Het was dus even afwachten wat in de vroege ochtend het hoekje om zou komen - ja, ik vertrok nog een uur vroeger, want ik had om 14.00 uur afgesproken in Nijmegen. En jawel: een Break! *O*
Afbeelding

50. Het stramien moge nu duidelijk zijn: een foto van de zijkant met een jaloerse Flirt op de achtergrond kan natuurlijk niet ontbreken. Omdat zo'n Break langer is dan een klassiekje, helaas ook met wat palen. -o-
Afbeelding

51. En nog een foto van de voorkant. *O*
Afbeelding

52. Het interieur is wel een flinke verbetering. Er zijn bakken met stoelen (zoals hier), maar ook bakken met banken: de keus is aan u. En de raampjes zijn groter (hoger) dan in de klassiekjes, wat een groot voordeel is omdat je je hoofd nu fatsoenlijk naar buiten kunt steken. Wat je natuurlijk nooit moet doen. (A)
Afbeelding

53. Randwyck uit een Break.
Afbeelding

54. Eijsden uit een Break.
Afbeelding

55. Visé uit een Break, nadat de tegentrein (ook een Break, nummer 315) ons voorbij is gescheurd tussen Eijsden en Visé.
Afbeelding

56. + 57. Bressoux uit een Break. Wat is dat perron toch lang.
Afbeelding
Afbeelding

58. In Luik haal ik met wat rennen de P-trein via Landen en Tienen naar Leuven (en Brussel). Ik heb er drie minuten voor, waar er door de trage binnenkomst slechts één van over blijft. En in plaats van cross-platform, wat de planning aangaf, moet ik bovenover. Gelukkig mag ik bij de conducteur nog na het fluitje naar binnen. Deze trein rijdt met M4-rijtuigen die comfortabel zijn en waar je prima in kunt werken. Wie zich afvraagt wat die arme klassiekjes nu moeten; nou, het klassiekje waar mijn reis naar Luxemburg mee begon kom ik tegen in Waremme, of zoals de Vlamingen zo mooi zeggen, Borgworm.
Afbeelding

59. + 60. Mijn trein in Leuven.
Afbeelding
Afbeelding

61. Ik stap over op de IC naar Antwerpen, die gereden wordt met een Desiro. Waarom men in België toch zo graag Intercity's rijdt met stoptreinmaterieel... :N Hier op de foto op niveau -1 op station Antwerpen Centraal.
Afbeelding

62. + 63. Even twee foto's van het mooie station ...
Afbeelding
Afbeelding

64. ... en dan is het tijd om naar niveau -2 te gaan voor de Intercity naar Amsterdam. Met een Go Unlimited + internationaal kaartje Noorderkempen-Amsterdam met 100% korting (voor €5,20) reis ik helemaal tot Amsterdam. Het voordeel daarvan is dat ik eindelijk eens de HSL tussen Rotterdam en Amsterdam kan afstrepen zonder toeslag te hoeven betalen. *O* Het Thalysboogje langs Breda mis ik nog, maar dat komt nog wel een keer.
Afbeelding

65. Op station Amsterdam Centraal fotografeer ik ook de achterkant nog, maar ik heb geen zin om de loc voorbij te lopen.
Afbeelding

Daarna stap ik in de IC naar Nijmegen, waar ik door een aanrijding in Utrecht weer uit word gebonjourd. Het was de ideale gelegenheid om eens de ICE via de Betuweroute te nemen, maar dan zou ik mijn afspraak in Nijmegen niet halen. Uiteindelijk ben ik dus via Den Bosch gereisd, waar de Sprinter voor mijn neus wegreed en ik dus nog 20 minuten moest wachten op de Intercity. Heb ik al met al toch nog €0,55 verdiend aan deze reis, met dank aan NS. En ik was toch nog op tijd voor mijn afspraak. Mensen gaan nog altijd voor treinen. :wink: Die Betuweroute komt nog wel een keer.

Reis 3: Rondje bloedheet België

De laatste reis door België is in de week van de hitterecords. Mijn idee was dat het buiten in de hitte/in gekoelde treinen net zo goed/slecht uit te houden zou zijn als thuis, maar dan met een beetje frisse lucht. Bovendien had het thuis iets minder kunnen opwarmen, als ik tenminste de zonneschermen omlaag gedaan had. :') De gewone Luxaflex zat dicht, maar de zonneschermen helaas niet. Dat had ik even moeten controleren voor vertrek. :oops:

66. Ik ben wat aan de late kant en dus besluit ik vandaag eens naar Maastricht Randwyck te fietsen en daar op de trein te stappen. Dat lukt allemaal net, inclusief het kopen van een kaartje, en ik tref weer Break 304. In de trein realiseer ik me dat ik vergeten ben met mijn eenmalige chipkaart in te checken. Formeel ben ik dan vast in overtreding, maar ik geloof niet dat de Belgische conducteur die me er een gaatje in knipt daar ook zo over denkt. _O- Dit keer ben ik wel bedacht op de tegentrein tussen Eijsden en Visé en ... krijg nou wat, een klassiekje! :o
Afbeelding

67. Wederom bevind ik me op station Liège-Guillemins. Links de trein waarmee ik aangekomen ben. Daarnaast een Desiro als S44 naar Waremme.
Afbeelding

68. + 69. Vandaag ga ik met de IC naar Brussel, niet rechtstreeks, maar via Namen. Ook deze rijdt met M4-rijtuigen, maar nu met loc achter en stuurstand voor.
Afbeelding
Afbeelding

70. Ik heb een overstap van 30 minuten, alle tijd dus om mooie plaatjes van het station te maken.
Afbeelding

71. Mijn reis voert mij door plaatsen als Huy met veel te grote bordjes :N ...
Afbeelding

72. ... en Statte ...
Afbeelding

73. ... met een beter formaat bordje :Y ...
Afbeelding

74. ... en uiteindelijk kom ik aan op station Brussel Noord, waar ik eerst mijn eigen trein op de foto zet ...
Afbeelding

75. ... en dan overstap op de Intercity naar Antwerpen. Onderweg roept de Nederlandse conducteur wel een keer of 50 in zoveel mogelijk verschillende talen om dat er zakkenrollers zijn en dat je goed op je bagage moet letten. Mijn MOBIB-kaart gelooft hij wel: hij heeft wel een apparaat om hem uit te lezen, maar dat zit ergens in zijn tas.
Afbeelding

76. Op het station van Antwerpen eet ik een Luikse wafel en daarna zet ik mijn reis voort met de IC naar Oostende die, je raadt het vast al, gereden wordt door een Desiro. -o- Mijn plan is om naar Gent te reizen en vanaf daar aan de terugreis te beginnen, al weet ik nog niet precies hoe. Maar door een defecte bovenleiding tussen Gent-Dampoort en Gent-Sint-Pieters worden we vanaf Sint-Niklaas omgeleid met extra stop in Dendermonde. Ik zie ook al een seinstoring bij Brussel Noord ontstaan en besluit dat het goed geweest is. In Dendermonde stap ik uit en wacht ik op de Intercity via Mechelen naar Leuven; dan hoef ik niet via Brussel.
Afbeelding

77. Ook hier zijn de perrons trouwens niet bepaald hoog... :')
Afbeelding

78. Ik loop nog even naar de voorkant van het station en zoek daarna snel weer een plekje in de schaduw op. Het is bloedheet en af en toe roept de omroep dat je vooral genoeg moet drinken.
Afbeelding

79. Na een tijdje komt dan toch mijn IC naar Leuven aan, uiteraard weer een Desiro. Met deze hitte is dat nog niet eens zo'n ramp.
Afbeelding

80. In Leuven koop ik aan het loket nog een Lijnkaart, altijd handig voor in de voorraad, en neem ik een vertraagde Intercity naar Luik. Daar kom ik uiteraard net in het klassiekje terecht, wat echt maar nauwelijks uit te houden is met die warmte. Al rijdend waait het tenminste wat door, maar stilstaand is het echt een ramp.
Afbeelding

81. Het uitzicht aan de achterkant is dan weer iets wat in de Breaks niet kan. Overigens vraag ik mij af wat de drie lampjes in beeld aangeven. Ik dacht dat de rode lampen mogelijk aangeven dat aan die kant de sluitseinen branden, terwijl de groene lamp in het midden (die bij vertrek aan was) mogelijk aangeeft dat de deuren gesloten zijn. Maar misschien heb ik het helemaal fout. Weet iemand hier meer van? :?:
Afbeelding

82. En met deze interieurfoto sluit ik dit verslag af. De raampjes zijn duidelijk minder hoog dan in een Break, wat betekent dat je je in rare bochten moet wringen om je hoofd naar buiten te kunnen steken. En wat ook betekent dat er minder wind naar binnen kan, en dus minder verkoeling.
Afbeelding

Twee dagen later stond de volgende reis op het programma: een 10-daagse reis naar Engeland, Wales en Schotland. De cliffhanger is nu natuurlijk of de reis gaat beginnen met een klassiekje, of toch weer een Break? :wink: Dat alles in een nieuw verslag.

Aan iedereen die tot hier gekomen is: bedankt voor het lezen! :) Opmerkingen en aanvullingen zijn meer dan welkom, zeker ook over wat wel/niet prettig is aan dit verslag, want dan kan ik er in het volgende verslag rekening mee houden. :Y Bedankt, en tot de volgende keer!

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5369
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor Milco » Di 13 Aug 2019, 18:40

Leuk verslag zo!
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 09-08-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 08-08-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2736
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor Lijn 45 » Di 13 Aug 2019, 19:04

Die rode lampen er volgens mij om aan te geven dat de deuren zijn vergendeld.

Intressant verslag verder! :)

umbusko
Berichten: 614
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor umbusko » Di 13 Aug 2019, 19:24

De rode lampen waren al aan toen we nog met de deuren wagenwijd open aan het perron stonden. :wink: De groene lamp zag ik pas branden toen we reden, maar ik heb niet opgelet of dat op tussengelegen stations veranderde.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32246
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor Daniel » Di 13 Aug 2019, 19:28

Leuk verslagje hoor :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

GroeneRuiter
Berichten: 27
Lid geworden op: Do 01 Jun 2017, 16:46

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor GroeneRuiter » Di 13 Aug 2019, 19:40

Leuk verslag! Ik had ook zo'n leuke situatie met het aanmaken van een MOBIB deze zomer. De webcam, die aan het computer beeldscherm bevestigd zat, kon aanvankelijk niet gevonden worden wat er vrij komisch uitzag en omdat de kabel van dat ding te kort was (de plek om hem in te pluggen zat onhandig ver weg....), werd uiteindelijk ook maar een foto van mijn pasfoto gemaakt. :')

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4145
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor isadora » Di 13 Aug 2019, 19:44

Dank voor je fraaie verslag umbusko. :pos: :pos:
Heb nu overigens wel genoeg gezien van deze regio, voor de rest van het jaar.
Laatst gewijzigd door isadora op Di 13 Aug 2019, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
Ferdinand
Berichten: 1791
Lid geworden op: Ma 28 Aug 2017, 20:39
Contact:

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor Ferdinand » Di 13 Aug 2019, 20:01

Je schrijft zeer prettig! Ik heb genoten van het verslag. Vooral Wallonië vind ik interessant in België; lekker primitief en je waant toch wat verder van huis zo.

Frappant trouwens dat ze nog een loket hebben in Wezet.
Ik hou van kritiek, maar ik moet 't er wel mee eens zijn - Mark Twain

Tom024
Berichten: 279
Lid geworden op: Zo 22 Feb 2015, 09:37

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor Tom024 » Di 13 Aug 2019, 20:04

Luxemburg, altijd leuk. Ook voor mij alweer een tijdje geleden. Je verslag leest prettig weg. :pos:

Toen ik pas nog eens in Visé was zag ik dat de wachtzaal bij het loket op zaterdagochtend ook gewoon geopend is. Bedenk je: dan komt er dus een mannetje van een beveiligingsbedrijf om die wachtruimte open te maken voor een paar uur, voor die paar reizigers die er gebruik van zullen maken. Only in Belgium!

ZO6176
Berichten: 2423
Lid geworden op: Wo 02 Dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor ZO6176 » Di 13 Aug 2019, 21:03

Zeker een fraai verslag.

umbusko
Berichten: 614
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor umbusko » Wo 14 Aug 2019, 00:02

Dank voor alle positieve reacties! :D Ik zag dat mijn foto van de Luxemburgse lift was weggevallen, dus deze heb ik nog voor jullie als bonus! :P

Afbeelding

diederickx
Berichten: 844
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2016, 22:59

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor diederickx » Wo 14 Aug 2019, 11:59

Zie ik nou goed op foto 61 dat er "Antwerpen Cet" op de trein staat? Eigenaardige schrijfwijze.

waldo79
Berichten: 4836
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor waldo79 » Wo 14 Aug 2019, 18:40

Leuk geschreven *trein*
Mij best :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40538
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor Suus » Do 15 Aug 2019, 15:57

Huh, wat is dat in Statte? Die ken ik niet :shock:

(Bij Huy wordt steeds beter zichtbaar dat Nord is weggeschilderd 37 jaar geleden :lol:)

diederickx schreef:Zie ik nou goed op foto 61 dat er "Antwerpen Cet" op de trein staat? Eigenaardige schrijfwijze.

Er staat Cel, dat is de gebruikelijke Belgische afkorting van Centraal.
Rame à l'approche

Timon91
Berichten: 631
Lid geworden op: Ma 29 Jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor Timon91 » Do 15 Aug 2019, 18:36

Leuk verslag, bedankt voor het plaatsen! :D
Mijn Flickr account.

Gebruikersnaam
Berichten: 248
Lid geworden op: Di 18 Apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contact:

Re: Enkele warme dagen in België en Luxemburg [82 foto's]

Berichtdoor Gebruikersnaam » Vr 16 Aug 2019, 10:39

Ik sluit me aan bij de rest. Krijg weer zin om naar Luxemburg te gaan :D


Terug naar “OV in Beeld”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten