(BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Was het daardoor echt veel drukker in het OV dan normaal? Of viel het wel mee?
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Laat ik het erop houden dat de betreffende moeders hun wagens parkeerden in zo'n beetje elk balkon van de metro preciés voor de deuren. En maar weigeren een stap opzij te doen of die wagen gewoon bij het fietsenrek te parkeren :D.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Het was wel merkbaar, en het aantal kinderwagens in het OV in Amsterdam was de laatste dagen ook echt bovengemiddeld. Toen ik vanmiddag de trapwagen op lijn 4 zag voorrijden op CS stonden er 9 kinderwagens bij de halte. Ik denk trouwens ook dat veel ouders er een uitstapje van maakten: Met de tram mee enzo, altijd leuk :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Bee schreef:Het was wel merkbaar, en het aantal kinderwagens in het OV in Amsterdam was de laatste dagen ook echt bovengemiddeld. Toen ik vanmiddag de trapwagen op lijn 4 zag voorrijden op CS stonden er 9 kinderwagens bij de halte. Ik denk trouwens ook dat veel ouders er een uitstapje van maakten: Met de tram mee enzo, altijd leuk :pos:
Jaa dat is toch ook geweldig :P

Ik had laatst m'n vader weer meegenomen met de bus. Die was sinds 1968 niet meer met de bus geweest.
Nounou, het was echt een geweldige ervaring voor hem :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

Fles schreef:Het was vanochtend weer fraai bij de Heidelberglaan in Utrecht. Ineens was de hele instapzone over de volle lengte en breedte afgezet met een rood-wit lint zonder aanwijsbare reden. En dus stond er aan weerszijden van dat lint een groepje mensen. Komt om 7:08 eindelijk eens een keer de 12 van 7:02 aansukkelen, rijdt naar het voorste groepje, en de mensen die aan de andere kant stonden konden gewoon barsten. Wat een zakkenwasser aan het stuur zeg :neg:
Er vielen platen van Casa Confetti af, dat zal wel de reden van de afzetting zijn geweest.

Overigens was het verschrikkelijk druk in de bus vanmorgen rond een uur of 11: heb bij het Oorsprongpark 2 bussen op lijn 11 en nog een bus van lijn 10 (beiden richting de Uithof) moeten laten passeren omdat ze overval waren en er niemand meer bij paste... Bij de derde lijn 11 was ik het zat en heb ik mezelf maar gewoon naar binnen gepropt, gelukkig ging de deur nog dicht. Van de bocht bij de Berekuil hoefde ik me niet eens vast te houden, er was niet eens meer ruimte om opzij te vallen ofzo :lol:. Maar goed, 20 minuten moeten wachten tot ik eindelijk eens in de bus kon... :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Er vielen platen van Casa Confetti af, dat zal wel de reden van de afzetting zijn geweest.
Elders in Utrecht vond men dat kennelijk geen reden voor afzettingen: rondom MAX aan 't Europaplein hingen zelfs piepschuim platen in de bomen. Nou wegen die dingen niks, maar ik zou er niet graag eentje tegen me aan gewaaid krijgen :P
Overigens was het verschrikkelijk druk in de bus vanmorgen rond een uur of 11
Ah, daar waren de reizigers gebleven. Weliswaar was ik wat eerder, maargoed, de lijn 65 ri. Vianen van 7.51 uur reed met een Amba i.p.v. Citaro G en had zelfs amper staanplaatsen, kennelijk had het aantal reizigers zich aan de afmetingen van de bus aangepast: geleed zit doorgaans iets meer dan zitvol.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

Heeft een gelede Citaro dan zoveel meer stoelen dan een Amba?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Moet even kijken welke variant we precies in het BRU hebben, maar de Ambassador ALE120 zit op 36-43 zitplaatsen en een Citaro G op 42-47 zie ik nu. Scheelt dus op zich niet zo gek veel, al stond er nu zo goed als niemand en heb je als 'ie geleed rijdt zelfs nog enkele staanplaatsen.

't zal in ieder geval typisch zo'n rit zijn die geleed rijdt omdat het toevallig in de omloop uitkomt, een groot deel gaat er op de Balijelaan ook alweer uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Heerlijk, zo'n in goede staat verkerend wagenpark :roll: Vanmorgen op weg naar 't station in Dordrecht kon ik meeluisteren met een discussie over het bakkie betreffende de bus die me later tegemoet zou komen: deze Arriva 721, bezig aan de eerste rit Crabbehof-Oudelandshoek van deze woensdag, zou z'n eindbestemming nooit gaan halen. D'r was namelijk al een vervangende bus op weg vanuit de garage die de dienst net voor Oudelandshoek over zou gaan nemen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Fles »

Fles schreef:Het was vanochtend weer fraai bij de Heidelberglaan in Utrecht. Ineens was de hele instapzone over de volle lengte en breedte afgezet met een rood-wit lint zonder aanwijsbare reden.
En per stom toeval lees ik vandaag op bladzijde 7 in de Sp!ts het volgende:

Afbeelding

Mensen informeren? Een tijdelijke bushalte plaatsen? Welnee joh. Hart voor de klant.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door tsov »

Hard voor de klant ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Geloof dat een koopavond anderhalve week voor sinterklaas en een beperkt bereikbaar centrum door werkzaamheden bij het station niet echt een goede combinatie waren... de rijen voor de parkeergarages begonnen onder de spoorbrug over de Oude Maas.
Ook het busverkeer had daar aardig wat last van: zo zat ik zelf in 'n bus met ruim +10 met de volgende er vlak achter en de andere kant op was precies hetzelfde aan de hand. Er reed dus iets van een halfuursdienst met twee bussen tegelijk i.p.v. de kwartiersdienst die het zou moeten zijn op donderdagavond.
Van de diensten zal echter niet veel meer kloppen ondertussen: in mijn reisrichting nam de vertraagde bus bv. de volgende rit over en keerde degene die op tijd reed vervroegd om om de rit van de vertraagde bus over te nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door ODRAIL »

Het lijk wel of iedereen deze week massaal voor de tram gekozen heeft in Rotterdam, vier van de zes ritten in een citadis waren het al overbekende Haring - In - Ton vervoer :shock:.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Chauf21 »

Dat is het nieuwe wapen van de RET in de strijd tegen geweld: undercover beveiligers :twisted: :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Het is niet alleen Rotterdam: die bus (lijn 53 naar Zeist) die ik vandaag had was ook stampvol, en het stond ook vol bij de haltes onderweg. En dat om half vier...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Fles »

Ach ja, wat doe je dan he. Is het vrijdagmiddag, lekker rustig op de weg, heb je als immer falend Veolia eindelijk eens de kans om te proberen op tijd te zijn met je gore stuk schroot, ook wel fijn voor de mensen die in de ijzelende regen staan te wachten bij je gare paaltje zonder huisje. Wat doe je dan he. Dan kom je tegen vertrektijd +17 eens een keertje voorrijden.

Veolia, sterf en rot op uit Nederland. Nu. :neg:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door webguy »

Weet je zeker Fles dat je niet een fiets moet kopen? Echt, met de fiets ben je er zo :) T zou iig goed zijn voor je bloeddruk...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Het is niet alleen Rotterdam: die bus (lijn 53 naar Zeist) die ik vandaag had was ook stampvol, en het stond ook vol bij de haltes onderweg. En dat om half vier...
Maar kennelijk ook weer niet heel Utrecht... de bus (lijn 77 naar Bilthoven, maar dan maar tot Utrecht C.) die ik vanmiddag had was juist weer buitengewoon rustig. Al zou dat best wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat we na twee haltes achter de bus van volgens dienstregeling 10 minuten eerder reden :P

De drukte was er juist buiten de bus: de Vondellaan in Utrecht stond al rond kwart voor vijf compleet vast, da's normaal pas het geval om een uurtje of vijf (maar de drukte is er wel ineens vanuit het niets, precies op 't enige stuk zonder busbaan uiteraard).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Fles »

Oh en vanochtendin Utrecht stond ik een minuut of 5 stil bij de Galgenwaard. Was een behoorlijke aanrijding geweest vlak daarvoor, de hele weg lag onder het glas en zo.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Raymond »

De Provincie Noord Brabant is een campagne begonnen met de titel: De Goedbezigbus. In Breda in ieder geval is een bus daarvoor helemaal omgestickerd en diverse andere bussen hebben aan de linkerzijkant een reclamevlak zitten. Het mooiste is nog wel dat de bussen in Breda dus rondrijden met reclame waarvoor ze de Arriva Citaro in een soort raceauto-outfit hebben gestopt :lol:
Ohja: er wordt een snellere en betere dienstregeling beloofd in die campagne. In Breda lijkt me vooral een betrouwbaardere dienstregeling wel aardig.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Chauf21 »

Het viel me vandaag op dat de halte Dam in Amsterdam is voorzien van digitale tramaankondigingdingetjes bij de halte :) Het lijkt erop dat alleen de oude flappenkast is vervangen door een LED-display, want het is geen drieregelig LED-scherm zeg maar :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Hij staat pas sinds vandaag aan, gisteren was hij mij in ieder geval niet opgevallen. Hij is daar echter wel nieuw, zover ik weet stond er op de Dam nog geen paal, ook geen flapbordjesmodel die toch wel erg vaak rare dingen gaven.

GVB 210 (de chipbus) heeft ook een nieuwe stickerlaag gekregen, de vorige OV-chipbestickering kwam nog uit de tijd van GVB gaat vooruit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door tsov »

Het viel me ook vandaag op (geen idee hoe lang het al is, maar het viel me vandaag op ;) ) dat bij de ingangen naar metrostation CS het GVB-logo is vervangen door een grote witte M op een blauw vlak.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Die LED-schermen bij de Dam zijn vast dezelfde als die bij station Zuid voor tram 5 staan?

Vandaag had ik na een behoorlijk tijdje weer eens een Citaro op lijn 92 in Zaandam, altijd lachen met die meuk. Vandaag (in bus 9168) hadden de voordeuren het moeilijk, ze gingen steeds maar half open. Een fikse trap van de chauffeur tegen die dingen zorgde ervoor dat ze helemaal open gingen :pos:. Vraag me af of die ex-Zaandam dingen in Leeuwarden het beter doen dan hier...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Was gisteren trouwens in Breda en daar reden 2 Amba's van Veolia rond in de kleuren van de Veluwe concessie :?:
3 0 7 9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten