Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

- aapjes met handen voor de ogen emoji -
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Ik doe vandaag eens een slagje Harlingen, er blijken wat meer mensen die kant op te willen dan waar Arriva op gerekend had, dit drietje is helemaal volgepropt met tenten en koffers.

Gelukkig willen de meeste passagiers een boot halen, mijn terugweg straks zal dus lekker rustig zijn :pos:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Op Rotterdam Blaak rijdt de 2416 van 7:21 naar Duivendrecht niet. Het omreisadvies (alleen voor Duivendrecht) adviseert de sprinter van 7:46 naar Rotterdam Centraal te nemen en daar over te stappen. Wat is er mis met de sprinter van 7:31?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Die werkzaamheden tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS en tussen Den Haag Centraal en Den Haag HS hebben wel weer een bijzondere uitwerking.

Er rijden maar 2 IC's per uur tussen Rotterdam Centraal en Den Haag HS, uitgerekend de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] heeft de eer. En het reisadvies voor Den Haag Centraal - Den Haag HS is met de trein van Den Haag Centraal naar Den Haag Laan van NOI en dan met de bus van Den Haag Laan van NOI naar Den Haag Centraal, dat is ook wel erg omslachtig. Pluspuntje is dat zowel de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] als [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] tot einde dienst samen een kwartierdienst blijven verzorgen tussen Den Haag HS en Dordrecht en dat de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] als pendeltrein blijft rijden tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Met a.s. zondag een mooie mix aan materieel op de planning in de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie]/[serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie].
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Op Den Haag HS wordt omgeroepen dat je niet kan omreizen via Den Haag Centraal, maar hoe je dan wel op Den Haag Centraal komt vertelt het verhaal niet :roll:

(Ik weet het en de gemiddelde lezer van dit forum denk ik ook wel, maar er zitten ook mensen in het OV die er niets van weten)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Op Den Haag HS wordt omgeroepen dat je niet kan omreizen via Den Haag Centraal, maar hoe je dan wel op Den Haag Centraal komt vertelt het verhaal niet :roll:
Wordt er dan niet naar een tramlijn van de HTM verwezen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Schijnbaar niet, anders had Suus dat vast wel neergeplempselt :Y
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Het omreisadvies is het nemen van de TVV-bus naar Laa en dan naar Gvc.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Suus schreef:En het reisadvies voor Den Haag Centraal - Den Haag HS is met de trein van Den Haag Centraal naar Den Haag Laan van NOI en dan met de bus van Den Haag Laan van NOI naar Den Haag Centraal, dat is ook wel erg omslachtig.
Stuk omslachtiger dan gewoon op Den Haag Centraal blijven staan ja ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Groetjes vanuit ICE 122 waarin het zoals gebruikelijk weer een grote chaos is :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Vertel.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Deutsche Bahn, ik ben niet anders van ze gewend. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik heb anders weinig te klagen over de DB, die regelen altijd gratis hotelovernachtingen voor me *O*
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

We zijn 4 minuten later uit Frankfurt vertrokken met een overvolle trein, omdat er (zoals gebruikelijk) er treinstel miste. Dit keer de ICE 12 . Deze zou in station Flughsfe starten vanaf spoor 5 (wij kwamen aan op 7). Mensen met de bestemming Köln kregen ook het advies over te stappen wegens de drukte.

Vervolgens stoppen wij vandaag niet op Limburg Süd en Siegburg/Bonn en stop de ICE 12 daar vandaag wel. O en nog een extra bericht deze trein stopt niet op Köln Hbf.

En dan nog is de trein helemaal vol, waardoor je er niet doorheen kan lopen. Gelukkig zag ik vanochtend al in de DB app dat er veel reizigers verwacht werden en heb ij nog snel een reservering voor een zitplaats kunnen maken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Uiteraard hebben 2 treindelen geen klimatisering en wordt er sinds Düsseldorf omgeroepen om over te stappen op de RE 19. In Oberhausen zelfs nog met dringende vermelding dat als het Zo drukt blijft, dat de trein mogelijk kan worden opgeheven wegens de defecte klimatisering in enkele delen van de trein
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Maar je kunt wel naar de restauratie voor je diner?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Dat kan,mar ik had in Frankfurt genoeg tijd om wat te eten in Arnhem kan ik zometeen ook nog wat halen.

En net ook 3 Lieblingsgast koekjes gehad, terwijl ik 2e klasse zit *O*

Men gaat nu in Arnhem bekijken of deze trein nog verder kan en mag rijden naar Amsterdam of dat deze opgeheven gaat worden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Nou ja, super warm is het vandaag niet.. en wat doet men dan in Arnhem met die opgeheven trein? Retour heimat ter reparatie.. of wordt dat toch maar in A'dam gedaan vannacht? Dan kan je die trein toch net zo goed door laten rijden..

Wat is het trouwens geworden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Geen ventilatie lijkt me bij vochtig weer ondanks normale temperaturen ook niet echt gezonde omstandigheden in een trein opleveren. Repareren doen ze nog best vaak op de Watergraafsmeer meen ik.

Hopelijk gaat het na de drukke zomer wat beter... heb zelf in oktober een zakelijk tripje naar Zuid-Duitsland te maken en daar zou de ICE toch wel een praktische verbinding voor zijn, mits de overstap in Frankfurt op de terugweg goed gaat dan want dan ben ik op een mooi tijdstip terug (het enige alternatief is anders namelijk pas in Düsseldorf overstappen, maar dan gaat het met de RE19 de grens over en ben ik 2 uur langer bezig)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Vanochtend was een groep mountainbikers van plan om op Tbr in te stappen in de 6622. De conducteur vond dat uiteindelijk wel goed (ook al mag het eigenlijk niet), waarschijnlijk omdat er meer dan voldoende ruimte in de trein was.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Het is augustus, dus je mag nu wel fietsen meenemen in de spits, mits er voldoende plaats voor is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Een of ander eigenzinnig figuur in deze trein van Zutphen naar Winterswijk staat ineens op en roept hard 'Goedemiddag! Vervoersbewijs alstublieft!' :')
Degenen die met de rug naar deze grappenmaker toe zitten grijpen inderdaad naar hun portemonnee tot ze hem 'nee joh grapje' horen zeggen, ik keek ook al of hij een Arriva-keycord droeg als Mikos-in-burger.

Nou heb ik me wel eens afgevraagd wat er gebeurt als je een coupé binnenloopt en dan hard goedemiddag zegt, maar wat dit jongmensch hier grappig aan vond ontgaat me een beetje :')
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Het effect dat enkele mensen iets doen op 'jouw commando' lijkt mij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Mijn geplande tweede trein van de dag, de 1123 van Rotterdam Centraal naar Eindhoven, kreeg al bijna tien minuten voor vertrek +20 en moet ook nog door een sein- en overwegstoring tussen Breda en Tilburg. Ik ga maar omreizen via Utrecht Centraal naar Venlo en ondertussen een nieuw reisplan voor vandaag in elkaar vlechten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten