Mag ik even kwijt #31

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door htm_tram »

--Stefan-- schreef:Laatst zit ik in een Amba waar bij de achterdeur gewoon smeerolie naar beneden droop want zo op een stoel terecht kwam :S
Vreemd. Ik ken geen Amba's waar stoelen onder de achterdeur staan :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door mb90 »

Vandaag was dus de klok op Rotterdam Centraal in werking. Dat ziet er zo uit (en wanneer ik er precies was, is wel duidelijk zo :P ):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Geert »

Bij mij was het zo laat:
Afbeelding
Net de s2800 gemist dus ;)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door JWM »

Bee schreef:Oh, JWM :lol:

Op Bijlmer ArenA was men vanochtend bezig met het verwijderen van de stickers op de borden achter de ov-chipkaartzuilen, om er vervolgens nieuwe stickers op te plakken met een twee-stappen-plan voor trein -> metro en metro -> trein. Maar de borden zelf staan er nog wel. Wie krijgt er nu het kratje bier?

Ow, en bij de UvA is het ook elk halfjaar hetzelfde: Inschrijving -> Hele systeem down :neg:
Vandaag maar even het visuele bewijs gescoord met mijn telefoon MET camera MET een Vodafone abonnement MET Internet. Desondanks is het resultaat onleesbaar.

Afbeelding

Geert krijgt een eervolle vermelding: Men heeft zelfs het woord stap overgenomen :mrgreen:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Chauf21 »

Dinsdag had ik een foto (telefoon+camera+Vodafone+Internet) met vrijwel exact hetzelfde resultaat en daarom hier maar niet gepost ;)
Het enige dat nog mist is een GVB-logo op het GVB-paaltje. Bij de NS zit het al wel :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Geert »

Hoera :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

JWM schreef:
Bee schreef:Oh, JWM :lol:

Op Bijlmer ArenA was men vanochtend bezig met het verwijderen van de stickers op de borden achter de ov-chipkaartzuilen, om er vervolgens nieuwe stickers op te plakken met een twee-stappen-plan voor trein -> metro en metro -> trein. Maar de borden zelf staan er nog wel. Wie krijgt er nu het kratje bier?

Ow, en bij de UvA is het ook elk halfjaar hetzelfde: Inschrijving -> Hele systeem down :neg:
Vandaag maar even het visuele bewijs gescoord met mijn telefoon MET camera MET een Vodafone abonnement MET Internet. Desondanks is het resultaat onleesbaar.

Afbeelding

Geert krijgt een eervolle vermelding: Men heeft zelfs het woord stap overgenomen :mrgreen:
Vervloekte waardeloze ontroep :neg: normaal kon je gewoon overstappen, ook als dat snel moest, nu moet je TWEE keer bliepen, en OOK nog in de juiste volgorde, omdat de Overheid graag tot over 7 jaar wil kunnen checken waar je wanneer was. Ik HAAT die kutkaart, echt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Suus »

Toch vind ik het nog niet goed, er kan beter staan "Station verlaten? Uitchecken via het juiste poortje" of in ieder geval een melding dat je bij hetzelfde soort poortje moet uitchecken als waar je incheckte (de passage busstation -> A'damse poort is erg populair)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Geert »

Fles schreef:Vervloekte waardeloze ontroep :neg: normaal kon je gewoon overstappen, ook als dat snel moest, nu moet je TWEE keer bliepen, en OOK nog in de juiste volgorde, omdat de Overheid graag tot over 7 jaar wil kunnen checken waar je wanneer was. Ik HAAT die kutkaart, echt.
Zelfs als je niet zou bliepen bij het overstappen (maar alleen bij het in- en uitstappen) weet de overheid nog precies waar je bent geweest. De reden dat je moet uitchecken en inchecken bij het overstappen heeft te maken met het feit dat GVB en NS precies willen weten hoeveel reizigers met respectievelijk de trein of de metro reizen, omdat dat a) technisch blijkbaar niet anders kan (design fail!) en b) ze bang zijn inkomsten te missen... :roll:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door tsov »

Mijn auto is gestrand in Groningen vandaag :cry:
Ik reed rustig, moest ineens hard remmen omdat de Opel voor me in de ankers ging en toen ik weer op wilde trekken merkte ik ineens dat m'n pook "los" zat. Ik had alleen nog maar een eerste versnelling, gelukkig op een paar meter van een groot parkeerterrein. Daar dus geparkeerd en eens onder de auto gedoken, ik zag meteen een stangetje hangen. Ik heb niet heel veel verstand van deze materie, maar zag duidelijk waar dat stangetje vandaan kwam. Na wat gefrut zat het weer min of meer vast en kon ik weer schakelen. Wat rondjes over het parkeerterrein gemaakt, nog eens onder de auto gelegen en inderdaad, het zat nog steeds vast. Vol goede moed dus toch maar weer verder gereden, maar al na 50 meter, toen ik van de 2 naar de 3 wilde gaan zat m'n pook weer los. Het probleem was nu dat de versnellingsbak vast zat in z'n vrij... Uiteraard begon het op dat moment te gieten van de regen en was ik blij dat ik een bijrijder had. Gezamenlijk hebben we dus de auto weer teruggeduwd naar het parkeerterrein en besloten de trein te nemen. Morgen ga ik waarschijnlijk met m'n ouders en een oprijwagen naar Groningen om het ding in ieder geval in Amsterdam te krijgen en misschien zelfs te reparen (als dat makkelijk lukt).

Maargoed, ik heb op zich best leuke busfoto's van Arriva in kleine Groningse dorpjes en dat was het doel van de reis ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Justin »

Gaat lekker dan Tsov :O.

Yay, laptop is gerepareerd. Ventilator EN HDD bleken beschadigd te zijn en te zijn vervangen :o.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door STF »

Tja Groningen - Amsterdam is nou ook weer een wat grote afstand om de auto tijdelijk in bijvoorbeeld zijn derde versnelling te laten staan en zo terug naar huis te rijden. Als je uberhaubt het geluk hebt dat de auto in zijn drie nog wil optrekken, ik kan zelfs in vijf nog optrekken maar de meeste auto's houden het bij hoger dan twee toch wel voor gezien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Suus »

De vader van mijn auto kan zelfs met de handrem erop nog optrekken :lol: Maar dat is niet zo gek als je bedenkt dat het een digitale handrem is. Die auto rijdt overig vanaf zo'n 50 kilometer in de zesde versnelling, maar wat wil je met een automaat :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door --Stefan-- »

htm_tram schreef:
--Stefan-- schreef:Laatst zit ik in een Amba waar bij de achterdeur gewoon smeerolie naar beneden droop want zo op een stoel terecht kwam :S
Vreemd. Ik ken geen Amba's waar stoelen onder de achterdeur staan :roll:
Sorry, bedoel de eerste twee stoelen op het verhoogde deel achter de deur :oops:
3 0 7 9
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door STF »

Bee schreef:De vader van mijn auto kan zelfs met de handrem erop nog optrekken :lol: Maar dat is niet zo gek als je bedenkt dat het een digitale handrem is. Die auto rijdt overig vanaf zo'n 50 kilometer in de zesde versnelling, maar wat wil je met een automaat :pos:
Ow met de handrem erop kan ik ook optrekken als hij er niet al te strak op staat, paar jaar geleden kwam ik er na ruim twee kilometer achter dat de handrem er nog steeds op stond. Maar van de winter kwam ik toch echt niet van zijn plaats weg, toen de handrem vast zat geroest.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Oud forumgebruiker »

Heb ik weer... sta ik na het werken bij de halte op de bus te wachten, raak ik in gesprek met een ouder echtpaar dat ook op de bus stond te wachten. Uiteindelijk kwam het gesprek op het onderwerp waar ik werkte, juist: de Zaanse grootgrutter. Dus ik hield een groot betoog over hoe vervelend het is dat ze een monopolie hebben in Amsterdam en dat de armere mensen in de samenleving bijna geen andere keuze hebben als het gaat om een middenmoterssupermarkt en nog andere (vervelende) verhalen over de werkvloer (die ook op de werkvloer horen te blijven), zegt de man ineens: Ik werk op het hoofdkantoor.

Dat was een fijn momentje... :(
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door mb90 »

Het is vandaag Spongebob Squartepants Think Happy day en dat is te merken ook. Op 3 zenders tegelijk (TMF, MTV en Comedy Central) zijn nu afgeleveringen van dit vierkante, altijd optimistische (ik ben er klaar voor) en 'soms' irritante figuurtje te zien. 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Suus »

Die op MTV zijn in het Engels, die zijn al jaren niet meer in die vorm uitgezonden in Nederland, om precies te zijn sinds de oprichting van Talpa.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Gekko123 »

Ook op TMF is het uitgezonden in het Engels. Eens een keer wat anders dan die eindeloos herhaalde videoclips :wink:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door STF »

Het vaccineren tegen Mexicaanse griep is sinds gisteren beëindigd in Luxemburg, 24.630 personen zijn de afgelopen 4,5 week langs geweest voor een inenting. Dat is maarliefst 5,5 procent van de bevolking, als ik er laatst niet heen was gegaan hadden ze waarschijnlijk maar 5,4 procent opkomst gehad. :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Fles »

Normaal kost een hobbyrondje een dag, of als je het wat voortvarender aanpakt zelfs langer. Ik heb al meerdere keren hobbyrondjes geprakt in de ruimte tussen het eind van de werkdag en het moment van slapengaan. Morgen maar eens een primeur: een hobbyrondje VOOR de werkdag. Ik ga de vroegste ICE nemen, lekker feesten met bakkie koffie en croissantje in de BordBistro, en dan vanuit Arnhem snel terugsteken naar Ede en om 09:00 op kantoor zijn :) En 's avonds nog wat meer bordbistro-geklier, maar dat zien we dan wel weer ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Ardan »

Dat wordt HEEL vroeg je warme bedje uit...
Ik heb al meerdere malen geprobeerd de eerste trein van 5 45 te halen, maar het is me nooit gelukt. Wel heb ik, toen de nachttrein nog reed, de trein naar Enschede van 5 00 uur genomen, maar dat kwam puur omdat ik toen nog wakker was ipv alweer..
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door webguy »

Praat me d'r niet van: een jaar lang trein van 5:58 vanuit Ede (tegenwoordig 5:57 geloof ik). Ergste is dat je 99% van de keren dezelfde vroege vogels tegenkomt...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Caspar »

2.15€ voor een flesje water bij de Brooooodzaak, wat een afzetterij. Maken ze nog reclame voor een broodje van 2,70€ waar alleen maar 2 plakjes ham op liggen. Bah, bij mijn kaasboer kan je een zelfde broodje voor 1,90€ krijgen ongeacht wat je erop wilt, van geitenkaas tot carpaccio of gewoon jongbelegen goudse. Toen ik bij de kassa stond heb ik het flesje maar weer terug gezet, dat was me toch echt te gortig. Dan smaakt leiding water wel erg lekker een uurtje later :D

Oja de wc's op station Zwolle zijn ook al niet meer gratis :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #31

Bericht door Suus »

En daarom koop ik zelf wel flesjes water die ik meeneem, 85 cent voor zes flesjes met water lekkerder dan dat smerige Spa.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 69 gasten